کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

آیا ما معتاد خودروهای فرانسوی شده ایم ؟

کدخبر:۲۹۳۷سه شنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱:۵۰۴۳۷۰ بازدید

تصور می شد با لغو تحریم ها خودروسازان با جهشی رو به جلو گزینه های مطرح دیگری را به جز فرانسوی ها انتخاب کنند. اما در نهایت بازهم خودروسازان ایرانی نام فرانسوی ها را از سبد انتخاب ها بیرون کشیدند.
آیا ما معتاد خودروهای فرانسوی شده ایم ؟

صنعت خودروسازی ایران، می تواند نان چربی باشد برای کارخانه های خودروسازی دنیا. صنایع خودروسازی، یکی از صنایعی بود که مورد تیررس تحریم ها قرار گرفت. تحریم ها گرچه صنعت خودروسازی ایران را هدف گرفت اما خودروسازان ایرانی به لطف تعرفه های بالا و انحضار بازار خود را سرپا نگه داشتند.

اما ضلع دیگر تحریم ها خودروسازان فرانسوی بودند. آنها با تشدید تحریم ها و در پی ادغام با کارخانه آمریکایی جنرال موتورز، چشم خود را بر بازار ایران بستند. اما روزهای خوش آنان دوامی نداشت. سود رنو کاهش چشمگیری داشت و پژو رشد بیکاری را روی دست آمار فرانسوی ها گذاشت.سرانجام بعد از سنگ اندازی فرانسوی ها و با توافق ژنو، قرار شد تحریم های صنعت خودروسازی برای ۶ماه لغو شود. خبر لغو تحریم ها کافی بود تا خودروسازان از فرط شادی دست و پای خود را گم کنند. فرانسوی ها اما نگران بودند؛ نگران اینکه مبادا خودروسازان ایرانی دیگر رفیق قافله آنان نباشند. در بحبوحه نگرانی فرانسوی ها و گمانه زنی رسانه ها در نهایت گزینه ها روی اسم پژو و رنو نهایی شد.

در واقع این بار نیز زور خودروسازان بر مردم چربید. چرا که مردم همانطور که تمایلی به سوار شدن بر برخی از خودروهای بی کیفیت و گران قیمت داخلی را ندارند، تمایلی هم به سوار شدن بر خودروهای فرانسوی ندارند. سابقه فرانسوی ها هم در ایران چندان خوب نیست. رنو که قرار بود زمانی خودرویی با قیمت ارزان تولید کند، با تیراژ پایین تولید، از ال نود خودرویی گران قیمت ساخت. پژو هم خودروهایی را که در دهه ۹۰ تولید می کرد و به نوعی از رده خارج محسوب می شد، به لطف انحصار بازار خودرو در ایران به مشتریان ایرانی فروخت. تصور می شد با لغو تحریم ها خودروسازان با جهشی رو به جلو گزینه های مطرح دیگری را به جز فرانسوی ها انتخاب کنند. اما در نهایت بازهم ایرانی ها نام فرانسوی ها را از سبد انتخاب ها بیرون کشیدند. انتخاب فرانسوی ها برای خودروسازان ایرانی یعنی عقبگرد سه ساله در صنعت خودروسازی! سوال اینجاست که چرا خودروسازان باز هم تنها فرانسوی ها را انتخاب کردند و به سراغ خودرو سازان کشورهای دیگر نرفتند.

قضیه سیاسی نشود!

از سویی مردم سوار شدن بر خودروهای کره ای و ژاپنی را بر فرانسوی ترجیح می دهند و از سویی دیگر با سنگ اندازی های آنها در جریان توافقات ژنو، از فرانسوی ها دلزده شده اند. در همین زمینه سید هادی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز می گوید: « ما باید ظرفیت خودروسازان خود را در نظر بگیریم و بر اساس همان ظرفیت ها برنامه ریزی کنیم.». حسینی البته معتقد است برای حضور در صنعت خودروسازی «از هرکسی می تواند دعوت انجام شود.»وی تاکید می کند: «نباید با نگاه سیاسی به این موضوع نگاه کنیم. چرا که ممکن است هزینه برای ما داشته باشد. ما باید تکیه کنیم بر داشته هایمان و آنها را تقویت کنیم. اگر خواستیم بالاخره صنعتی را وارد کشور کنیم به آینده نگاه کنیم.»این نماینده مجلس تصریح می کند: «نگاه سیاسی نباید نداشته باشیم باید نگاه اقتصادی داشته باشیم؛ اینکه بتواند در کشورما جا باز کند و تبدیل به یک برند شود. ما نیز باید استفاده دراز مدت داشته باشیم. وگرنه ما می توانیم یک تصمیم سیاسی بگیریم و این تصمیم بار سنگین اقتصادی برای مردم و کشور داشته باشد.»

فرانسوی ها شریک دزد و رفیق قافله!

اما در مقابل حسینی، جعفر قادری، نماینده دیگر مجلس با حضور فرانسوی ها در ایران مخالف است. نظر او را در مورد حضور آمریکایی ها، ژاپنی ها و کره ای ها می پرسیم. وی می گوید: « حضور خودروسازان آمریکایی زیاد توجیهی ندارد اما حضور کره ای ها و ژاپنی ها موضوع بدی نیست. به نظر من حتی چینی ها شریک های مطمئن تری نسبت به فرانسوی ها هستند. با اینکه گفته می شود فرانسوی ها موضع مستقلی دارند اما آنها کاملا وابسته به سیاست های آمریکا هستند و در مواقع حساس ما را تنها می گذارند.»او تاکید می کند: «من معتقدم نباید خیلی روی فرانسوی ها حساب باز کنیم. حتی چینی ها با تکنولوژی پایین تر یا کره ای ها شرکای مطمئن تری هستند. فرانسوی ها در مواقع مختلف ما را تنها گذاشتند. به نظر من نباید تمام تخم مرغ هایمان را در یک سبد بگذاریم.»

جعفر قادری با اشاره به اینکه « روسیه هم می تواند به عنوان آلترناتیو مطرح شود» می گوید: «وقتی فرانسوی ها در شرایط سیاسی هم مشکلاتی را ایجاد می کنند چرا باید دلارها و منابع ارزی خود را در اختیار آنها قرار دهیم؟»به عقیده نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی : «کره ای ها حتی راحت تر با ایران همکاری می کنند. از نظر سطح تکنولوژی هم وضعیت بدی ندارند و در سطح مناسبی قرار دارند. متاسفانه فرانسوی ها به راحتی تسلیم سیاست های آمریکایی ها می شوند و نمی شود روی حرف و تعهدات آنها حساب باز کرد.»

ما معتاد فرانسوی ها شده ایم!

عزت الله یوسفیان ملا با انتقاد از خودروسازان معتقد است تغییر خط تولید و حضور کشورهای دیگر در خودروسازی ایران چندان آسان نیست! نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می گوید: « در بحث دعوت از خودروسازان دیگر باید گفت قطعه سازانی داریم که در سراسر ایران پخش هستند. تغییر خط تولید از پژو به خودرویی مثل تویوتا مستلزم این است که تمامی قطعه سازان کشور تمام قالب گیری های خود را تغییر دهند.تا دانش از بالا به قطعه سازان برسد هزینه عظیمی تحمیل می شود. تولیداتی هم که در دست خودروسازان است، روی دست آنها می ماند.»

وی ادامه می دهد:« متاسفانه آنها در فکر فناوری نبودند که صددرصد خودرو را از شرایط کنونی خارج و تولیدات را داخلی کنند و به دنبال آن این هزینه ها را نپردازیم. ما در ارتباط دانشگاهی با خودروسازان ضعیف بودیم و چون بخش پژوهشی را نداشتیم متاسفانه درجا زدیم و درنتیجه به خودروسازان فرانسوی معتاد شده ایم.»وی با یبان اینکه «الان هم تغییر خط تولید هزینه بالایی دارد» می افزاید: «درحال حاضر خود ایران خودرو و شرکت های بزرگ به قطعه سازان رقم های بزرگی را بدهکارند. درصورت ورود خودروسازان دیگر کشورها، قطعاتی که از قبل گرفته اند و توانایی پرداخت پولش را ندارند به قطعاتی دورریز تبدیل شده و باید تازه دنبال فرمولی جدید باشند. بنابراین به جای همکاری با کره ای ها در زمینه ساخت خودرو، خود خودرو را وارد می کنند.»او می گوید: «این کار هزینه بالایی دارد و نتیجه عدم پژوهش و اینده نگری شرکت های خودروسازی ایران است.»

یوسفیان در ادامه انتقادات خود به خودروسازان بیان می کند: «چون خودروسازان ما فقط به فکر درآمد و تولید هستند. دولت نظارت لازم را نداشت و آنها را به حساب کتاب نکشید. درنتیجه به این وضع دچار شدیم.»از او در مورد تعرفه ها می پرسیم و اینکه اگر تعرفه ها کمتر از این میزان بود، قیمت خودروهای کره ای با پژوی فرانسه یکسان می شد. یوسفیان ملا می گوید: «تعرفه خودرو هرسال در قانون بودجه تکرار می شود. ما فقط یک سال در بودجه ۹۰، قصد کاهش تعرفه را داشتیم که با تشدید اعتراضات رقم تعرفه را بالا بردند و کاهش تعرفه در کمیسیون بودجه دوام نیاورد.» وی در مورد تعرفه واردات خودرو در بودجه سال ۹۳ نیز می گوید: « امسال هنوز به بحث تعرفه ها نرسیده ایم.»

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

رضا: 1392/10/1720:33:23،
128
27
مگه به غیر از این لگن هاتون ماشینای دیگه ای وجود داره که در توان ما ملت متوسط باشه
ایرانی: 1392/10/1721:10:17،
132
35
مردم ایران معتاد بنز و بی ام و هستند این ماشینارو زوری بهشون تزریق میکنن
حامد: 1392/10/1721:50:54،
41
75
به هر حال با توجه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش و در دسترس بودن وفراگیر شدن وجا افتادن و......... بهترین انتخاب برای ما اقشار متوسط به پایین همینه.
sm,mn: 1392/10/1801:06:53،
57
36
مردم نه!
ایران خودرو، معتاد خودروهای ظاهرا فرانسوی و باطنا چینی شده.
مردم ما هم با پول خرید یه سوزوکی ویتارا ساخت ژاپن در خارج از کشور، مجبورن یه پژو 405 مونتاژ داخل رو بخرن.
عباس: 1392/10/1720:35:48،
121
27
مردم میگن ایران خودرووسایپارونمیخوایم.اونوقت شماروی فرانسه یاکشوردیگه صحبت میکنید؟ اینقدرایران خودرووسایپاخون مردم رومکیدن کم هست؟بازهم دنبال حقه جدیدبرای خالی کردن جیب مردم هستید؟باچه زبونی مردم بایدبگن ایران خودرووسایپارونمیخوایم..لعنت به ایران خودرووسایپا.
arash: 1392/10/1720:38:26،
82
38
بعد از سنگ اندازی فرانسوی ها اگه یه بار دیگه سراغ اونا بخوایم بریم واقعا عزت ملی و غرور خودمون زیر پا گذاشتیم و به اونا ثابت کردیم که هر کاری که دلشون بخواد با ما می کنن و ما هم صدامون در نمیاد .....کجا رفته پس اون همه شرف و عزت ایرانی که بخاطرش این همه شهید دادیم ؟؟؟؟؟
بابك: 1392/10/1720:42:01،
68
27
از فرانسه و چين متنفرم
حميدرضا: 1392/10/1723:56:43،
37
30
به نظرمن بعدازماشيناي چيني ماشيناي فرانسوي ازهمه اشغالترومزخرفترن واسه همين هم هست كه تاروابطشون باايران قطع شدورشكست شدنداخه هيچ كجاي دنياماشين فرانسوي نميخرن فقط ما ملت مظلوم مجبوريم بخريم.ازماست كه برماست
بابك: 1392/10/1801:50:14،
22
30
حرفت در مورد كيفيت هاي مختلف كالاي چيني درسته ولي بحث اينه كه چين توان و قدرت ساخت خودرو با كيفيت رو نداره مه درجه يك و دو بودنش مهم باشه اگه بازار خودشون وايران نبود واقعا اينها حرفي اصلا براي گفتن نداشتن صنعت خودرو سازي كم چيزي نيست چين هم با بزك كردن ماشينها و ساده بودن مردم ما اشغالهاشو اينجا با اين قيمتها ميفروشه
بابك: 1392/10/1801:54:31،
36
22
در صورتي كه مردم ما لياقت فورد تويوتا بنز و.... رو دارن نه mg mvm lifan و... كه همشون يه اشغالن به اپشنهاي يه ماشين ١٠٠ مليوني نگاه نكن مثل mg به اين نگاه كن تو يه سال چقدر بايد خرج تعمير همونا رو با ١٠٠٠٠ تا دردسر بدي و موقع فروش چقدر تحقير ميشي كه چينيه و كلا ماشين چيني رو بعد ٦ ماه اصلا روش حساب نكن
سهند : 1392/10/1720:42:02،
40
29
کمپانی های فرانسوی مثل گذشته نمیتونن با قافله ی پیشرفت تکنولوژی خودرو همگام بشن ، این شرکت ها نیمه ورشکسته هستن ؛ چه بهتر وقتی میخوایم مونتاژ رو همراه با دانش نوین خودرو وارد کنیم ، پاهایمان را جای محکمی بزاریم ، صنعت خودروی آلمان بهترین گزینه است ...
پرهام: 1392/10/1810:02:26،
18
35

نهایت تکنولوژی در ساخت خودرو ، در ماشین های فرمول 1 نهفته است که در سالهای به دنیای خودروهای تجاری وارد می شود.

الان پنج سال متوالی است ردبول با موتور رنـــوی فرانسه تونسته بالاتر از مرسدس و فراری قهرمان F1 بشه.

1 Red Bull Racing-Renault
2 Mercedes
3 Ferrari
پرهام: 1392/10/1810:02:54،
37
26

در ضمن بوگاتی ویرون معروف هم مال کمپانی بوگاتی فرانسه است که توسط فولکس واگن در سال 1998 خریداری شد.
پارسا: 1392/10/1720:50:09،
40
60
خودروی فرانسوی هر چی باشه از چینی وایرانی بهتره .آقا.......ی یوسفیان.
رضا: 1392/10/1723:24:52،
43
21
بله بهتره ولی نه ماشین 20 سال پیش فرانسه
محسن : 1392/10/1721:01:17،
50
23
بهتر بود که ما صنعتی را که در آن حرفی برای گفتن نداریم کنار بگزاریم و صنعت فرش مان که زمانی زبانزد جهانیان بود را حمایت کنیم یا گردشگری مان را یا نساجی را یا پسته و زعفران را و یا......
amir: 1392/10/1723:32:08،
36
23
نظرت کاملا سنجیده است
بهتر بود به آلمان پسته و زعفرون میدادیم ماشین میگرفتیم
ناشناس: 1392/10/1803:56:57،
21
32
كنار بگزاريم نه ، كنار بگذاريم .
افشن: 1392/10/1721:06:25،
44
23
با سلام خدمت کلیه دلسوزان کشور
فکر میکنم تنها مشکل کار مدیرت ضعیف و غیر دلسوزانه در صنعت خودرو می باشد قدیمی ها بهتر یادشان است آیا ایران ناسیونال خیامی با ایران خودرو حال ویا پارس خودرو قدیم با این پارس خودرو قابل مقایسه است
حسام: 1392/10/1809:56:57،
32
28
فدایی جان رو دیکتت کار کن.
بده یه فدایی اینقدر بیسواد باشه.
احسان: 1392/10/1721:19:27،
41
26
هر چیزی بدرد نمی خوره باید دور انداختش.اینا که میگن هزینه داره تا حالا تا میتونستن از تو حلقوم ملت بیرون کشیدن بجاش از جای دیگه واردمون کردن!دیگه محصول و خط تولیدی که تکنولوژیش مال 30 سال قبله سر دست موندن داره؟هرچی مونده به عنوان اهن پاره بدید تویوتا و فورد ماشین خوب بسازن بهمون بدن
H_HOSSEIN: 1392/10/1721:30:04،
30
19
تا وقتی خودرو سازی ما سیاسی بازی باشه همین اش همین کاسه اگه به جوانان ودانشجو ها فرصت می دادی الان باید به مراحل سعی خطا رو گذرنده بودیم می تونستیم حداقل چند نوع موتور و پلت فرم های مختلفی هم می ساختیم
مجتبی: 1392/10/1723:13:39،
16
27
آخ زدی تو خال تا حالا همین دانشگاهیا چند موتور و خودرو با دید توان وظرفیت ایران خودرو و سایپا طراحی و ساختن که انصافا خیلی هم خوب خوب ولی به دلیل نبود مدیریت کسی نبود که اونا رو تحویل بگیره و همین طری هم موند یکیش مثل پیتون که پارسال تولید کردن
مجید.ح: 1392/10/1721:40:05،
56
16
اقا مگر خودرو سازهای دیگر دنیا ما را تحریم نکردند این دو شرکت چسبیدن به ساخت این دو خودرو با مدلهای مختلف و از دم لگن ایا مدیران مثلا لایق این دو خودرو ساز از قبل نمیتوانستد پیش بینی وضعیت کنونی را انجام دهند این کشور رتبه اول را در بی لیاقتی مدیران خود را دارد والله اگر مدیران با لیاقت داشتیم اکنون ......... بماند .
majid: 1392/10/1722:03:39،
22
18
هرکسی فکر کنه این صنعت از بین خواهد رفت فکر مزخرفی کرده با باند مافیایی که پشتشه و رانت های زیاد و سود های کلانی که برای دولت و بیت آقا داره بنظرتون میتونن بگذرن ازین پول مفت مردم???!!هم باید بسوزیم هم بسازیم
احمدرضا: 1392/10/1722:13:55،
32
28
سلام دوستان خودرو فقط ساخت کره. ریو دست هرچی ساخت فرانسه رو از پشت بسته. و همچنین سراتو. حالا پراید به کنار
حميد: 1392/10/1722:25:34،
23
30
اینا انتظار دارن با خط تولید 30 سال قبل خودروهای روز دنیا رو مونتاژ کنن
بله باید برای تکنولوژی پول خرج کرد و این کار رو فرغون ساز های کشور عزیزمون انجام نمیدن چون میگن اگه دوباره پیکان تولید بشه مردم میخرن چون مجبورن و همینه که خیالشون راحته
اینجا دیکتاتوری هست برای خودروسازی و تا هست همین خواهد بود
ناصر: 1392/10/1722:44:04،
30
30
چقدر ما بدبختیم که هنوز تکنولوزی 25 سال قبل فرانسه رو سوار میشیم،
از چی بگم: 1392/10/1722:48:01،
27
29
خر بخرید از ایران خودرو نخرید
یسی: 1392/10/1723:22:54،
40
18
ماشینای فرانسوی ماشینای خوبی هستن.این ماشینایی که تو ایران خودرو تولید میشه همش چینیه .فرانسوی نیست.

sina: 1392/10/1723:37:44،
30
26
اخه مگه به جز ماشین اشغال گذاشتید ملت سوار چیزه دیگه هم بشه؟ تا اومدن ملت پول جمع مکنن و طعم خودروی خوب رو بچشن زد و مموتی دلار رو گرون کرد یه سری از خدا ب خبر هم سو استفاده، البته بیشتر از یه سری بودن
حسین: 1392/10/1723:39:08،
34
18
با اون دوست عزیز که گفت مردم ما معتاد البته بهتره بگیم عاشق بنز و بی ام و هستن موافقم اما مشکل اینجاس که مسئولای رده بالا معتاد به رانت و سودی هستن که از معامله با شرکتای خاصی مثل پژو بدست میارن ...
ناشناس: 1392/10/1800:10:52،
31
32
ماشين فرانسوي اگه بد بود كه نمي تونست توي اروپا با ماشين هاي ديگه رقابت كنه .
پرویز: 1392/10/1823:20:22،
19
22
اتفاقا نتونسته رقابت کنه و رو به ورشکستگی است. بیشترین کاهش فروش در اروپا پس از بحران اقتصادی برای پژو بود با حدود ۳۰٪ کاهش فروش. مگر فولکس واگن، تویوتا و هیوندایی می گذارند کسی در اروپا عرض اندام کند.
Vahid: 1392/10/1800:26:55،
27
33
افتخارات ملي نا : پژو ( ٤٠٥ ، GLX, GL , SLX, GLi , TU5 , RD, RDi , ROA , ...) پرشيا ( پارس ، سال ، دوگانه ، ELX , EL , Tu5 , auto , ...). سمند ( SE. LX. EF7 TU5 ملي سرير سورن ......) سايپا. 1xy. با x= 123456789 و y= 1234567890.
سیاهو سفید : 1392/10/1800:54:03،
26
33
نه خیر وقتی مردم توانشون زیر 30 میلیونه وقتی نمی تونن بهترین ماشینارو بخرن مجبور بهترین لگن هارو مثل 206 207 پژو پارس و سمند بخرن حالا یعنی اینا خوب هاشه مثلا
خدا بداده کسایی برسه پراید دارن
رضا: 1392/10/1801:35:02،
39
29
اگه روزی ایران خودرو مرسدس بنز هم مونتاژ کنه بعد از چند سال باز کیفیت نخواهد داشت چون از سر و تهش میزنن.
فایز: 1392/10/1804:32:21،
30
44
خدا شاه رو اعنت کنه که ایران خودرو رو ساخت
علیرضا: 1392/10/1808:12:19،
29
15
آقای یوسفیان عزیز اگه خواهان پیشرفت در صنعت خودرو سازی هستیم باید هم این هزینه ها را متحمل شویم همین افکار ما را در این نقطه از خودروسازی نگه داشته است چرا هرسال قطعه ساز های ما نباید به فکر نوآوری نباشند ما فقط بلدیم از یه قالب تا جای ممکن استفاده کنیم و اگه قالب عوض بشه صزفه اقتصادی نداره
جغتای: 1392/10/1811:50:09،
15
27
بابا اونم نمیاد.بزار بیاد بعد اینهمه ناز کنین.مطمئن باشین هیچ خبری نیس.اونم میدونه بیاد هیشکی قدرتشو نداره بخره میره کشورهای در حال توسعه و آفریقا و آمریکای جنوبی.همین چینم روزی بنز میشه واسه ایرانیا.چون سرملت غافل همه چی میاد
mohamad: 1392/10/1814:58:26،
25
32
کره بعد از ايران شروع به توليد,خودرو کرد.ارزوى کره توليد پيکان در سال1980 بود.حالا ما ارزوى توليد 206 رو داريم. البته توليد نه مونتاژ. از ماست که بر ماست
علی: 1392/10/1815:46:10،
32
29
آقا کدام فرانسه ؟از کی تا حالا کشور دوست و برادر چین به فرانسه تغییر نام داده ها؟محصولات 15 ساله پیش فرانسه با قلب تپنده چین واقعا شاهکارین بخدا
Z: 1392/10/1901:07:19،
25
35
ببينيد از الآن چه كيسه گشادي براي ملت ايران دوخته اند. از همين آب از لبشان راه افتاده كه مي خواهند برگردند ايران، و با غالب كردن ماشينهاي بنجول خود به ايراني ها، خود را از مخمصمه ورشكستگي بيرون بكشد. نخير اين بار ملت بزرگوار ايران فريب شما را نمي خورد و خودروهاي عقب مانده شما را نمي خرد. با تشكر از تحريم كنندگان عزيز.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو با افزایش قیمت اعلام شد - شهریور 96
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
نرخ‌های جدید سود بانکی اعلام شد
جدول پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما