کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و به آن پاسخ قاطع می‌دهیم


کد خبر : ۳۱۰۰۶یکشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۱۱۳۸۳ بازدید

رئیس جمهور تمدید تحریم‌ها را نقض فاحش برجام دانست و تأکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا باید از تأیید و اجرای آن جلوگیری کند.

رئیس جمهور تمدید تحریم‌ها را نقض فاحش برجام دانست و تأکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا باید از تأیید و اجرای آن جلوگیری کند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان که صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۶ اظهارداشت: ما در اجرای مطلوب برجام مصمم هستیم اما در مواجهه با هرگونه بدعهدی، تعلل، تاخیر و یا نقض در اجرای برجام قاطع عمل می کنیم.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش در زمان تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶، به تصویب تمدید قانون داماتو در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

او گفت: بدیهی است ما با کشورهای که سالیان متمادی دچار تخاصم یا چالش بوده ایم و در حوزه های متعدد هنوز هم با چالش مواجه هستیم مسیر همواری را در اجرای برجام نداشته باشیم و لازم است همانطور که تاکنون نیز چنین بوده رفتار طرف های مقابل را به دقت رصد کرده و به بدعهدی آنان واکنش نشان دهیم.

رئیس جمهور گفت: برجام توافقی برد- برد برای همه طرف هاست و هرکدام از کشورهای طرف توافق که در تقویت اجرای آن فعال تر باشند از اجرای آن بیشتر نفع خواهند برد. ما بهره گیری از فرصت های اقتصادی بین المللی و گسترش تعاملات اقتصادی با سایر کشور را حق خود می دانیم و در این زمینه منتظر اجازه هیچ کشوری نخواهیم بود.
وی اظهار کرد: ظرف روزهای گذشته مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طرح تمدید تحریم معروف به آیسا را مصوب کرد. لازم می دانم به چند نکته در این زمینه اشاره کنم. اولا گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی موید این واقعیت است که از زمان اجرایی شدن برجام، جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده و به آنها پایبند بوده است.

وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم برجام یک سند معتبر بین المللی است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است و اجرای دقیق و صحیح آن می تواند دستاوردهای مهمی را برای کشورهای مشارکت کننده در آن و حتی کل جامعه بین الملل به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: ثانیا جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچگاه نقض کننده برجام نبوده و نخواهد بود. ما به تعهدات خود پایبندیم اما به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می کنم که نقض برجام را از سوی هیچکدام از اعضای ۱+۵ تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.

وی گفت: مصوبه اخیر کنگره آمریکا با برجام مغایرت دارد و ناقض آن است،‌ لذا رئیس جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تایید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند.

روحانی اظهار کرد:‌ صریحا اعلام می کنم چناچه مصوبه اجرا شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. حتی امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می دانیم و با عکس العمل مقتضی روبه رو خواهد شد.

وی بیان کرد: در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب شورای اسلامی در جلسه همین هفته هیات نظارت بر اجرای برجام، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس جمهور گفت:‌ ما در اجرای مطلوب برجام مصمم هستیم اما در مواجهه با هرگونه بدعهدی، تعلل، تاخیر و یا نقض در اجرای برجام قاطع عمل می کنیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها