کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت


کد خبر : ۲۹۷۹۱شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۵۷۵۴۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز جمعه نیز با افزایش نسبی روبرو شد تا در هفته ای که گذشت برای چهارمین بار متوالی با رشد همراه شده باشد.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 2 درصدی روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. بر اساس این گزارش، نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

این گزارش افزود: تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد که وضعیت بازار اشتغال در ماه اکتبر نسبتا مثبت بوده و این مساله احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج نهایی آن قرار خواهد داشت. به نظر می رسد در صورت پیروزی دونالد ترامپ قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 1.20 دلار افزایش به 1304 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 2.2 درصد رشد داشته است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 18.37 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با رشد 2.3 درصدی روبرو شده است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 161 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری نیز به 4.9 درصد رسیده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که آمارهای اشتغال به اندازه ای امیدوار کننده بوده است که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد. این مساله می تواند به مانع بزرگی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا تبدیل شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار آمریکا شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که شانس پیروزی ترامپ در برابر کلینتون طی روزهای اخیر افزایش داشته و این مساله بازارهای بین المللی را نگران کرده است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها