کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در بورس سرمایه گذاری کنیم یا نه ؟


کد خبر : ۳۱۵۶چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷:۲۳۵۹۱۸ بازدید

بورس تهران ارتباط اندکی با بورس‌های سایر کشورها دارد و به احتمال زیاد، کاهش تحریم‌ها منجر به کاهش شاخص بورس داخلی می‌شود.

 رشد شاخص بورس تهران به دلیل نبود فضای رقابتی میان شرکت‌های داخلی و خارجی است.

 بورس تهران ارتباط اندکی با بورس‌های سایر کشورها دارد و به احتمال زیاد، کاهش تحریم‌ها منجر به کاهش شاخص بورس داخلی می‌شود. در طی سال‌های گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها و نبود رقابت میان شرکت‌های خارجی و داخلی، شرکت‌های داخلی با سودآوری مناسبی مواجه بودند اما به نظر می‌رسد به دلیل افزایش فضای رقابتی پس از کاهش تحریم‌ها، سودآوری شرکت‌های داخلی کاهش یابد که منجر به کاهش شاخص بورس تهران می‌شود.

قرار گرفتن بورس تهران در صدر بورس‌های جهان، از منظر رشد شاخص بورس است، با این حال از جهات دیگر نیز می‌توان به رتبه بندی بورس‌ها پرداخت. افزایش شاخص بورس تهران با درصد بسیار متاثر از اقدامات داخلی است درحالی که بورس سایر کشورها به همدیگر مربوط هستند و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

حبابی شدن قیمت دلار منجر به سرازیر شدن سرمایه مردم به سوی بازار سرمایه شده است که انتظار می‌رود با کاهش تحریم‌ها از سرازیر شدن سرمایه‌ها به بورس کاسته شود. با این حال انتظار می‌رود در بلندمدت عملکرد بازار بورس بهتر از بازار سکه و ارز باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها