کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه بانك‌هايی به چه واحدهايی وام دادند؟


کد خبر : ۲۹۶۹۴چهارشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲:۵۷۳۳۴ بازدید

بررسي آمارهاي موجود از ميزان پرداخت تسهيلات به توليد‌كنندگان نشان مي‌دهد كه از ابتداي ارديبهشت تا ۲۷ مهر امسال ۶۱۸۵ بنگاه كوچك و ...

بررسي آمارهاي موجود از ميزان پرداخت تسهيلات به توليد‌كنندگان نشان مي‌دهد كه از ابتداي ارديبهشت تا ۲۷ مهر امسال ۶۱۸۵ بنگاه كوچك و متوسط موفق به دريافت حدود ۴۵ هزار ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد از شبكه بانكي كشور شده‎اند.

طرح دولت براي خروج از ركود بنگاه‌هاي كوچك و متوسط از ارديبهشت امسال كليد خورد و در اين راستا به بنگاه‌ها اعلام شد كه براي دريافت اين تسهيلات با توجه به شرايط اعلام شده به بانك‌ها مراجعه كنند.

هرچند كه برخي متوليان بخش خصوصي معتقدند اين تسهيلات تاكنون نتوانسته نقش زيادي براي خروج از ركود بخش صنعت داشته باشد اما رييس كل بانك مركزي معتقد است اين تسهيلات تاثير خوبي را در بخش توليد مي‌گذارد.

سيف با بيان اينكه عملكرد نشان مي‌دهد دستاورد بهتر از پيش بيني ما بود، ادامه داد: ما به بانك‌ها ابلاغ كرديم كه هر بنگاهي كه شرايط را داشته باشد مي‌تواند از بانك تسهيلات بگيرد. براي بانك‌ها هم اقدام مثبتي است زيرا باعث مي‌شود بدهي آنها نيز بازپرداخت شود. رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه بانك‌ها هم استقبال خوبي كرده‌اند و با وجود اينكه در شرايط تنگناي مالي هستند اين اقدام باعث شد تا تسهيلات نظام بانكي به صورت جهت‌دار و با هدف مشخص تخصيص پيدا كند.

وي با تاكيد بر اينكه اين تسهيلات شور و تحرك را در واحدها به خصوص در استان‌ها به وجود آورده است، ادامه داد: در روزهاي اول تصور شده بود كه اين تسهيلات فقط براي بخش صنعت است در صورتي كه علاوه بر صنعت، تمام بخش‌هاي توليدي از جمله كشاورزي هم شامل آن مي‌شود.

گزارش‌هاي آماري از تسهيلات رونق توليد پرداخت‌شده نشان مي‌دهد كه از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري تا تاريخ ۲۷ مهر ۹۵ در مجموع تعداد شش هزار و ۱۸۵ بنگاه كوچك و متوسط (زير ۱۰۰ نفر كاركن) موفق به دريافت تسهيلات بانكي به مبلغ حدود ۴۵ هزار ميليارد ريال شده‌اند. از كل مبلغ پرداختي بابت تسهيلات، بيشترين ميزان تسهيلات به ترتيب مربوط به استان‌هاي لرستان با مبلغي معادل ٩٨٦/٩٥٨/٣ ميليون ريال براي ۱۱۹ واحد، استان فارس با ٥٦٣/٨٧٧/٢ ميليون ريال براي ۲۳۱ واحد و استان اصفهان با مبلغ ٩٥٥/٤٩٠/٢ميليون ريال براي ۳۵۵ واحد بوده است.

همچنين بانك كشاورزي با تامين تسهيلات ٣/٢٥١ واحد به مبلغ ١٢٨/٧٨٠/٥ ميليون ريال، بانك ملي با تامين تسهيلات ۶۶۲ واحد با مبلغ٦٥٣/٣٥٧/٧ميليون ريال و بانك ملت با تامين تسهيلات ۴۸۱ واحد با مبلغ ١٢٨/٧٨٠/٥ ميليون ريال بيشترين ميزان تسهيلات را در اختيار متقاضيان قرار داده‌اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها