کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی تکان‌دهنده از وضعیت زندگی کودکان کار


کد خبر : ۲۹۳۹۶چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۵۵۱۱۸۱ بازدید

معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با هدف شناخت رفتارهای پرخطر کودکان خیابانی مطالعه‌ای در شهر تهران انجام داده که در خلال این مطالعات ...
گزارشی تکان‌دهنده از وضعیت زندگی کودکان کارگزارشی تکان‌دهنده از وضعیت زندگی کودکان کار

معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با هدف شناخت رفتارهای پرخطر کودکان خیابانی مطالعه‌ای در شهر تهران انجام داده که در خلال این مطالعات، اطلاعات خوبی درباره جمعیت شناختی این کودکان، خانواده‌ها، مشاغل و مخاطراتی که زندگی‌ها آن‌ها را تهدید می‌کند به دست آمد.

– این کودکان اغلب در مناطقی زندگی می‌کنند که این مناطق عموماً درگیر مشکلات اجتماعی مثل اعتیاد، تن فروشی و آسیب‌هایی از این دست هستند. بر اساس این مطالعه و تحقیقات انجام شده، بیشترین فراوانی محل زندگی این کودکان منطقه ۱۲ بوده و پس از آن منطقه ۱۵ است که این دو منطقه بیش از یک سوم این کودکان را شامل می‌شود.

– بیشترین تراکم کودکان خیابانی برای کار در خیابان، مناطق ۲ و پس از آن منطقه ۱۲ شهر تهران است و پس از آن منطقه یک است. مقایسه نقشه پراکندگی مناطق محل زندگی و محل کار این کودکان نشان می‌دهند که اغلب این کودکان مسیر طولانی برای حضور در محل کارشان طی می‌کنند که این نیز خود نیازمند توجه است.

– کودکان کار در شهر تهران به سه دسته متفاوت کودکان ایرانی، کودکان افغانستانی و کودکان ایرانی کولی تقسیم می‌شوند که به ترتیب ۵۹٫۴ درصد آن‌ها کودکان ایرانی، ۳۶٫۳ درصد افغان و ۱۵٫۲ درصد کودکان ایرانی کولی، کودکان خیابانی شهر تهران را تشکیل می‌دهند.

– اکثریت این کودکان با خانواده و اقوام خود زندگی می‌کنند. نتایج مطالعه نشان داد که ۸۵ درصد کودکان خیابانی در خانواده‌های پر جمعیت بیش از پنج نفر زندگی می‌کنند و به دلیل کسب درامد بیشتر از کودکان و متعهد نبودن به برنامه‌های تنظیم جمعیتی، از افزایش کودکان خانواده استقبال می‌کنند.

– بر اساس تحقیق انجام شده، ۷۵ درصد کودکان خیابانی شهر تهران به همراه پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و این در حالی است که ۹ درصد کودکان شب‌ها را با دوستان خود می‌گذرانند و ۱۲ درصد هیچ خانه‌ای ندارند و معمولاً شب‌ها را در محل کار یا خیابان به صبح می‌رسانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها