کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رواج کم فروشی در صنایع غذایی کشور + تصاویر


کد خبر : ۲۹۵۲۶شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۵۲۳۱۹۹ بازدید

نبود نظارت کافی بر محصولات غذایی عرضه شده در بازار، زمینه‌‌ساز رواج کم‌فروشی در محصولات غذایی تولید داخل شده است.

نبود نظارت کافی بر تولیدات غذایی باعث ایجاد نوعی هرج و مرج در بازار این محصولات شده و تولیدکنندگان با روش‌های مختلف از جمله بسته‌بندی ‌غیر شفاف، اقدام به کم فروشی می کنند.

نمونه این اتفاق در مورد برخی نوشیدنی‌ها از جمله دوغ و دلستر و همچنین برخی محصولات شیرینی و شکلات‌ مشاهده می شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، به عنوان مثال محصولاتی مانند دوغ بدون گاز با بسته‌بندی غیر شفاف و به گونه‌ای که میزان محتویات داخل بطری غیر قابل مشاهده است، تولید می‌شوند. به این ترتیب مصرف کننده تا زمانی که در یا پوشش روی بطری را باز نکند، متوجه خالی بودن بخشی از بطری نخواهد شد. برخی از تولید کنندگان در واکنش به این موضوع ادعا می‌کنند میزان محتویات با وزن درج شده بر روی آن یکی است، اما باید گفت که یکی از معیارهای مد نظر مصرف کننده برای خرید کالایی مانند دوغ، اندازه بطری و تصور فرد از میزان محتویات بطری بر این اساس است.

به این ترتیب فروش کالا در بسته‌ای بزرگتر از محتویات، نوعی کم فروشی محسوب خواهد شد.

      o7tcsjtrqv8lbmojcl4.jpg

عرضه دلستر در بطری‌های یکسان اما اندازه‌های مختلف نیز از جمله نمونه‌های کم‌فروشی در صنعت غذا است. به طوری که دلسترهای تولیدی با یک برند مشترک در اندازه‌های مختلفی عرضه می شوند و از بین هر چند بطری دلستر، یکی نسبت به بقیه از وزن کمتری برخوردار است.
 

     cgym3gvwehr8ydx72gb.jpg

در صنعت شیرینی و شکلات نیز شاهد قرار گرفتن شکلات در جعبه‌ای با ابعاد بزرگتر از خودِ شکلات هستیم، به طوری که خریدار پس از باز کردن بسته‌ متوجه می‌شود که بخشی از جعبه خالی است و بسته‌بندی بزرگتر از ابعاد محصول صورت گرفته است.

رواج این نوع کم‌فروشی یا گول زدن مشتری در سایه نبود نظارت از سوی دستگاه‌های متولی و ناظر باعث نارضایتی خریداران این کالاها شده که برای رفع آن نیازمند نظارت جدی نهادهای مسئول از جمله سازمان حمایت، سازمان تعزیرات و انجمن صنایع غذایی و همچنین توجه بیشتر مسئولان وزارت صنعت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها