کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

کدخبر:۳۰۷۲۲دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸:۴۷۱۲۳۱۹ بازدید

تولید رانا به نوعی به ماجرای خروج پیکان از خط تولید مربوط است، در آن سال ها که ایران خودرو خود را یگانه منجی صنعت کشور می دانست و با افتخار ...

دیجیاتو- تولید رانا به نوعی به ماجرای خروج پیکان از خط تولید مربوط است، در آن سال ها که ایران خودرو خود را یگانه منجی صنعت کشور می دانست و با افتخار بر طبق تولید خودروهای ملی می کوبید، پروژه ساخت جایگزینی برای پیکان قدیمی توسط این شرکت استارت خورد.

با توجه به گذشت چند سال از تولید پژو 206 و داخلی سازی اکثر قطعات آن، تصمیم بر این شد که جایگزین ارزان قیمت پیکان به عنوان رقیبی برای تندر 90 (که خود نیز قرار بود جایگزین پیکان شود) بر مبنای پژو 206 شکل بگیرد.

مدل اولیه رانا در مرکز تحقیقات ایران خودرو
مدل اولیه رانا در زمان رونمایی که بسیار شکیل تر از مدل کنونی و در حال تولید است

اما از آنجا که 206 خودرو نسبتا گران قیمت و پیچیده ای بود، برای کاهش قیمت تمام شده جایگزین پیکان، مهندسان ایران خودرو دست به باز طراحی قطعات داخلی و خارجی زدند تا با خلق خودرویی تازه (همانند آنچه در مورد سمند و 405 اتفاق افتاد) ضمن کاهش هزینه ها، نام پژو را نیز از روی محصول جدید بزدایند.

اما در عمل برنامه ها چه در مورد تندر 90 و چه در مورد این پیکان جدید آنطور که باید و شاید پیش نرفت. سال 1388 بود که خودرو جدیدی توسط شرکت ایران خودرو همزمان با مراسم گزینش اقای جواد نجم الدین به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت، به نام رانا رونمایی شد.

اما رانا چندان به مذاق مدیرعامل جدید این شرکت خوش نیامد و در گوشه یکی از سوله های این شرکت به خاطره ها پیوست.
سرانجام 8 خرداد سال 91 بود که در پی تغییر و تحولات بازار ارز و تشدید تحریم ها، عقب نشینی پژو از حضور در بازار ایران و کاهش قدرت خرید مشتریان، مدیران ایران خودرو تصمیم به پیش فروش رانا گرفتند.

رانا که بر روی پلت‌فرم 206 ساخته شده بود نسبتا یک خودرو ملی به حساب می امد و آن را دومین خودرو ملی ایران‌خودرو می دانستند بطوریکه که ایران‌خودرو آنقدر به این خودروی خود می نازید که منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین این شرکت در اظهارنظری جالب اعلام کرده بود که رانا راهی بازار امریکا خواهد شد.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

هنگامی متوجه شدیم که گفته های منوچهر منطقی بلوفی بیش نبوده است که، رانایی که قرار بود با قیمت ده میلیون تومان به بازار عرضه شود فقط برای پیش خرید باید ده میلیون تومان به ایران‌خودرو پرداخت می کردید و هنگامی که خودرو را تحویل می گرفتید هنوز با همان خودرو ده میلیون تومانی روبرو بودید.

خودرویی که حتی در حد بازار داخلی هم مشتری ندارد

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

مدل های اولیه رانا دارای مشکلاتی از قبیل بی کیفیت بودن داشبورد، زیاد بودن میزان سر و صدا اتاق، مونتاژ ضعیف و مشکلات برقی بسیاری بودند. با این وجود پس از گذشت 4 سال از حضور این خودرو در بازار کشور، سرانجام ایران خودرو در چند ماه اخیر تصمیم گرفته تا دستی به سر و گوش این کره اسب سرراهی بکشد و کیفیت آن را افزایش دهد.

حالا طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بازرسی، کیفیت اولیه رانا افزایش یافته و جز معدود خودرو های کشور است که کارت طلایی سه ستاره بر روی سینه خود دارد، برای مقایسه جالب است بدانید که در این کلاس قیمتی، پژو 206 صندوق دار و تندر 90 از دیگر خودروهای سه ستاره بازار محسوب می شوند و یکسان بودن کیفیت خودروهای ایرانیزه شده خانواده پژو 206 با تندر 90 خود از عجایب روزگار است.
 

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو
 

از این رو برای بررسی بیشتر تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی راناهای صفر کیلومتر برویم  و ببینیم تفاوتی در کیفیت ساخت آن طی این سال ها بوجود آمده است یا خیر. لازم به ذکر است که مدل بررسی شده توسط یکی از خریداران این خودرو در اختیار ما قرار گذاشته شده است که مدل LX بوده و فول آپشن محسوب می شود.

طراحی ظاهری

هنگامی که به رانا نگاه می کنید کاملا متوجه می شوید که از 206 چه چیزهایی به ارث برده است. به خصوص آنکه رانا در نمای جانبی بیشترین شباهت را به 206 دارد اما از پشت و جلو مورد فیس لیفت و تغییرات قابل توجهی قرار گرفته است. چراغ های کشیده که لامپ های تلسکوپی در آن بکار رفته است زیبایی بخصوصی مخصوصا در تاریکی شب بوجود می آورد. اختلاف سطح و فاصله موجود بین کاپوت، گلگیر و سپر مقداری توی ذوق میزند که نشان از کیفیت کم مونتاژ خودرو دارد. پشت خودرو تا هنگامی که چراغ های مه شکن را روشن نکنید تقریبا بی عیب است.

نکته جالب در مورد مه شکن عقب این است که هنگامی آنها را روشن کردیم، به نظر می رسید که چراغ مه شکن سمت شاگرد سوخته است اما اینگونه نبود. بلکه قاب چراغی که سمت شاگرد روی سپر قرار دارد چیزی جز یک شب رنگ نیست و حتی اگر خودتان هم بخواهید برای آن لامپ نصب کنید، با مشکلات زیادی روبرو می شوید.

چراغ ترمز ثانویه نیز از پشت شیشه به روی صندوق انتقال پیدا کرده است که ظاهری مدرن تر به آن بخشیده است. بر روی سپر عقب، قلاب مربوط به بکسل کردن خودرو به شکل کاملا بی دلیلی از سپر بیرون زده است. قفل صندوق عقب نیز شرایط مشابهی دارد و نصب آن بدون هیچ روکش یا پوششی باعث برهم خوردن سادگی و نظم بصری نمای عقب خودرو شده است.

طراحی کابین و فضای داخلی رانا

با اولین نگاه به داشبورد خودرو در می یابیم که از قسمتی که از هم جدا شده اند و به درستی سفت نشده و لق میزند. کمی پایین تر که می آیید با وجود اینکه نسخه موجود از مدل فول اپشن بود، دکوری بودن یک کلید کاملا به چشم می آید.

طراحی کابین و فضای داخلی رانا
 

کنسول وسط نیز به همین ترتیب است و همان ظاهر قدیمی 206 را دارد که جای کنترل آینه های بغل، ترمز دستی، دسته دنده و کلید شیشه های جلو در آنجا قرار دارد.

طبیعتا نباید انتظار وجود امکانات ساده ای نظیر زیر آرنجی برای راننده یا سرنشین کنار را داشته باشید اما در عوض صندلی ها نسبتا نرم و راحت هستند و قابل قبول به نظر می رسند. کنترلر های سیستم تهویه نیز فرق چندانی با مدل اصلی خود که 206 است ندارد. در بالای داشبورد یک کامپیوتر کوچک وظیفه نشان دادن تاریخ، ساعت، هشدار باز بودن درها، دمای محیطی و مونیتورینگ حسگر دنده عقب را بر عهده دارد.

تجربه رانندگی با رانا 95

هنگامی که پشت فرمان رانا می شینید اولین چیزی که به چشم می خورد کیلومتر شمار باز طراحی شده نسبت به دیگر محصولات شرکت است. که ترکیبب رنگ قرمز کیلومتر با رنگ مشکی اتاق، حسی دلنشین و اسپرت را القا می کند. اگر بر روی داشبورد نیز خطوط قرمز وجود داشت، طراحی کابین قطعا نسبت به شرایط فعلی جذاب تر میشد. فرمان نه چندان زیبا نسبت به دیگر محصولات کارخانه و نبود دکمه های کنترلر بر روی فرمان را می توان از نواقص این بخش دانست.
 

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

درها را نیز می توان فیس لیفتی از درهای 206 دانست که نمره قابل قبول را می گیرد. نکته خیلی جالب در مورد درهای رانا، نبود شاسی قفل است که از طریق کلیدی بر روی داشبورد می توان آنها را قفل کرد.

همچین اگر بخواهید درها را باز کنید هنگامی که اقدام به باز کردن توسط دستگیره بکنید بلافاصله قفل شان باز می شود. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که در هر سرعتی اگر باشید و اقدام به باز کردن بکنید قفل درها باز می شود که اقدامی خطرناک بوده و عجیب به نظر می رسد که مهندسان ایران خودرو به این مسئله توجه نکرده اند.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

به لطف تغییر صندلی های جلو، فضای عقب خودرو اندکی نسبت به 206 به نظر می رسد ولی همچنان کمبود فضا برای پاهای سرنشیان عقب محسوس است.

اما اگر بخواهیم از این بخش یک نتیجه گیری کلی کنیم، کم شدن ورود صدای موتور و افزایش چشم گیر زیبایی و کیفیت اتاق نسبت به سری قبل خود قابل قبول است اما هنوز که هنوز است زیبایی و افزایش کیفیت فدای کیفیت کم مونتاژ شده است.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو
 

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با رانا 

موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ که با نام اختصاری TU5 در کشورمان شناخته می شود، این روز ها به قلب تپنده تمامی کره اسب ها و توله شیرهای ایران خودرو تبدیل شده است و با توان تولیدی 105 اسب بخار در دور 5800 و گشتاور 142 نیوتن بر متر در دور 4000 مشخصات فنی قابل قبولی را ارائه می دهد. هندلینگ خودرو برای مانور های شهری خوب بوده و از این لحاظ کاملا امتحان خود را پس داده است.

اما بر اساس مشخصات فنی مندرج در سایت ایران خودرو، رانا می تواند در 12 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت برسد و این رقم حدود 0.6 ثانیه کندتر از 206 اس دی است، 23 کیلوگرم اختلاف وزن بین رانا و 206 اس دی وجود دارد. (رانا 1109 کیلوگرم و 206 اس دی 1086 کیلوگرم)  که به شکل عجیبی از سنگین تر بودن رانا نسبت به 206 حکایت می کند.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

مصرف سوخت در شهر 6.9 لیتر و جاده 5.7 برآورد شده است که بی هیچ دلیلی از مصرف سوخت کمتر رانا نسبت به 206 صندوق دار (مصرف شهری 8.94 لیتر در هر 100 کیلومتر طبق کاتالوگ خود شرکت و 5.25 در جاده) حکایت می کند. این روزها جهان خودرو به سمت پیشرفت حرکت می کنند و نه پس رفت. اما در صنعت خودروسازی ما اوضاع به گونه ای دیگر است و با توجه به کاهش کیفیت فنی قطعات و ایرانیزه شدن بسیاری از مجموعه های فنی، رانا یک پله عقب گرد نسبت به 206 در مورد موتور و مشخصات فنی داشته است و جالب تر این که سنگین تر نیز شده است.دقیقا برعکس کاری که شرکت های خودروسازی روز دنیا همانند بنز و بی ام و عکس آن را انجام می دهند.

تجهیزات و ایمنی

تجهیزات به کار رفته در رانا را می توان گفت نه کم است و نه زیاد که می توان به :حسگر دنده عقب، شیشه های برقی چه جلو و چه عقب، سیستم صوتی 4 بانده و آینه های برقی اشاره کرد. از لحاظ ایمنی نیز از دو اربگ و چهار چرخ دیسکی بهره برده است. در نهایت نبود آینه های برقی تاشو و کروز کنترل ازار دهنده است. همچنین وجود گارانتی 50 هزار کیلومتری و کارت طلایی سه ستاره از دیگر ویژگی های رانا است.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

در اخر اینگونه می توان گفت، تنها کسی که در ایران‌خودرو به رانا امید وار بود اقای منوچهر منطقی بود و با نبود وی دیگر کسی امیدی به ان ندارد و این از آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت معلوم است که نشان می دهد تیراژ رانا حتی به مرز 7 هزار دستگاه نیز نرسیده و تولید آن نسبت به سال گذشته با کاهش 32 درصدی مواجه بوده است.

این درحالی است تیراژ 206 اس دی بسیار بالاتر بوده و چه توسط شرکت و بازار خواهان بیشتری نسبت به رانا دارد.

 
بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

شاید اگر رانا را قوی تر و کمی زیباتر بود یا حتی قیمت آن را در رده خودرو های زیر 30 میلیون تومان قرار می دادند زیر رقابت سنگین 405، 206 اس دی و حتی سمند قرار نمی گرفت و شکست نمی خورد. ایراداتی که کاملا در آن به چشم می اید به دلیل کم بودن کیفیت مونتاژ این خودرو است که سایر چیز ها را فدای خود کرده است.

بطوریکه بعد از گذشت حدود یک ماه از تحویل خودرو چراغ های ان شروع به سوختن کرده اند. واقعا عجیب است که تاکنون واحد مهندسی ایران خودرو هیچ راه حلی را برای ایراد بسیار شایع سوختن چراغ های عقب محصولات خود ارائه نکرده است.

بررسی خودرو رانا، پرحاشیه‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو

مشکل مونتاژ را می توان شایع ترین مشکل بازار خودروهای داخلی دانست که خودروسازان برنامه ای برای رفع ان ندارند. با این حال کمبود کیفیت تنها دلیل عدم استقبال از رانا نیست، بلکه ساده سازی این خودرو نسبت به 206 باعث عدم تمایل عمومی نسبت به این خودرو شده است.

در واقع اگر سمند را نسخه ای به روز تر و پر امکانات تر نسبت به 405 قلمداد کنیم، رانا درست در جایگاهی برعکس قرار دارد و نسخه ای ساده تر و ارزان سازی شده نسبت به 206 به حساب می آید و از طرف دیگر اختلاف قیمت رانا نسبت به 206 آنقدر چشمگیر نیست که مشتریان راضی شوند تا اسب خسته ایران خودرو را به شیر پیر پژو ترجیح دهند.

مشخصات فنی خودروی رانا LX :
 

نوع موتور TU5
حجم موتور (cc) 1587
حداکثر توان موتور (hp) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm) 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
نسبت تراكم 10.5
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزين بدون سرب با اكتان 95
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي (MPI)
استاندارد حد آلايندگي يورو 4
حداکثر سرعت (km/h) 189
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 12
سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر) 5.7
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 6.9
طول خودرو (mm) 4292
عرض خودرو(mm) 1684
ارتفاع خودرو (mm) 1453
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2445
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1109
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) 400
کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نیما: 1395/9/807:23:57،
312
46
اگر به جان خود و خانواده خود اهمیت می دهید به هیچ وجه صفر کیلومتر های آشغال ایرانخودرو رو نخرید

وگرنه وقتی در جاده و سرعت 100 کیلومتر به مشکل بخورید دیگه جایی برای تجدید نظر نیست

و علت مرگ شما و خانواده شما هم (دور از جون) خواب آلودگی راننده یا انحراف ذکر خواهد شد

ما خریدیم بیچاره شدیم شما تجربه تلخ ما رو نداشته باشید
رسول: 1395/9/808:55:00،
124
25
مشکل اصلی زیر کاپوت و توی دل این ماشینه. جایی که با 12هزار کیلومتر رانندگی، صفحه کلاچ میسوزه و تقریبا (تا جایی که یادمه) یازده تا از سنسورهاش سوخت. صدای بسیار بد موتور توی اتاق و راه نرفتن ماشین در دنده دو هم بسیار اذیت کننده هست. در ضمن از مدل 92 به بعد هم با همین صفحه آمپر به بازار اومدن و چیز جدیدی نیست!
Ehsan: 1395/9/809:21:39،
61
238
خیلی مغرضانه و یه طرفه بررسی کردی کیفیت رانا قطعا از 206 بهتره
می تونی بری نمایندگی ببینی که 206 ها چه مشکلاتی دارن
شاهی: 1395/9/810:04:21،
130
252
اونایی که تا حالا رانا داشتن. با انصاف نظر بدن:
در کل راضی بودن+
راضی نبودن_
راز: 1395/9/810:21:32،
116
47
از بی کیفیت ترین ماشین هاست اتفاقا...خود 206 صندوقدار زشت غیر استانداره تازه این از روی اون برداشت شده....موجبات خندس
مصطفی: 1395/9/810:42:38،
43
47
الان اینایی که به این نظر منفی دادن دقیقا همون نان خورهای مستقیم و غیر مستقیم این عاملان قتل مردم ایران زمین اند
کیانی: 1395/9/810:58:31،
70
6
منوچهر منطقی میخواست رانا را به امریکا صادر کند خوب چرا ماشین امریکائی را ممنوع کردید ؟ ماشین امریکائی ازاد کنید در عوض صد ها هزار دستگاه رانا به امریکا صادر میشد وهزاران شغل در ایران ایجاد میشد در مقابل چند صد دستگاه ماشین امریکائی و پوز شیطان بزرگ زده میشد !فکر کنم امریکا در مقامات نفوذ دارد که به ضرر صنعت پیشرفته خودرو سازی ایران عمل میکنند !
سهیل: 1395/9/811:54:09،
75
20
سال 89 یه 206 صندوق دار سفارشی خریدم، خدا وکیلی نسبت به همه ماشینهایی که داشتم یه سر و گردن بالاتر بود. اوایل سال 91 به خاطر یه مشکل مالی فروختمش و اواخر 91 یه رانای EL خریدم. از نظر قیافه به هر جهت چون 206 یه 10 سالی تو خیابونا بود، قشنگ به نظر میومد، از 20 روز بعدش کلاچ شروع به اذیت و آزار شدید کرد و گاهی کلاچ میگرفتم و میخواستم کلاچو ول کنم، ماشین یه مکثی میکرد و یهویی میپرید و چند بار زدم به سپر ماشین جلویی و تو ترافیک دیوونم میکرد. 4 ماه بعد فندک ماشین رو زدم یهوویی دیدم داره از تو داشبورد دود بلند میشه، سریع پریدم سر باطری رو برداشتم که نمایندگی گفت اگه سر باطری رو بر نمیداشتی ماشینت جزغاله میشد و نمایندگی کل داشبورد ماشینو با دسته سیم کشی داخل رو عوض کرد و دیسک و صفحه رو هم عوض کردن.بعد چند ماه دیدم کف پارکینگ خونه شده استخر روغن .. سرتونو درد نیارم آبان 92 با 5 میلیون ضرر فروختمش
وای بر ما: 1395/9/813:50:50،
34
9
این تازه نسخه فولشه؟!

چرا تهویه هواش آنالوگه خیلی ضایعست مثله پیکان باید دستی تنظیمش کنی حداقل ۲۰۶ تهویه هواش دیجیتاله

تو عکس ۶ آمپر آب چسبیده به سقف البته این مشکلو ۲۰۶ و اس دی هم داره وقتی هم میری نمایندگی خیلی شیک میگن خانواده ۲۰۶ همینطوریه کاریش نمیشه کرد

در آخر در یک جمله خلاصه میشه " کره اسب سرراهی "
محمد: 1395/9/814:43:04،
52
65
من از اولین خریدارن رانا بودم قبل از ان هم ال90 داشتم
واقعا ماشین خوبی هست
هم ترمز
هم زیر پا
هم...
ترمز های فوق العاده قویی در رنج ماشین های ایرانی داره که تا پشت این ماشین نشینی نمتونی تفاوت محصوصش را بفهمید
همچنین بسیاری از دوستانم ک 206 داشتن و پشت رانا نشستن تفاوت راحتی و امکانات را کامل دیدن
برای تصادفات هم بگم
یک بار یکی از پشت بهم زد و رادیات و جلو اون کاملا له شد ولی به یمن سپر فایبر گلاس( در موقع تصادف صپر ها از بغل خارج مشوند ک فشار به ماشین منتقل نشود) ماشین من فقط پند جای فایبر گلاسش ترک برداشتو کمی تو رفتگی صندوق عقب
یک بار هم به وسط یک پراید زدم ک پراید کاملا ستون وسطش له شد و دبش عوض شد(پراید 3 ملیون خرجش شد) ولی ماشین من فقط 4تا پیم متصل کننده صپر به بدنه و کمی ترک روی سپر ایجاد شد
لطفا دوستان از خود اضهان نظر نکنند


همچنین از نویسنده بی سواد هم تشکر میکنم
نیما: 1395/9/816:16:19،
45
18
آقای محمد از سبک و فرهنگ رانندگی شما کاملا مشخص هست که نظر شما در مورد کیفیت اتومبیل چقدر قابل اطمینان می باشد!
امین: 1395/9/819:14:05،
27
17
بزرگترین نقطه قوت رانا شتاب اولیشه که واقعا زیاده
مردم فلک زده: 1395/9/822:21:57،
11
9
ز رانا یه خاطره بد دارم
یه کارمند نامرد و درغگو داشتم که با ناله و ندارم ندارم نشست زیر پام و خونه ام را به مفت از چنگم در آورد، میگفت با پول پراید زیر پام که بفروشم هم بیشتر از این ندارم، خونه را 30% زیر قیمت خرید و پراید را هم نفروخت، 1 ماه بعد هم اون پرایدو تبدیل کرد به رانای صفر
هر وقت اون رانا رامیدیدم آه از نهادم بلند میشد
مرگ بر دروغ و دغل وحقه و نیرنگ
شازده: 1395/9/807:25:14،
197
11
"کره اسب سرراهی" را خیلی خوب اومدی (-!
شایدم بشه گفت کره الاغ کدخدا (همونکه یورتمه میرفت تو کوچه ها...)
نیما: 1395/9/807:31:52،
154
28
"درها را نیز می توان فیس لیفتی از درهای 206 دانست که نمره قابل قبول را می گیرد. "

پلاستیک سطل آشغال خونه ما کیفیتش از متریال در و داشبرد رانا بالاتره

شما چیا سوار شدی که نمره قبولی به پلاستیک خشک می دی ؟
بهروز: 1395/9/809:23:23،
79
29
داشبورد 206 چرم بوفالو هست!!!
محمدرضا عالی: 1395/9/807:36:06،
94
14
همچین گفته شده کره اسب یا توله شیر فکر کردم در مورد یه ماشینه قدرتی با جٍثه ی کوچیک تعریف میکنی . یه کره خر به این ماشینا بگی هم بازم زیاده
مهدی: 1395/9/807:49:26،
92
45
چقد زشت و بدترکیبه این ماشین
alex: 1395/9/808:07:59،
91
28
ای خدا چی ساختن ماشینی که تو 5000 تا تسمه تایم پاره میکنه هر 10000 تا باید صفحه کلاچ عوض کنی با هر ضربه کوچکی سپرهاش منفجر میشن .....وهزار ایراد دیگه
پارسا: 1395/9/808:11:38،
100
24
سال93یه رانا صفر خریدم شتاب وترمز خیلی خوبی داشت اما دیسکو صفحه ایراد داشت اتاقو میلرزوند ودرکل خیلی بی کیفیت بود با2تومن ضرر فروختم یه تندرمدل91کم کارکرد خریدم تا الانم از انتخابم خیلی راضییم.
ارشیا: 1395/9/808:20:25،
103
18
رانا با ۳۰۰۰۰ کارکرد سه بار دیسک و صفحه عوض کرده، ایرانیزه کردن به چه قیمت؟
حبیب: 1395/9/808:31:48،
45
16
یکی از بی کیفیت ترین ماشینهای ایرانخودرو.موقع ساخت خود ایرانخودرو نمیدونست چی تولید میکنه.
A.M: 1395/9/808:38:16،
27
7
تاوقتی که روابط جای ضوابط قرارگیرد وبخوربخورها در ایران خودرو ادامه داشته باشد رانای بیست میلیونی رابالای سی میلیون می فروشند وکسی هم حق حرف زدن ندارد
رضا: 1395/9/808:38:36،
64
36
اساتید لطفا راهنمایی کنند
سمند Lx ef7 پایه گاز سوز +++++++
سمند Lx ef7 بنزین سوز-------
ضمنا من مشکل جایگاه سوخت گاز ندارم
تشکر
احسان: 1395/9/811:16:57،
49
25
رضا جان ازخودت سوال کن بقیه کشورهای دنیا گازسوز دارن یا نه و اگه نه چرا نه؟ اول اینکه گاز پدر موتور رو درمیاره هر چی پس انداز کردی رو میبری تعمیرگاه خرج میکنی دوم اینکه هر دفعه گاز میزنی جون خودتو بخطر میندازی که ارزششو نداره مگه کم ماشین تو جایگاه ترکیده تا حالا؟ سوم اینکه از اولش قرار بود هر 5 سال یه بار کپسول ها عوض بشن خدایش چند نفرو میشناسی که کپسولشونو عوض کنن خودت عوض می کنی؟ بعد 5 سال کپسول توی ماشین یه بمب ساعتیه متحرکه و خدا به دارنده ماشین و دیگران رحم کنه ...ماشین بنزینی بخر پول بنزینو بده از یه جای دیگه پس انداز کن خودتو و خانواده تو از خطراتش نجات بده
قاسم: 1395/9/814:01:25،
21
3
همون قدرکه بایدبابت گازسوزبودن ماشین بیشترپول بدی رو بزارکنار وباهاش بنزین بزن والکی هم حجم صندوق عقب ماشین رو اشغال نکن.فکرکن در همه حال یه بار ۷۰-۸۰کیلویی تو صندوق عقبته!!!!!
amin: 1395/9/819:10:13،
10
13
Ef7 کلا عالیه به خدا به جون خودم موتورش سالاره اگه خوبش گیرت بیاد، با رانای دوستم تو جاده میرفتیم که اومد کولر بگیره بوی سوختگی به هوا شد و کولرش سوخت، ماشین صفر
mi2: 1395/9/819:13:01،
15
15
Ef7 روی گاز اخ نمیگه اخه چرا مردمو گمراه میکنی؟؟؟؟ خودم نزدیک ۳۰۰ هزار کیلومتر با گار روندم هنوزم پر شتابه بدون واشر زدن و خرابی سوپاپ، ماشالله همه کارشناین
کک: 1395/9/808:43:48،
65
4
فقط موندهtu5 رو روی کامیون 10 چرخ نصب کنن...حالا خوبه که خودمون نساختیم وگرنه با فیس و افاده آنچنان بنز و بی ام و رو زیر سوال میبردیم که گوش فلک کر میشد...
حمید: 1395/9/808:54:50،
60
53
ما یه رانا 91 داریم خیلی عالیه تا حالا فقط یه بار لنتاشو عوض کردیم 60هزار کیلومترم رفتیم باهاش
مهرداد: 1395/9/1023:54:26،
5
5
والا منم 93 خریدم تا الان که 45000تا رفتم خیلی راضیم.مازراتی که نخریدیم بی عیب باشه.اشکالات مونتاژی همه ماشینهای وطنی دارن.
حسین: 1395/9/809:06:59،
65
35
ماکه 3 سال داریم استفاده میکنیم جز یکبار تعویض دیسک و صفحه هیچ مشکلی نداشته ...از هر ماشینی به اندازه پولی که پرداخت میکنین انتظار داشته باشید
حامد: 1395/9/823:10:47،
10
5
منظور از اینکه توقعتون اندازه پولی که پرداخت می کنید چیه دقیقاتو همه جای دنیا با این پول چه ماشبن هایی با چه کیفیت هایی میشه خرید اما تو ایران آشغال
pepan: 1395/9/809:20:04،
33
44
آقا چرا دروغ می گین
مصرف سوخت بالای 10 لیتر هست..
گیربکس 405 و تو دنده 2 لرزش و دنده ها به زور جا میرن
سیستم تعلیق خشک و تو جاده کله میزنه..از همه مهمتر بدنه زنگ میزنه...فرمایشات بنده در مورد 206 اس دی می باشد که در رانا به مراتب بیشتر هست این مشکلات
مهرداد: 1395/9/1100:06:40،
5
4
چرا چرت میگی من 2ساله دارم هیچ کدوم این مشکلات رو نداره.نکنه لگن سوار شدی.من هم 206 sd دارم هم رانا.هر کی خواست با ای میل بیاد هردوش رو نشون میدم سوایق گارانتی هر دوش هم نشون میدم
شهروند درجه 7: 1395/9/809:25:01،
36
11
رانا و کارت طلایی سه ستاره
این نشانهای کیفیت و اینجور ا ا و اطوارها در کشور ما بی معنی است اینها با ساخت و پاخت با همدیگر به هم نشان شجاعت و نشان کیفیت می دهند نه تنها در خودرو که حتی یکبار یک مقدار زعفران بدلیل تقلب برگشت خورد گفتیم این رو سه تا آزمایشگاه تایید کردن
بعدش رفتیم تحقیق کردیم دیدیم این مسلمان از خدا با خبر سه تا آزمایشگاه با پول خریده
خدایا این کشور را از دست سه چیز در امان نگه دار دروغ قحطی و جهل
محسن اکبرزاده: 1395/9/809:33:30،
27
43
سلام پراید از این بهتره رانا چیه اگه زیر 30میلیون بود میشد فکر کرد
Pars: 1395/9/809:49:15،
35
59
رانا ظاهر بسیار زشت و طراحی آماتوری داره . بنظرم سمند معمولی و تندر90 قیافه شون به شدت قابل تحمل تره
رضا: 1395/9/809:54:21،
42
19
مجله ماشین:تجربه ده هزار کیلومتر با رانا:درون خودرو سادگی طراحی و جنس داشبورد ارزان و بیکیفیت است.انحراف
غربیلک فرمان مصرف سوخت نسبتا بالا و به صدا افتادن اتاق که روز به روز بر تنوع انها افزوده می شد و خرابی
کامپیوتر خودرو و....!!
مصطفی: 1395/9/809:55:09،
38
12
این رانا چرا اینهمه تسمه پاره میکنه!!!؟؟؟
مهندسان توانمند داخلی بعد از حل سوختن چراغای عقبش فکری هم به حال این مشکل بکنند...
آخه مجبورید مگه.نمیتونید تولید نکنید
ویرو گردی: 1395/9/810:10:24،
57
26
حالا انگار سمند لش ب وزن عجیبش و 405 با ورق های حلبی و داشبورد بسیار خشک چه کیفیتی دارن که این طوری به این ماشین گیر می دن
رانا مشکلاتی داره
مشکل کیفیت پایین صندلی-مشکل در قالب درها و مونتاژ کم کیفیت - داشبورد خیلی ساده(البته در هر صورت زیباتر از ال90)
و مزایایی داره
موتور کم مصرف و بدون دردسر تی یو5-استهلاک پایین به خاطر وزن کم و توزیع مناسب وزن-قیمت مناسب-چراغ های خوب-ترمز مناسب-امکاناتش در سطح خودروهای داخلی خوبه
که من این خودرو رو بهتر از 405 ، سمند ،تیبا ساینا و ام وی ام 315 می دونم..از ال 90 هم ارزش خریدش بیشتره چون قیمتش پایینه با 33 می شه خریدش
3 سال رانا: 1395/9/810:12:39،
59
40
متاسفانه در ایرانئ نظرات غیرکارشناسی بسیار زیاده!و همه کارشناسند!3 سال رانا دارم نحوه استفاده: درون شهری زاید,برون شهر سالی سه تا چهار بار سفر های خانوادگی چند هزار کیلومتری
مزایا:
ترمزو کولر بسیار عالی,تمامی مزیتهای ذاتی 206,قیمت پایین تر از 206,کم ایراد به غیر از یکبار تعویض دیسک و صفحه در گارانتی که شامل همه خودروهای تولید وطن می شه!ظاهر به سلیقه بنده از sd بهتر,گارانتی خوب,روشنایی ونرمی فرمان و هندلینگ به مراتب بهتر از Sd,بدنه خوب مانند 206
معایب:
بازار دست دوم نه چندان خوب (که برای خرید مزیت است!),ضریب دنده 1 و 2 خیلی سنگین است
صدای موتور tu5 کلا زیادشده,صندلی ضعیف,کروز کلا ندارد و کامپیوتر سفری مدلهای قدیمی ندارد.
دریک کلام با توجه به گارانتی جدید 3 ساله و قیمت مناسب (تفاوت 7 میلیونی ! با l90 )بین خودروهای وطنی (تیبا, پارس و 405 و ..)برای خانواده 4 نفره بسیار عالی می باشد
امین: 1395/9/811:09:37،
28
18
برای خانواده دو نفره با دو تا بچه فسقلی نه امثال من با قد بالای ۱۸۰ که بعد مسافرت تا چند روز گردن درد داشتم
علی: 1395/9/811:50:37،
40
23
سلام خدمت همه دوستان والا من از اوایل سال 93 رانا رو گرفتم و تا هیچ مشکلی هم باهاش نداشتم باید یکم منطقی فک کرد با توجه به پولی که هزینه میکنی یکی از بهترین های محسوب میشه قطعا
قاسم: 1395/9/813:49:54،
22
12
سوارشم شدی؟یا فقط گرفتی؟؟؟ینی میشه ماشین ایرانی بخری ومشکل نداشته باشه
یاسر: 1395/9/811:54:41،
27
27
اصلا قیافه ای نداره قیمتشم بالاس کیفیت قطعات داخل کابینم خیلی پایینه آدم میترسه دس بزنه بشکنن انصاف نکردن مواد پلاستیکی داخل کابینو که ارزونترین قسمت ماشینه از پلاستیک بازیافتی نسازن
هادی: 1395/9/811:54:59،
27
30
بنظر هیچ ماشین در رده زیر ۵۰ملیون ایران خودرو و سایپا با کیفیت و بی دردسر تر از خانواده تندر نیست هرچند که قیافه جذابی نداره و داخل ماشین هم چنگی به دل نمیزنه ولی حداقل هر روز تو نمایندگی نیستی که عیب و ایراد ماشین رو بگیری.به شما هم نصیحت میکنم واقعا اگر دنبال دردسر نیستین سراغ تندر برین در رده بعدی خانواده ۴۰۵ وپارس رو سفارش میکنم و در رده آخر خانواده سمند و ۲۰۶ و رانا چون سیستم برق مشترک مالتی پلکس ایرانی دارند وبسیار معیوب است.
ویرو گردی: 1395/9/813:33:40،
22
10
در اینکه L90 بدون مشکل تر از بقیه خودروهای داخلی زیر 40 م نیست باهات موافقم
اما کامل هم بدون ایراد نیست:
موتور صدای زیادی می ده-داخل اتاق نفوذ می کنه به خاطر ایرانیزه/چینی شدن رو از روش نشان رنو رو برداشتن-دسته موتورها داخلی شدن(اصلیش سفید ضخیمه و ایرانیش مشکی سبک) مشکل لرزش اتاق رو کمی داره-در صورت پاره شدن گردگیر پلوس کل واسکازین جعبه دنده تخلیه و نیاز به نصب جعبه دنده نو هست که قیمتش 5 میلیونه!
interior خودرو(تزیینات داخلی) بسیار زشت و نچسب هست طوری که با سلیقه مردم کره شمالی بیشتر می خونه...زشت تر از این نمی شد طراحی کرد و طراحی بیرونی که از زشتیش کاسته شده و چشما بهش کمی عادت کردن ولی همچنان خیلی ها دوست ندارن ال90 رو حتا از آیینه وسط ماشین شون ببینن!
محسن 1345: 1395/9/812:03:52،
41
21
انصافن رانا خودروی خوب و با کیفیتی هست. من دو ساله رانا دارم و تا الآن 12000 کیلومتر باهاش رفتم. هیچ مشکلی نداشته، فقط دیسک و صفحه اش رو عوض کردم و دو بار هم سنسور اکسیژنش سوخته. در ضمن کل چراغهای ماشین یکی یکی ظرف تو شش ماه اول سوختن.
کیانی: 1395/9/819:12:17،
13
6
یعنی میخاستی تو 12000 تا چه عیب دیگه ای پیدا کنه؟؟
رضا: 1395/9/812:29:27،
57
23
"ﺑﻪ ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﮏ ﮐﻦ،
ﺍﻏﻠﺐ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﻘﻂ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .
ﺍﺯ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﺘﺮﺱ !
ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻧﻤﺎ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﺣﻤﻖ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.

فقط باید گفت امان و امان از آدمای....

تویی ک این ماشینو نداری ب چ دلیل میای نظر میدی....من از 93تا حالا این ماشینو دارم ب جرات میتونم بگم ماشین خیلی خوبیه
از همه نظر ...حالا 405و پارس و 206 عیب نداره و فقط این عیب داره،،،405slx طرف خریده میگ نرسیدم خونه دیدم ترمز نمیگیره
سعی کنید تا ی نفری حرفی میزنه و ی مطلبی نوشته میشه زود مزخرفات را بیان نکنیم تویی ک تا حالا این ماشینو سوار نشدی نیا نظر بده
Ehsan: 1395/9/812:41:02،
36
17
دقیقا باهات موافقم
بعضی ادما عین طوطی سخنگو هستن
فقط حرف میزنن نمیدونن چی می گن
احسان: 1395/9/814:49:00،
14
17
من 405 مدل 93 گرفتم اصلا اذيتم نكرده قبل از اين 206 مدل 89 داشتم داغونم كرد از خرج ولي اين از صفر دست خودم تا حالا هم 70000 هزار تا راه رفتم خداروشكر اصلا اذيت نكرده خانواده 206 داغونند مال من 45000 هزار تا كار كرده بود واشر سر سيلندر سوزوند ديسك و صفحه جلوبندي داغون كرد مارو
امین: 1395/9/813:12:07،
33
6
بنظر من اونی که این ماشینو داره باید نظر. بده
اونایی که ندارن بخاطر ذهنیت منفی به خودرو داخلی این نظراتو میدن
ماشینای ایرانی افتضاحن شکی درش نیست
ولی بین همینا ما داریم مقایسه میکنیم
اونایی که فنی هستن میدونن الان بین رانا و ۲۰۶ که تولید میشه از نظر قطعات هییییچ تفاوتی نیست
جالبه که حتی الان ۲۰۶ های جدیدو کی میبری برای تنظیم ecu
از قسمت تنظیمات رانا وارد میشن
پس وقتی با چهار میلیون تومن کمتر میشه رانا خرید چرا پول به ۲۰۶ با همون قطعات بدی
من ار تیر ۹۲ رانا دارم ۸۶ هزارتا راه رفتم رو هفتاد تا تسمه تایم عوض کردم
یه بارم سنسور اکسیژن
باتریش هنوز همون اولیشه
زاپاسم نو هست
ترمزشم عالیه
ضعفاش کیفیت بد متریال داشبورد و درها
دنده یک ضعیف
ترمزش عالیه ضمنا
احمد : 1395/9/816:36:37،
25
7
خداییش منم ازسال۹۳دارم خیلی ازش راضی هستم ترمزها عالی مصرف سوخت کم حجم روغن موتور خیلی کمتراز تندر۹۰ صندوق عقب بزرگ وجادارکلارانندگی باهاش راحتتر ازال نوده گارانتی ۵۰هزار کیلومترسه ستاره البته نظر دوستان عزیز محترمه
مهدی: 1395/9/916:16:26،
4
12
امین
من راضیم 5 تومن بدم جلوش مثل 206 بشه
3 تومن بدم داشبوردش بشه 206
2 تومن بدم گیربکسش بشه 206 گیربکس این با 206 فرق داره
تهویه اتومات
1 تومن بدم بانداش بشه مثل 206 و باقی سیستم صوتی
و کلی در مورد کیفیت مونتاژ که داشته باشی میفهمی
منم بدبختانه رانا دارم
مهرداد: 1395/9/814:32:26،
33
9
خداییش ماشین خوبیه ظاهر و شتاب خوب و ترمز عالی و نرمی کلاج و دنده ها

کولر و بخاری قوی و کم مصرف بودن ماشین

معایب داشبوردضعیف
نیما: 1395/9/814:47:59،
29
15
من کارم خرید و فروش ماشین صفره داخلی هست با تمام حرفای دوستان موافقم ولی امسال منظورم مدل 1395 هست واقعا کیفیت رانا بهتر شده الان جزو یکی از بهترین محصولات شرکته با قیمتی که داره 33300 اصلا شک نکنید ممنون
میثمی: 1395/9/815:40:25،
16
5
آقا من بین رانا با ۲۰۶ موندم پولم به رانا میرسه ولی میتونن با قرض ۲۰۶ هم بخرم خواهشا راهنمایی کنین
نیما: 1395/9/823:19:37،
14
6
آقا اگه دنبال فروشی 206 یا sd
اگه دنبال سواری رانا البته شما می تونی زرنگی کنی رانای 95 کم کارکرده رو حدود 32 بگیری اون بهترین گزینه اس برات البته به نظر من که کارم ماشینه و تمام محصولات داخلی رو حداقل یه هفته داشتم
علیرضا رفیعی: 1395/9/816:27:48،
27
11
سلام من یکسال و نبم هست که دارم چون صفر خریدم و خودم آب بندیش کردم تا امروز حتی بک بار هم تعمیرگاه یا نمایندگی نبردمش . من راضیم
رانا: 1395/9/900:14:41،
7
8
میشه لطفا بگی چجوری آبندی کردی ؟
دارابی: 1395/9/816:32:21،
13
5
لطفا در مورد بقیه خودروها هم همین بررسی جامع رو انجام بدید.ممنون
Man: 1395/9/816:43:12،
10
15
فقط درز کاپوت عقبو جلو با بدنه داشته باشید 2 انگشت جا میشه
اریا: 1395/9/816:51:47،
23
9
من نزدیک س سال دارم فقط دیسک و صفحه کلاج ک مشکل همه هست ی بار عوض کردم، درضمن شتابش هم خوبه تو شهر تیز و بهتر از سمند و پژو هست ، هیچ فرقی هم با ۲۰۶ نداره فقط اون بخاطر بازار داشتن پنج میلیون قیمتش بالاتره درکل همه خودروهای وطنی پر از ایراد و اشکال هستند .
رافال M: 1395/9/819:48:27،
11
4
یه بارم دیسک و صفحه برند خوب مث والئو بگیر شاید مشکلت حل شد
رامین: 1395/9/820:22:25،
8
21
آشغالی بیش نیست
محسن توکلو: 1395/9/821:21:11،
17
9
سلام من رانا94 دارم خیلی خیلی راضی هستم بعد ال90تنها ماشینی که موتور وگیربکس مچ است شک نکنید بخرید



نوید: 1395/9/908:00:58،
8
8
این دیگه مشخصه یک تعریف الکی بود. همه می دونن موتور 206 و گیربکس 405 بعد شما میگی مچه؟!!!!!!!!!!!!
محمد: 1395/9/823:38:10،
9
6
من دارم مدل 92، هیچ مشکلی نداره قبلش 206 داشتم خیلی خوبه، صفحه کلاچش فقط آخراشه باید عوض کنم
علي: 1395/9/908:13:57،
7
3
کره اسب ها و توله شیرهای ایران خودرو تبدیل شده است



عاشق اين ادبياتتم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حسن: 1395/9/910:12:31،
9
10
منم داشتم رانا
یه سال نیم سوارشدم
8میلیون ضررفروختم
ب جز ظاهر شیک
و یکم ازلحاظ فنی دیگه چیزنداره!

ماشین خوب نیس

محمود: 1395/9/910:13:40،
11
9
متاسفانه تمام مسایل برمیگرده به طرز رانندگی ما اگر درست رانندگی کنیم ماشین نو هیچ مشکلی برایش پبش نمیاید ما هم رانا مدل 93 داریم و هم سمند سورن 89 هردو تاکنون هیچ مشکلی نداشتند و فقظ برای تعویض روغن یا مسایل کوچک به تعمیر رفته اند لذا فقط عده ای نشسته اند و فقط کامنت های الکی و بدون اگاهی میدهند اگر کسی قصد خرید ماشین داره به این حرف ها گوش ندهد همه اش به اساس است
مهیار: 1395/9/910:46:27،
11
6
سلام، من سال 93 صفرش رو خریدم، موتوری راضیم، ولی کیفیت اتاقش و سر و صدایی که تو اتاق هست برای من آزار دهندست.
اما مهمترین مشکلش اینه که گیربکس 405 رو بزور خوروندن به این موتور و من هر 8000 کیلومتر صفحه کلاج عوض می کردم، بعد اینکه دیدم در صورت فروش 5 تومن ضرر می کنم بهم پیشنهاد شد کهخ گیربکس استوک فرانسوی بندازم روش، واسه اینکار 1.5 دستم خرج افتاد، دیگه مشکل صفحه ندارم ولی خلاصه بگم که راضی نیستم و خریدش رو به کسی توصیه نمیکنم !
آرش: 1395/9/911:26:18،
9
5
آدم راجع به یک چیزنمیتونه صددرصدقضاوت کنه بالاخره تمام ماشینها معایب ومزایای خودشونودارن.داداش هرچی پول بدی همونقدرآش میخوری.ماکه ازش راضی هستیم.۴۰۵وتیباوپرایدداشتم این ازاونهابهتره.درکل بنظرم اگه کسی میخوادتوایران پولشوبریزه دوربره ماشین بخره حداقل ماشین ایرانی بخره که چندتاایرانی نون بخورن نه برادران چینی
علي: 1395/9/1000:16:39،
6
4
منم با شما موافقم .
رضا: 1395/9/923:16:47،
7
5
برای حمایت ازکارگران خط تولید رانا فقط رانا بخرین
مهرداد: 1395/9/1023:54:37،
8
5
با عرض سلام و ادب خدمت تمامی کاربران گرامی سایت
پیش از هرچیز این نکته رو یادآوری کنم که لازم نیست در هر موضوعی، با هر سطح از دانش و معلومات و با هر میزان از فرهنگ و شخصیت اظهارنظر کرد!

بنده از مهر 93 تا مرداد 95 رانا تیپ LX داشتم.

مزایا:
- شتاب اولیه و ثانویه بسیار عالی
- عملکرد ترمزها کاملاً رضایت‌بخش (هر 4چرخ دیسکی خنک‌شونده که در این بازه‌ی قیمتی مشابه ندارد)
- هندلینگ خوب و فرمان بسیار نرم با شعاع گردش خوب
- پایداری بهتر در پیچ جاده‌ها به دلیل افزایش 3 سانتی‌متری طول محور نسبت به پژو 206 SD
- امکانات کافی با توجه به قیمت
- طراحی مدرن‌تر نسبت به پژو 206 SD و همخوانی بیشتر طراحی جلو و عقب خودرو، خطوط منطقی و سازگار در طراحی

معایب:
- کیفیت پایین قطعات پلیمری شامل مجموعه داشبورد، رودری‌ها و سپرها
- عایق‌بندی ضعیف فضای موتور و در نتیجه شنیده‌شدن بیشتر صدای موتور در کابین
Kohyar: 1395/9/1222:46:26،
4
6
آشغال به تمام معناست کلا صفحه کلاجشون ایراد دارن یه دونه ساله ۹۲ خریدم قول ظاهرش رو خوددم ۹ ماه بعد ۴میلیون ضرر کردم .اونایی هم که میگن شتابش خوبه حتما قبلا پیکان یا پراید داشتن اصلا هم شتابش خوب نیست از پارس xu7 تو شتاب میخورد.
مهرداد: 1395/9/1312:19:50،
6
5
حتماً حضرتعالی هم از اون دسته‌ای هستید که فکر می‌کنید پژو پارس که یک فیس‌لیفت مختصر بر روی پژو 405 محسوب میشه و تکنولوژی طراحیش به سال 1987 برمی‌گرده، جزو بی‌نظیرترین ماشین‌های موجود در ایرانه! حتی بهتر از رنو لوگان(L90)که سال 2004 طراحی شده! ماشینی مثل پژو پارس حداقل 20 سال پیش از رده خارج شده دوست عزیز
خواهش می‌کنم مطالعه کنید، ضرر نداره.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا