کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

11 هزار تومان برای تعیین کد پستی 10 رقمی!


کد خبر : ۳۰۳۹۹شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۵۸۸۵۴۹ بازدید

مدیرکل پست: دلیل پرداخت هزینه توسط مردم، عدم پرداخت آن توسط شهرداری است ...

«در گذشته روی قبوض کد پستی ها نوشته می شد ولی متاسفانه الان دیگر نوشته نمی شود، به همین دلیل برای گرفتن کد پستی منزلم به اداره پست صدف مراجعه کردم و آن جا برای این کار از من مبلغ 25 هزار ریال هزینه دریافت کردند. مگر ارائه کد پستی از وظایف اداره پست نیست که در قبالش از ما پول دریافت می کنند؟»

«برای دریافت کدپستی به پست منطقه قاسم آباد میدان مادر مراجعه کردم از من مبلغ 11 هزار تومان پول خواستند. مگر نه این که کدپستی برای سهولت در ارسال مرسولات پستی است؟ آیا این درست است که این پول را از مردم بگیرند؟»

«زمانی که کارت ملی دریافت کردم کدپستی محل سکونتم که در پشت آن درج شده بود را به عنوان کدپستی ارائه می کردم، ولی الان که برای تعویض کارت ملی به اداره پست مراجعه کردم، با وجود این که از آن زمان محل سکونتم تغییری نکرده است ولی می گویند که کد پستی شما اشتباه است و مجبور شدم برای دریافت کد پستی مبلغی بپردازم. از مسئولان بپرسید که چطور ممکن است کدپستی یک مکان با گذر زمان تغییر کند؟»

به گزارش ایران جیب به نقل از خراسان ، این سه گلایه پستی شهروندان مربوط به پرداخت هزینه هایی برای استعلام کدپستی منازل مسکونی است که به سامانه حرف مردم روزنامه خراسان رضوی ارسال شده است. برای پیگیری این گلایه ها به سراغ مدیر کل پست خراسان رضوی می رویم و مشکلات و سوالات مردم را از وی پیگیری می کنیم.محمد شفیعی ابتدا به بیان نکاتی در رابطه با دریافت کدپستی از طرف شهروندان می پردازد و به «خراسان رضوی» می گوید: در اداره پست برای دریافت کدپستی دو نوع مراجعه کننده داریم، مورد اول آن دسته از افرادی هستند که برای محل سکونت شان کدپستی تعیین شده است و آن ها فقط برای دریافت آن کد به اداره پست مراجعه می کنند که مبلغ اعلام شده توسط شهروند یعنی 2500 تومان صحیح است و بر اساس تعرفه های اعلام شده اخذ می شود. مورد دوم هم آن دسته از شهروندانی هستند که هنوز برای محل سکونت آن ها کدپستی اختصاص داده نشده، به این معنا که برای مثال زمینی بوده است که اکنون در آنجا ساختمان احداث شده و به همین دلیل آن محل فاقد کدپستی است که در این صورت شهروند باید برای تعیین کدپستی محل همان مبلغ 11 هزار تومان که مورد اشاره یکی دیگر از شهروندان بود را بپردازد.

مدیرکل پست استان در توضیح دلیل دریافت هزینه از شهروندان برای تعیین کدپستی می گوید: شهرداری در گذشته با ما در این زمینه همکاری می کرد، به این صورت که برای زمین هایی که در آن ساختمانی ساخته می شد، در همان زمان دریافت پروانه ساخت و قبل از شروع کارهای عمرانی، هزینه تعیین کدپستی را خود شهرداری به اداره پست پرداخت می کرد ولی مدتی است که این اتفاق رخ نمی دهد و دیگر شهرداری این مبلغ را پرداخت نمی کند، البته قرارهایی برای از سرگیری مجدد این پرداخت ها از سوی شهرداری گذاشته شده است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر ما با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم بود.

سازمان های خدماتی دیگر همکاری نمی کنند

شفیعی در ادامه درباره درج نشدن کدپستی روی قبوض گاز، برق، آب و مخابرات بر خلاف روند گذشته نیز می گوید: متاسفانه دیگر همکاری از طرف این سازمان ها با اداره پست درباره انطباق نشانی پستی با کدپستی 10 رقمی انجام نمی شود، چرا که این اطلاعات باید به روز شود که عموماً این اتفاق رخ نمی دهد و به روز نیست و حتی بخشی از کدهای پستی که هنوز روی برخی قبوض درج می شود، قابل استناد نیست و صحیح نمی باشد.مدیرکل پست استان همچنین به بیان توضیحی درباره سومین گلایه شهروندان از پست می پردازد و می گوید: معمولاً کدپستی یک مکان به مرور زمان تغییر نمی کند و کدپستی به صورت واحد و اختصاصی به یک مکان اختصاص داده می شود، مگر در برخی از موارد خاص، به همین دلیل این شهروند و یا هر شهروند دیگری که با چنین موردی مواجه شده با مراجعه به اداره پست این موضوع را به اطلاع ما برساند تا با پیگیری رفع شود.

شهرداری پاسخگو نبود

برای بررسی اظهارات مدیرکل پست استان درباره پرداخت  نشدن هزینه تعیین کدپستی برای ساختمان های جدیدالاحداث از سوی شهرداری، به سراغ محمدرضا حسین نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد‌ می رویم ولی او پاسخگوی تماس های ما نیست. پس از پیگیری های فراوان از این مقام مسئول و همچنین مسئولان دیگر شهرداری ازجمله مدیر بهسازی شهری معاونت شهرسازی و معماری‌ شهرداری، رئیس اداره رسانه روابط عمومی شهرداری مشهد و همچنین تحقق نیافتن وعده هایی که از سوی روابط عمومی شهرداری برای پاسخگویی در این زمینه ارائه شده بود، هیچ پاسخی از سوی شهرداری در این زمینه دریافت نشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها