کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران/ تردد بازار سهام میان خودرویی‌ها و سیمانی‌ها


کد خبر : ۳۱۷۸۵شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۲۵۸۱۲ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 4 دی ماه 95، با کاهش 88 واحدی روی رقم 80 هزار و ...
بورس تهران/ تردد بازار سهام میان خودرویی‌ها و سیمانی‌هابورس تهران/ تردد بازار سهام میان خودرویی‌ها و سیمانی‌ها

معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی معاملاتی بی‌رمق و توام با افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام آن را به نظاره نشستند که در گروه خودرویی‌ها و برخی سیمانی‌ها با سیگنال‌های خرید در الگوهای تکنیکالی روبرو بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 4 دی ماه 95، با کاهش 88 واحدی روی رقم 80 هزار و 161 واحد ایستاد.

شاخص کل‌هم‌وزن اما با افزایش 32 و احدی عدد 15 هزار و 829 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 60 واحدی عدد 88 هزار و 788 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 74واحدی عدد 57 هزار و 30 واحد را به نمایش گذاشته که شاخص بازار دوم با 123 واحد کاهش روی رقم 169 هزار و 861 واحد تثبیت شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 867 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت وگاز پارسیان با 18 واحد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 12 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 10 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پارس خودرو با 11 واحد، گروه دارویی سبحان با 7 واحد و ایران خودرو با 6 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 172 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 793 میلیون و  410 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 566 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت چین‌چین، گروه دارویی سبحان،‌ حق تقدم خرید سهام فولاد خوزستان،‌ اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، پتروشیمی زاگرس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی سیمان کردستان و حق تقدم خرید سهام آن، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذرای ایرانیان متوقف شدند.

امروز همچنین پذیره نویسی واحدهای سرمایه ‌گذاری نخستین سرمایه‌گذاری جسورانه با نام تجاری رویش لوتوس در فرابورس انجام و به اتمام رسید.

به گزارش فارس، امروز جدای از معاملات پرحجم حق تقدم خرید سهام پارس خودرو، حق تقدم خرید سیمان شرق، حق تقدم خرید سهام توسعه معادن و فلزات و حق تقدم خرید سهام بیمه البرز؛ در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از 18 میلیون سهم بانک خاورمیانه اما به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. 10 میلیون سهم پالایش نفت تبریز نیز به ارزش 5 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده همراه بود. 120 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی در روندی مثبت معاملات خود را آغاز کرد که در میانه بازار با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بازار به ویژه از سوی برخی حقوقی‌ها شاهد درجا زدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود. 

با این هم انطباق رفتار معامله‌گران حرفه‌ای بازار سهام با الگوهای تکنیکی امروز سیگنال‌های مثبتی را در گروه خودرویی‌ها، برخی بیمه‌ای‌ها و شرکت‌های سیمانی با وجود افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها صادر کرد.

در این میان تک‌سهم‌های گروه پتروشیمی همسو با افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی و نوسانی شدن نرخ دلار در بازار داخلی همچنان به اوره‌ساز‌ها برای جمع‌آوری سهام اقبال نشان می‌دهد. در این گروه پارس پامچال در حجم‌های محدود سهام همچنان ترکتازی می‌کند.

به گزارش فارس،‌ تداوم توقف طولانی اغلب نمادهای معاملاتی در بورس تهران هم اکنون شائبه‌ای برای سهامداران بوجود آورده که در صورت سهامداری در یک نماد معاملاتی خاص امکان انسداد نقدینگی سهامدار به مدت نامعلوم وجود خواهد داشت. بازاری که این روزها حتی برای بازار بدهی هم حرف چندانی ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها