کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صدایی جدید از آمریکا/ باید آماده شوک بود


کد خبر : ۳۰۰۱۷چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۳۵۶۱۰۴ بازدید

همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در صفحه تلگرامی خود ...

جلال پور در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت:باید نشست و تحولات را به دقت رصد کرد و از همه مهم تر باید انسجام درونی را تقویت کرد.باید متحد بود و از تشدید اختلافات داخلی جلوگیری کرد.

همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در صفحه تلگرامی خود نوشت:

انتخابات در آمریکا به پایان رسید. دونالد‌ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد و همزمان، جمهوری‌خواهان، مجلس نمایندگان را نیز در کنترل گرفتند. جمهوری‌خواهان همچنین سکان مجلس سنا را هم در کنترل خود گرفتند. به این ترتیب به نوعی شاهد یکدست شدن کنگره و کاخ سفید هستیم.

این یکدست شدن به نظرم برای ما کمی نگران‌کننده است.در حالی که اگر ترامپ پیروز می‌شد اما در سنا و مجلس نمایندگان اتفاق دیگری رخ می‌داد،به نوعی می شد امیدوار بود که اهرم‌هایی برای جلوگیری از تندروی‌های احتمالی کاخ سفید وجود داشته باشد.یا اگر برعکس،دموکرات‌ها برنده انتخابات ریاست جمهوری می‌شدند و سنا و مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان می رسید،باز می‌شد به بازدارندگی های احتمالی دو حزب، مقابل برنامه‌های یکدیگر امیدوار بود.

اما اکنون قدرت در دست جمهوری‌خواهان است.این یک پیام جدید از آمریکا است.صدایی جدید است که تا امروز نشنیده ایم.باید بنشینیم و این پیام را تحلیل کنیم.تحول جدید،تصمیم جدید می‌خواهد.باید نشست و تحولات را به دقت رصد کرد و از همه مهم تر باید انسجام درونی را تقویت کرد.باید متحد بود و از تشدید اختلافات داخلی جلوگیری کرد.

شعارهایی که در رقابت های انتخاباتی سر داده شد،به نظرم فقط نشانه اند.این نشانه ها در عالم واقعیت می‌تواند پر رنگ و کم رنگ شود.خیلی چیزها بسته به برنامه‌ای است که در چندماه آینده تدوین خواهد‌شد.تا این جای کار،سال 2016 سالی عجیب برای مردم جهان بوده است.آن‌چه در این برهه اتفاق افتاده نشان می‌دهد جهان باید آماده هر شوکی باشد. شوک هایی هم‌چون برگزیت و انتخاب ترامپ، جهانیان را در شوکی عمیق فرو برد.

آیا در سال 2017 باز هم چنین سورپرایزهایی پیش رو خواهیم داشت؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها