کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ سود در بازار بین بانکی صعودی شده است


کد خبر : ۲۹۵۱۴شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۲۹۲۹۴۳ بازدید

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به صعودی شدن نرخ سود در بازار بین بانکی، گفت: با اعمال سیاست‌هایی برای مهار اعطای تسهیلات در بانک‌هایی که ...

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به صعودی شدن نرخ سود در بازار بین بانکی، گفت: با اعمال سیاست‌هایی برای مهار اعطای تسهیلات در بانک‌هایی که بیشترین قرض را از در این بازار دریافت می‌کنند، می‌توان نرخ سود در این بازار را کنترل کرد.

غلامحسین تقی نتاج با تایید تغییرات منحنی نرخ سود در بازار بین بانکی (بازاری که بانک‌ها به یکدیگر به صورت کوتاه مدت قرض می‌دهند)، اظهارداشت: تا سه ماه پیش نرخ سود در بازار بین بانکی به 17 و 16 درصد کاهش یافته بود اما در ماه‌های اخیر این روند صعودی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نرخ در این بازار به 22 و 23 درصد هم رسیده است افزود: بله، برخی بانک‌هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند برای تامین آن حاضر به دریافت اعتبار با نرخ‌ 22 درصد هم هستند،البته این بازار حالت چانه‌زنی دارد و نرخ‌ها یکسان نیست.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: خوشبختانه ما دو هفته‌ای است که در این بازار قرض‌ دهنده شده‌ایم و شرایط نقدینگی بانک خوب شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه بازار بین بانکی قابل کنترل است، گفت: بانک مرکزی با ابزارهایی که در اختیار دارد در حال مدیریت بازار بین بانکی است و در این مدت شوک‌هایی هم به بازار وارد کرده است.

نتاج با بیان اینکه در بازار بین بانکی بانک‌هایی که مصارف بیشتری دارند تقاضای زیادی هم برای دریافت اعتبار دارند، افزود: بنابراین سیاست‌گذار و ناظر بازار پول می‌تواند با اعمال سیاست‌هایی افسار اعطای تسهیلات در این بانک‌ها را مهار کند زیرا افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی به نفع خود بانک قرض گیرنده هم نیست.

وی ادامه داد: البته بانک مرکزی به دقت روند تحولات بازار بین بانکی را رصد می‌کند و قطعا نرخ‌ها در این بازار مدیریت خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها