کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط قیمت طلای جهانی


کد خبر : ۳۰۶۳۷پنجشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۴۴۱۵۱۶ بازدید

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شد تا ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو شود و این مساله در نهایت افت بیشتر قیمت جهانی طلا را در پی داشته است.
سقوط قیمت طلای جهانیسقوط قیمت طلای جهانی

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب افزایش ارزش دلار شده و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه در بازارهای بین المللی با 3.40 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از 1185 دلار رسیده است.

قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1181 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 10 فوریه 2016 میلادی بوده است.

شاخص ارزش دلار روز گذشته به بیش از 101.91 واحد رسید که این بالاترین رکورد از مارس 2003 میلادی به شمار می رود. شاخص دلار امروز نیز با 0.13 درصد کاهش به بیش از 101.86 واحد رسیده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به تحولات اخیر در اقتصاد آمریکا و افزایش ارزش دلار نمی توان نسبت به قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت چندان خوش بین بود. گمانه زنی های زیادی نیز وجود دارد که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1160 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1200 دلار خواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه گذشته با رشد 4.8 درصدی روبرو شده است.

موسسه مالی کردیت سوییس نیز اعلام کرد: انتشار امارهای امیدوار کننده در اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را تقویت کرده است. به نظر می رسد ارزش دلار در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و قول ترامپ برای اجرای سیاست های انبساطی مالی و افزایش هزینه های دولتی می تواند موجب افزایش بیشتر ارزش دلار در کوتاه مدت شود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 93 درصد رسیده است.

بانک ملی استرالیا نیز اعلام کرد: به نظر می رسد مصرف کنندگان آمریکایی نسبت به قول های ترامپ برای بهبود اوضاع اقتصادی واکنش مثبتی داشته اند. احتمالا مصرف بخش خصوصی آمریکا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت و این مساله به نفع رشد اقتصادی خواهد بود.

انتشار متن مذاکرات نشست نوامبر فدرال رزرو نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست 14 دسامبر بیشتر شده است.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.23 درصد افزایش به بیش از 48.97 دلار رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها