کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه روابط اقتصادی آلمان و ایران به رغم پیروزی ترامپ


کد خبر : ۳۰۰۸۹جمعه، ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۵۹۱۰۸۲ بازدید

شرکت‌های آلمانی پس از پیروزی دونالد ترامپ نیز مناسبات اقتصادی خود با ایران را حفظ خواهند کرد. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان ...

شرکت‌های آلمانی پس از پیروزی دونالد ترامپ نیز مناسبات اقتصادی خود با ایران را حفظ خواهند کرد. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان- ایران گفت لغو توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران چون لغو قرارداد خرید تلفن همراه آسان نیست.

میشائیل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان-ایران اعلام کرد که مناسبات اقتصادی آلمان با ایران به رغم پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در عمل ادامه خواهد یافت."

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود در باره توافق بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این توافق را متوقف خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان-ایران که روز پنج‌شنبه (۲۰ آبان / ۱۰ نوامبر) در این باره با خبرنگار خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می کرد، گفت: «از آنجایی که آقای ترامپ در نظر دارد با روسیه روابطی تنگاتنگ برقرار کند، نظر مشخص این کشور و همچنین نظر چین را در ارتباط با ایران دریافت خواهد کرد.» توافق بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای گروه موسوم به ۵+۱ شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان در شهر وین امضا شد و همین توافق سبب شد که به تدریج تحریم‌های اقتصادی ایران به پایان برسد.

میشائیل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان-ایران در ادامه گفت توافق بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران که مبنایش قوانین بین الملل است، نمی‌تواند چون لغو قرارداد خرید تلفن همراه راحت باشد. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان-ایران با اشاره به چندماهی که به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ مانده است گفت این چندماه زمانی نامطمئن برای شرکت‌های اقتصادی خواهد بود. او در ادامه گفت: «بخصوص بانک‌های اروپایی برای تامین مالی قراردادهای ایران صبر خواهند کرد.»

بانک‌هایی چون "دویچه بانک" و کومرتس بانک" آلمان و بانک فرانسویِ BNP Paribas در گذشته مجبور به پرداخت جریمه‌های بسیار سنگینی به خاطر نقض تحریم‌های ایران شده‌اند. به همین علت است که بانک‌های اروپایی به شدت در این مورد حساس هستند.

صادرات آلمان به ایران در هشت ماه اول سال جاری میلادی ۱۵ درصد افزایش یافته و به مرز یک و نیم میلیارد یورو رسیده است. اتاق بازرگانی و صنایع آلمان-ایران اعلام کرده که صادرات به ایران بیشتر ماشین آلات و تاسیسات صنعتی، تولیدات شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی و تاسیسات استفاده از انرژی بادی بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها