کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان نفتکش‌های معامله کننده با ایران را تهدید کرد


کد خبر : ۲۹۶۴۰دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷:۱۰۲۸۶۷ بازدید

عربستان نفتکش هایی که در بنادر ایران پهلوگیری کنند را به عدم همکاری تهدید کرد و اعلام کرد که این نفتکش ها حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارد.

عربستان نفتکش هایی که در بنادر ایران پهلوگیری کنند را به عدم همکاری تهدید کرد و اعلام کرد که این نفتکش ها حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارد.

مسئولان عربستان سعودی به جای رقابت سالم در بازار منطقه و جهان با ایران، به فکر راهکارهای دیگری هستند. از جمله راهکارهای عجیب این کشور برای مقابله با ایران، تصمیم جدید مسئولان سعودی مبنی بر تهدید شرکت های آسیایی و اروپایی برای همکاری در فروش نفت ایران است.

عربستان به تازگی اعلام کرده که هر نفتکشی که اقدام به پهلوگیری در بنادر ایران کند و در بحث فروش نفت با ایران همکاری داشته باشد، از همکاری های آینده با عربستان کنار گذاشته خواهد شد و حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارد.

پایگاه خبری FINANCIAL TIMES در این خصوص نوشت "نفتکش هایی که به حمل نفت ایران بپردازند از پهلوگیری در بنادر عربستان و بحرین منع شده اند."

به نظر می رسد عربستان سعودی در تلاش برای اعمال فشار به سیاست های فروش نفت ایران است تا مجبور نباشد در جهت اجرای طرحی که خودش برای فریز نفتی ارائه کرده، مجبور به کاهش تولید و عرضه نفت خام خود شود.

پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران نیز امروز تهدید عربستان علیه نفتکش هایی که در بنادر ایران پهلوگیری کنند را تأیید کرد و نوشت که "در بازار نفت، سعودی ها پس از دست کاری قیمت ها و ارزان فروشی طلای سیاه حتی پا را فراتر گذاشته و تهدید کرده اند که کشتی های نفتکشی که در پایانه های نفتی ایران پهلوگیری کنند حق ورود به ترمینال های نفتی عربستان سعودی را ندارند."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها