کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اولین تجربه رانندگی با اکتیون جدید در ایران

کدخبر:۳۰۶۸پنجشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰:۲۰۴۰۲۰۶ بازدید

شاسی‌بلندهای بسیاری در بازار یافت می‌شوند که در گذر زمان اصول را فراموش‌ کرده‌اند و وقتی تن به خاک بزنند تمام ابهتشان در هم ریخته می‌شود‌؛ بلند‌قامتانی که تنها در ظاهر جاده‌های پر‌فراز و نشیب ...
اولین تجربه رانندگی با اکتیون جدید در ایران

شاسی‌بلندهای بسیاری در بازار یافت می‌شوند که در گذر زمان اصول را فراموش‌ کرده‌اند و وقتی تن به خاک بزنند تمام ابهتشان در هم ریخته می‌شود‌؛ بلند‌قامتانی که تنها در ظاهر جاده‌های پر‌فراز و نشیب را به چالش می‌کشند و در باطن گذر از این موانع را مانند کابوس می‌بینند‌. سانگ‌ یانگ در طول عمر 60 ساله خودروسازی‌اش به واسطه تولید خودرو‌های جیپ در دهه 60 برای ارتش آمریکا آموخته است که برای موفقیت همواره باید به اصول پایبند ماند و در عین حال مسیر اصلاحات را در پیش گرفت‌.

عصر خودرو :  پس از خروج موسو در سال 2005 از خطوط تولید سانگ‌یانگ، برای این شاسی‌بلند و مدل وانتش جوانی با نام اکتیون قدم به میدان گذاشت‌. اکتیون طرحی نبود که نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند اما پیشرانه 2.3 مشترک آن با مرسدس‌بنز در کنار تجربه آفرود‌سازی بالای این کمپانی کره‌ای، سنت را به مدرنیته گره زده بود و مشتریان زیادی را در اروپا‌، استرالیا‌، هند و‌... برای سانگ‌یانگ دست و پا کرد‌. اکتیون در ظاهر کوچک‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلندهای سانگ‌یانگ بود که در غیاب کوراندو و موسو به پرفروش‌ترین محصول این برند تبدیل شد‌. شرکت رامک‌خودرو نماینده رسمی محصولات سانگ‌یانگ همزمان با عرضه جهانی این مدل اقدام به واردات و عرضه اکتیون به بازار ایران کرد اما علی‌رغم استقبال تعداد زیادی از مشتریان چهره آن هنوز هم برای بسیاری از مردم دلنواز و دوست‌داشتنی نبود‌. سانگ‌یانگ از سال 2011 میلادی طرح و زبانی جدید برای چهره خودروهایش در نظر گرفت‌. نخستین فرزند این انقلاب نسل جدید کوراندو بود و در سال 2012 نسخه پیکاپ اکتیون که با نام اکتیون اسپرت شناخته می‌شود نیز چهره جدید خانواده سانگ‌یانگ را به خود گرفت‌. در پایان نوبت به شاسی‌بلند کوپه آفرود کره‌ای‌ها رسید تا طعم جراحی را بچشد و معادله نا‌تمام سال‌های 2005 تا 2013 را کامل کند و با طرحی منطقی‌، زیبا و هجومی تصویر جدیدی از خود دل مشتریان به جای بگذارد‌. رامک‌خودرو این محصول را با نام «نیو اکتیون» از ماه گذشته برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده و تاکنون تبلیغات گسترده‌ای پیرامون آن انجام داده تا اکتیون به جایگاه واقعی‌اش در رقابت شاسی‌بلند‌های ایران برسد؛ جایگاهی که بعضا به دست شاسی‌بلند‌نماها‌ی هموطن اکتیون افتاده و وقت آن است در برابر نوه جیپ‌های کره‌ای جواب پس دهند‌. هفته گذشته با همراهی صمیمانه شرکت رامک‌خودرو این فرصت برای تیم آزمایش فنی خودرو‌امروز فراهم شد تا در آستانه ورود این خودرو به بازار، آزمایش فنی و ملاقاتی را با این خودرو ترتیب دهیم و یافته‌هایمان از نیواکتیون را با شما خوانندگان به اشتراک بگذاریم. اشاره به این نکته نیز ضروری است که محموله نیواکتیون‏هایی که در بازار ایران عرضه خواهند شد‌، اولین محموله تولیدی از این خودرو در جهان هستند که حتی زود‏تر از بازار کره‏جنوبی به مشتریان عرضه می‏شوند.

  مشخصات فنی

نیو اکتیون در 2 تیپ Luxury و Comfort توسط رامک‌خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود‌. هر دو مدل از پیشرانه 2.3 لیتری 16 سوپاپ با حداکثر توان 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 214 نیوتن‌متر بهره می‌برند که در مدل قبل از فیس‌لیفت نیز به چشم می‌خورد‌. این پیشرانه با کد فنی M111.974 پیش‌تر توسط مرسدس بنز در مدل‌های E230 و C230 نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما با این تفاوت که اکتیون در بخش قوای محرکه به جای گیربکس 4 یا 5 سرعته اتوماتیک این بنز‌ها از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی DSI استرالیا بهره می‌برد‌؛ گیربکسی که در دنده نهایی کاهش قابل توجهی را برای مصرف سوخت و رانندگی اقتصادی به همراه می‌آورد‌. هر دو تیپ اکتیون با سیستم 4 چرخ فعال هوشمند کنترل می‌شوند و توزیع گشتاور بین محور‌ها با توجه به نیاز خودرو صورت می‌گیرد تا اکتیون روح آفرودش را همیشه آماده نبرد نگاه دارد. بر‌خلاف شاسی‌بلند‌های شهری که در باطن قابلیت آفرود بالایی ندارند، سیستم تعلیق در جلو نیو‌اکتیون از نوع مستقل دوبل جناغی به همراه فنر‌های پیچشی است‌. این سیستم از دیرباز در خودرو‌های کلاسیک آفرود و مدرن کاربرد داشته است در حالی که رقبای حال حاضر اکتیون در بازار مانند خودرو‌های سواری از سیستم تعلیق مک‌فرسون بهره می‌برند‌. سیستم تعلیق در بخش عقب نیز مانند عمده خودرو‌ها چنداتصاله به همراه فنر پیچشی و میله متعادل‌ساز است‌. در بخش ایمنی این خودرو به صورت استاندارد از سیستم ترمز ABS و EBD بهره می‌برد و در کنار این تکنولوژی‌ها به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) و همچنین سیستم ضد واژگونی ARP مجهز شده است‌. سیستم HDc وظیفه کنترل سرعت در سراشیبی‌ها را بر‌عهده دارد و لاستیک‌های 18 اینچی آن با ابعاد 255/R60 به عنوان یکی از اجزای قابل توجه در پایداری و کمک سیستم تعلیق عمل می‌کنند در حالی که وظیفه مهمی در حفظ زیبایی و ابهت خودرو را نیز بر عهده دارند‌. 

  آزمایش فنی

هفته گذشته نمونه کاملا صفر‌کیلومتر و آماده رقابت نیو‏اکتیون با چهره تهاجمی‏اش همه چیز را برای یک نبرد تمام‏عیار با طبیعت آماده کرده بود‌. با چرخاندن سوییچ، پیشرانه 2.3 لیتری اکتیون به آرامی روشن شد اما مجموعه متنوعی از کلید‏ها در تیپ مورد آزمایش (Luxury) پیش از آغاز حرکت موجب می‏شوند کمی بیشتر با امکانات این خودرو آشنا شویم‌. 2 مجموعه کلید دایره‏ای شکل در اطراف فرمان امکان روشن و خاموش کردن برخی امکانات ایمنی و فنی مانند ESP‌، کنترل سرعت در سراشیبی و‌... را فراهم می‏کنند‌. در پایین سمت راست فرمان امکان روشن و خاموش کردن گرم‏کن صندلی‏ها وجود دارد و در پایین‏ترین نقطه کلید چرخشی نصب شده که همه توانایی‏های آفرود نیواکتیون به وسیله آن قابل کنترل است‌. سانگ‏یانگ در دهه‌90 میلادی یکی از اولین آفرود‏سازانی بود که سوییچ تنظیم وضعیت سیستم 4WD را جایگزین دنده کمکی کرد‌. در نیواکتیون این کلید 3 حالت 2H‌، 4H و 4L را نشان می‏دهد لذا پس از اتمام یک مرحله از بازی پرندگان خشمگین در نمایشگر اندرویدی نیو‏اکتیون‌، با قرار دادن خودرو در حالت 2H انتقال تمام توان به چرخ‏های عقب را انتخاب کردیم و پس از قرار دادن دنده در حالت D حرکت را آغاز کردیم. آغاز حرکت نیو‏اکتیون با توجه به وزن 1.9 تنی و 150 اسب‏بخار قدرت چندان توفانی نیست اما با گذر دور موتور از مرز 3500 و دستیابی به حداکثر گشتاور کشش مناسبی موجب افزایش روند شتاب‏گیری می‏شود‌. سیستم تعلیق این خودرو بدون شک در مقایسه با همه شاسی‏بلند‏های کلاس کامپکت یا شهری اعم از اسپورتیج و توسان یک و سرگردن بالاتر قرار می‏گیرد چراکه در نبرد با موانع طبیعی بهترین و دقیق‏ترین عملکرد را دارد و در رانندگی شهری اوج آرامش را برای سرنشینان به ارمغان می‏آورد‌. سیستم تعلیق دوبل‏جناغی در جلو و 5‌اتصاله در عقب به همراه فنر‏های پیچشی در نیو‏اکتیون یکی از اصلی‏ترین نماد‏های پایبندی این خودرو به آفرود سنتی و اصولی هستند. با ورود به جاده کوهستانی حرکت را با فعال‌بودن محور عقب (2H) ادامه دادیم و در تمام مدت حرکت از طریق دستگاه متصل به واحد پردازش الکترونیکی خودرو (ECU) وضعیت قدرت‌، گشتاور‌، شیب و‌... را مورد بررسی قرار می‏دادیم‌. با ورود به مسیر خاکی وضعیت 4H یا 4WD در حالت سبک را وارد مدار کردیم تا محور جلو نیز سهمی حدود 30 درصد از گشتاور را در اختیار بگیرد‌.

با وجود قلوه‏سنگ‏های نسبتا بزرگ در مسیر حرکت‌، سیستم تعلیق آرامش اتاق را تضمین می‏کرد و با اطمینان به حالت 4H خودرو در پیچیدن‏ها و گذر از موانع کوچک بدون هیچ انحراف یا فشاری به موتور به راحتی به مسیر خود ادامه می‏داد‌. با در نظر داشتن حداکثر زاویه صعود برای به چالش کشیدن نیو‏اکتیون در سربالایی‌، مسیر خاکی با شیب نزدیک به 45 درجه را به عنوان مقصد بعدی در نظر گرفتیم‌. وضعیت انتقال قدرت را در حالت 4L یا 4WD سنگین قرار دادیم و به سربالایی با طول 100 متری وارد شدیم‌. علی‏رغم تصوری که از این شاسی‏بلند زیبا در نگاه اول داشتیم‌، شیب بدون هیچ‏گونه مشکلی پیموده شد اما برای بازگشت از همین مسیر نیازمند کمک دیگری از تکنولوژی‌های نیو‏اکتیون بودیم‌. در حالی که با سیستم گرم‏کن صندلی‌ها و تهویه مطبوع اتوماتیک سرمای نزدیک به صفر هوا را فراموش کرده بودیم، به سراغ سیستم HDc یا کنترل سرعت در سراشیبی رفتیم‌. با فشردن کلید این سیستم در سمت راست فرمان بدون نیاز به فشردن پدال ترمز و گاز آن هم در شیبی 45 درجه خودرو با سرعت 2 کیلومتر در ساعت به صورت کاملا یکنواخت به فرود ادامه داد‌. این سامانه در ادامه آزمایش و در شیب‏های کمتر سرعت بیشتری را برای فرود در نظر می‏گیرد اما در همه شرایط اطمینان خاطر 100‌درصدی را به راننده القا می‏کند‌. با مشاهده یک سکوی نیم متری علی‏رغم صفر کیلومتر بودن خودرو تصمیم گرفتیم نیو‏اکتیون را در سخت‏ترین بخش آزمایش نیز مورد ارزیابی قرار دهیم تا مطمئن شویم در سخت‏ترین مسیر‌های آفرودی هم نیو‏اکتیون رفیق نیمه‏راه نیست‌. به همین منظور تصمیم گرفتیم پرشی حدودا نیم متری را با اکتیون 1.9 تنی که با سوخت و سرنشینان به 2.3 تن می‏‏رسید‌، تجربه کنیم‌. پس از انتخاب فاصله مناسب از سکوی خاکی و قرار دادن خودرو در حالت 2H نیو‏اکتیون این آزمایش برای اولین پرش عمرش خیز برداشت و با سرعت حدود 70 کیلومتر در ساعت از روی سکوی خاکی پرید و از سطح زمین ارتفاع گرفت‌، این آزمایش 3 بار انجام شد اما در اولین مرحله نگرانی از زمان فرود خودرو ذهن ما را مشغول خود کرده بود با این حال پس از پرش نسبتا بلند، فرود خودرو بدون کوچک‏ترین ضربه به زیر‏بندی خودرو و همچنین کوچک‏ترین صدایی از سیستم تعلیق انجام شد و یار کره‏ای ما در این آزمایش سخت با پرش‏های متوالی هر بار بیش از پیش اطمینان را در دل ما زنده می‏کرد‌. در همین هنگام یک دستگاه تویوتا FJ Cruiser که در آن محل شاهد توانایی‏های نیو‏اکتیون بود، با هدف خط و نشان کشیدن  برای این کوچولوی کره‏ای دل به کوه زد و مسیر‏های صعب‏العبور را برای ادامه مسیر انتخاب کرد‌. ما هم که در آن لحظه از توانایی‏های آفرود بالای نیو‏اکتیون مطمئن شده بودیم، تصمیم گرفتیم با این کره‏ای 4 سیلندر جواب تویوتا 6 سیلندر و مدعی را بدهیم‌. برای ادامه مسیر به دنبال FJ Cruiser راهی شدیم و در همان مسیری قدم گذاشتیم که تویوتای مغرور ما را به رقابت دعوت کرده بود‌. سیستم‏ کنترل کشش در پستی و بلندی‏ها با توزیع مناسب گشتاور بین چرخ‏ها بدون کوچک‏ترین دغدغه امکان گذر از موانع را فراهم می‏کرد و حداقل ارتفاع حدود 20 سانتیمتری این خودرو از زمین که در مقایسه با بسیاری از هم‏کلاسانش در سطحی بالا‏تر قرار دارد، هیچ‏گاه در نبرد با پستی و بلندی‏های مسیر  تسلیم نشد‌. فرمان نرم و هیدرولیک نیو‏اکتیون در سخت‏ترین مسیر‏های کوهستانی نیز مانند یک رانندگی معمولی در شهر عمل می‏کرد و امکان گردش درجا در کوچک‏ترین فضا‏ها را نیز فراهم می‏کرد‌. نیو‏اکتیون در این رقابت تنها با 4 سیلندر تویوتای 6 سیلندر را به زانو در آورد و توانایی‏هایش را به مردمی که در آن نزدیکی شاهد ماجرا بودند و راننده کیا اسپورتیجی که از مشاهده قابلیت‏های این کره‏ای زیبا حیرت‏زده شده بود‌، اثبات کرد‌.

نیو‏اکتیون در کمال تعجب به عنوان اولین شاسی‏بلند کوپه جهان در کنار بهره‏گیری از چهره‏ای جذاب و دوست‏داشتنی و امکاناتی که فراتر از رقباست با قیمتی به مراتب کمتر، از تمامی مراحل سخت‏ترین آزمایش‏های آفرود سربلند بیرون آمد‌. این جنگجوی کره‏ای به همان اندازه که در کوهستان به دنبال رقیب می‏گردد، در شهر آرام و متین است؛ مصرف ترکیبی آن حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر است و قلب تپنده بنز به همراه گیربکس 6 سرعته جدید همه شرایط را برای یک رانندگی واقعی آفرود فراهم می‏کند‌. شاید پر بیراه نباشد اگر به مشتریان خودرو‏های آفرود برند‏های ژاپنی‌، کره‏ای و‌... تا مرز 200 میلیون‏تومان پیشنهاد بدهیم پیش از انتخاب خودرو حداقل یک بار آنچه در این آزمایش فنی گفته شد را از نزدیک مشاهده کنند زیرا بعد از این آزمایش ما نیز نظرمان نسبت به این شاسی‏بلند شهری عوض شد و به وضوح و در طی یک آزمایش 4 ساعته این موضوع را درک کردیم که اکتیون به مراتب بیشتر از قیمت 102 میلیون‏تومانی‏اش می‏تواند سنت و مدرنیته را همزمان به مشتریان ارائه کند‌.


txbejnuvpd052xlexo.jpg

cvw0cvtml0oahs0c5sm.jpg

k4zvpemzigyscvl1jnxr.jpg

z4gfmp5uz3cv5wys5e.jpg

twf2xaaqhcjuqs1he3ik.jpg

 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1392/10/2612:34:19،
348
151
هنوز پشتش فوق العاده ضایع هستش
ali 49: 1392/10/2613:07:21،
205
121
به نظر میاد داخلش از ادوت بی کیفیت استفاده کردن.بازم بی ریخته.
کاظم: 1392/10/2613:50:53،
169
86
اگر قیمتش 80 بود خوب بود
با این قیمتا یه نفرهم سراغش نمیره
نفر: 1392/10/2615:58:00،
185
92
من یکی خریدم
واقعا نسبت به هم قیمتاش عالیه.
توسان، اسپرتیج،....
در مایسه با این حیلی عقبن.
قبول دلرم پشت ماشین زیبا نیست. ولی فنی و ایمنی عالیه.
در ضمن موتور ساخت مرسدس بنز هستش مگه میشه بد باشه
حسین: 1392/10/2617:28:05،
56
226
به نظر من رنو هم قشنگ تره هم ارزونتر
رضا: 1392/10/2621:55:59،
109
87
من میخواستم یکی بخرم. وقتی از نزدیک دیدم و دقیق تر بررسی کردم نظرم عوض شد. داخلش اصلا هیجان انگیز نیست، قطعات کم کیفیت پلاستیکی، صندلیهای کوچک و بد فرم، موتور قدیمی و پر مصرف، نمای بیرونی زشت، فقدان بسیاری از امکانات مثل کیلس
علی: 1392/10/2812:15:55،
45
89
اصلا ظاهر قشنگی نداره. ماشین هر قدر هم که از لحاظ فنی خوب باشه باید بهره ای از زیبایی هم برده باشه تا مردم بابتش پول بدن و ظاهر اون رو هر روز در معرض دید قرار بدن.
محمد: 1392/10/2821:03:53،
120
45
اولین و همینطور یکی از پرهیجان ترین شاسی بلندهای کوپه،
range rover evoque
هست که به معنای واقعی هم سقف کروک دارد هم قابلیت های suv و هم جزابیت بصری...
کاش در ایران هم وارد میشد این خودرو فوق العادست...
چک کنید و از شاسی بلند کوپه به معنای واقعی لذت ببرید...
امیر: 1393/5/1610:29:38،
129
48
خودروی خوب با شرکت خدمات دهنده افتضاح.............
m.a: 1395/6/1322:20:22،
52
25
این قدر الکی نظر ندین ماشین خوبیه . جنس داخل ماشین عالیه.و خیلی هم داخل ماشین راحته اول سوار شید بعد نظر بدید . اگه خواستید بخرید اصلا به این نظرات توجه نکنید اینا میخان ماشینو پیش مردم بد جلوه بدن .حقیقتو گفتم. خودم سوار شدم
داود: 1392/10/2612:38:15،
107
167
ميخرمش واقعا عالي بود
من: 1392/10/2622:34:24،
47
53
چنده؟
کبیر: 1392/10/2808:54:38،
66
74
ممکنه همه اطلاعات فنی که گفته شده ( البته با کمی اغراق) به نسبت ix35 و اسپورتیج بهتر باشه ؟!! اما؟!!! عزبزم هرکسی مطمئا هستم تو زندگیش وقتی زن هم میخواست انتخاب کنه اول ظاهر رو میپسنده بعد هنرش رو ؟!!!
sinax: 1392/10/2612:44:32،
145
81
معلوم نيست نمايندگي اين ماشين رو به كدوم بدبختي بفروشه؟؟؟؟؟؟ البته تبليغ خوبي كردين براي اين ماشيني كه فقط از لحظ شكل و شمايل جلو عوض شده!!!
احمد: 1392/10/2612:49:25،
139
114
خیلی زشته.واقعا ماشین خوبی نیس.5 تومن میزارم روش کیا میخریم دیگه.
رهگذر: 1392/10/2614:15:18،
123
83
اصلا تو نمیدونی ماشین جیه
این ماشین شاسی نردبانی دارد
اما کیا اسپورتیج یا هیوندای شاسیش از نوع سواری است
و اکتیون خوراک افرود بازاست
بابک: 1392/10/2822:25:08،
49
60
اون شاسی وزن این ماشینو 400 کیلو سنگین تر از اسپورتیج کرده در حالی که قدرتش کمتره و به همین دلیل شتاب نداره
نفر: 1394/4/2815:59:31،
30
16
هر موقع بخریش نظرت عوض می شه
کیا: 1392/10/2613:20:53،
126
105
فارغ از تعاریف ذکرشده
این ماشین مقام اول زشت ترین خودروی شاسی رو به خود اختصاص داده
وقتی از نزدیک ببینیش پی به بی قواره گیش میبری
شهرام: 1393/2/123:11:19،
126
47
از نزدیک دیدمش
کاملا با نظر شما مخالفم
در تعجبم از اخلاقیات مردم ایران!!
لطفا کمی منطقی باشید
اسد: 1392/10/2613:25:46،
98
93
خداوکیلی کشورهای دیگه این را قبول دارند
حتما یک جایی این را رد کردن آوردن به مردم ایران بفروشن
قباحت داره
محمد: 1392/11/1713:15:22،
68
28
چه ربطس داره دوست عزیز؟؟!! مگه بنز یا تویوتا یا ... که وارد میکنن دلیلش اینه ک ماشین به درد نخوریه !!!
تو این رنج قیمت و نیاز بازار تصمیم گرفتن وارد کنن ... ک من تو سایتای تخصصیم دربارش خوندم ماشین بهنری نصبت به رقیباش مثل اسپرتیج یا توسان میدونستن... البته تو ایران مردم فرق میکنن و ملاکاشون چیز دیگس ...
kazeme: 1392/10/2613:56:16،
74
100
نخرید مسلمونا، فریب نخورید!
Map: 1392/10/2614:00:43،
81
66
اينا چرا ماشينو تا نصفه تغيير دادن!عقبشو يادشون رفته يا شايدم تا معرفى نسل جديد وقت باسه عقب ماشين كم اوردن گفتن ولش كن !!!
امیر: 1392/10/2618:35:50،
69
53
نه دوست عزیز عقبو یادشون نرفته خواستن بعد یه مدت که گذشت یه تغیری به عقبش بدن بعد چند میلیون بذارن رو قیمتش و بگن مدل جدیدشه
قشر محروم: 1392/10/2614:01:33،
105
41
خوش به حال قشر پولدار که حالشو میبرند.
livhk: 1392/10/2720:26:45،
71
91
با اسمتم حال کردم چه برسه با نظرت
mehdi: 1392/10/2614:09:07،
55
78
کره هم زده توخط چین ازx6کپی میکنه.بعدمیگن قانون کپی پیست توایران رایجه.عجبا
محسن: 1395/4/2212:14:12،
40
26
شما اگه بری تحقیق کنی متوجه میشی که ایکس شیش رو بعد از اکتیون این مدلی طراحی کردن
سینا: 1392/10/2614:09:52،
66
74
کیفیت و ظاهر بسیار افتضاحی داره،الکی پولتون رو دور نریزید.
m.asadi: 1395/6/1322:10:49،
38
26
من خودم سوارش شدم. عالیه .خیلی بهتر از ماشین های چینی موجود در بازار ایران هست.قابل توجهتون که شاسی مجزا با سه لایه فولاد داره. شرکت سانگ یانگ کره اهمیت زیادی به ایمنی میده.190 تا سرعت میره و موتورش هم قویه.
mehran: 1392/10/2614:13:17،
89
54
نسبت به قیمتش ارزش داره دیگه ماچ هم 100 تومان نمیدن
علی: 1392/10/2615:02:23،
56
136
این هم مثل موسو می مونه؛ موقع فروش کسی سراغش نمی یاد.خیلی بی ریخته.
جواب به علی: 1392/10/2615:16:50،
42
33
ولی موسو خیلی زیباست با لیلا هلاوی معاوضه نکردم سرعتش خوبه
حبیب: 1392/10/2616:02:22،
43
54
ظاهرش خوب شده اسپرته.ولی داخلش اصلا نه لوکسه و نه با کیفیت .موتورش هم میگن قدیمیه بروز نیست
علي: 1392/10/2616:29:49،
56
49
شايد صندوق عقبش را گذاشتن تا ايران مثل 206 براش يكي درست كنه بعد احتمالا 150 ميليون بفروشه.
هادی : 1392/10/2617:02:05،
94
46
میگن دست گربه به گوشت نمی رسه می گه واخ واخ چه بوی بدی می یاد . من خودم دنبال شاسی بلند بودم رفتم اسپورتیج جیلی و داستر و....را نگاه کردم سوار شدم هیچ کدوم به راحتی این نیست خودش هم از پشت شبهه X6 راستی این رو هم بگم که عکس وخودش را بایدببینی و قضاوت کنی خیلی خشن و وحشی طراحی شده است .
شبیر شریف: 1393/10/1112:16:15،
44
20
با سلام به همه هموطنان عزیز.با اینکه باید به نظرات و انتقادات همه احترام گذاشته بشه ولی با تمام این اوضاع و احوال باید با شرمندگی به همه دوستان عرض کنم من یکی که با قیافشو و همه چیزای دیگش که بیشتر دوستان خوششون نمیاد من خیلی خیلی حال میکنم . با تشکر از همگی .عضو سایتiran 4*4.
محمد: 1392/10/2617:05:21،
52
69
آخرین باری که مرسدس بنز از این موتور استفاده کرده سال ۱۹۹۸ بوده یعنی ۱۶ سال پیش، به همین جهت نسبت تولید نیرو به حجم موتور نسبت به ماشینهای روز خیلی پائینه. باید از نویسندگان این تبلیغ پرسید که همه این کارها که میگن رو با همین ماشین و همین موتور انجام دادن؟ من که باور نمی کنم به نظرم یک تبلیغه برای فروش این ماشین.
محمد: 1392/11/1713:19:15،
52
33
یادت باشه ایران کم کم 400 سال عقب تره !!!!!

پس ب سالش زیاد گیر نده اونم مرسدس بنز!!
جلیل: 1393/1/322:54:01،
73
44
موتور بنز ماله 50 سال پیش هم که باشه از همه ی این کره ای های جدید بهتره
سجاد: 1396/2/2421:26:46،
3
1
اخرین سال تولید این موتور 2010 هستش اطلاعات نداری حرف نزن
jvd: 1392/10/2617:20:43،
91
46
رامگ خودرو متهد نیست رکستونهای ثبت نامی تحویل خرذاذ راهنوز تحویل ندادند ولی دارند باپول مردم اکتیون فروش فوری می دهند چرا به تعهدات قبلی شان عمن نمی کنند!!!!!
jvd: 1392/10/2617:22:59،
51
33
رامگ خودرو متهد نیست رکستونهای ثبت نامی تحویل خرذاذ راهنوز تحویل ندادند ولی دارند باپول مردم اکتیون فروش فوری می دهند چرا به تعهدات قبلی شان عمن نمی کنند!!!!!
حامد: 1392/10/2617:40:43،
60
36
این ماشین با این قیافه زشت هم خیلی ها آزو دارند بخرندو پولشو ندارند
مصطفی: 1392/10/2618:00:17،
76
40
ازش خوشم اومده ماشین خاصیه.
نيكويي: 1392/10/2620:40:22،
90
45
يعني خوشم مياد بيشتر اين نظرها يا بدون اطلاعه يا اصلا طرف بيشتر از پرايد سوار نشده مياد نظر در مورد اين خودرو ها ميده و يه نظر اقتصادي هم ميده بعد هم میگه تحريم ميكنيم تا بشه هم قيمت پرايد ، خب لابد لياقاتمون در همين حد كه الان به اين وضع افتاديم فقط ادعامون ميشه در عمل هم همه به فكر منافع شخصي خودشون هستند الان مردم مردم ميكنند
میلاد س: 1392/10/2700:52:52،
56
40
زیبو گفتی، همینا که تو این سایت مدام دم از تحریم داخلی میزنن، قیمت ها که ثبات پیدا کنه ببین چطور واسه خریدن همین پراید سر ودست بشکنن.
از ماست که بر ماست، به قول معروف میگه تا وقتی...هست...سواریم هست.
cyber: 1392/10/2621:54:58،
69
61
اولا اکتیون luxury 102 میلیون نیست 122 میلیونه.بعدشم یعنی یه ماشین چهار سیلندر کره ای میتونه با یه افرودر قوی زاپنی اونم اف جی کروزر تو کوه و صحرا راه بره...اگه هم بره راه صاف بود.. اینا همشون تبلیغاته باور نکنین
علی: 1392/10/2622:13:55،
53
44
سلام
خودتون گفتین که مدل luxury رو آزمایش کردید.قیمت اون 122 میلیون هست و قیمت مدا comfort 107 میلیونه که اصلا هیچ آپشنی جز کروز کنترل نداره!چرا اطلاعات غلط میدید؟اینجاست که به بقیه ادعاهای گزارش باید شک کرد.
راد: 1392/10/2623:00:18،
42
109
دوست عزیز باید قبول کنیم این مبلغ برای این ماشین زیاده و طراحیش خیلی نا مناسب و با عکسهای که پیوسته می تونی حدس بزنی طراحی داخلی جالبی نداره و کیفیت متریال مصرفیشم پایینه.
با احترام به کلیه نظرات
ت: 1392/10/2623:11:13،
45
74
فقط اسپورتيج
غلام: 1393/2/515:09:02،
50
49
دمت گرم
علی: 1393/3/1416:05:47،
47
38
خیلی برات متاسفم
pedram: 1392/10/2700:50:09،
58
60
تبلیغ خوبی بود....ممنون!!!
آقا محمد: 1392/10/2701:01:19،
70
67
اینجور ماشینا رو تو نمایشگاه جهانی ماشین بذار.هیچکس نگاشم نمیکنه
نفر: 1392/10/2713:27:26،
82
47
عمو جون ایمن ترین خودروی 2014 هستش،
کی میگه نیگا نمیکنن.
اطلاعات نداری مجبور نیستی حرف بزنی
امین: 1392/10/2701:14:57،
76
36
از پراید من خیلی بهتره...عالیه
parham: 1392/10/2712:00:18،
68
40
اخه یه سریا هی میگن ضایس بابا هر چی پول بدی اش میخوری دیگه با ۱۰۰ تومن چه ماشینه صفری میشه خرید الان سوزوکی ۱۲۵ اسپرتیج بدون اپشن ۱۲۵ خیلی جالبه نازم میکنن انگاری از قیمتای ماشینای صفر بیخبرن
parham: 1392/10/2712:58:10،
102
51
اخه یه سریا هی میگن ضایس، بابا هر چی پول بدی آش میخوری، دیگه با ۱۰۰ تومن چه ماشینه صفری میشه خرید؟ الان سوزوکی ۱۲۵، اسپرتیج بدون اپشن ۱۲۵ ، خیلی جالبه که نازم میکنن، انگاری از قیمتای ماشینای صفر بیخبرن، نیو اکتیون خیلی هم خوبه
امیر: 1392/10/2713:24:04،
53
59
می دونم جاش نیست، ولی میتسیوبیشی ASX چه طوره؟اونایی که تجربشو داشتن حتما توضیح بدن.
رضا: 1392/10/2714:54:29،
78
50
حالا از نظر فنی با مدل فبلی چه فرقی داشت؟
خداداد: 1392/10/2720:32:20،
50
45
همون الاغ مش غلام ازاینا بهتره نه بنزین میخواد نه دویست سیصد میلیون پول بی زبون روزی دو کیلو کاه ویکیلو جو بسشه
امین : 1392/10/2720:50:14،
79
37
در پاسخ به آقا آرمان : منم پارسال رکستون نوشتم اما طبق قرارداد شهریور گرفتم. خیلی کلاه بردارن . به جای 139 تومن 162 گرفتن که ماه پیش با کلی بدبختی به خودشون 175 فروختم.
ناشناس: 1392/10/2801:08:50،
43
42
قطعات گران قیمت بنز رو میخواد اگه نیاز به تعمیر داشته باشه
مصرف كننده: 1392/10/2802:07:59،
47
59
همه تعريف وانتقادها راديدم ولي بنظرم زيادى ازش تبليغ شده اين ماشينها موقع فروش كلي ضرر داره
kiya: 1392/10/2809:39:04،
51
84
می گن مملکت ما همشون کارشناسن....
بابا چه رویی دارین خدایی، همین جوری نظر ندین توروخدا
off: 1392/10/2810:17:58،
46
40
اين ماشين به درد رود هاي off شده ميخوره باتشكر متخصص رودoff
بی نام: 1392/10/2815:01:59،
54
45
بازم رپرتاژ آگهی بود نه گزارش فنی
مرفحین بیدرد: 1392/10/2818:59:23،
51
53
اینو برای مرفحین بیدرد میگم این ماشین ارزش این هم حرف زدن در موردش رو نداره به خدا به فکر مردمی که نون شب ندارن باشید/
مهدی اف جی: 1392/10/2911:59:37،
44
47
فقط اف جی کروزر
مهدی: 1392/10/2912:04:31،
49
51
این آکتیون با هر ویژگی ای هرگز نباید با یه خودروی ژاپنی مث اف جی کروزر مقایسه شه. اغراق آمیزه
MOHAMMD: 1392/11/121:54:25،
68
98
به نظر من اصلن این ماشین نه ظاهر خوبی داره و نه باطنش چون پشتش انگار که کامیون زده باشه بهش لهش کرده باشه! جلوش هم زیاد نمای جالبی نداره نظرم اینکه 10 تومن بذاریم روش یه مزدا تیری بخریم بهتره تا این ماشین بدرد نخور!
iman : 1392/11/1910:20:33،
57
33
من یکی خرید به نظر من از همه نظر عالیه و خیلیم زیباست
مهدی: 1392/11/2122:07:20،
53
31
دوست عزیز مبارکه.
همه این نظرها رو تو بالا خوندی.من ازش خوسماومده و میخوام بخرو.جند تا سوال
1-کیفیت قطعات داخلی چطوره؟
2-مصرف بنزینش تو داخل شهر چقدره؟
3-سواری جاده اش چطوره؟
ممنون میشم جوابمو بدی؟
مهران: 1392/11/2011:39:11،
47
41
آقا پراید چند ؟؟؟
4WD: 1392/11/2209:31:48،
46
34
ازش خوشم اومده.چهره بیرونیش زیبا و خشن وطراحی داخلی زیبایی داره.چند تا سوال دارم.
شتابش چطوره؟
از لحاظنرمی در حالت آنرود چطوره؟
زود به تعمیر نمی افته؟
با توجه به قیمت 124 تومنیش ارزش داره بجای گراند ویتارا یا اسپورتیج اینو بخرم؟
فرزان: 1392/12/623:35:43،
63
40
دوستان برای اینکه صحیح یا درسته بهتره به سایت های خارجی مراجعه کنیم شاید درست باشه شایدم خالی بندی.
با اشتباه بودن مقایسه با اف جی موافقم چون تو کلاس هم نیستند.
رامک خ اگه می خواد واقعی جلوه کنه بهتره این ماشینو در اختیار خبرنگاران فنی خودرو و بی طرف بذاره تا همه نظرشونو بگن اونوقت میشه قضاوت کرد
امیر رضا: 1392/12/1112:09:17،
36
52
این متن آزمایش فنی بود یا نوشته ای تبلیغاتی ؟!
در سراسر متن شما حتی اشاره کوچکی به ایرادها و نقاط ضعف این خودرو نکردید .
شاید در برابر برخی بیابانی نما های کره ای قابلیت بهتری داشته باشد ولی حتی در حد مقایسه با fj هم نیست
fery: 1392/12/1519:56:00،
53
49
مدل جدیدش ابهت مردانه ای داره خصوصا رنگ مشکی برای این ماشین عالیه . امکانات بسیار زیادی داره و موتور نرم و فوق العاده توسان جدید یا اسپورتیج برای کوه و کمر نیست و بیشتر شهریه اما این قلدر مال کوه و صحرا است . بنابراین قیاس این ها با هم درست نیست . درکل ماشینی با قیافه یه مرد قلدر ه
مهرداد: 1392/12/2600:04:31،
58
40
خودرو با ابهتیه و ارتفاع نشیمن حس برتری به سایر شاسی بلندها میده. خیلی کارکن و قلدره و حالت اسپرت و جنگنده ای داره. مقایسه با اف جی کار درستی نیست ولی برای آفررود برتری بی چون و چرایی به اسپورتیج و ویتارا داره. به هر حال برای چرخیدن در خیابون بهتره دنبال اون یکیا باشید ولی برای بیرون زدن از شهر مناسبترین گزینه در این رده قیمتی هست. از نظر ظاهر در تیپ نیو کاملا جبران کرده و پشت اون هم شبیه به x6 طراحی شده
آرتین: 1393/1/1418:27:41،
43
47
سلام .ظاهررو که خودمون میبینیم .لطفا درمورد قیافش نظر ندین هر کسی ی نظر داره یکی میگه قشنگه یکی میگه زشته.لطفا اگه واقعا تجربه رانندگی بااین ماشینو دارین و قبلا توسان و اسپورتیج سوار شدین نظرتونو بگین خیلی کمک میکنین.درضمن این ماشین رو به هیچ عنوان نمیشه باهیولایی مثل اف جی کروز مقایسه کرد ولی نصف قیمتشو داره....درضمن توجه کنید که سال آینده توسان و اسپورتیج با ظاهرجدید تو بازار میاد و لی این ماشین تا سه چهار سال باهمین قیافه تو بازاره .
محمدی: 1393/3/400:22:34،
88
43
سلام دوستان بنده تجربه رانندگی با جیپ شهباز،پاترول،لندروور،وراکروز،206،سمند، 405،پراید و حتی نیسان وانت رو داشتم، الان هم نیو اکتیون رو دارم، عالیه حرف نداره جمعه ها همیشه تو کوه و کمر باهاش حال میکنم، اگر ماشین بدی بود کره تولیدش نمیکرد،البته اگر پول دارید میتوانید bmwو بنز و Gmcخریداری کنید
علی: 1393/3/1416:15:50،
103
41
افسوس
عاصم: 1393/3/2711:10:11،
41
52
من عاشق نظرات بعضی از این دوستانم تفاوت قیمت اکتیون با اسپورتج نزدیک 35 میلیون هست تو بازار الان که راحت میشه یه پژو پارس خرید نباید این دوتارو با هم مقایسه کرد من اکتیون کامفورت دارم قبلشم ماکسیما داشتم با توجه به پولی که داری میدی ماشین نرم و راحتی سواریشم خوبه من راضیم
بهنام: 1393/3/3019:53:52،
39
38
دوستان عاليه
محمدرضا: 1393/4/804:32:20،
94
37
با توجه به قیمت و امکاناتی که داره بسیار ماشین عالیه هستش فوق العاده نرم و راحت، و استفاده خیلی آسون از تمامی امکانات.........سکوت رو توی اطاقش حس کردم... سانگ یانگ تشکر
امیر: 1393/4/2715:44:22،
43
45
من چند وقتیه یکشو گرفتم قبلا هم با شاسی بلند زیاد اینور وانور رفتم
خداییش ماشین ردیفیه
قطعات داخلش هم کیفیت خوبی داره
ماشین خاصیه
حمید: 1393/5/1211:04:16،
41
37
سلام.اقا من یه هفته پیش یکیشو تحویل گرفتم.واقعا عالیه.درسته پشتش یخورده ناجوره ولی وقتی پشتش میشینی لذت میبری چه تو جاده چه تو کوه و بیابون.توی لار هم با اسپورتج و ویتارو وداستر ورونیز کل کردیم همجوره سربلند بودش.بعدشم ماکسیما fjرو تو کل کل پوزشو زد.تو اینترنت هست کل ماکسیما با fjبرید حتما نگاه کنید
آرش لندرور: 1393/5/2609:13:20،
33
38
اووووووووووووووووووووووف مثه لندرور کروکی منه.
ما میخواستیم بخریما،ولی دیدیم یه 100میلیونی کم داریم بی خیال گشتیم
محمدی: 1393/5/2822:01:27،
42
38
از روزی که خریدم یکماهی میگذره اوایل دو دل بودم ولی الان که همه ازمایش ها رو پس داده خیلی راضی هستم از خریدم....مصرف سوخت تو جاده اگه سرعت رو کروز باشه 8.7لیتر در شهر بین 10.5تا 12.5لیتر تمامی امکانات مورد نیاز یک خودروی خانوادگی راحت و ایمن رو داره داخل کابین خودرو از مواد با کیفیت خوبی ساخته شده حداکثر سرعتی که تونستم باهاش برم 170کیلومتر بوده شاید شتاب اولیه مثل سایر خودروهای سواری نباشه ولی از قدرت فوق العادهای برخورداره وقتی برا تفریح و شکار بیرون از شهر میرم تازه حس خوب رانندگی و قدرت رو احساس میکنم جلو خودرو هم که خیلی زیبا شده پشت خودرو هم شاید خیلی زیبا نباشه ولی خوب قسمت عقبه زیاد به چشم نمی اد خلاصه بگم اگه کسی میخواد بخره شک نکنه بیخود پولتون رو بابت برند معروفتر از بین نبرید مطمین باشید از نظر فنی و کیفی موتور از کیا و هیوندا سر تره یادتون باشه دارید چه قیمتی رو پرداخت میکنید
محمدی: 1393/6/821:30:43،
37
73
سلام دوستانی که لاکچری دارن لطفا بگن آیا سیستم تشخیص مانع رو همه شیشه ها دارن یا فقط سمت راننده و سان ذوق داره؟؟؟؟لطفا پاسخ!!!
فرهاد: 1393/11/2209:21:47،
22
9
فقط سمت راننده داره
امیر: 1393/6/1623:19:03،
49
45
سلام دوستان من بعد از شش ماه تحقیق وبرسی سایتها
وافرادی که ای ماشین را داشتند به این نتیجه رسیدم که
تیپ لاکچری را ثبت نام کنم و راضی هستم به نظر من
اکتیون یه خودروی بسیارخاص و متفاوتیه
نوید: 1393/6/2718:02:06،
81
40
بعنوان آدمی که ماشینهای زیادی داشتم و ماشینهای زیادی رو تست کردم بهتون قول میدم که این ماشین نسبت به قیمتش یک انتخاب ایده آل هست بخصوص برای کسایی که دوس دارن با ماشین به دل کوه و بیابون بزنن.ابه لحاظ ارتفاع و شاسی مناسب آفرود هست ولی برای آفرود حرفه ای صد در صد باید تجهیزات کمکی بهش اضافه بشه.
شاید به اندازه ی اسپورتیج و توسان دخترکش نباشه ،کلا ماشین عوام پسندی نیست اما واقعا خاص و قابل اعتماده.
واقعا از چهار سیلندرهای suv که تو بازار ایران هستند خشن تر و بهتره
هومان افضلی : 1393/10/222:29:57،
30
23
سلام.من هم اف جی داشتم .هم سورنتو 2012 واقعا از کیا خیلی نرمتر و دلنشینتره سواریش.فوقالعاده هست.ماشبن کره ای مفتش گرونه فقط ظاهر دارن..من 40 هزار کیلومتر باهاش تو کویر و بیابون رفتم.واقعا عالی هست.

علیرضا: 1393/10/618:40:01،
19
11
منم یکی نوشتم فقط خدا کنه به موقع تحویل بدن اگه از دوستان کسی در مورد تحویل به موقع یا بد قولی اطلاعی داره بنویسه ممنون.
پویا: 1393/10/820:06:41،
25
10
من مدل پرستیژ این ماشینو نوشتم...میگن 60 روزه ....ولی اونجورکه همه میگن با تاخیر میده :(
اگه به موقع بدن ماشینو غمی نیست...از نزدیک این ماشینو ببینید...عاشق ابهت مردونه اش میشین...بابا اسپورتیج قشنگه قبول ولی الان تو خیابون از هر 10 تا اسپورتیج 6-7 تاش راننده اش دختر فشنه :)
مردونه خرید کنید بابا...
محمد: 1393/10/2422:30:13،
21
20
بسيار ماشين امني هست هر كسي ميخواهد افرود سواري كند فقط يك بار با اين ماشين دل به بيابان بزند تازه ميفهمد اين چه ماشيني هست به شرطي كه دل و جرات افرود بازي را داشته باشد و خبره باشد مطما باشيد يك بار امتحان كردنش ضرر ندارد من اول تستشو توي سي دي و اينترنت ديدم باور نكردم گفتم همش دروغه تا موقعه اي كه خودم ماشينو خريدم وتستش كردم ديدم واقعا نسبت به قيمتش ماشين عالي هست جدا افرين به صنعت خودروي كره با اين ماشين ساختنش اي كاش صنعت خودروي ما هم ميتوانست مثل اونها ماشين بسازد با تشكر از همه شما كه مطالب اينجانب را خواندين
نادر: 1393/11/902:36:29،
23
20
سلام به همگی به اونایی که سر از چیزی در نمیارن میان نظر میدن تا حالا شما ماشین خارجی سوار شدید جز ماشینهای اشغال ایران خودرو و سایپا من اکتیون دارم بسیار ماشین نرم و راحتی هست تو جاده خیلی بهتر از اسپورتیج وای ایکس 35
مصطفی باقری: 1395/11/1117:33:31،
4
3
سلام.این ماشین داری طراحیه منحصر به فردیه.چون همزمان حس یه شاسی بلند و هم حس یه ماشین کوپه رو میده. و واقعا چشم و از این یکنواختی بازار خودرو در میاره. ولی در مورد کیفیتش تا سوار نشدم به خودم حق اظهار نظر نمیدم
mahmood: 1393/11/2418:11:19،
28
21
من 1 ماهی هست این ماشین دارم. فوق العاده نرم و راحت با امکانات بسیار.از قیافشم راضیم
REZA: 1393/12/1612:59:58،
19
18
از نظر کیفیت قطعات بسیار عالیست من یک ساله که دارم سوارش میشم تا حالا تو هیچ جا کم نیاورده زشتی عقبش واقعا درسته وبرای چشم نزدنتون خوبه ولی زود یادتون میره سوارش بشید واقعیت رو درک میکنید
هدایت: 1394/1/623:29:17،
11
11
سلام،ماشین اکتیون من تهویه مطبوعش یکسره شده و مدام صدای قررررررررر میده،کسی میدونه چطور درست میشه،ممنونم
ب.س: 1394/7/219:38:04،
9
11
دوست عزیر نمایندگیش چی به شما گفته ؟ به ما هم اطلاع رسانی کنید
نمایندگیش بی توجه باشه خدا قسم این ماشینو از لیست انتخوابم حدف می کنم.

بهترین ماشین ماشینیه که نمایندگیش خدمات خوبی بده این اولویت اوله مابقیش سلیقه و قدرت خریده
v.s: 1394/2/601:33:04،
29
27
سلام به همه دوستان
میخواستم بدونم تفاوت لاکچری با پرستیژ چیه
و کدوم یکی مناسب تره که بخرم؟
محمد: 1394/2/1102:57:44،
33
23
من ميخوام بخرم اما متاسفانه نميدونم چرا تيپ لاكچري ديگه توليد نميشه الان فقط تيپ پرستيژ رو توليد ميكنن كسي ميدونه چرا؟؟
رضا: 1394/4/1912:26:05،
24
23
بهترين ماشين وارد شده به ايران تا به اين لحظه اقايوني كه ميگن اصلا ماشين خوبي نيست اول برن به فيلماش نگا كنن بعد قضاوت كنن بعدشم اصلا قابل مقايسه با اسپورتيچ نيست تورو خدا ابهت اين ماشينو پايين نيارين به خدا از سانتافا هم سرتره
رضاا: 1394/7/1921:39:07،
18
5
زمانی یک خودرو عامه پسند میشود که خدمات پس از فروش آن گسترده و جوالگوی مشتری باشه بنده خیلی دلم میخواد بتونم این ماشین رو تهیه کنم ولی خدمات پس از فروش این خودرو گویا راضی کننده نیست . هر خودرویی با کیفیت بالا هم نیاز به خدمات پس از فروش داره علت استقبال عموم از سایر برندها در خدمات بعدی است .
علی: 1394/8/1422:36:11،
13
10
من خیلی راضی ام،60000تا هم باش رفتم.کسی که سواره و وقتی پشت چراغ قرمز کنار توسان یا اسپورتیج می ایستهتازهمیفهمه چه سالاریه.در مورد گریبکس هم بگم خیلی نرم داره کار میکنه.فقط تنها ایرادش به نظرم اینه که ردکن صندلی نداره.قبل از نیو اکتیون مگان داشتم،کمی خشکتر ازمگانه
علیرضا: 1394/8/1501:52:26،
21
17
با عرض سلام وخسته نباشید.باید عرض کنم که اغراق در این پشت بیداد میکنه و به صورت کاملا حرفه ای جانبداری شده.با یک مقایسه غیر ارادی میشه فهمید که این ماشین در حد اسپورتیج حداقل نیست چون با وزن به مراتب بیشتر و اسب بخار کمتر حرفی برای گفتن نداره و یکی از اصلی ترین ایرادات این ماشین گیربکسش هست که وقتی به نمایندگی مراجع کنید میبینید چن نفر تو صف هستن تا گیربکسشون تعمیر یا تعویض بشه که قیمتی حدود 30 تومن داره در ضمن کیفیت داخل خودرو خیلی خیلی بده و اصلا حس خوبی رو منتقل نمیکنه در این تست با تویوتا اف جی مشخصه که اف جی حرفی برای گفتن نداره چون در مقابل اف جی سوزوکی ویتارا هم حرف برای گفتن زیاد داره اگر با همون اسپورتیج که فرمودید دهن رانندش باز مونده بود این کار رو انجام میدادید قضیه کاملا برعکس میشد.موتور بنز هست اما برای چند صد سال پیش.بهتره بدونیم که هیچ گرانی بی علت نیست .نظرات بدون تعصب ...
پویا: 1394/10/2214:55:20،
11
6
دوستان عزیزکه راجع به گیربکس این ماشین با توجه به نظرات برخی از دوستان( که مطمنم راست میگن) شک دارن لازمه نکته هایی رو بگم....واقعیت اینه که همه ما از ماشین های با گیربکس دنده ای اومدیم امروز سوار ماشینهای گیربکس اتوماتیک شدیم...بدون اینکه روش استفاده از این نوع گیربکس ها رو بلد باشیم...این مشکل گیربکس برای همه ماشینها هست اگر نکات مربوطه رورعایت نکنیم فرقی نمیکنه سوار پراید اتومات باشین یا پورشه....دوست عزیزی که از گیربکس اکتیون ایراد میگیری اگه تهران هستین خواهشا تشریف ببرین نمایندگی کیا وهیوندا ببینین اونجا چند نفرهستن که به مشکل خوردن... من چندتا نکته اینجا میگم شما از اونهایی که اومدن تعمیرگاه بپرس ببین اصلا تا حالا به گوششون خورده یا نه...
پویا: 1394/10/2214:59:19،
23
6
1.در زمستان هرگز بعد از روشن شدن موتور حرکت نکنید. اجازه بدید موتور گرم شود و دور موتور پایین بیاید. با رعایت این مورد روغن گیربکس کمی شل شده و کمتر به صفحات گیربکس فشار میاد.
2.به محض اینکه دنده را از حالت P به خالت R یا D قرار دادید پایتان را از روی ترمز بر ندارید. به اندازه 3 ثانیه مکس کنید و بعد شروع به حرکت کنید.
3. هیچگاه در حرکت حالت دنده را تغییر ندهید حتی به N.
4. در توقف های بالای 20 ثانیه حالت دنده را روی N یا خلاص قرار دهید و ترجیحا از حالت پارک یا P استفاده استفاده نکنید.
5. اگر مجبور شدید در کنار خیابان بصورت دوبله و یا جایی پارک کنید که خطر برخورد از پشت به خودروی شما باشد حتما ترمز دستی را بالا کشیده و از عملکرد آن مطمئن باشید.
6. چنانچه قصد استفاده از حالت دستی یا منوال گیربکس دارید سعی کنید در زیر سرعت 60 کیلومتر این کار را انجام دهید.
و..........
ali: 1394/12/119:42:49،
21
13
دوستان موتور این ماشین همون موتور موسو 2400 سی سی است که قبلا روی بنز کلاس C مدل 1994 و SLK مدل 1996 بوده
علیرضا ن: 1394/12/1808:53:36،
23
17
سلام دوستان بنده به عنوان یه شخص بی طرف باید بگم اصلا فکر نمیکردم قیمت این ماشین 30 میلیون از اسپورتیج پایین تر باشه اتفاقی وقتی داشتم مقایسه ی اسپورتیج و توسان رو میخوندم اسم این ماشین اومد گفتم خدا کنه 20 میلیون اینا گرونتر از اسپورتیج باشه
ابهت داره این ماشین به نظرم اینکه خض هم نشده ارتفاع خوبی داره حداقل میشه بهش گفت شاسی بلند من که انقدر اسپورتیج دیدم حال داره بهم میخوره بجاش حاضرم یه پیکاپ فول اسپرت بگیرم هم ارزونتره و هم دوبرابرش کلاس داره مخصوصا تو گیلان که با پلاک بندر ازاد فرتو فرت از این ماشینای مثلا شاسی بلند ریخته
یه خوبی هم داره ققیمتشو کسی نمیدونه شاید از رو هیکلش قضاوت کنن بگن گرونه
شتاب ملاک نیست برام 1 ثانیه چ فرقی میکنه مهم اینه حداقل تو آفرود حرفی برای گفتن داره و از جندتا سنگ ریزه و دست انداز نمیترسی ممنون از نظرات همه دوستان ولی بازم تحقیق باید کنم
مصباح: 1394/12/2701:24:07،
23
18
خدمات پس از فروش بدي نداري، من هر بار رفتم نمايندگي سريعا كار انجام شده، قطعات هم دارن همه چي. زمان تحويل خودروهاي صفر رو نميدونم فقط. من ٣٠ تا كارمرده خريدم
ایمان: 1395/2/815:39:38،
40
35
اقایون خواهشا اتومبیلهای کراس اووری مانند توسان و اسپورتیج را که استفاده شهری دارندو با اکتیون اس یو وی مقایسه نکنید!!! هر کسی باید اول ببینه که اصلا از ماشین چی میخواد. من خودم به شخصه اتومبیلهای قدرتمند و با ابهت را دوست دارم. بلیزر و کامارو زد 28 داشتم. رونیز و پاترول 4 درب هم داشتم. الان هم ویتارا 89 دارم. اما با تحقیقاتی که انجام دادم علاقه شدیدی به نیو اکتیون پیدا کردم. نکته دیگه اینکه تو رو خدا متل خانمهافقط به ظاهر اتومبیل توجه نکنید.
گرشاسب: 1395/3/1120:40:39،
32
27
سلام به همه
بسیاری از نظرات دوستان، بدون تحقیق و بررسی بیان میشود. بیشتر این عزیزان فقط نظر داده اند و نه تجربه! مطمئنا" اگر چند سالی SUV واقعی (مانند پرادو و لندکروز) سوار شوید و تصمیم به خرید خوردویی در این کلاس و با قیمت بسیار مناسب داشته باشید، شاسی بلندی بهتر از اکتیون در بازار ایران پیدا نخواهید کرد.
دوستانی که پرادو و یا لندکروز سوار شده اند، از سواری و امکانات بسیار مناسب این خودرو (البته با توجه به سطح ریالی) شوکه و حتی ذوق زده میشوند! هیچکدام از خودروهای کره ایی (البته به جز موهاوی و وراکروز یا همان ix55) به قدرت آفرود این خودروی سانگ یانگ نخواهند رسید.
در ایران متاسفانه بازار خودرو بر اساس نیاز و نوع مصرف نیست و اکثر مردم خودرویی را خریداری میکنند که بتوانند آنرا بفروشند و نه به عنوان یک مصرف کننده به طور خاص!!!
موفق باشید...
قاجار: 1395/3/3114:46:00،
35
33
من جدیدا اکتیون خریدم و بسیار از امکانات و خدمات نمایندگیش راضی هستم از نظر شکل ظاهری نیز شبیه به X6 می مونه و بسیار زیباست شاید دوستانی که نظرات خلاف واقع می دهند از نزدیک با ماشین برخورد نداشته و سواری نگرفته
علی: 1395/6/2222:30:05،
25
19
واقعا ماشین باکیفیت و از منظر من بسیار زیبا و خاص میباشد.اکتیون رنگ مشکی ابهت خیلی خاصی دارد
عطا: 1395/8/3023:43:00،
8
10
واقعا عالی است ماشینی است هم در کوه وهم درجاده وهم در شهر یک است موتور بنز راحتی در مسافرت های خیلی دور اصلا با ماشین های کره ای قابل مقایسه نیست شکل ظاهری ماشین اصلا مهم نیست مگه ما می خواهیم نمایش دهیم من سه سال این ماشین را دارم هیچ هزینه ای نداشته یکبار در بف شدید تمامی ماشین ها متوقف شده بودند از سیستم برف ان استفاده کردم بدونه کوجکترین لغزش با سرعت ۸۰ رفتم
نظری بیشه دراز: 1395/9/122:24:22،
11
7
چرا این ماشین با خودروهای هاچ بک خیابانی مثل اسپورتیچ مقایسه میکنید این خودرو یک ماشین بیابانی وکوهستانی وبرف بعد خیابانی است ودارای شاسی 3لایه و وزن زیاد است ولی خودروهای دیگه در رنج قیمت اکتیون سبک و خیابانی هستند وتوانایی خارج از جاده اسفالت را ندارند فقط اکتیون است که میتواند جاده های سخت وکوهستانی وبیابانی را طی کند البته توی رنج کمتر150میلیون
محمد: 1395/9/2202:00:54،
5
7
سلام به همه دوستان
من این ماشین دارم قبل از این هم ix35داشتم قبول دارم زیبای اون نداره ولی از هر لحاظ نسبت به اون سرتر و از لحاظ موتور که می گن اخرین بار 1998 استفاده شد تو بنز خیر این درست نیست موتور بنز c230 وE230 که تا2010 تولید شد این موتور با این تفاوت که میلنگ و پیستون این بزرگتر از نظر من تنها رقیب این ماشین از لحاظ فنی و افروید گراند ویتار.
افروید ماشین هست که گیربکس وسط باشه نه جلو اونا فقط افروید در حد پیکنیک هستن یا بقول امریکای ها در حد باغچه درب خانه
مهرشاد: 1395/11/411:33:37،
11
9
دوست عزیزی که این متنو نوشتی، لطفا دیگه تجربه رانندگی از هیچ خودرویی رو نگارش نکن.
در جواب تیترت هم: ماشین بازان زیادی پیدا میشوند که در گذر زمان اصول را فراموش کرده اند، و در موقع عمل چیزی جز یه سری تبلیغ و بازی با کلمات برای نمایش دادن، ندارند.
بلا: 1396/1/711:42:42،
3
4
شاسی بلند واقعی و راحت
علی: 1396/1/1520:48:05،
2
3
دوستان سلام اکتیون ماشین خانمی نیست شاسی داره قدرتش رویچرعقبه ای ماشین اف روده این ماشین سه لایه شاسی داره بنابرین وزنش نیم تن بیشتره اولا هیچ ماشینی هم تو جاده هم اف رود نرمی این ماشینو نداره دوم خستت اصلا نمیکنه چهارم این ماسین رو فقط افرادی که دنبال خصوصیات منحصر بفردند وپول کمی دارند میفهمند چی خریدن
محمد: 1396/1/1613:01:18،
3
2
من شخصا عاشق دیزاین پشت ماشین هستم یه چیز خاص برای افراد خاص و اسپرت با موتور قوی بنز و شاسی محکم فقط سوخت ماشین و سنگینیش یه کم بده منتها تو این رنج قیمت استثناست.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما