کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هند، ارزان‌ترین کشور جهان برای زندگی


کد خبر : ۳۰۰۴۲پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳:۴۷۲۴۵۲ بازدید

براساس نتایج یک تحقیق جدید درباره قیمت های جهانی، هند در رأس فهرست ارزان‌ترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفت.

براساس نتایج یک تحقیق جدید درباره قیمت های جهانی، هند در رأس فهرست ارزان ترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفت. 

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، نتایج مطالعه ای جدید در خصوص قیمت های جهانی نشان می دهد پاکستان و نپال پس از هند، در رتبه های بعدی ارزان ترین کشورهای جهان قرار دارند. براساس این تحقیق، لباس و اقلام روزمره مانند خمیردندان نسبت به درآمد افراد در شهرهای بزرگ هند مانند دهلی نو، بمبئی و بنگلور، قیمت نسبتا پایینی دارند، بنابراین زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار ارزان تر است.

در این مطالعه، قیمت 3 میلیون کالا و خدمات، از جمله بلیت اتوبوس، وعده های غذایی در رستوران ها، اجاره آپارتمان، خرید لباس، پرداخت صورتحساب اینترنت و تلفن و... در 5 هزار و 875 شهر در سراسر جهان بررسی شده است.

آبهیجیت بانرجی، استاد اقتصاد مرکز تکنولوژی ماساچوست آمریکا (ام. آی. تی) در این زمینه می گوید: وجود بازار بزرگ داخلی در هند موجب شده است محصولات تولید داخل این کشور برای اکثر مردم قابل تهیه باشد.

وی در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت انگلیس گفت: «محصولات غیرتجاری، مانند غذا، در یک رستوران با کیفیت مناسب در هند بسیار ارزان است.»

به گفته این استاد اقتصاد، 100 روپیه هند تقریبا برابر با یک پوند انگلیس یا یک ونیم دلارِ آمریکا است و براساس داده های تازه قیمت بلیت اتوبوس در هند حدود 15 روپیه است، یک لیتر بنزین 67 روپیه ارزش دارد و برای اجاره یک آپارتمان در شهر باید هر ماه حدود 11 هزار و 600 روپیه پرداخت شود.

بانرجی که خود در شهر بمبئی متولد شده است، وضع این شهر را با شهری مانند آکرا، پایتخت کشور آفریقایی غنا مقایسه کرد و گفت: از آنجایی که بسیاری از کالاهای ضروری، مانند خمیر دندان به غنا وارد می شود، بنابراین بسیار گران تر از هند است.

وی با این حال تاکید کرد که برای اجاره آپارتمانی نزدیک محل کار خود در دهلی باید هزینه ای معادل اجاره یک خانه در بوستون در ماساچوستِ آمریکا پرداخت کنید.

بانرجی همچنین اذعان می کند: «اگر بخواهید در هند زندگیِ با کیفیتی داشته باشید، باید قیمت های بسیار بالایی پرداخت کنید. این موضوع بستگی به آن دارد که شما چه کسی هستید و می خواهید کجا زندگی کنید.»

درحال حاضر بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از کالاها به ویژه خدمات نرم افزاری و فناوری اطلاعات و فرآورده های کشاورزی را از هند وارد می کنند که این امر درآمد کلانی را نصیب هند می کند و در نتیجه، امکان افزایش قابل توجه سطح دستمزدها در این کشور وجود دارد.

بانرجی در ادامه اضافه می کند که طی 15 سال گذشته فقر در هند کاهش چشمگیری داشته است و به نصف کاهش یافته است.

علاوه بر این در فهرستی که به تازگی منتشر شده است، پس از هند، از کشورهای پاکستان، نپال، مولداوی، قزاقستان، اوکراین، گرجستان، الجزایر، جمهوری آذربایجان و کلمبیا به عنوان ارزان ترین کشورهای جهان یاد شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها