کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

پژو پرشیا با کرولا در یک کلاس است!

کدخبر:۳۱۹۶شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷:۴۳۱۱۹۸۳ بازدید

احمد نعمت بخش درباره کیفیت خودروهای تولید داخل می گوید: «بالاخره قیمت های ما پایین تر است و مسلما کیفیتمان مثل خودروسازان خارجی نیست. به عنوان مثال پژو پارس با تویوتای کرولا در یک کلاس هستند اولی 30 میلیون ...
پژو پرشیا با کرولا در یک کلاس است!

توافقات اخیر میان ایران و کشورهای ۱+۵، ارتباطی مستقیم با صنعت خودروسازی ایران دارد. خودروسازان منتظر آغاز اجرایی شدن این توافق و برداشته شدن تحریم ها از صنعت خودروسازی هستند، اما آنچنان که احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفتگویی اختصاصی با الشرق الاوسط فارسی می گوید: «این موضوع برقیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت و قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد. ما در حال حاضر درحال زیان دادن هستیم و این رفع تحریم ها فقط از زیان ما کم می کند، مگر اینکه قیمت ارز پایین بیاد که این هم فعلا در سیاست دولت نیست.»

 وی افزود: «اگر دست ما بودالان قیمت خودرو را اضافه می کردیم، ولی چون وزیر صنعت و معدن گفته که تا آخر سال قیمت ها ثابت بماند، نمی توانیم آنرا تغییر دهیم. ما در حال حاضر زیان ده هستیم، ولی سال آینده حتما افزایش قیمت خواهیم داشت.»با توجه به اظهارات احمد نعمت بخش، مشتریان خودرو در ایران علی رغم امکان رفع تحریم ها از صنعت خودرو، در سال آینده شمسی باید در حالی منتظر افزایش بیشتر قیمت خودروها باشند که دورنمایی از کاهش فاصله میان خودروهای داخلی و استاندارهای بین المللی دیده نمی شود.

از کالسکه دودی تا پیکان و پراید

از آغاز ورود «کالسکه دودی» (یک دستگاه اتومبیل فورد که توسط مظفرالدین شاه از بلژیک خریداری شد و اولین خودرویی بود که وارد ایران شد) در اوایل قرن بیستم تا تولید اولین اتومبیل ساخت شرکت ایران ناسیونال، یعنی «پیکان» در سال ۱۳۴۶ چند دهه فاصله بود. فاصله ای که همواره میان تولید داخلی این کشور و خودروهای وارداتی چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت، کم و بیش در طول سال ها حفظ شده است.

در وضعیت کنونی خودروسازان با مشکلات و موانع فراوانی روبرو هستند، از سویی قیمت های افزایش یافته کنونی را رضایت بخش نمی دانند و خواهان افزایش مجدد قیمت ها هستند و از سوی دیگر با قیمت های فعلی و یا افزایش آن، امکان افزایش کیفیت خودروها را ندارند. پیچیدگی هایی که مشتریان خودرو در ایران را با خودروهایی با کیفیت های نازل و قیمت های بالا روبرو کرده است. با این حال احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران می گوید: «دروضعیت کنونی صنعت خودروسازی ما در حال رقابت با رقبای خارجی است و اگرچه از نظر کیفیت از آنها پایین تر هستیم، اما قیمت های ما هم پایین تر است و در وضعیت کنونی تعرفه واردات خودرو هم کاهش یافته و به ۴۰ درصد رسیده است که با توجه به شرایط کسب و کار و سود بانکی در ایران قابل قبول است.»

تحریم، تورم، افزایش قیمت خودرو

با وجود سابقه ۵۰ ساله صنعت خودرو در ایران، این صنعت هنوز نیاز شدیدی به شرکای خارجی از فرانسه تا چین و کره دارد تا بتواند بر پای خود بایستند. صنعتی که با شدت گرفتن تحریم های بین المللی در دو سال اخیر ضعف ها پنهانش آشکارتر شد.با افزایش قیمت ارز که در پایان سال ۱۳۹۱ به بیشترین حد خود رسید، قیمت خودروهای داخلی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت. قیمت پراید که حدود ۸ میلیون تومان بود، در این سال به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسید و سایر خودروها هم به همین میزان افزایش قیمت را شاهد بودند.

تاثیر تحریم ها تنها به افزایش قیمت خودروها محدود نشد، بلکه آثار و پیامدهای دیگری همچون کاهش تولید و عدم امکان تولید محصولات جدید از جمله تاثیرات آنها بود. احمد نعمت بخش درباره تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو می گوید: « قبل از تحریم سایپا با کیا موتورکره خودرو سراتا را تمام کرده بود و خط آن هم آماده بهره برداری بود و سی چهل دستگاهش هم آمد، ولی چون تحریم شدیم این قراردادها لغو شد. متاسفانه الان صنعت خودرو ما زیانده شده است، خیلی از اقلام وارداتی مان که وابسته به خارج هستند مثل ایربک و مانند اینها. چون می خواستیم تحریم ها را دور بزنیم برای ما خرید آن ها بسیار هزینه بر بود.»

نعمت بخش درباره تاثیر رفع تحریم ها در اثر مذاکرات اخیر ژنو بر صنعت خودروسازی می گوید: «اگر تحریم ها نباشد خودروهای جدیدمان زودتر به بازار می آید و ما خودروهای قدیمی را کنار خواهیم گذاشت. در دراز مدت در واقع توسعه محصولاتمان سرعت می گیرد و خودروهای قدیمی به تدریج از خط تولید خارج می شود. برای مثال در حال حاضر سایپا تیبا را بیرون داده است و کم کم در نظر دارد تولید پراید را کم کند و تیبا را اضافه کند. این تحریم ها برداشته شود توسعه محصول تسریع می شود و ما می توانیم قطعات مورد نیاز را مستقیم بخریم و هزینه هایمان کم می شود. ولی این موضوع روی قیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت و قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد.»

آمار تولید خودرو در ایران

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۱ تولید خودرو در ایران با رشد ۳٫۱ درصدی مواجه بوده که به ۱٫۶۴۸ میلیون دستگاه رسید و ایران در رده بالاتر از انگلیس، ایتالیا و ترکیه در رتبه ۱۳ جهان قرار گرفت. با این حال با افزایش تحریم ها شاهد کاهش تولید خودرو در دو سال اخیر در این کشور بوده ایم.آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تولید انواع خودرو در سال ۱۳۹۱ شمسی نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۴۴ درصدی به ۹۲۱ هزار و ۳۸۰ دستگاه رسید. همچنین در شش ماه نخست سال ۱۳۹۲ با کاهش ۳۶٫۵ درصدی تولید خودرو در ایران، تولید شش ماهه به ۲۹۱ هزار و ۶۳۸ دستگاه خودرو رسیده است. دلایل این کاهش از سوی احمد نعمت بخش «نه تحریم ها بلکه بحران نقدینگی و عدم اختصاص تسهیلات لازم به خودروسازان» اعلام شده است.

کیفیت خودروهای تولید داخل

تجربه عمومی مشتریان خودروها از پایین بودن کیفیت خودروهای تولیدی در ایران خبر می دهد، اما خودروسازان تلاش می کنند تولید خودروهایشان را با وجود کیفیت پایین حفظ کنند. خبرها از اختلاف نظر میان موسسه استاندارد و خودروسازان درباره تعیین معیار مصرف سوخت نشان می دهد که گاه برای بقای یک خودرو، مصالحه هایی میان این سازمان ها رخ می دهد. در آخرین خبرها رده G انرژی که پایین ترین رده بوده به رده D تبدیل شده است تا خودروسازان بتوانند پژو روآ و وانت پیکان را در خط تولید خود حفظ کنند.

وقتی چنین خبرهایی منتشر می شود، اعتبار رده بندی های کیفی خودروها که در داخل ایران انجام می شود با تردید مواجه می شود. با این حال گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول سطح کیفی خودروهای تولید داخل را اعلام کرده است که طبق آن نیسان تیانای مونتاژی پارس خودرو در صدر جدول به عنوان بهترین خودرو تولید داخل از نظر کیفیت و پراید در انتهای جدول در رتبه ۱۸ قرار گرفته است. همچنین سمند و انواع پژو در رتبه های ۱۰ تا ۱۳ جدول قرار دارند.

احمد نعمت بخش درباره کیفیت خودروهای تولید داخل می گوید: «بالاخره قیمت های ما پایین تر است و مسلما کیفیتمان مثل خودروسازان خارجی نیست. به عنوان مثال پژو پارس با تویوتای کرولا در یک کلاس هستند اولی ۳۰ میلیون و دومی ۸۰ میلیون است به نسبت اینکه قیمت دومی دو و نیم برابراولی است، اما کیفیتش دو و نیم برابر نیست. البته در برنامه ما هست که با رفع تحریم ها، توسعه محصولاتمان را رونق ببخشیم و زودتر این خودروهای قدیمی را از رده خارج کنیم. چون خودروهای ما قدیمی است و کیفیتش مانند خودروهای روز اروپا نیست ولی قیمت های ما هم خیلی کمتر از آنها است.»

خودروهای وارداتی و مسئله تعرفه ها

مسئله واردات خودروهای خارجی و اختلاف نظر درباره تعرفه واردارت همواره بحثی داغ در صنعت خودرو ایران بوده است. وارداتی که حدود ۶۰ درصد آنها از امارات و مابقی از کره جنوبی، کویت و سایر کشورها وارد ایران می شود.تا پیش از آنکه در پایان سال ۱۳۹۱ تعرفه وارده خودرو به یکباره توسط دولت محمود احمدی نژاد به ۴۵ درصد کاهش یابد، تعرفه واردات خودرو ۹۰ درصد بود. این اتفاق نه با اعتراض خودروسازان همراه بود و نه با استقبال واردکنندگان؛ چرا که با افزایش نرخ ارز، خودروهای وارداتی قیمت های سرسام آوری می گرفتند.

از سوی دیگر بر اساس شیوه نامه تعیین قیمت خودرو مقرر شده است که هر سال پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. اکنون در سال ۹۲ این تعرفه به ۴۰ درصد رسیده است.بر اساس آمار اعلام شده در سال ۱۳۹۱ ، واردات خودرو ۱۱٫۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت و به ۴۴ هزار و ۳۴۱ دستگاه خودرو رسید. از سوی دیگر احمد نعمت بخش رییس انجمن خودرو ایران در اینباره می گوید: «از اول سال شمسی ۱۳۹۲ تاکنون، ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو وارد کشور شده است.»بر اساس گفته وی اکنون که دو ماه تا پایان سال ۹۲ باقی مانده است واردات خودرو نسبت به سال گذشته با افزایش معنا داری روبرو بوده است که شاید کاهش تعرفه خودرو و کاهش تولید خودروهای داخلی در افزایش آن موثر بوده باشد.

فضای رقابتی در صنعت خودرو ایران

با وجود انتقادات فراوان به رقابتی نبودن صنعت خودرو در ایران از سوی اقتصاددانان و کارشناسان این صنعت، با کاهش تعرفه واردات خودرو به ۴۰ درصد متولیان این صنعت در ایران دیدگاه متفاوتی دارند. دیدگاهی که با کاهش تعرفه واردات خودرو شاید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در اینباره گفت: «تا حدودی رقابت میان صنعت خودرو ایرانی و خارجی وجود دارد و اکنون تعرفه واردات خودروهایی تا ۲۰۰۰ سی سی امسال به ۴۰ درصد رسیده و برای ۲۰۰۰ سی سی به بالا الان بحث ها در جریان است که شاید ۵۵ درصد تعیین شود. از این منظر شما اگر با هر اقتصاددان منصفی صحبت کنید با توجه به شرایط کسب و کار کشور ما این نرخ تعرفه زیاد بالا نیست. بهره بانکی در کشور ما ۲۴ تا ۲۵ درصد است اما در اروپا ۴ یا ۵ درصد است.»

وی افزود:«از طرف دیگر از آنجا که تولیدمان کم شده است ما نمی توانیم به راحتی مثل اروپا کارگرانمان را بیرون کنیم،هم اکنون ایران خودرو و سایپا با ۵۰ درصد ظرفیتشان کار می کنند و باید بخشی از کارگران را اخراج کنند، ولی به ما این اجازه را نمی دهند. لذا با شرایط کسب کار ایران تعرفه ۴۰ درصد تعرفه بالایی نیست و الان هم صنعت خودرو سازی ما دارند با خارجی ها رقابت می کنند. الان محدودیتی برای واردات وجود ندارد و از اول سال جاری تاکنون ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو وارد کشور شده، در حالی که تولید ما حدود ۷۰۰ هزار دستگاه است. وجود تعرفه به خاطر وجود اختلاف فضای کسب و کار و اختلاف بهره بانکی و به طول کلی ساختار اقتصادی است.»

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

esi: 1392/11/512:59:59،
697
39
جک سال 2014:
پژو پارس و کرولا در یک کلاس!!!!
امیر: 1392/11/513:24:27،
405
29
حتما سمند هم تو کلاس تویوتا کمریه دیگه ؟!
آقا جان کرولا 2014 قیمت فروشش 16.800 دلاره پرشیا 40 میلیونه ..حالا ببین قیمت تموم شده واسه هر کدوم چقدره ؟! و آقای نعمت بخش همه چی فروش کالا نمیشه ! خدمات پس از فروش حرف اول رو میزنه !!!
حمید: 1392/11/513:30:27،
347
27
البته منظور ایشان اندازه پارس و کرولا هست که هردو سدان متوسط هستند ولی این کجا و آن کجا!!!
اتوموبیلی با تکنولوژی 25 سال قبل در مقابل پرفروشترین و قابل اعتمادترین ماشین جهان با تکنولوژی روز دنیا
کیان: 1392/11/513:34:43،
339
23
حتما پراید وانت هم جهت رقابت با وانت های فورد امریکایی در کلاس آنها طراحی گردیده
علی: 1392/11/513:41:49،
196
23
جای شاعر معاصر « هالو » خالیه تا یه شعر طنز باحال براش بسازه
iman: 1392/11/514:35:59،
173
24
دوستان آقای نعمت بخش راست میگه.پژو پارس با کرولا 30 سال پیش در یک کلاس نه کرولای جدید!
احسان: 1392/11/514:38:34،
143
29
اتفاقا قیمتشونهم تو یک کلاسه. یکی تو ایران اون یکی توخارج ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
مهدی: 1392/11/514:46:22،
97
23
بله با تعرفه سرسام آور حمایتی کرولال میشه 80 میلیون! مردی قیمت بدون تعرفه رو مقایسه کن ...
نکته: 1392/11/515:17:12،
123
35
با عرض معذرت از دوستان آقای نعمت ملت ایران را نادان فرض کرده اند!
آقای مهندس با سواد! اگه همین لگن تولیدی شما ( پژو پارس ) به کره صادر بشه و درآنجا هم تعرفه گمرکی 70 درصد بخوره و به همراه هرینه های دیگرمطمئن باشین که قیمت همین لگن درکره به بالای 100 میلیون میرسه
پس خواهشا ملت را نادان فرض نکنین و به این شیوه غلط قیمت هارامقایسه نکنین.
محمد: 1392/11/515:53:32،
104
23
گاهی انسان از شدت خوشی گریه ش میگیره!!!!!!
گاهی ازشدت ناراحتی خنده ش میگیره!!!!!!!!!!
بااین اوصاف اگه تیباهم با تیانا هم کلاس بشه کاملا قابل توجیه!
حالا نمیدانیم بایدبه بدبختی خودمون بخندیم و اشک بریزیم یا اشک بریزیم و بخندیم؟ واقعا لیاقت ما همینه؟
مجتبی: 1392/11/517:34:31،
98
26
حضرت علی علیه السلام به پایان می برم:

« انسانها سه دسته اند ، 1 ـ عاقل 2 ـ احمق 3 ـ فاجر

1 ـ عاقل ، در زندگی ، متدین ، صبور واهل فکر و نظر است . تا لازم نشود حرف نمی زند و وقتی حرف می زند ، حرف درست می زند و تحمل شنیدن را دارد و راست می گوید و وقتی کسی به او اعتماد می کند ، به او وفا می کند.
مجتبی: 1392/11/517:34:39،
82
22
2 ـ احمق ، از کارهای خـوب و بجـا و زیبا غفلت می کند و آن را ترک می کند ، از جـهل و نادانی بیرون نمی رود ، دروغ می گوید ، نمی فهمد ، و اگر بفهمد ، نمی پذیرد و تسلیم حق نمی شود .

3 -فاجر، قابل اعتماد نیست، اگر بتواند خیانت می کند،و خیر خواه تو نیست .
مجتبی: 1392/11/517:36:46،
85
27
خودتون ببینین اینایی که مسئولن کدومشونن
م م : 1392/11/517:56:16،
59
27
آقا كي كرولا ٨٠تومن سراغ داره ؟الان ياريس را ٩٩تومن ميفروشن،كرولا اتاق قديم١١٢م،فكر كنم مدل ٢٠١٤ با ظاهر فضاييش بالاي ١٢٥ في بخوره!
م م : 1392/11/518:03:57،
78
34
دوستان ،خون خودتون رو كثيف نكنين،أصلا هم حرص نخوريد.اين تيمي كه الان اقتصاد و صنايع رامديريت ميكنن سابقه مشخصي دارن(اختراع پژو آردي و پيكان پژويي و توليد پيكان تا ابد و ...)فقط بايد بهشون كولي مفت نديم ومثل قبل گارياشون را پيش خريد نكنيم تا خودشون از رو برن!
mehdi: 1392/11/520:14:19،
49
26
ببینم این متن جدی بود یا واسه خنده بود ؟
محمد/: 1392/11/520:58:04،
44
22
آقای نعمت بخش لطفا نظر ندین یک کشور ممنونتون میشن شما فقط به کشتن مردم ایران با خودروهای با کیفیت داخلی با تلاش بیشتر ادامه بدین
roohallah: 1392/11/521:36:00،
32
21
من موندم این قیمت هشتاد میلیونو ازکجا اورده.توی همین سایتقیمت بازاردبی کرولا رو زده 17000 دلار .دلارو چند حساب کرده این تازه قیمت دبی.این بنده خدا سود گمرکو سود دلالایایرانی رو هم حیاب کرده
ممد: 1392/11/521:38:07،
29
76
سمند و تیبا و پراید قبول که آشغالند
اما پژو پارس اگه با همون قطعات فرانسه تولید میشد از کرولا هم سرتر بود
قیافش که خیلی بهتره داخلیش هم یه کم کرولا بهتر هست اما تفاوت چندانی ندارند
به به: 1392/11/523:17:17،
37
23
چی میشه یک روز از خواب بیدار شیم ببینیم بعد از دادار دودور داخل اخبار اعلام کنند که جناب آقای نعمت بخش این مدیر برجسته و رئیس انجمن خودو سازان پس از سالها خدمت مفتضهانه دیشب به دیار حق شتافتند؟
123: 1392/11/609:23:25،
28
21
خندیدم!!!!!!!!
mamad: 1392/11/609:25:30،
25
34
اقای نعمت بخش خواستن یه شوخی کرده باشن که دله مردمه بدبخت که حتی پول خرید پراید رو هم ندارنو شاد کننو بهمون روحیه بدنو بگن:اگه پراید خریدین فک کنین مگان خریدین.اگه 405 خریدین فک کنین سراتو کوپه خریدین اگه پارس خریدین فک کنین کرولا خریدین اگه سمند خریدین فک کنین کمری خریدین اگه x33 خریدین فک کنین سوار ویتارا شدین و....
خودتی: 1392/11/611:29:07،
28
20
میگم حالا که در یه حد هستن قیمت هاشون رو یکی کنین.
کامران: 1392/11/513:00:13،
311
24
نعمت بخش زود تند سریع بگو پیکان وانت با چه خودرویی برابر است؟
ایرانی: 1392/11/513:09:38،
245
39
حتما پیکان وانت 92 با آپشن روز در کلاس تویوتا هایلوکس 2014 هست
سلیقت تو حلقم نعمت بخش
مهدی: 1392/11/514:29:34،
43
32
اقا کیان اشتباه گفتی تویوتا هایلوکس
سعید: 1392/11/517:52:39،
63
26
حواستون به این شخصی که یه نظر منفی به همه نظرات داده هست ؟
mehdi: 1392/11/520:23:35،
34
31
اره ضرر ده رو یه پراید 10-15 ملیون سود داره میکنه بعد ضرر هم میکنه
مردم: 1392/11/521:00:59،
33
28
آقا جان نمیگه که چرا باید قیمت تویوتا خیلی بالاست...
برای حمایت از تولید داخل که چوبش رو تو سرمون میزنین باید تعریفه بالا به واردات بدین...!!!!!؟؟
آقا جان من نمیدونم زبان دیگه گه ای بلد نیستم...
به زبون فارسی میگم.مردم نمیخوان تو جاده ها با ماشینهای آشغال بمیرن.جمع کنین دکانتون رو...
حسن--: 1392/11/523:07:25،
31
29
پژو پارس باید با 405 مقایسه بشه نه کرولا
حسن: 1392/11/513:00:38،
203
29
من نمیدونم این نعمت بخش اینهمه نمکو از کجا آورده!!
پرهامک: 1392/11/520:37:38،
44
27
به نکته ی جالبی اشاره کردی، شکر خوردن و نمک پس دادن!
باران: 1392/11/609:05:35،
25
23
خوب راست می گويد چرا اين همه اعتراض می کنيد.
مگر در کلاس خودتان يک عده 20 و عده ای ديگر صفر نمی گرفتند؟
خوب همه در يک کلاس بوديم !!
بهداد: 1392/11/513:01:04،
190
27
جناب نعمت بخش شکسته نفسی فرمودند،پژو پارس حد اقل در حد BENC S500میباشد
فلیپو اینزاگی: 1392/11/513:02:16،
174
37
عقل و خِرَدو نیگا توروخدا ببین مدیرای یه کشور سطح علمیشون ...
پرشیارو با کرولا مقایسه میکنه
کیان: 1392/11/513:36:50،
100
30
اونم با کرولا لااقل با جیلی مقایسه میکرد باز کمتر میسوخت ادم.
هرچند اونم در حد جک هست ولی مقایسه با کرولا!!!!
ذغال: 1392/11/513:02:20،
102
26
ای خدااااااااااااااا
حسن: 1392/11/513:02:36،
129
25
من نمیدونم این نعمت بخش اینهمه نمکو از کجا آورده!!پارس فرغون خودرو رو با کرولا مقایسه می کنه!! یا نمیدونه کرولا چیه یا اینکه کلا نمیدونه کلاس چیه!!
داود: 1392/11/513:02:55،
129
30
آقا این اشتباه می کنه پژو پرشیا کی در کلاس کرولا است پرشیا در کلاس مازراتی یا شایدم لامبورگینی هستش!
ممد: 1392/11/521:40:02،
27
51
فعلا که همون پژو پارس رو هم نمی تونید بخرید
مشکی: 1392/11/522:35:22،
30
30
از پارس ماشینی لش تر وسنگین تر نیست..خوده لاک پشت مثل سمند.
جواب ابلهان...: 1392/11/600:23:46،
77
26
اقای مملی معلوم هست که شما موضعتون چی هست کاملا هم مشخصه و به راحتی میشه حوزه حدودی شغلتونو حدس زد من جز تاسف حرف دیگه ای برای شما ندارم فقط یه نگاهی به منفی هائی که نوش جان کردی بنداز.این نشون میده که اگه جرات بیان این حرفو به همین صورت تو جامعه داشته باشی با چه عکس العملی روبرو میشی.
با تشکر از ایران جیب بابت پوشش اخبار.
میلاد: 1392/11/513:03:45،
88
27
آخه رو چه منطقی میگی پژو پارس با کرولا برابری میکند ?
سیا: 1392/11/513:05:04،
122
24
خوب زیاد کن سال 1393 تحریم میکنیم این یادت باشه ما 1 ملتیم شما فقط چند نفرین
بازنده هستین بازنده
علي: 1392/11/513:05:11،
81
27
بر منكرش لعنت.
محمد: 1392/11/513:09:13،
114
28
تحریم و نخریدن با افتخارترین کار ملت بزرگ ایران
میثم: 1392/11/513:09:41،
96
27
چه رویی داره این نعمت بخش!!!
هوشیار: 1392/11/513:12:20،
102
25
دوستان به دل نگیرید احتمالا حالش خوش نبوده،امان ازین آلودگی تهران!!!ببین چه بلایی داره سر ملت میاره!!!
حامد: 1392/11/513:15:37،
71
31
زانتیا وپر اید در یک کلاس هستند حتما به گفته اقای نعمت دبخش
ماشين باز: 1392/11/513:15:43،
63
25
اين حرفا واسه توجيه قيمت بالا و كيفيت پايينه محصولاتشونه اگرنه يه آدم با اين سن و جايگاه بايد بدونه كه چي ميگه . البته احتمال داره از نظر نوع و اندازه اتاق گفته باشه چون كرولا و پژو هر دو در كلاس اتاق c هستند 206 و بنز كلاس b هم از نظر اندازه اتاق هم كلاسن
محمدرضا : 1392/11/513:16:04،
69
24
منظورش از لحاظ یکسان بودن حجم موتور و سدان بودن هر دو خودروست. ولی وقتی ایشون ایندو خودرو رو در یک کلاس میبینن وای به حال صنعت خودرو..
مهدی: 1392/11/513:21:35،
57
25
تو رو خدا ببینید دلشونا با این دروغها خوش می کنند...آخه با عقل جور میاد پرشیا ....کرولا تفاوت خ با اس.....
عزیزان: 1392/11/513:31:22،
73
17
خدایش صادقانه آماربدهیم به خودروسازها که چندنفرازمردم ایران خودروداخلی نمیخرن وتحریم میکنن بخاطرکیفیت پایین وقیمتهای زیادازحدشان که بالاهستن تاحساب کتاب دستشان بیاد....مثبت بزنید
محمد: 1392/11/513:33:17،
62
25
بچه ها فقط داشته باشین این یارو که منفی میده چجور آدمیه.خدایی این یارو تو سرش چی میگذره آخه؟من که موندم.فک کنم از مریخ اومده یارو
مهدي: 1392/11/513:35:19،
74
28
همه دوستان به گوش

كم كم داره جواب ميده تحريما نخريدن ماشين ايراني

اگه اينجوري پيش بره سال ديگه اين موقع خودروسازان داخلي تمام شدند
ایران: 1392/11/513:36:39،
52
37
بنده خدا آقای نعمت زاده راست میگه ، تو قیمت که هم کلاس هستن واقعاً . حالا تو امکانات مثل هم نیستن اصلا مهم نیست آخه فقط قیمت مهمه که اون هست !
majid: 1392/11/513:37:55،
55
20
خوب معلومه نعمت بخش باید هم پارس رو با تویوتا مقایسه کنه و از گران شدن خودرو بگه تا ملت گول حرفاش رو بخورن بریزن بازار فرغون هاشون رو بخرن......
نه عمو این کلک ها دیگه کهنه شده و الان ملت همه دارن میرن به سمتی که تویوتا سوار بشن نه فرغون سوار..
کریم: 1392/11/513:39:48،
65
28
ولله بالله خجالت آوره شما چقدر رو دارید که این مقایسه ها را می کنید؟ یا مارا چلمن فرض کردید ! یا به قول معروف رو که رو نیست سنگ پا قزوین بلکه بالاتر!!!
rs: 1392/11/513:40:22،
107
28
آقای نعمت بخش
یا اتومبیل کرولا ندیدی یا اصلا نمیدونی پژو پارس چیه

شما هنوز نتونستید بوق پژورا بیاری روی فرمان ،ترمزهای عقب هنوز کاسه ای
جلوداشبورد پژو پارس اصلا قابل مقایسه با کرولا نیست و....
محض رضای خدا مواظب واژه وجملات خودتون باشید تا مورد مضحکه قرارنگیرید.

علي: 1392/11/513:40:25،
75
24
برا خودم متاسفم که کرولا دارم.ای کاش پارس می خریدم.مرد حسابی کرولا با این کیفیت و استقامت با این فرغون یکی میکنی.
مهدی: 1392/11/513:41:02،
56
22
رانت و بسته بودن بازار پر رویی هم میاره. ایشون منظورشون اینه که خریدار قدرت خرید نداره ولی به هیچ وجه نمیگه قدرت خرید خریدار رو زیاد کنید.
ابی: 1392/11/513:42:26،
76
28
خوبه احمد نعمت بخش نگفته پرشیا با مازراتی در یک کلاسه.واقعا از ماست که بر ماست!!!
ﻣﺤﺴﻦ: 1392/11/513:43:50،
56
29
ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﭘﺎﺭﺱ اﺯ ﻛﺮﻭﻻ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﺒﺎﺷﻪ ﻛﻤﺘﺮ ﻧﻴﺴﺖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عباس: 1392/11/513:44:48،
56
31
بیخود به لگن ها ایران خودرو جو ندید و بازار کساد رو به بازار سکه تبدیل نکنید اون زمان مرد که ماشین ها را غالب می کردید گذشت باید برید قسطی بفروشید بدون سود بفروشید شاید بخرند
خالو كريم: 1392/11/513:45:51،
60
18
چقدر شما شوخ تشريف دارين!
حق و صبر: 1392/11/513:51:33،
76
25
مسئله عقل و خرد نیست دوستای عزیزم
این آقا هم عقل داره و هم می دونه داره چی میگه
مسئله وقاحته
مسئله اینه که هرجا رقابتی نباشه اوضاع همین میشه
با این حرفاش رسما داره ملتو به مسخره میگیره
مسئله اینه
حامد: 1392/11/513:58:48،
81
23
بر اساس نتایجی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از خودروهاتون زده فرض کنیم کیفیت کرولا هم ارز با نیسان تیانا باشه اون فقط 3 نمره منفی داشته پرشیا بالای 60 تا نمره منفی یعنی کیفیت تیانا 20 برابر پارسه پس چرا مزخرف میگی کیفیت کرولا 2.5 برابر پارس نیست.
مجید: 1392/11/521:46:25،
22
22
چه فرض بی اساسی!
پاسخ به مجید: 1392/11/601:29:04،
22
27
میشه بگید آقای نعمت زاده از چه فرضی استفاده کردند که گفتن کیفیت کرولا کمتر از 2.5 برابر پارسه ؟

تنها معیار ارزشیابی تو ایران همین نحوه نمره منفیه که اونم قابل اعتماد نیست
مجید: 1392/11/611:34:39،
22
21
منظورم این فرضه که تیانا هم ارز با کرولا باشه!
حامد: 1392/11/513:59:03،
53
23
ادامه: در ضمن اون 80 میلیونی که گفتی قیمت واقعیش 40 میلیونه یعنی قیمت کرولا تقریبا معادل پارس هست نه 2.5 برابرش
کوروش کبیر: 1392/11/514:02:11،
59
26
نعمت بخش خودش ماشین خارجی داره اونوقت میاد اینارو میگه
مدیر عامل تویوتا: 1392/11/514:02:42،
73
30
من به عنوان مدیر عامل شرکت تویوتا میخوام برم خودکشی کنم !
Half-Life: 1392/11/514:03:17،
56
62
میشه حرف نزنی گلـــــــــــــــــــــم؟
جدی: 1392/11/514:11:29،
47
21
طبق چه اصولی نصف بیشتر کابینه دولت رو پیر مرد ها شدن که فک میکنن پژو پارس که حداقل واسه دوازده سال پیشه با تویوتا در یه رنجه انختاب شدن یه مقدار عجیبه
مدیر عامل تویوتا: 1392/11/514:12:33،
45
27
آقای نعمت بخش با این مقایسه شان پژو پارس را به شدت تحقیر کرده اند!! ما کجا و فرغون خودرو کجا!
کوچلو: 1392/11/514:13:16،
40
20
بابا بیچاره یه حرفی پرونده دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید.
ایرانی: 1392/11/514:14:27،
45
22
کرولا دبی 30میلیون
مهدی: 1392/11/514:14:52،
39
22
نکنه پژو پارس تو محله آفای وزیر 30 میلیون تومان !
AMIRََ: 1392/11/514:20:01،
81
27
خبر مهم
پژوپارس باکرولا برابر است
پس
ژاپنی ها باپارسیان هم اندازه هستند
پس
ریال باپول چشم بادامی ها برابر است
پس
حالاکه کرولا شده 100میلیون
پس
پژو پارس باید بشه 100میلیون
وزیر محترم تودلش میگه اگه بشه چی میشه!!!!
حمید: 1392/11/514:32:10،
52
22
خال مه رویان سیاه ودانه فلفل سیاه
هردو جان سوزند ولد اقای نعمت بخش این کجاو ان کجا.
علی: 1392/11/514:34:49،
67
28
آره عزیزم
اصلا تویوتا می خواد به همین مناسبت اسمه کرولا رو پرشولا بکنه
AMIRََ: 1392/11/514:35:22،
74
23
بازم خبر مهم
مدیر عامل ایران خودرو فرمودند:
یکی از دلایل عدم انجام تعهدات به مشتریان پائین آوردن کلاس پژو پرشیا در سطح کرولاست.
تازه نمدونی قرار شده کارخانه ایران خودرو (براساس یک سنت ژاپنی ) خودکشی دسته جمعی هم بکنه!
پژمان: 1392/11/514:47:28،
39
25
بابا اقای نعمت بخش بلد نیست حرف بزنه بخدا بی سواده مدرک الکی داره چه حالیشه بخدا..حرفاش خنده داره همش چرته غیر اصولی حرف میزنه.
AMIRََ: 1392/11/515:02:32،
35
26
پرادو هم قبلاً پراید بوده
می گی چرا؟
چونکه ژاپنی ها یه واو آخر اسماشون دارن/
مثل
ریوزو، کیمونو،و.....
پس اگه شرکت سایپا هم قرار شد که خودکشی کنه یه وقت شکٌه نشی ،
اخه اون هم مثل ایران خودرو به تعهداتش عمل نمی کنه
arshia: 1392/11/515:04:41،
31
25
مبينه ماشين داخلى ها مثل اين فرغون فروش ندارن فتوا ميده هم سطح كرولا هستن.
اخه اين ادم عقل داره ؟
اخه اين فرغون هم سطح تندر mvm315ياmvm530هم نيست.
123: 1392/11/515:28:14،
34
24
والا تا اسم نعمت می یاد حالم ادم به هم می خورد حالا می خواهد نعمت بخش باشد یا نعمت زاده یا ......
علی: 1392/11/515:29:16،
34
20
یعنی مردم ببچاره پول کارگر بیکار رو بدن این چه حکمی هست اون کارگر اگر بیکار تو کارخونه داره میخوابه که حقوقشو نباید من بدم
و امثال من
zelatan: 1392/11/515:39:56،
36
28
کرولا 1992 تویوتا هم خیلیییی سر تر از پرشیا سال 1392
کرولا 2014 که معرکس
حتی نمیشه به حرف اینا بگی جوک
رنگین کمان: 1392/11/515:52:50،
37
24
شما کمی فکر کن این اقای نعمت بخش یکی از مسئولین در زمینه صنعت خودرو هست دیگه ما از خود صنعت خودرو چه توقعی داشته باشیم تا وقتی امثال این مدیران به اصطلاح متخصص دراس امور صنعت خودررو ساز ی هستند خودرو و قیمتش هم با مقیاسهای خارج کهکشان راه شیری سنجیده میشوند
محسن: 1392/11/516:16:28،
39
28
دبیر و مدیری که نمیدونه اختلاف قیمت پرشیا و کرولا بخاطر عوارض و تعرفه گمرک هست چه دردی از مردم میخواد دوا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته میدونه هاااااااااا ولی فکر میکنه مردم جیگرن... از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق...
احسان: 1392/11/516:21:30،
36
23
حتما می خواد قیمت پرشیا هم بشه 100 ملیون!!!
stranger: 1392/11/516:28:34،
36
24
یه حرف حساب :

آقا من کیش زندگی می کنمو دانشجوی شیرازم هستم
کیش کورولا سوار میشم شیراز هم پارس
وقتی از شیراز میام کیش اصلا نمیتونم رانندگی کنم و بالعکس!!!

مثه فیل و فنجونه مقایسه کیفیتیشون
رضا علی پور: 1392/11/521:43:09،
28
27
کرولا چی داره که پژو پارس نداره!
معلومه تا حالا فرغون هم سوار نشدی!
stranger: 1392/11/619:36:07،
22
21
آقای علی پور شما با نعمت چه نسبتی داری؟داداش ماشین که فقط گاز و ترمزو فرمانو کلاچ و لاستیک نیست!
,وحید: 1392/11/517:06:38،
20
27
راست میگه کرولا با پرشیا هم کلاسه!!آخه مدیر صنعت تویوتا هم با نعمت بخش هم کلاس بوده البته آقای نعمت بخش با پول قبول شده بخاطر این همچین ماشینای میسازن.
amin: 1392/11/517:16:50،
61
24
این همه از نعمت بخش انتقاد نکنید خب طفلی خودش که زیاد از این چیزا سردر نمیاره بهش گفتن کرولا و پرشیا هم کلاسن اونم قبول کرده!پس فردا بهش میگن تیبا با تینا یا پراید با پرادو یا سانتافه با آفتابه هم کلاسه میگه آره!!!
حامد: 1392/11/517:22:41،
37
24
خدا عمرت بده با این حرفت دله میلیون هاااااا ایرانی رو شاد کردی و خودتو رد صلاحیت
ممد شاعر: 1392/11/517:55:35،
61
20
پرشیا داشتم ز امروز گشت ماشین دگر بر زنم گفتم عوض کردم ز ماشین دگر گفت خوش بر حال اسم ان ماشین چه هست گفتم ای مشدی عیال تویوتا دارم دگر
habib: 1392/11/518:28:40،
38
25
اول ببینیم ایشون چند کلاس سواد داره که میگه این 2 خودرو تو یه کلاسن احتملا" تو درس عربی با هم همکلاسن:-D
حق و صبر: 1392/11/518:58:38،
37
39
دوستان اینا نفس های آخرشونه
دارن به هم حیله ای متوسل میشن تا مردمو ترغیب کنن ماشینای بنجلشونو بخرن
نخرید تا به حق خودتون برسید
صبر داشته باشید
به خاطر ارزش و احترام خودتون و عزیزانتون
باور کنید لیاقت ایرانی نشستن پشت این ماشینا نیست
بقیش رو خودتون می دونید . . .
علی: 1392/11/519:14:30،
26
25
آقای وزیر خودرو سازان و قطعه سازان ما واقعا نمی خواهیم شما خودرو بسازید توان نداریم خون مارا بیش از این بمکید لطفا خودرو را وارد کنید یا تعرفه ها را صفر کنید هزینه های سربار واردات را هم حذف کنید اونوقت پراید را بکنید 100 میلیون پزو 200 میلیون اشکالی نداره
مهدی: 1392/11/519:25:58،
25
25
قیمت کورولا مدل 2014. 16800دلاره.اگه بادلار امروز هم حساب کنیم48 میلیون درمیاد
حالا خیلی هم آقای نعمت زاده بی ربط نگفته چون نه پژو پارس داره نه کورولا.
مهدی: 1392/11/519:53:23،
25
21
لابد پیکان وانت هم با تویوتا تندرا دریک کلاسن هستن جناب نعمت زاده.
پژو RD را با چه تویوتایی مقایسه میکنی ؟ تویوتا آولون چطوره ؟
,وحید: 1392/11/520:07:59،
26
27
آقای نعمت بخش حرف زدن بلد نیستی!حرف نزدن که بلدی !!هربار که صحبت کردی مورد مضحکه قرار گرفتی البته همش هم تقصیر شما نیست چون شما توان و تخصص این کارو ندارید باید افسارو این کارو دست یکی میدادن که حداقل بدون کلاس خودرو یعنی چی؟
سهیل: 1392/11/521:41:57،
28
28
واقعا باید بشینیم یه خورده گریه کنیم بعد مثه دیونه ها سربه بیابون بزاریم
علی حسینی: 1392/11/521:51:43،
26
27
پس با این فرمول وانت نیسان و هامر هم تو یک کلاس قرار میگیرن.
آقای نعمت زاده ممنون از اطلاعات جامعتون.حتما یه نشریه خودرو تاسیس کنید حیفه این همه معلومات خاک بخوره!!!!!
شاهین tehran: 1392/11/521:55:32،
22
26
ببین کیا دارند برای ما اظهار نظر میکنند. میگه پژو پارس با کرولا یکیه.
s.r: 1392/11/522:26:18،
21
25
این مهندس خان نفسش از جای گرم پا میشه. ساله دیگه باید کاهش بدین دیگر این مردم این فرغون ها را نمیخرند.
محمدرضا: 1392/11/522:57:20،
28
25
ضرر واقعی و وقتی میبینین که هیچکس حاضر به خرید آشغال های شما نباشه!!!!!!!!!!!!!!!!
شاید تو یه کلاس باشن اما پزو 10 سال پیش تو این کلاس بوده الان تعاریف خودرو برای هر کلاس فرق کرده جانم همین کورولا به زور تو این گروهه!!
؟: 1392/11/523:27:15،
23
27
خداوکیلی این آخر عمریه آلزایمر گرفته و همه چیو قاطی کرده،احتمالا منظورش از پارس،مزدا3 بوده،خداوکیلی آقای نعمت زاده با این حرفاش،بدرد چراندن 2 تا بز میخوره.
Saeed: 1392/11/523:29:05،
25
27
‏پرایدی که براشون درمیاد 4 تومن بهمون 18ت غالب میکنن میگن زیان ده هستیم! چطوروقتی به سوریه وعراق و... میدین4،5 میلیون ضرر نمیدین؟؟ از جیب ما به کام اونها ؟
سهند : 1392/11/523:34:57،
19
25
کامنت ها باحال بودن ؛ کلی خندیدم ؛ خدا خیر بده این نعمت بخش رو ؛ نعمت که نمی بخشه ولی در عوض حسابی نمک می ریزه ...
ناشناس: 1392/11/600:00:28،
26
28
اره جون بابات،کیفیت پارس رو با کرولا مقایسه می کنی
Barlas : 1392/11/600:10:52،
28
27
دوستان اگر دقت كنيد اين نمره منفي ١ خود نعمت زاده ميده ......
سعید: 1392/11/801:22:34،
24
26
نعمت بخش نه نعمت زاده البته فرقی نمیکنه همشون دستشون تو یه کاسه است
reza: 1392/11/600:28:13،
20
22
اگه کرولاهفتاد میلیون باشه پژو پارس باید بیست میلیون باشه که الان پژو پارس مدل هشتاد بیست میلیونه
AMIRََ: 1392/11/600:33:02،
40
29
بنده خدا بی تقصیره ،برای کادوی تولد همسر ش قول کرولا داده بود ، دبه کرده گفته که پرشیا می گیرم ،ضمناٌ، خیلی هم خوبه ،چون وقتی داره راه میره ،یکهو آتیش میگیره، دربها هم بسته میشه ،در تصادف عملکرد کیسه های هوا هم بسیار عالی بازنمیشه ،عاشق رفتن تودره در جاده های پیچ در پیچ هم هست.نمیدونی چه ترمزی داره ، برای کادو از این بهتر چیه؟
jamal: 1392/11/600:35:16،
32
26
اینا مارا چی فرض کردند. هرچی سکوت میکنیم بیشتر احمق حسابمون میکنن.
خنده داره: 1392/11/601:15:05،
31
36
دیگه خسته شدم از این همه حرفا واقعا اینا راجع به مردم چه فکری میکنن؟

مگه مردم ساده هستن؟

بابا زشته به خدا.یکم خجالت یکم اینقد . بد نیست.

با تشکر از ایران جیب.
مهدی: 1392/11/607:10:49،
26
23
دانه فلفل سیاه!خال مهرویان سیاه !
هردو جانسوزند ولی این کجاوآن کجا
ali: 1392/11/607:14:50،
30
23
ما كه نفهميديم ، يعني با هم همكلاس هستند
حالا كلاس چندم هستن ؟؟؟
احتمالا پارس هم شاگرد درسخونشونه
محمد: 1392/11/608:07:29،
29
24
باسلام من مي خوام ببينم چراتاحالا پست شما عوض نشده است آقاي نعمت بخش خودت خسته نشدي اميدوارم به زودي زود عوض بشي
حسن: 1392/11/609:40:50،
25
29
ما وقتی از کسی یا چیزی عصبانی هستیم گوش نمی کنیم که چه می گوید .من خودم از منتقدان جدی صنعت خودرو هستم ولی منظور ایشان از کلاس اون کلاسی نیست که شما در ذهنتان است .در دنیا خودرو به کلاسهای مختلفی تقسیم میشود که کرولا و پرشیا در یک کلاسند. حالا بحث کیفیت مسئله جدا است که بیچاره خودش هم اعتراف کرده که.
فری: 1392/11/609:57:36،
25
25
مطمئنم یه چیزی مصرف کرده این بابا
ناشناس: 1392/11/610:10:18،
20
28
اگراز اول انقلاب نصف سرمایه گذاری خودرو رو کشاورزی صورت میگرفت الان تمام عربها و نیمی از دنیا رو تحریم میکردیم
بیپ: 1392/11/611:33:45،
17
41
چندتا پیشنهاد دارم، 1- قیمت خودرو داخلی آزاد بشه.2- سوبسیت برداشته بشه.3-تعرفه گمرکی ماشین خارجی 20% (باندازه اختلاف سود بانکی داخل و خارج)4- گارانتی و وارانتی برای خورو داخلی و خارجی 3 سال. شامل هزینه قطعه و دستمزد.5- جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه دو برابر کرایه ماشین مشابه و 24 ساعته.6-رعایت استاندارد یورو 5 با نظارت نمایندگان خریداران.
فری: 1392/11/614:14:21،
28
15
چشم -اساعه اجرایی میشه/فقط یه سوال پیشنهادتون به کی بود جناب بیپ
arsam: 1392/11/612:06:56،
24
65
وا عجبا 2 ساله که تحریم شروع شده پس 20ساله شما این فرغونها را می ساختید چی میشه .وقتی ادمهای کوچیک رو سر کارای بزرگ هستند از این بهتر نمیشه .
مجتبی: 1392/11/613:30:38،
26
23
اینا مردم هالوووووووووو تصور کردن!
اینقدر روشون بالا رفته که واسه مردم چه مقایسه ای میکنن.!
امید به خدا: 1392/11/613:51:26،
18
33
آفرین به این اعتماد به نفس واقعا خوشم اومد
رضا: 1392/11/616:10:50،
23
48
اين يارو هنوز فرق پارس با كرولا را نميدونه چطور مسئوليت داره !!!!!!!
محمد: 1392/11/714:55:06،
24
28
طراحی قدیمی و مربوط به دهه نود میلادی پارسو باید با پراید مقایسه کرد و نه کرولا!!!
سعید: 1392/11/801:05:11،
25
22
آقای محترم اولا کی میگه پارس با کرولا قابل مقایسه است؟؟ ضمنا کرولا بدون تعرفه میشه بین 51 تا60 میلیون پارس هست بین 35تا 45 میلیون

ثانیا لگنی مثل تیبا را جایگزین پراید کردن خیلی افتخار داره؟؟ صد رحمت به پراید



ادامه دارد
سعید: 1392/11/801:06:09،
19
22
ادامه از کامنت قبلی
و در آخر باید گفت خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه حداقل تعرفه رو کم کرد میخواست کلکتون رو بکنه اما زورش نرسید به امید روزی که واقعا کمرتون بشکنه دست از خون مردم بیرون بکشید

الهی آمین
محسن سویور: 1392/11/1100:37:08،
23
15
اولا مقایسه کیفیت تویوتا کورولا با پارس مثل قناری وگنجشک میمونه دوما کورولا تو خود ژاپن به پول ایران 20 میلیون تومنه اقای پرفسور نعمت بخش
saber: 1393/2/421:39:44،
24
23
دنیا به اخر رسيد اينا هنوز تو اولش گيرکردن.اينا کى ميخان يه تکونى به خودشون بدن.کى ميخان آپتوديت بشن.اى خداا!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما