کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاترین حد قیمت جهانی طلا در دو ماه اخیر


کد خبر : ۳۱۷۷جمعه، ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰:۲۴۳۳۹۶ بازدید

کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای مالی جهان موجب شد تا قیمت طلا امروز جمعه نیز نزدیک به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته برسد ولی نسبت به روز گذشته با اندکی کاهش روبرو شده باشد.

به گزارشرویترز؛ قیمت جهانی طلا طی 5 هفته اخیر با رشد متوالی 5 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت طلا از اوت تا سپتامبر 2013 میلادی به شمار می رود. 

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از افت شدید 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون با رشد نسبی روبرو شده است. انتشار گزارش مربوط به عملکرد شرکت های آمریکایی تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

ادوارد می یر کارشناس ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد، عملکرد ضعیف شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا تاثیر زیادی بر تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا داشته است. قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1260 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1265 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 10 دسامبر به شمار می رود.

قیمت طلا طی هفته جاری تاکنون 0.6 درصد رشد داشته است. وانگ تائو کارشناس ارشد اقتصادی نیز در تحلیل تکنیکال خود پیش بینی کرد، قیمت طلا با شکستن سطح مقاومتی 1258 دلاری دستیابی به قیمت 1282 دلاری را هدف قرار داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها