کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

چرا کشورمان ازسوی ترکمنستان تهدید شد؟

کدخبر:۳۲۱۰۸سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳:۴۷۳۲۸۰ بازدید

ایرانی‌ها 6 برابر استاندارد جهانی گاز مصرف می‌کنند و تنها با کم‌کردن یک درجه از دمای خانه‌هایمان از واردات گاز از ترکمنستان بی‌نیاز می‌شویم ...

ترکمنستان شیر گاز را به روی ایران بست و این مسأله دیروز واکنش‌های بسیاری از ایرانی‌ها را به دنبال داشت. بحث‌هایی که از بهارستان و نمایندگان مجلس دنبال می‌شد تا کاربران فضای مجازی. هنوز خاطره بداخلاقی ترکمنستان در ذهن مردم ایران زنده است. شریک گازی که یک‌بار دیگر و در‌سال ٨٦ گاز را به روی مردم ایران قطع کرده و در اوج سرما، عده‌ای را به کام مرگ فرستاده بود، حالا دوباره بداخلاقی کرده و با قطع صادرات گاز در نخستین‌ماه زمستان، شهروندان شمال و شمال‌شرق ایران را نگران کرده است.

شهروند نوشت: نگرانی شمالی‌ها دیروز توسط نمایندگان‌شان درمجلس به زبان آورده شد و بیژن زنگنه وزیر نفت برای گفت‌وگو دراین‌باره به مجلس رفت. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری هم دست به قلم شده و خطاب به اداره‌های دولتی نوشت که درمصرف گاز دقت کنند. این موضوع درحالی رخ داد که تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی در کانال‌های تلگرامی می‌پرسیدند، چگونه است که ایران خوابیده بر گنج نفت و گاز، وارد‌کننده شده است و ترکمنستان به خودش جرأت تهدیدکردن داده است؟ با این حال، شاید کمتر کاربر ایرانی می‌دانست این تنها اسراف‌کاری است که کار دستمان داده است. سرانه مصرف گاز در ایران ٦برابر استاندارد جهانی است و بنا به اعلام حامد مظاهریان معاون وزیر راه‌وشهرسازی حدود ٨٥‌درصد ساختمان‌های کشور از نظر مصرف انرژی رفتار خارج از الگوی استاندارد دارند. این درحالی است که نرسی قربان کارشناس‌ارشد انرژی با یادآوری بهره‌وری پایین ایران درمصرف انرژی به «شهروند» می‌گوید: نه فقط شهروندان ایرانی استاندارد دمای خانه را رعایت نمی‌کنند بلکه بسیاری از اداره‌ها نیز در زمان تعطیلی وسایل گرمایشی‌شان را خاموش نمی‌کنند.

حالا ما تنها برای ٣‌درصد واردات گاز از ترکمنستان به دردسر افتاده‌ایم. مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران می‌گوید: اگر تنها یک درجه از دمای خانه‌مان را کم می‌کردیم، به میزان دوبرابر واردات گازمان از ترکمنستان صرفه‌جویی اتفاق می‌افتاد.

سرانه مصرف گاز در ایران ٦ برابر استانداردهای جهانی

دولت درحالی این روزها مردم را به کاهش مصرف و صرفه‌جویی دعوت می‌کند که آمارهای موجود از بالابودن سرانه مصرف انرژی در ایران حکایت می‌کند. سرانه مصرف انرژی ایران درکشاورزی ایران ١,٥، در بخش خانگی، عمومی و تجاری ١.٥، صنعت ١.٩ و در بخش حمل‌ونقل ٣.٣برابر میانگین جهانی است.

گزارش‌های جهانی همچنین نشان می‌دهد، سرانه مصرف گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی در ایران به ترتیب ٦ و ١,٦برابر میانگین مصرف جهانی است.

این درحالی است که انتظار می‌رود سرانه مصرف انرژی درجوامع پیشرفته و توسعه‌یافته به دلیل درآمد بالا و امکان برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات متنوع انرژی باید بیشتر باشد اما افزایش بهره‌وری دراین کشورها درچند دهه اخیر منجر به تعدیل مصرف انرژی شده است. ازسوی دیگر، قیمت بالای سوخت در این جوامع هدررفت سوخت در آنها را به شدت کاهش داده است.

سوخت ٦٠‌میلیارد مترمکعب درخانه‌های ایران

با احتساب ٢٠‌میلیون مشترک خانگی و سرانه ٣‌هزار مترمکعبی، سرانه مصرف گاز خانگی درکشور ماهانه از ٦٠‌میلیارد مترمکعب فراتر می‌رود. درحالی‌ که بنا به گزارش شرکت بریتیش پترولیوم میزان تولید گاز ایران در ‌سال ٢٠١٥ حدود ١٩٢,٥‌میلیارد مترمکعب بوده است. با این حساب، حدود ٣٠‌درصد از گاز سومین تولید‌کننده بزرگ دنیا دربخش خانگی کشور مصرف می‌شود.

اما نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با «شهروند»، پایین‌بودن قیمت سوخت درکشور و غیراستانداردبودن خانه‌های کشور و رعایت‌نشدن مقررات ساختمان‌سازی را یکی از دلایل اصلی بالابودن سرانه مصرف انرژی در ایران می‌داند. این اظهارات درحالی مطرح شده که به گفته حامد مظاهریان معاون وزیر راه‌وشهرسازی، ٢٣میلیون واحد مسکونی وجود دارد که میزان مصرف انرژی برای ٨٥‌درصد این واحدهای مسکونی بیش از میانگین جهانی است.

او اما از تصویب قانون اصلاح مصرف انرژی خبر می‌دهد، قانونی که متقاضیان ساخت مسکن را به خریداری تجهیزات با کیفیت از لحاظ مصرف انرژی ملزم می‌کند.

مصرف بالای انرژی در دستگاه‌های دولتی

اما این تنها مشترکان خانگی نیستند که سرانه مصرف در آنها فراتر از استانداردهای بین‌المللی است. این را نرسی قربان کارشناس انرژی می‌گوید. او بالابودن هدررفت انرژی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: به عنوان مثال، وسایل گرمایشی در دستگاه‌های دولتی عموما بعد از ساعات اداری روشن مانده و دمای استاندارد در این مکان‌ها رعایت نمی‌شود، اما آنگونه که مسئولان شهرسازی درکشور گفته‌اند، براساس قوانین جدید اصلاح مصرف انرژی ساختمان دولتی که این قانون را رعایت کنند، ظرف ٥‌سال برچسب انرژی رده  Gو سپس  Eرا دریافت خواهند کرد. این ساختمان‌های دولتی باید ظرف ٢‌سال برنامه خود را ارایه و ظرف ٥‌سال آن را اجرایی کنند و اگر این اقدام را انجام ندادند، نرخ برق برای آنها ٢برابر محاسبه خواهد شد.

مصرف انرژی ایران برای تولید ناخالص داخلی ٥ برابر ترکیه

  استفاده بالای سوخت درصنعت ایران از دیگر نکاتی است که قربان نیز به آن اشاره می‌کند. طبق آمار موجود درحال حاضر ایران برای تولید ناخالص داخلی ٥برابر ترکیه، ٣برابر عربستان، ٥برابر ژاپن و ٤برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کند.

او با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بخشی از این بحران قطعی واردات گاز از ترکمنستان از محل تغییر سوخت نیروگاه‌ها و صنایع به سوخت مایع حل شود، اظهار داشت: درکشورهایی که فاقد ذخایر انرژی هستند، قیمت سوخت چندین برابر ایران است و همین مسأله سرانه مصرف را دراین کشورها به شدت کاهش داده است، اما در ایران و دیگر کشورهای منطقه که از ذخایر بالایی برخوردار هستند، سوخت با قیمت‌های پایینی دراختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اختلاف گازی، یادگار احمدی‌نژاد

افشار سلیمانی سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان درحالی ‌که قطع گاز را هشداری برای مسئولان و تصمیم‌گیرندگان کلان کشور می‌داند، می‌گوید: ما نیازمند استراتژی انرژی هستیم که امنیت و مزیت برایمان ایجاد کند. او با اشاره به کشورهایی که اقدام به چنین کارهایی می‌کنند، اعتبار خود را از دست می‌دهند، افزود: کشورهایی که گاز می‌فروشند، به خاطر مسائل مالی نباید فورا اقدام به قطع صدور گاز کنند، چون اعتبارشان را از دست می‌دهند. او با اشاره به این‌که رسیدن به این حد از اختلاف اقتصادی ایران و ترکمنستان یادگار دولت احمدی‌نژاد است، یادآور شد: ترکمنستان به خاطر جنبه مالی اختلاف بین دوکشور خودش را بی‌اعتبار کرده است، زیرا درحالی ‌که اعلام کرده بودند؛ یک‌میلیارد و۸۰۰‌میلیون دلار طلب در سفر و مذاکره مدیرعامل شرکت گاز حل‌وفصل شده، اما پس از بازگشت به تعهد خود عمل نکردند و بدون اطلاع قبلی گاز را قطع کردند.
کار‌شناس حوزه اوراسیا با بیان این‌که مشکل ما با ترکمنستان سیاسی نیست، اعلام کرد: البته روابط ما با ترکمنستان همیشه افت‌وخیز دارد و مسائل مختلفی بوده و به‌رغم این‌که تلاش شده دوطرف روابط نزدیکی داشته باشند و پیوندهای ژئوپلیتیک را به چسبندگی‌های اقتصادی برسانند، این اتفاق نیفتاده است، به‌طوری که ما با این کشور بر سر راننده کامیون‌ها و زندانی‌های ایرانی نیز مشکلاتی داشتیم.

نباید نیازهای داخلی‌مان را به واردات پیوند می‌زدیم

او براین باور است که این مسأله به ایران برمی‌گردد، زیرا از‌‌ همان ابتدا احداث خط لوله و خرید گاز از این کشور اشتباه بود. نباید نیازهای داخلی خود را در شمال‌شرق کشور به واردات از ترکمنستان پیوند می‌زدیم. البته اکنون میزان واردات کم شده و وابستگی مستقیم به این کشور نداریم اما ترکمنستان به این دلیل این کار را انجام می‌دهد که می‌داند در داخل به‌خصوص در بزنگاه و فصل سرما دچار افت فشار گاز می‌شویم.

صادرات گاز به ترکیه و سوآپ گاز ترکمنستان ادامه دارد

اما با وجود ابراز نگرانی‌های صورت‌گرفته برای تأمین گاز استان‌های شمالی و شمال‌شرقی کشور، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از تأمین گاز این مناطق سخن گفته است. او درباره آخرین وضع گازرسانی به بخش خانگی و صنعتی کشور به ایرنا گفت: همواره تأمین گاز بخش خانگی اولویت اصلی بوده و براین اساس، دیروز ٤٣٠‌میلیون مترمکعب گاز برای بخش خانگی تأمین شده است. او درحالی ‌که مصرف گاز نیروگاه‌ها در روز گذشته را ١٢٠‌میلیون مترمکعب و صنایع را ٨٠‌میلیون مترمکعب اعلام می‌کرد، ادامه داد: تأمین گاز مجتمع‌های پتروشیمی نیز به خوبی ادامه دارد و روز گذشته ٤٦,٥‌میلیون مترمکعب گاز به واحدهای پتروشیمی کشور تحویل داده شده است. به گفته این مقام مسئول، دیسپچینگ (شبکه توزیع یکپارچه) شرکت ملی گاز، به صورت منطقه‌ای، عرضه گاز را مدیریت می‌کند تا تأمین گاز بخش‌های مختلف دربهترین شرایط انجام شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سالار : 1395/10/1400:40:33،
98
3
وقتی از سوی جیبوتی هم تهدید میشیم چه انتظاری از کشورهای بزرگتر از جیبوتی دارید!!!
اسکافیلد: 1395/10/1408:03:47،
33
2
بله چرا نمیشه.اصلا روزی 3 تا با نون بربری خالی هم میشه زندگی کرد.
007: 1395/10/1408:05:35،
36
19
باز هم تقصیر احمدی نژاده
ترکمنستان تا حالا چند بار گاز رو قطع کرده سال 84 سال 86و الان
اینا همه تقصیر احمدی نژاده شما مسولین هیچ کاره ین بوقین چند سال گذشته خجالت نمیکشین تقصیرها رو گردن کس دیگه ای می اندازین
درسته سیاست ها احمدی نژاد درست نبود ولی این بچه بازی هست که تقصیر ها رو گردن کس دیگه ای بندازین
محمد: 1395/10/1408:27:27،
35
4
اسراف چي؟؟؟؟؟؟؟
خونه اي كه هرچي گرمش ميكني بازم پِرت حرارتي داره و اسكلتش سرده

وقتي خونه قديميه و با ١٠ تا بخاري هم روشن نميشه
دولت هم از نوسازي خانه هاي كلنگي و قديمي كه بيشتر از نصف املاك كشور هست حمايت نميكنه ديگه تكليف معلومه!!!!

وگرنه الان خونه هاي جديد با يه پكيج همه خونه رو گرم ميكنه كاري كه همههههههههههه دنيا ميكنن
نیما: 1395/10/1408:40:02،
33
5
"ما نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با «شهروند»، پایین‌بودن قیمت سوخت درکشور..."

آره داداش برای شما که حقوق نجومی می گیری قبض 200 300 هزار تومنی پول خورده و قیمت پایین حساب می شه
شلام: 1395/10/1408:40:32،
12
10
آلودگی هوای تبریز هم ناشی از همین قطع گاز ترکمنستان هستش...دلیلش هم اینکه پتروشیمی تبریز داره برای شهرهای شمال انرژی تزریق میکنه ...با حداکثر توان
ایرانی: 1395/10/1408:40:32،
19
4
در اینکه الگوی مصرف در کشور ما درست نیست شک و بحثی نیست اما نکته اصلی اینه که چرا ما باید اینقدر بی عرضه باشیم که یک کشور درپیت مثل ترکمنستان که هیچ جای این دنیا اسمی ازش نیست بتونه با ما این رفتار رو داشته باشه؟ اگه قراداد بسته شده بر طبق قرارداد باید عمل کنه و اگر عمل نمی کنه ایران باید به دادگاه های بین المللی شکایت کنه و خسارت بگیره . از این ور برق مفتی به عراق می دین پولشو نمی ده از ور قرارداد بستین گاز نمی ده بعد هر روز دم از اقتدار پوشالی زده می شه .تا کی بی کفایتی و بی عرضگی ذر عرصه بین الملل به حساب الگوی مصرف توجیه می شه؟
مهدی: 1395/10/1408:53:13،
10
3
نگارنده محترم متن بهتر بود در این زمینه بیشتر مطالعه می کردید و بعداً متن تنظیم می کردید جهت اطلاع:
1.هزینه خرید گاز طبیعی از ترکمنستان به دلایل مختلف کمتر از استفاده داخلی از منابع داخلی است .
2.استفاده از منابع سایر کشورها سیاستی است که با آن سعی در حفظ منابع داخلی می شود اگر چه در ایران...
3.استفاده از منابع سایر کشور باعث ایجاد درآمد برای کشور مبدا و در بلند مدت وابستگی آن کشور به درآمد حاصله از فروش منابعش می شود که باز هم در ایران...
ali: 1395/10/1410:15:33،
17
2
اخرش هم میندازن تقصیر مردم
همش تقصیر خود مردمههههههههههههههههههههههههه چرا نمیمیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران: 1395/10/1410:20:52،
14
5

اینکه مردم نمیتونند بجای بخاری گازی از پکیج و... استفاده کنند،
یازورشون نمیرسه ماشین کم مصرف بخرند،
یاپنجره ای خونشونو نمیتوننددوجداره کنند،
یادیوارای خونشونو ازمصالح مناسب مقاوم درمقابل انتقال گرما وسرما انتخاب نمیکنند،
یا عوارض خودروهای کم مصرف خارجی بیشتراز پراید فاقداستاندارد وپرمصرف هست!
و....
همممش خودمردم مقصرند!!!

ترکمنستان حقشو میخواد، مسؤولین اونا مثل مسؤولین مادست ودلباز نیستند و...

شما عشق آبادو بریدببینید، درنگاه اول آدم فکرمیکنه کوالالامپور رفته!

ماچی؟!؟!!!!
بااین مملکت گل وبلبل!
الوند: 1395/10/1411:09:05،
4
2
تو لینک زیر میزان مصرف انرژی در جهان موجوده
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_energy_consumption_per_capita
ایران به لحاظ مصرف سرانه در رده مصرفی متوسط قرار داره
در تمام انرژی ها و نه فقط گاز
خیلی از کشورهای دنیا تامین گرمایش و پخت و پز از طریق الکتریسیته هست و نه گاز
شاید به این خاطره که مصرف گاز ایران بالاتر از بقیه باشه
طلبه: 1395/10/1414:31:13،
3
7
ایران یکی از ابر قدرتها
وقدرت اول منطقه است.
مهین: 1395/10/1416:44:48،
3
2
وضع ایران بد شده.
حاجی گرینف: 1395/10/1400:43:47،
38
6
وقتی جیبیوتی برای ایران دم در آورده دیگ ترکمنستان جای خود داره...
ابدالی: 1395/10/1400:54:35،
45
4
برادر من مشکل مردم نیستند مشکل عدم طراحی بهینه منازل مسکونی و عدم اصول مهندسی و انرژی در منازل هست. همیشه مقصر مردمند عادت کردیم دیگه
منتقد: 1395/10/1409:15:11،
7
2
با حرف شما موافقم ولی قبول کنید بعضی ها بی خیال مصرف بهینه هستند. باید با این دید جلو رفت که هرقدر دمای کره زمین کمتر افزایش یابد زندگی بهتر خواهیم داشت.
مثلا در تابستان اهواز بعضی ها دمای کولرها را روی 18 درجه تنظیم میکنند بطوریکه وقتی از بیرون داخل خانه میشید حالت یخ زدگی به آدم دست میده!
رضامیلانو: 1395/10/1401:07:05،
54
5
هرموقع جاده ها وتولیدات صنعتی وخودرو جهانی شد ماهم جهانی مصرف می کنیم اول شما جهانی حقوق بگیرید ماهم جهانی فکر می کنیم.
كامبيز: 1395/10/1407:49:25،
12
3
به اين ميگن حرف حساب حرفت خيلي سنگين بود بود داداش ولي كو گوش شنوا هميشه تاوان همه چي رو مردم بايد بدن وبس...
معین: 1395/10/1401:13:39،
42
34
بنده شانگهای رفته بودم چین از یه کارخانه ماشین سازی صنعتی خرید کنم

خود مدیر عامل رو باید ملاقات می کردیم وقتی ما رو پذیرفت روی کت شلوارش پالتو به چه کلفتی تن کرده بود و تهویه اتاقش رو روی حداقل گذاشته بود در صورتی که از ثروتمندان خود شهر به حساب میاد اون هم چه شهری

یذره صرفه جویی هم کشور رو از زورشنوی نجات میده هم دل خدا رو بدست میاریم

شرط میبندم نصف دوستانی که الان این کامنت رو میخونن استین کوتاه به تن دارن :)
عبدالله: 1395/10/1408:00:46،
15
2
معین جان کاملاً با شما موافقم ولی خدا وکیلی خونه ما مثلاً پنجره دو جداره کار گذاشته شده باد که چه عرض کنم نسیم هم میوزه توی خونه میاد کلاً ماها عادت کرده ایم توی کارمون برای پول بیشتر از کیفیت بزنیم و به همدیگه خیانت کنیم
خخخ: 1395/10/1411:26:38،
4
2
نصف نه نود نه نه دهم درصد اون یکدهم همه آن کامل پوشیدن بیرون از فضای خونه ان
خشایار: 1395/10/1401:29:47،
49
2
پولشو میخواد ... حق داره ... مگه همه کشورها مثل ما هستن که از حق ملتشون بگذرن
فرزاد ش: 1395/10/1401:35:55،
33
5
دلیل اصلی 6 برابر بودن سرانه مصرف گاز ایران اسراف ملت نیست بلکه:
1- دستگاههای از رده خارج کارخانجات مختلف است که چند برابر استاندارد روز مصرف دارند بخصوص کارخانجات کاشی و فولاد (با توجه به اینکه مصرف کل گاز صنعتی چند برابر کل مصرف خانگی ایران است)
2- منازل مسکونی در ایران عایق نبوده و هیچ نظارت درستی بر عایق سازی نشده و نمیشود لذا مردم ناچار به مصرف بیشتر هستند.
3- گاز مصرفی فعلی ایران دارای کیفیت جهانی نیست و کامل نمی سوزد تا انرژی 100 درصدی را آزاد کند، رنگ شعله آتش گاز طبیعی ایران خود نشان بی کیفیتی ان است.

نتیجه: مردم تقصیر ندارند
داوری: 1395/10/1401:44:50،
14
3
معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفته که حدود 85 درصد از ساختمان های ایران به درستی عایق بندی نشده اند و این موضوع عامل مهمی است در افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و بخش اداری.
علی: 1395/10/1402:00:29،
16
2
من نمیدانم هر بار سخنی از مشکللات و معضلاات پیش میاید مسئولین و کارشناسان قیمتها را با استانداردها جهانی مقایسه میکنند و به نحوی مردم را احمق فرض میکنند. اولا نرمهای جهانی همه بصورت میانگین است و مسلما نرمها بر اساس شرایط اقتصادی، جغرافیایی، منابع و صدها پارامتر دیگر در کشورهای مختلف متفاوت است و مقایسه کردن کور کورانه بدون لحاظ این پارامترها ما را به بیراهه میبرد. البته ناکارآمدی پایین بودن بهره وری و سطح فرهنگ مردم انکار ناپذیر است
دوما هر بار ما صحبت از نرخهای جهانی میکنیم و مردم شرمسار میشوند و از دولت خود بابت کم بودن قیمتها متشکر، گریزی هم به دستمزدهای جهانی بزنیم و ببینیم مثلا قیمت گاز در مقیاس جهانی چه بخشی از حقوق یک کارمند عادی در اشل جهانی میشود
خودشم: 1395/10/1402:12:25،
11
6
اجباری کردن عایق کاری دیوار ها چه قدر سخته که انجام نمیشه
لر: 1395/10/1402:12:52،
23
5
این تیتر باعث ننگ هر فردی است که در 7 هزار سال گذشته در فلات ایران زندگی کرده است... تهدید شدن توسط کشوری توسط ترکمنستان! اگر در زابن اتفاق می افتاد باعث خودکشی مقاماتش میشد!
هادی: 1395/10/1402:18:45،
17
2
البته این فقط یک نظر است.ایکاش در سالهای اخر دهه پنجاه کمی روی این نظریه تعمق مشد که بجای هزینه سنگین لوله کشی و انتقال گاز وتقسیم ان در شبکه شهری و روستایی با هزینه سنگین و ریسک خطرات زمان جنگ ونیز آلودگی عظیمی که از سوختن گاز در سهرها ایجاد میشود در کنار مرگ شهروندان بر اثر استفاده نا صحیح برای گرمایش گاز را در نیروگاه ها و کارخانه ها برده وبا ایجاد نیروگاه ها درکنار شهرها از شبکه اماده بق رسانی استفاده و با وسایل برقی از انرژی پاکتر و راحتر استفاده میکردیم در کنار ان فضای خانه نیز بازتر میگردید.این فقط نظر است
حیران: 1395/10/1403:56:51،
8
3
خنده داره.......اینا دارن چیکار می کنن خدا عالمه
حسین: 1395/10/1404:21:12،
14
1
هر وقت تونستن بخاری گاز سوز با بهروری بالا تولیدد کنند بعد درمورد کم کردن شعله بخاری که بهروری نداره صحبتت کننند
یجور صحبت می کنن انگار مردم دوست دارند که مصرف زیاد داشته باشند تو فیش گاز ما زده مشترک کم مصرف ولی 120 هزارتومن پول گاز اومده همیشه تو خونه لباس گرم و پتو استفاده می کنیم
مسعود: 1395/10/1405:06:54،
24
4
بعله ! باز هم مردمند که مثل همیشه مقصرند!اگه این مردم کم مصرف کنند ؛اگه این مردم بمیرند ، دولت گاز خودمون رو صادر می کنه و با خیال راحت میزنه بر بدن! چه نیاز داره از ترکمن ها گاز بخره؟
چرا اینقدر ما مردم دولت رو به دردسر می اندازیم؟چرا هر کاری می کنه ما نمی میریم؟چرا اینقدر ما سخت جانیم؟شیر با وایتکس و روغن پالم و مرغ هورمونی وهمراه با آنفولونزای پرندگان و پارازیت می خوریم باز هیچیمون نمیشه و بازهم جوک می سازیم و می خندیم و گاز مصرف می کنیم.
چرا ما مردم اینقدر بدیم؟ گاز که برای مصرف ما نیست.ما حق اروپایی ها رو داریم ضایع می کنیم.باید ما تو سرمای منهای ۱۳ درجه امسال کرج بلرزیم و اروپاییه تو خو نه اش با گاز ارزان ما با رکابی بگرده.
راستی داشت یادم می رفت: ۲ گیگ اینترنت جایزه ثبت نام سرشماری چی شد؟
بهلول: 1395/10/1408:02:03،
11
5
هوارتالایک داری،یه لحظه گریم گرفت، یاد حرف حضرت علی افتادم که فرمودند: تا زمانی که امت نادانند افراد دروغگو بر ایشان حاکم می گردد.
حسن صلح دوست: 1395/10/1406:36:11،
10
4
آیا از خودتان سوال کردید چرا مصرف گاز خانگی در ایران بالاست چرا بسیاری از ساختمانهای حتی نوساز بساز و بفروش اصول صرفه جویی را رعایت نمیکنند اگر بخواهید این نوع ساختمانها را بسازید هزینه ساخت 30 در صد افزایش مییابد در این وضع توان خرید ساختمان برای در صد بالایی از جامعه نیست
dadahamid: 1395/10/1406:49:59،
18
3
احتمالا خدای نکرده به خاطر این نیست که وجحه بین الملل ایران شده بازیچه قدرت طلبی یه عده تازه به دوران رسیده بادمجون دور قاب چین کج وکوله یه وری!؟
علي: 1395/10/1406:50:37،
16
3
ربطي ب دماي خونه ها نداره يخورده دولت مردا جيبشونو تنگتر كنن
dadahamid: 1395/10/1406:53:13،
9
3
به قول اردل و بامشاد
دشمن دانا برده ای بالا ای یار نادان خاک بر سرم کردی
حمید: 1395/10/1407:04:03،
11
2
مصرف ما چند برابر مصرف گاز جهان هستش ...درسته ولی چی ما استاندارد جهان هستش این دلیل نمیشه باید گاز ما تامین بشه..
مهدی: 1395/10/1407:28:35،
7
2
بازم طبق همیشه توپ افتاد تو زمین مردم...
مردم مقصرن.مردم اسراف کارن...
آخه چرا اینو نمیگین کشوری که این همه انرژی داره چرا مدیریت واسه رسوندن اون به مردمش نداره که به این روز نیفته؟!!
مهدی: 1395/10/1407:30:16،
4
2
ما الان خودمون تو یکی از شهرا مرزی زندگی میکنیم نظام مهندسیش واسه استاندارد و عایق ساختن ساختموناش هیچ اجبار و فیلتری نداره.این میشه مصرف بالا میشه
گازی: 1395/10/1407:32:27،
3
1
چی تو کشور درسته که این باشی . دزداش هم بیش از حد اصراف می کنند دیگه چه برسه به مصرف گاز
محمدخان: 1395/10/1407:49:17،
3
3
دخالت مستقیم دولت و اجبار به تعویض درب و پنجره های فلزی با درب و پنجره های دوجداره و صد البته پرداخت یارانه ای خوب برای انجام این کار به تولید کننده. من کارمندم از هیچ صنفی نیستم .
amir: 1395/10/1407:50:32،
6
2
نمی دونم چرا بجای شعار صرفه جویی بدهی یک میلیارد دلاری عراق از بابت خرید گاز ایران رو هواست ولی پول گاز ترکمن رو نمیدیم خوب تو هر کشوری یکسری انرژی ها ارزونه دلیل نمیشه که کم مصرف کنیم البته باید حساب شده مصرف کنیم
M: 1395/10/1407:50:43،
6
2
این مشکل که ما شش برابر میانگین جهانی گاز مصرف میکنیم بیماری مردم در مصرف نیست ناتوانی افرادی است که به نا حق پست هايي را اشغال کرده اند که کوچکترین توانی برای تدوین یک الگوی مصرف مطابق استاندارد جهانی را ندارند چه حامل های انرژی باشد چه نون باشد چه ترافیک و آلودگی باشد چه بهداشت و سلامت باشد
شهروند: 1395/10/1408:45:54،
8
2
دلیل اصلی اینه که پولشونو ندادی اونا هم مثل جنابعالی حاتم بخشی نمیکنن. درست، سرانه مصرف در ایران ۶ برابر نرمال جهانی..(اگر و تنها اگر آمارتون مثل سایر آمارها نباشه)تولید گاز ایران چند برابر نرمال جهانیه؟ مردم مصرف زیاد دارن؟ سردشونه چون شهرداریت رشوه میگیره مجوز و پایان کار میده به ساختمونای بساز بنداز... چرا بررسی نمیکنی صنایع عهد عتیقت مصرفشون چقدره و تکنولوژیشون به روز نمیشه؟طرح جمع اوری گاز های فلر پالایشگاهها چی شد؟(جهت استحضار مردم کشورم گاز فلر پالایشگهها به خصوص در پارس جنوبی به تنهایی میتونه بخش زیادی از مصرف کشور رو جواب بده که به دلیل عدم سرمایه گذاری دولت الان داره میسوزه و شعلش رو هم همیشه میشه دید)چرا خط لوله سراسری گاز مناطق شمال کشور رو نتونه پوشش بده که محتاج ارمنستان باشی ...آه..چی شدیم
امیر: 1395/10/1408:48:02،
5
2
الان گاز خانگی متر مکعبی 150 تومن با مالیات و عوارضش میشه 200 تومن بعد قیمت جهانیش هم 200 تومنه پس ارزونی در کار نیست
بیسواد: 1395/10/1409:23:31،
5
2
چرا از گاز برای مصرف خونگی استفاده میشه وقتی سالی هزار نفر میمیرن.الان تو دنیا از زباله ها برق تولید میشه برای گرمایش و پخت و پز و روشنایی استفاده میشه.وقتی دولت با دنیا قهره و با چند تا کشور عقب مونده رابطه داره همین میشه که از تکنولوژی روز دنیا عقب میفتیم .به نظرم دولت گاز رو قطع کنه مردم با دعا خودشونو گرم کنن خخخخ
بی نام: 1395/10/1410:01:08،
8
2
فکر کنم چند تا دلیل زیر داشته باشه:

1- مسئولان اصلا کمکی به افزایش کیفیت ساختمانسازی و عایق بندی نمی کنند.

2- من به بچه های تو خونه ام میگم یه مقدار لباس ضخیم بپوشید تا پکیج رو کم کنیم. ولی اصلا گوش نمی کنند و از لباس تابستانی در زمستان در خانه استفاده می کنند.پ

3- در ادارات دولتی کارمندان به صرفه جویی اصلا توجهی نمی کنند.

4- در مملکتی که مسئولینش به صورت اشرافی و پرمصرف زندگی می کنند نباید از مردم عادی انتظار بیتشری داشت.
صدای مردم ایران: 1395/10/1513:14:16،
1
1
آخه مگ میشه تو خونه لباس بیرون پوشید ،خونس دا باید راحتی بپوشی .خخخخ
ایرانی: 1395/10/1411:21:16،
10
2
خیلی جااااااالبه

وقتی نوبت مردم میشه باید همه چی به قیمت جهانی و استانداردهای محاسبه بشه مثل صرفه جویی گاز ، قیمت آب و برق ، گاز و بنزین ولی نوبت آقایون میشه باید بر اساس ایران و منطقه و شرایط ویژه کشور محاسبه بشه مثل حقوق کارگر و کارمند ، قیمت دارو و درمان . غیره
بابا بی خیال ، از بس این حرفارو شنیدیم دیوونه شدیم
صدای مردم ایران: 1395/10/1414:56:11،
3
1
بابا اینا از اونور ک نزدیکترع میگیرن میدن ب استان های شمالی چون هزینه ترانزیتش کمتره تا بیان لوله کشی کنن از جنوب تا شمال.ترکمنستان هم فهمیده میخاد بالا ببره .

مصرف سالانه ام همش کشکه.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل