کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاخ سفید جزئیات اجرای توافقنامه ژنو را منتشر کرد


کد خبر : ۳۰۷۰جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶:۴۲۶۱۳۳ بازدید

کاخ سفید خلاصه ای از آنچه که آن را روند اجرای توافقنامه هسته ای ژنو خوانده است، در اختیار نمایندگان کنگره گذاشت .

کاخ سفید خلاصه ای از آنچه که آن را روند اجرای توافقنامه هسته ای ژنو خوانده است، در اختیار نمایندگان کنگره گذاشت .

به گزارش ایرنا در این متن که روز پنجشنبه ( به وقت محلی) بر روی سایت کنگره ی آمریکا قرار گرفته، آمده است: در ازای توقف غنی سازی 20 درصد و سایر اقدامات شفاف ساز تهران، بخشی از دارایی های توقیف شده ایران شامل چهار میلیارد دلار را آزاد خواهد شد.

در این متن آمده است: ایران متعهد است بعد از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است بیستم ژانویه منتشر شود، تمامی فعالیت های غنی سازی 20 درصد را متوقف کند و همزمان فرایند رقیق سازی نیمی از ذخیره اورانیوم 20 درصد را آغاز کند.

به موجب این متن ، همچنین ایران پذیرفته است که ساخت سانتریفیوژهای جدید را متوقف کند و همچنین سانتریفیوژهای از کار افتاده قبلی را هم تعویض ننماید.

توقف سوخت رسانی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک، توقف اقدامات جدید برای توسعه برنامه های هسته ای، عدم تلاش برای ساخت مجتمع فرآوری سوخت و ذخیره غنی سازی 5 درصد از دیگر مفاد این متن منتشر شده است.

بر اساس این متن در ازای این اقدامات تهران، گروه 1+5 متعهد هستند، تمامی تحریم های علیه صادرات محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مربوط به صنعت خودروسازی ایران را معلق کنند.

برداشتن تحریم های مربوط به خرید قطعات هواپیمای مسافربری، توقف تلاش ها برای کاهش خرید نفت ایران در بازار جهانی، رفع محدودیت های ارزی و گردش مالی بر اساس توافقنامه ژنو از دیگر موارد مورد اشاره در این متن است .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها