کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمام گازوئیل توزیعی در کشور یورو 4 می‌شود


کد خبر : ۲۹۸۳۱شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۴۷۶۶۰ بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از عرضه سراسری گازوئیل یورو 4 در کشور تا پایان شهریورماه سال آینده خبرداد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از عرضه سراسری گازوئیل یورو 4 در کشور تا پایان شهریورماه سال آینده خبرداد.

عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، امروز (شنبه، ١٥ آبان ماه) در «نشست هم‌اندیشی مدیران مناطق» شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از لزوم چاره‌ اندیشی شرکت‌های ملی پخش و خطوط لوله برای انتقال نفت‌گاز یورو ٤ در کشور خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای پالایشی تا پایان شهریورماه سال آینده به اندازه مصرف کشور نفت‌گاز یورو ٤ تولید و عرضه شود.

وی افزود: میانگین صادرات فرآورده‌های نفتی کشور در هشت ماه امسال، روزانه ۴۰۰ تا ٥٠٠ هزار بشکه بوده است که امیدواریم تا سال آینده به حجم ٦٥٠ هزار بشکه در روز دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به جایگاه حساس شرکت ملی پخش به واسطه تامین بخشی از انرژی کشور، گفت: با توجه به تغییرات مصرف انرژی در سال‌های گذشته، نقطه عطف شرکت ملی پخش، افزون بر تامین انرژی سوخت مایع کشور، ایجاد امنیت انرژی و صادرات مازاد فرآورده‌های نفتی بوده است.

وی ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با نگاه ویژه به خارج از مرزها و صادرات فرآورده باید برنامه جامع و مشخصی برای تجهیز زیرساخت‌های صادرات فرآورده داشته باشد.

قدرت صادراتی ایران افزایش می‌یابد

​کاظمی، در ادامه از تجهیز اسکله عسلویه برای صادرات فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: تا تابستان سال آینده صادرات فرآورده‌های نفتی به اوج خود خواهد رسید و با تجهیز چند اسکله در بندرعباس و ماهشهر، شاهد تحولات بزرگی در روان‌سازی این امر خواهیم بود.

وی، همچنین بر لزوم تجهیز خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی برای ارسال فرآورده از طریق خطوط ریلی، خطوط لوله و مسیرهای جاده پیما برای صادرات تاکید کرد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، درباره انتقال فرآورده‌ها از طریق خط لوله گفت: با معکوس کردن خط لوله آبادان- تهران - اراک که مطالعات مهندسی آن انجام شده، امید است در تابستان سال ٩٦ این امر تحقق یابد.

وی افزود: با توجه به تولید نفت‌گاز یورو ٤ در پالایشگاه بندرعباس، بخشی از نفت‌گاز اراک را می‌توان از خط لوله به بندر ماهشهر برای صادرات منتقل کنیم.

کاظمی، از تجهیز خطوط ریلی، در اهواز- ماهشهر با توجه به دو خطه شدن آن خبرداد و گفت: به دلیل کاهش بار این خطوط، ظرفیت انتقال فرآورده بیش از پیش افزایش می‌یابد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فاز نخست آماده تحویل سرویس عملیاتی است

وی، بر لزوم توجه ویژه در زمینه تجهیز صادرات فرآورده در کشور تاکید و تصریح کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بخش فاز نخست (واحد تقطیر) آماده تحویل سرویس عملیاتی بوده و امید است با آماده‌سازی بخش تولید بنزین تا پایان امسال بتوانیم به پیشرفت مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از لزوم توجه جدی و برنامه‌ریزی اساسی در بحث صادرات فرآورده با توجه به بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و مازاد مصرف فرآورده کشور خبرداد.

ایران در یک قدمی خودکفایی بنزین قرار دارد

وی اعلام کرد: با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در شهرها و جاده‌های اصلی کشور، بنزین توزیعی یورو ٤ خواهد شد و افزون بر امر خودکفایی در تولید و تامین بنزین، نیاز داخل دست پیدا می‌کنیم.

به گفته کاظمی، با بهره‌برداری از فازهای دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها