کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلا را کاهش خواهد داد


کد خبر : ۲۹۴۵۴پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶:۰۹۱۲۳۸ بازدید

تحلیلگر برجسته او سی بی سی بانک پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این اقدام را در سال ...

تحلیلگر برجسته او سی بی سی بانک پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این اقدام را در سال 2017 میلادی نیز 2 بار دیگر تکرار خواهد کرد.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد و در سال 2017 نیز 2 بار دیگر اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد و این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر  قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: قیمت طلا طی سال آینده تا سطح 1100 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت .

فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 نشست دیگر برگزار خواهد کرد. این در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش تقاضای نسبی طلا شده است. آغاز جشن های سراسری در هند نیز موجب رشد تقاضای فیزیکی برای طلا شده است.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز در تازه ترین اظهارات خود از اجتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر خبر داده است.

بارناباس گان افزود: با توجه به آنکه فدرال رزرو آمریکا به اهداف اشتغال و نرخ تورم بسیار نزدیک شده است، به نظر می رسد در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. با توجه به ارتباط بسیار نزدیک و معنادار قیمت طلا و ارزش دلار، به نظر می رسد که باید منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا طی ماه های آینده و افزایش ارزش دلار باشیم.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 73 درصد رسیده است. این در حالی است که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا سال آینده افزایش خواهد یافت.

مارک موبیوس رئیس موسسه سرمایه گذاری تمپلتون مارکتس تاکید کرد: فدرال رزرو طی سال آینده روند افزایش نرخ بهره را کند و آرام خواهد کرد و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

البته به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند عوامل مهمی باشد که بر قیمت طلا طی ماه های آینده تاثیر گذار خواهد بود.

بریتانیا قصد دارد تا مارس آینده رسما روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند. بارناباس گان پیش بینی کرده است که احتمال افزایش قیمت طلا تا سطح 1300 دلار در هر اونس تا پایان امسال وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها