کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجراهای عجیب زندگی سارق خانه‌های اعیانی


کد خبر : ۲۹۷۰۷چهارشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۲۱۲۷۲ بازدید

اوایل امسال مردی ازاهالی شمال تهران با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت ۳۰۰ گرم طلا، مقداری ازوسایل واسباب او، اثاثیه ارزشمند و محتویات ...

اوایل امسال مردی ازاهالی شمال تهران با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت ۳۰۰ گرم طلا، مقداری ازوسایل واسباب او، اثاثیه ارزشمند ومحتویات گاوصندوق خانه‌اش خبر داد.
او به مأموران گفت: شب سرقت همراه اعضای خانواده‌ام به میهمانی رفته بودیم که در بازگشت متوجه دزدی شدیم.

با اعلام این گزارش، تحقیقات کارآگاهان آغازشد و از آنجا که شواهد موجود در این سرقت با دزدی‌های اخیر ازخانه‌های اعیانی همخوانی داشت فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها مطرح شد. از طرفی مأموران پی بردند شیوه دزدی‌ها شبیه به شگرد یکی از دزدان سابقه دارخانه‌های اعیانی است اما هیچ ردی از این فرد در پرونده وجود نداشت.

کارآگاهان در گام نخست تصاویر دوربین مداربسته محل‌های سرقت را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد در یکی از سرقت‌ها سارق با خودرو گرانقیمت تویوتا از محل متواری شده است. به همین خاطر این سرنخ مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و سرانجام رد سارق سابقه‌داری به نام ساسان در پرونده به دست آمد. تحقیقات نشان می‌داد ساسان دو ماه پس از آزادی سرقت‌هایش را از سر گرفته و به خانه‌های اعیانی دستبرد می‌زند. به این ترتیب پلیس با زیرنظر گرفتن همه مخفیگاه‌های این مجرم سابقه دار، سرانجام او را در خانه یکی از دوستانش در شرق تهران به دام انداخت. در مخفیگاه این دزد کهنه کار علاوه بر خودرو ۲۰۰ میلیون تومانی، یک دستگاه سمند، یک خودرو پژو پارس و یک زانتیا و یک پژو ۴۰۵ هم کشف شد.

ساسان وقتی چاره‌ای جز اعتراف ندید به مأموران گفت: «من قبلاً سرقت هایم را تک نفره انجام می‌دادم.بااین حال بعد ازتحمل چند سال زندان، چون کار دیگری بلد نبودم دوباره سراغ دزدی از خانه‌های شمال شهر رفتم اما این بار تصمیم گرفتم برای از بین بردن رد پایم به صورت باندی کار کنم. البته یک شرط مهم هم برای عضویت درباند داشتم؛ همه همدستانم باید معتاد می‌شدند تا به خاطر وابستگی به مواد به من رکب نزنند.»

وی درباره شیوه سرقت‌هایش گفت: «سوار بر خودروهای گرانقیمت در خیابان‌های شمال و شمال غرب پرسه می‌زدم و به بهانه صحبت با تلفن همراه، خانه‌های خالی را در محلات مختلف شناسایی می‌کردم. با تاریک شدن هوا از بالکن وارد خانه می‌شدم و با جمع کردن پول، طلا، گاوصندوق و تابلو فرش‌های گرانقیمت، همدستم را که زاغ زن بود صدا کرده و وسایل سرقتی را با هم بیرون می‌بردیم.

بعد از سرقت، پول و طلاها را به همدستانم می‌دادم و خودم تابلو فرش‌ها و اموال گرانقیمت را برمی‌داشتم اما فکرمی کنم یکی از اعضای باند از این تقسیم ناراضی بود و او مرا لو داده است.»

وی درباره خودروهای گرانقیمت کشف شده ازمخفیگاهش نیزگفت: «من خانه‌ای نداشتم و همیشه با پول فروش اموال مسروقه، خودروهای گرانقیمت می‌خریدم تا پس از دستگیری بتوانم با تحویل خودروها، رضایت مالباخته‌ها را جلب کنم.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها