کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

لطفاً خط تولید پراید را متوقف کنید

کدخبر:۳۱۹۱شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹:۴۹۵۶۸۲ بازدید

بسیار بهتر از من و امثال من می دانید که پراید ، خودرویی است متعلق به دهه 80 و 90 قرن گذشته میلادی. برای شرکت سایپا شایسته نیست که خودروی از رده خارج شده کره ای ها را در چهاردهمین سال از هزاره سوم ...

مدیرعامل محترم و اعضای ارجمند هیأت مدیره شرکت خودروسازی سایپا

با سلام و احترام 


پیش از ورود به بحث ، به شما و همه همکاران تان در آن گروه خودروسازی خدا قوت و خسته نباشید می گویم، چه آن که می دانم در وضعیت کنونی کشور ، روشن نگاه داشتن چراغ تولید و اشتغال ، کار سخت و سترگی است و از همین رو ، شایسته تحسین و تشویق.زیاد وقت تان را نمی گیرم و می کوشم در کوتاه ترین کلمات ، آنچه را "حق" می دانم بیان کنم و بگذرم.شرکت تحت مدیریت جنابعالی ، 20 سال است که خودرویی تولید می کند به نام "پراید" که البته با عناوینی چون نسیم و صبا و ایکس 100 و نظایر این ها ، در جاده ها و خیابان های کشور تردد می کند.

 مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا

شما خود کارکشته صنعت هستید و سال هاست که در این عرصه خدمت می کنید و تجربیات و اطلاعات تان در عرصه صنعت و مشخصاً خودروسازی، به مراتب بیش از صاحب این قلم است. پس بی آن که به شما گفته شود ، می دانید که آنچه با اندک تغییراتی نسبت به 20 سال قبل در کارخانه سایپا تولید تحت عنوان پراید تولید می شود ، هرگز با وضعیت رشد یافته خودروسازی در جهان و حتی ایران همراه و همسان نیست.حتی در همین شرکت سایپا نیز خودروهایی تولید شده یا می شود که بسیار به روزتر از پراید هستند و این نشان می دهد که سایپا ، قابلیت آن را دارد که محصولات بسیار مرغوب تری تولید و با افتخار به شهروندان ایرانی عرضه کند.پس تولید پراید، هرگز به دلیل ناتوانی فنی و مهندسی سایپا در تولید محصولات مرغوب تر نیست.

زمانی در ایران خودرو ، "پیکان" تولید می شد و مدیران اسبق آن شرکت ، هیچ کدام حاضر نبودند ریسک کنند و خط تولید پیکان را متوقف نمایند؛ علت نیز کاملاً ورشن بود: هر چند پیکان خودرویی متعلق به قدیم بود، اما در ایران خودرو ، از آن به عنوان "گاو شیرده"ای یاد می شد که "خوب سود می دهد". دقیقاً به همین علت بود که سالیان سال ، پیکان های سفید بر مردم تحمیل شدند و تنها کاری که در آن کارخانه انجام می شد این بود که با انجام تغییراتی جزئی در ظاهر و موتورش ، نام های متفاوتی بر آن بگذارند و به مردم بفروشند.اما سرانجام ، "وجدان" بر پیکان پیروز شد و آخرین پیکان سواری به موزه خودرو رفت و اینک انتظار همزاد وانت اش را می کشد.

مدیران محترم سایپا!

دغدغه های شما به عنوان مدیرانی که می خواهند در پایان سال مالی ترازنامه موجهی ارائه کنند و کارخانه تحت مدیریتش را سرپا نگه دارند ، حتماً قابل درک است و قطعاً قابل احترام.اما در کنار آن دغدغه ها ، لابد دل نگرانی های بزرگ تری هم باید داشته باشید و آن ، حفظ جان کسانی است که پراید می خرند. شما نیز همانند مسوولان پلیس و پزشکی قانونی به خوبی می دانید که بخش بزرگی از تلفات سوانح رانندگی به پراید مربوط می شود و سالانه هزاران نفر در درون پراید ها ، جان خود را از دست می دهند.شاید گفته شود که چون پراید بیشترین تیراژ را دارد ، طبیعی است که سوانح مربوط به آن نیز زیادتر از خودروهای دیگر است.

این سخن ، منطقی و درست است اما دو نکته را نباید از یاد برد:

اول این که اگر نسبت ها را هم در نظر بگیریم ، آمار تلفات پراید بسیار بیشتر است و دوم این که ، اگر مورد به مورد ، تصادفات را در نظر بگیریم ، به قطع و یقین ، به این نتیجه خواهیم رسید که اگر قربانیان سوار خودروی دیگر به جز پراید بودند ، احتمال زنده ماندن شان بیشتر بود و اکنون به جای آرمیدن در گورهای سرد ، در کانون گرم خانواده شان بودند.

من اطمینان دارم که شما نیز به عنوان "انسان"هایی شریف ، از این وضعیت ناراحت و غمگین هستید و اصلاحاتی که اخیراً درباره بهبود ایمنی پرایدها انجام شده ، در همین راستاست ولی می پذیرید که پراید خودروی امنی نیست.شاید گفته شود که با این پول ، فقط می توان پراید را با همین کیفیت تولید کرد و نباید با پول پراید ، مثلاً انتظار کیفیتی مانند زانتیا را داشت.این هم سخن درستی است اما درست تر از آن این است: یا باید خودروی با کیفیت و ایمن تولید کرد ولو این که قیمتش بالا باشد و یا نباید تولید کرد.کسی که پراید می خرد ، نباید به این خاطر که پولش به خودروهای گران تر نرسیده ، با یک تصادف معمولی کشته یا قطع نخاع شود.

مدیرعامل ارجمند!

بسیار بهتر از من و امثال من می دانید که پراید ، خودرویی است متعلق به دهه 80 و 90 قرن گذشته میلادی. برای شرکتی به عظمت سایپا شایسته نیست که خودروی از رده خارج شده کره ای ها را در چهاردهمین سال از هزاره سوم تولید کند ، نه فقط برای سایپا که برای هیچ شرکتی حتی کوچک و متوسط هم تولید محصولات قدیمی و خارج از رده دیگران ، افتخارآمیز نیست.در شأن ملت بزرگ ایران هم نیست که خودرویی را به عنوان "نو" و "صفرکیلومتر" بخرند و با ذوق و شوق ، پلاستیک های روی صندلی هایش را بکنند، در حالی که آنچه آنان امروز می خرند را سال ها قبل کره ای ها سوار شده ، کهنه کرده و دور ریخته اند و بعد از آن که از رده خارج کرده اند ، خط تولیدش را به ایران فروخته اند.خرید دور ریزهای ملت های دیگر ، در شأن ملت ایران نیست.

اعضای محترم هیأت مدیره!

سایپا به مدیریت شما و توانمندی های فنی اش و با همت دائمی کارگرانش ، می تواند خودروهایی به مراتب بهتر و آبرومندانه تر بسازد و با افتخار به مردم ایران تقدیم کند و سود سرشار هم ببرد.توقف تولید "خودرویی که تاریخ مصرفش گذشته و مردم ایران را می کشد" ، اقدامی بزرگ ، انسانی و مدبرانه است که هر چند در کوتاه مدت ، سایپا را از "گاو شیرده" اش محروم می کند ، اما به نفع خود سایپا هم هست چه آن که به دو دهه "تکرار یک محصول کهنه شده" پایان می دهد و به سایپا اجازه می دهد از ظرفیت آزاد شده اش برای ارتقا و تعالی هر چه بیشتر محصولات و برندش بهره گیرد.

مدیرعامل محترم و اعضای ارجمند هیأت مدیره!

برای رضای خدا ، خشنودی مردم و رهایی سایپا از تکرار پراید ، برنامه جایگزینی خط تولید پراید را - هر چند 20 سال بعد از کره ای ها - در دستور کار قرار دهید.یقین بدانید اگر به خاطر تصمیم امروز شما ، تنها یک نفر کمتر کشته شود ، برای دنیا و آخرت تان کافی است.برای شما و یکایک پرسنل شریف آن مجموعه ، بهترین ها را آرزو می کنم.
 

جعفر محمدی

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مهدی: 1392/11/511:56:29،
377
17
آدم این حرفها را به در و دیوار بزنه بهتره تا به اینا
mohsen: 1392/11/512:18:57،
237
17
واقعا ملت رو چي فرض كردن كه وانت پرايد رو توليد كردن؟
اسی: 1392/11/512:25:46،
158
27
مدیران خودروسازی لیاقت ندارن انقدر محترمانه و مودبانه باهاشون صحبت شه
این همه فحش و ناسزا خوردن به رو خودشون نمیارن اینکه یه نامه محترمانه است
SalaR: 1392/11/512:34:46،
96
19
کجایه کاری تازه میخوان وانتشو و بعد کراس اور وبعد...
کجایی تو...
مجتبی: 1392/11/512:43:36،
67
13
آقا مهدی،اینا هم کم از در و دیوار نیستن،توی ایستا بودن و پیشرفت نکردن.هر چند که در و دیوار هم یه روزی چپه میشن و آدم از نو اونا را میسازه،ولی اینا به زور رشوه و رانت و دروغ و بهانه های دیگه دیوار پوسیده و کهنه رو سرپا نگه داشتن.
mmb: 1392/11/513:10:51،
123
10
عزیزم اگه اینا گوششون به این حرفا بدهکار بود این نبود وضعیت صنعت خودرو سازی،اینا حاضر نبودن برای بالا بردن ایمنی خودروهشون ABS نسب کنن حالا شما میگی به خاطر پایین بودن ایمنی تولیدشو متوقف کنن
سامان: 1392/11/513:48:01،
48
17
جعفر جون جهت اطلاع:
زانتیا هم ماشین ایمنی نیست و فقط 2ستاره از 5ستاره داره.تست تصادفش موجوده ببینید.
حرف حساب: 1392/11/514:03:04،
21
66
آقا اين مدير عامل و كل پرسنل سايپا رو اخراج كنيد بدين دست همين كسايي كه مسخرش مييكنند
آخه ببينيم اينا غير جك و حرف اضافي كاري بلدن
خلايق هر چه لايق
MATIN: 1392/11/516:08:37،
27
14
آخه وقتی کل درآمد سایپا از پراید می خواهید تولیدش رو متوقف کنه
خودشم: 1392/11/603:28:42،
12
15
تحریم تحریم تا پیروزی
محمد: 1392/11/610:19:13،
17
11
پراید وانت برای اینکه آدم های بیشتری پشت وانت سوار بشن و کشته های بیشتری بده دیگه !!!!
علی: 1392/11/611:00:12،
11
9
آقای مدیر عامل ماشینی که تولید میکنی رو خودت سوار میشی؟
برای بچه ات میخری؟
محمد: 1392/11/511:56:43،
78
17
تا الکی یک گروه هست برای همایت از مصرف کننده شما بزنید به مردم ایران

مسئولین سایپا راحت باشید تا قالب اتاق پراید خراب نشده بسازید

مثل پیکان که تا 86 صفرش تو بازار بود

یادم نمیره رئس پلیس راهنمایی رانندگی اعلام کرد سال 88 سال 89 هر ماشینی که اربگ نداشته باشه حق تولید نداره تا سال 91 پراید تولید می شد بدون اربگ
شاهین tehran: 1392/11/511:57:01،
19
103
ارزانترین خودرو(به نسبت خودروهای دیگه) پرایده. حالا اینم تولید نشه مردم چی سوار بشند؟ آیا شما خودروی جایگزین دارید؟ اول باید یه خودروی جایگزین و هم تیپ پراید پیدا کنید، بعدا از این حرفا بزنید. اگه تیبا رو بشه جایگزین پراید و هم قیمت پراید قرار داد به نظر من این حرف شما منطقیه و پراید باید از رده خارج بشه.
رضا: 1392/11/511:57:18،
140
9
شما با این مقاله می خواهید نون ازرائیل رو آجر کنید!
م: 1392/11/512:23:20،
37
14
اشتباهی منفی زدم
حامد: 1392/11/511:58:02،
66
16
خدا بیامرزه اموات و مردگانتو
saeed: 1392/11/511:58:02،
75
17

دارن با شرکت پورشه قرارداد فروشه {علم تولید پراید} رو میبندن
مهیار: 1392/11/511:58:23،
41
17
حرف هاش رو قبول دارم .
حالا اقای جعفر محمدی کیه ؟
ناله: 1392/11/511:59:37،
78
15
آقای محمدی گل گفتی امل برادر باید بدانی انچه در ایران بهایی برای مسئولین ندارد جان ایرانیان "وانچه برایشان ارزشمند است پر کردن جیبشان وکلاه سرمردم گذاشتن است اگه تمام ایران بگن انان با بیان دلیلهای بیجا پراید پرسودشات رت تولید میکنن جان مردم مهم نیست؟؟///
سینا: 1392/11/512:03:38،
95
8
خدا عاقبت ما رو بخیر کنه . اینجوری ایران میخاد جزء 10 اقتصاد برتر دنیا بشه ؟ مگر تو خواب
میلادم: 1392/11/512:04:38،
42
26
فک کنم دیگه باید ارزو کنیم نوه هامون سوار پراید نشن،چون با این وضع و این جنگ با کل دنیا به جز بورکینافاسوی شمالی؛و جمهوری اسلامی؛پراید همیشه با ما خواهد بود،تا زمانی که مبنای کمک به دیگر کشور ها شیعه بودن انها نه انسان بودنشان باشد وضع همینه که تو 30 و اندی سال بوده و خواهد بود
حسن: 1392/11/512:06:12،
50
20
احسنت.
بخدا منم میخوام همینارو فریاد بزنم.
ادم عصبانی میشه که مدیرای سایپا خودشون میدونن اینارو اما هیچکس کاری نمیکنه.
بنظر من خون مردم گردن ایناس، نه پول خونشون ، بلکه جوابشون در دنیا واخرت.
n.kh: 1392/11/512:07:48،
40
17
"خرید دور ریزهای ملت های دیگر ، در شأن ملت ایران نیست."

ايمان: 1392/11/516:59:07،
14
15
خداييش دم آقاي جعفر محمدي گرم.
اين يه جمله رو بايد با طلا نوشت!
جلیلی: 1392/11/512:09:15،
45
18
حرف دل میلیونها ایرانی را نوشتی ، درود بر شما
برای حمایت بزنیم مثبتها را
کامران: 1392/11/512:10:02،
46
16
این نامه را اگر رهبر هم بنویسد اینا به خاطر منافعشون عمرا خط تولید را متوقف بکنند.
Half-Life: 1392/11/512:10:31،
45
14
من نمیدونم چه اصراری هست که حتماً صنعت خودروسازی داشته باشیم؟ موقعیکه نمیتونیم پا به پای دنیا پیش بریم و حق انتخاب رو از مردم بگیریم و کلی ضرر مادی و معنوی به مردم تحمیل کنیم!
تنها دلیلی که مرتباً از سوی خودروسازای داخلی در توجیه ساخت خودرو میشنوم بازار اشتغالیه که خودرو و صنایع وابسته ش درست کردن. که این فقط حکایت کلاه شرعیه و بس!
حسام: 1392/11/512:11:13،
33
16
متاسفانه برای بعضی ها جون مردم بی ارزشترین چیزه - یعنی ارزونترین چیز جون آدماست
Half-Life: 1392/11/512:14:18،
29
27
ادامه..
میشه براحتی با شرکتای خارجی تولیدکننده خودرو قرارداد ببندیم که به شرطی اجازه دایر کردن نمایندگی به شما داده میشه که کارگران ایران خودرو و سایپا و.. رو بعنوان نیروهاشون استخدام کنن.شما حساب کنین هر برند معتبری دو تا نمایندگی تو تهران داشته باشه و توی مراکز استان ها یکی... فکر نمی کنم کسی بیکار بمونه!
بر باد رفته: 1392/11/512:14:51،
36
9
گل گفتی برادر، ولی افسوس که گوش شنوایی نیست. دولتمردان ما سالیان زیادی است که با عادت دادن مردم مظلوم به استفاده از محصولات بنجول و از رده خارج کشورهایی مانند کره و آشغالهای چینی، شان مردم ایران را تا پست ترین حد پایین آورده و مایه بی احترامی ملت شده اند. متاسفانه،چیزی که در این سرزمین بها ندارد، انسان و جان انسان است...
مجید: 1392/11/512:22:48،
29
14
دلم به حال مردمی میسوزه جونشون قیمت سیب زمینیه ادعای تمدن 7000ساله داریم ولی از همه دنیا عقب تریم
سجاد: 1392/11/512:37:05،
32
22
امکان نداره بالاترین سود رو به خودرو ساز و دولت میده.
این دولت هم که...
کوروش کبیر: 1392/11/512:37:17،
51
19
به امید نابودی سایپا و ایران خودرو
میثم: 1392/11/512:39:00،
15
44
چی هی میگید خط تولید پراید رو قطع کنید چرا فقط طرف منفیش رو در نظر میگیرید یه دبیچاره که پول نداره بهتر نیس به جای موتور زن وبچش رو سوار ماشین کنه هر چی که باشه امنیتش از موتور که بیشتره یک کم منطقی هم فک کنید!!!!1
علی رضا: 1392/11/512:46:24،
26
17
واقعا حیف نیست پراید تولید نشه اخه تازه قرار بود لامبورگینی و بوگاتی بیان از تکنولوژی پراید کپی برداری کنن
رضا: 1392/11/512:49:58،
31
19
تحریم و نخریدن با افتخارترین کار ملت بزرگ ایران
همه چی در همه: 1392/11/512:56:49،
21
13
بابا اینا که این ارابه مرگو تازه با هزار منت به مردم میفروشن دوستان عزیز تا وقتی ما ایرانیا خودرو صفر بخریم همین اشه و همین کاسه یه اراده میخواد که تحریم کنیم این بی وجدانارو بلکه یه تکونی بخورن.
مافیا: 1392/11/512:57:28،
21
13
تحریم صنعت خودرو ادامه دارد. پیروزی با ملت ایران است. همه با هم تحریم خودرو سازی را ادامه می دهیم تا نابودی ارابه های مرگ. برداشتن گمرکی حق مردم است تا ماشینهای بهتری سوار بشوند. تا خودرو سازای داخلی به فکر بیافتند.
حیدری: 1392/11/513:02:15،
17
9
قبلا هم پیشنهاد داده بودم با خواهش وتمنا کسی دلش برای مردم واین مملکت نمیسوزه هر ماشینی که برای تولید(همون مونتاژ) وارد کشور میشه باید بعد از 3 سال به ازای هرسال 5 تا10 درصد از قیمتش کاسته شود تا گاو شیرده آدم کش نشود (مانند خودروهای وارداتی)، باید شورایی برای رشد صنایع برنامه ریزی داشته باشند در برنامه چشم انداز ......ساله دیده شود
خودشم: 1392/11/603:26:23،
9
15
این خانه از پای بست ویران است....
حیدری: 1392/11/513:02:22،
13
17
قبلا هم پیشنهاد داده بودم با خواهش وتمنا کسی دلش برای مردم واین مملکت نمیسوزه هر ماشینی که برای تولید(همون مونتاژ) وارد کشور میشه باید بعد از 3 سال به ازای هرسال 5 تا10 درصد از قیمتش کاسته شود تا گاو شیرده آدم کش نشود (مانند خودروهای وارداتی)، باید شورایی برای رشد صنایع برنامه ریزی داشته باشند در برنامه چشم انداز ......ساله دیده شود
شاهين: 1392/11/513:28:08،
21
9
اخ جون سايپا تعطيل شد اوباما گفته شركت توليد فورد تو ايران تاسيس ميشه اخه ديگه دوستيم
جعفرجني: 1392/11/513:28:51،
13
21
بعد 15سال جون كنديم باقرض ووام وليزينگ يه پرايد خريديم حالا همه دست به دست هم بدين اين پرايد مارو از رده خارج كنين .راست ميگين دست به دست بدين يه دونه از اين بنزها رو از رده خارج كنين.
ج جعفر: 1392/11/516:00:57،
22
11
آقا جعفر عزیز ، هیچ میدونی اگه تعرفه خودرو صفر بشه و انحصار رو از دست فرغونسازها خارج کنند میتونی بهترین ماشینهای روز رو با تسهیلات طولانی مدت بدون بهره از شرکتها با گارانتی ۵ ساله بخری و کیفشو ببری ، یه کم تحقیق کن باورت میشه...
داود: 1392/11/513:37:26،
27
17
ای بابا آقای محمدی دلت خوشه ها.تا وقتی تعرفه هست همین آش و همین کاسس.با خواهش و تمنا نمیشه.
مجید پراید دار!!: 1392/11/513:40:13،
20
18
جدیدا میخوان پراید بنز. پراید لیموزین پراید جفتک انداز پراید بالدار پراید ناغلا همه اینا تو دستور کار هست موافقت بشه تمامه برادر....!!!!!!!!
چنان بلایی سرمون بیارن که از زندگی کردن پشیمون بشیم فقط صبر کنید ببینید
تحول لازم است تحول اساسی
کاربر: 1392/11/514:00:27،
20
11
نازه قلمت بسیار عالی و خوب نوشتی، کاملا حقیقت داره،امیدوارم مدیران سایپا گوش شنوا داشته باشن..
کوروش کبیر: 1392/11/514:08:53،
18
17
فقط تعرفه گمرک رو بردارید تا مردم بتونن ماشین مورد علاقشون رو سوار شن و خودروسازان هم مجبور شوند که ماشین با کیفیت تولید کنند
احمد: 1392/11/515:10:53،
13
9
بابا بزارین پراید رو تولید کنن نسل های بعد ما منتظرشن
دیانا: 1392/11/515:35:49،
18
10
بابا اینها کارشون درسته من پراید صفر دارم در هر100 کیلومتر 11لیتر میسوزونه این افتخار ملی نصیبب سایپا شده که این فرغونهارو به اسم ماشین تولید میکنه
سعید ارومی: 1392/11/516:09:09،
12
10
اقای جعفرمحمدی باید پراید را 15سال پیش رده خارج میکردید حالا حالا تازه از دنیا عقب مانده ها یادشون افتاده جان شیرین ملت ایران را که شما ها جان نمیدانید که
سارا: 1392/11/516:55:42،
11
11
اگه پراید متوقف بشه سایپا درش بسته میشه که!
انتقام: 1392/11/518:38:06،
21
28
ملتی که فرهنگ رانندگی وکلا فرهنگ ندارن فرغون هم از سرشون زیاد چه برسه به 405 تیبا سمند وپراید
حسن: 1392/11/521:37:49،
12
12
بابا اینا براشون مهم نیست که چند نفر در سال کشته بشه مهم اینه که هرجور شده جیبشون پر پولتر بشه و از پله های ثروت بالا برن حتی اگه لازم باشه این پله ها رو از جمجمه میسازن
حسن: 1392/11/521:38:02،
15
10
بابا اینا براشون مهم نیست که چند نفر در سال کشته بشه مهم اینه که هرجور شده جیبشون پر پولتر بشه و از پله های ثروت بالا برن حتی اگه لازم باشه این پله ها رو از جمجمه میسازن
مهدی: 1392/11/522:04:57،
14
7
اگه تولید پراید وانت متوقف بشه دوباره تویوتا و فورد ودوج و شورلت شروع میکنن به ساختن وانت.از وقتی که قرار شده پراید وانت ساخته بشه همه این خودرو سازها تولید وانت رو به کل بیخیال شدن
ali: 1392/11/522:13:09،
10
11
آخه با ابن کار نون عزرائیل که سکه میشه!!!!!
اصغر: 1392/11/523:14:18،
11
21
الان همين پرايد هم نمى تونند تحويل مردم دهند هر روز يك قطعه ان كم ميكنند و يك اسم جديد روش ميگذارن TLوSL و........ وبه خورد ملت بد بخت مي دهند
محسن: 1392/11/608:45:10،
11
12
اینان دشمنان مردم اند چون نه جون مردم نه مال مردم براشون مهم نیست.بنده پول هستن.فقط سود بیشتر به هر قیمتی.
aaaa: 1392/11/609:43:03،
76
12
پس از تولید پیکان 10 سال وانتش تولید شد و هنوز هم ادامه دارد.در مورد پراید هم همین روش ادامه دارد.
پرویز: 1392/11/609:56:31،
10
8
همین دیروز به مدت کمتر از ۲۴ ساعت سایپا جوابیه این نامه را داد. یعنی ته سرعت عمل.
Z: 1392/11/612:21:50،
10
12
طرح متوقف كردن خط توليد پيكان را به خاطر داريد؟ ايران خودرو قرار شد با گرفتن 500 ميليون دلار اين خط را كاملا متوقف كند اما در عمل چه شد؟ نه تنها پول را بالا كشيد بلكه به صورت مخفيانه به توليد پيكان در جاهاي ديگر مانند ادامه داد و همچنان موتور از رده خارج پيكان بر روي خودروهاي ديگر نصب مي شود. حالا اينبار نوبت سايپا شده.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل