کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حساب صندوق بیمه محصولات کشاورزی باکشاورزان تسویه شد


کد خبر : ۳۰۰۷۲پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۴۷۵۰۲ بازدید

قائم ‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد: مطالبات مربوط به سال زراعی گذشته به‌طور کامل به کشاورزانی که بیمه شده بودند، پرداخت شد.

قائم ‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد: مطالبات مربوط به سال زراعی گذشته به‌طور کامل به کشاورزانی که بیمه شده بودند، پرداخت شد.

محمد ابراهیم حسن ‌نژاد گفت: مطالبات مربوط به سال زراعی گذشته به‌طور کامل به کشاورزانی که بیمه شده بودند، پرداخت شد؛ به‌گونه‌ای که در ماه گذشته حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از مبلغ فوق به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

وی افزود: برای سال زراعی ۹۵ - ۹۴ نیز بسیاری از خسارت‌ها هنوز به‌صورت قطعی برآورد نشده است و بدین‌ترتیب پس از تعیین مقدار نهایی آن، برای پرداخت اقدامات لازم انجام می‌شود.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به دنبال توسعه تعداد کشاورزان مشمول بیمه است؛ به‌گونه‌ای که تاکنون حدود یک میلیون و۵۰۰ هزار بهره‌بردار به عضویت صندوق درآمده‌اند، اما لازم است با پرداخت سریع مطالبات، راه تشویقی برای بهره‌برداران باز کنیم.

وی ادامه داد: ایران از کشورهایی است که با بیمه ۱۵۳ مورد فعالیت کشاورزی توانسته است در جهان بیشترین رتبه را به خود اختصاص دهد.

قائم ‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: به بهره‌برداران بخش کشاورزی توصیه می‌شود که با توجه به وضعیت اقلیم و بارندگی‌های نامناسب امسال، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در زمان رویارویی با ضرر و زیان، صندوق بیمه بتواند حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشد.

اجباری شدن بیمه آبزیان همچون طیور به نفع بهره‌برداران است

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی درباره بیمه اجباری در حوزه آبزیان یادآور شد: با پیشنهاد سازمان شیلات، جلسات مشترکی برای بیمه کردن تمامی آبزیان ازجمله مزارع میگو، ماهی از مرحله تخم چشم‌زده تا پرورش در دستور کار قرار گرفت، اما لازم است متولی تولید، پیش‌نویس قانون مربوطه را تهیه و تقدیم مجلس کند تا پس از آن اقدامات لازم برای بیمه کردن مزارع فوق صورت گیرد.

حسن ‌نژاد تأکید کرد: ممکن است اپیدمی یک بیماری خاص تمامی مزارع آبزیان را از بین ببرد؛ بنابراین به تولیدکنندگان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه مزارع خود تا زمان قانونی شدن این مسئله اقدام کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در بخش طیور، بیمه اجباری وجود دارد و تولیدکنندگان آن با ریسک کمتری برای تولید روبه‌رو هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها