کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش ظریف به پیروزی ترامپ


کد خبر : ۳۰۰۳۴چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۴۸۸۷۳۱ بازدید

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در اولین واکنش به پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ...

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در اولین واکنش به پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت "مهم آن است که رئیس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه برجام است".

آقای ظریف که به رومانی سفر کرده در نشستی خبری ابراز اطمینان کرد که "جامعه بین‌المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت".

او همچنین با یادآوری این که ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند، تاکید کرد که "رسم ما این است که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کنیم."

حسن روحانی، رییس‌ جمهور کشورمان هم گفته است که نتیجه انتخابات آمریکا، اثری بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.

آقای روحانی تاکید کرده است که "هوشمندی ایران در توافق هسته‌ای این بود که برجام را نه به عنوان توافق با یک کشور یا یک دولت بلکه به عنوان یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تثبیت کرد که با تصمیم یک دولت قابل تغییر نیست".

اما آقای ظریف گفت که رئیس جمهوری آمریکا باید واقعیت‌های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست‌هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد.


'تفاوتی ندارد '

صبح امروز بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم گفت "آنچه برای ایران و مردم آن مهم و ملاک ارزیابی است، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست".

پیش از آن حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه در واکنش به پیروزی آقای ترامپ گفته بود که برای ایران "تفاوت معناداری" ندارد که کدام یک از کاندیداها رأی بیاورند "چون نه در سیاست‌های منطقه‌ای و نه در سیاست‌های جهانی و نه در سیاست‌های کلی آمریکا برای تعامل با بخش‌های جهان تغییر خاصی رخ نمی‌دهد".

آقای سلامی گفت که سیاست‌های آمریکا درباره ایران با تغییر رؤسای جمهور تغییر نمی‌کند و "تجربه این موضوع را نشان داده است".

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور کشورمان هم در توئیتر خود با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ نوشت: "تصویری که ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی به عنوان رییس جمهور از خود نشان می‌داد، با تصویر او در دوران انتخابات متفاوت بود، این نکته‌ای قابل توجه است."

آقای ترامپ در سخنرانی پیروزی برخلاف دوران مبارزات انتخاباتی لحنی مسالمت‌آمیز و ملایم داشت و گفت که به دنبال دشمنی با هیچ کشورزی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها