کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشته شدن 22 کودک در مرگبارترین حمله به یک مدرسه در سوریه


کد خبر : ۲۹۴۳۴پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۲۵۳۹۲ بازدید

در حمله هوایی به یک مدرسه در شهر حاص در استان ادلب واقع در جنوب حلب، ۲۲ کودک و ۶ معلم مدرسه کشته شدند. دیده‌بان حقوق بشر ...

در حمله هوایی به یک مدرسه در شهر حاص در استان ادلب واقع در جنوب حلب، ۲۲ کودک و ۶ معلم مدرسه کشته شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روسیه را متهم به انجام این حملات هوایی کرده است. روسیه این ادعا را رد کرده است.

حمله هوایی به یک مدرسه در شهر حاص

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده که در اثر حمله هوایی به یک مدرسه در استان ادلب در شمال سوریه، ۲۲ کودک و ۶ معلم کشته شده‌اند. این حمله که روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر (۵ آبان) در شهر حاص در جنوب حلب روی داده، مجموعا ۳۵ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، مجموعا شش حمله هوایی در شهر حاص انجام شده است. رامی عبدالرحمان مدیر این سازمان گفته این حملات احتمالا توسط جنگنده‌های روسی انجام شده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اما هرگونه دخالت روسیه و نیز دولت سوریه در این حملات را تکذیب کرده و گفته است جنگنده‌های روسیه و سوریه در ۹ روز گذشته هیچ حمله‌ای در شعاع ۱۰ کیلومتری حلب نداشته‌اند.

آنتونی لِیک مدیر یونیسف این اتفاق را یک "تراژدی و رسوایی"  و "یک جنایت جنگی عامدانه" نامیده است. این حمله احتمالا مرگبارترین حمله به یک مدرسه در طول جنگ پنج ساله سوریه بوده است.

استان ادلب در تصرف گروه‌های مختلف شورشی، از جمله اسلام‌گرایان نزدیک به القاعده قرار دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها