کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گودبرداری‌های تهران می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود!


کد خبر : ۲۹۲۸۳دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۴۷۴۳۶۸ بازدید

در حالی که گفته می شود تهران با معضلی به نام بلندمرتبه‌سازی ‌های فاقد مطالعه بخصوص در یک دهه اخیر مواجه بوده این شهر هم اکنون جزو 11 شهر ...
گودبرداری‌های تهران می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود!گودبرداری‌های تهران می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود!

در حالی که گفته می شود تهران با معضلی به نام بلندمرتبه‌سازی ‌های فاقد مطالعه بخصوص در یک دهه اخیر مواجه بوده این شهر هم اکنون جزو 11 شهر بلند جهان قرار دارد. همچنین پایتخت ایران رکوردار گودبرداری‌های عمیق در جهان شناخته شده است.

مدیر کل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی می گوید ما رکورددار گودبرداری در دنیا هستیم. ساختمانی ساخته شده است با ۷۰ متر عمق که مطمئنا در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد و از این حیث می‌تواند در کتاب گینس نیز ثبت شود.

وی با بیان این‌که ساختمان بلند در همه جای دنیا به صورت مطلوب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با رعایت ضوابط و مقررات، بلندمرتبه‌ها پسندیده‌تر خواهند بود.


گودبرداری‌های تهران می تواند در گینس ثبت شود!

منوچهر شیبانی‌اصل طی روزهای اخیر در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری سومین کنفرانس بناهای  بلند که قرار است ۲۸ تا ۳۰ دی ماه برگزار شود  ضمن تاکید بر گنجاندن مباحث روز دنیا در نظرات کارشناسی شده برای بررسی موضوع ساختمان‌های بلند بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات مطرح در این زمینه بحث گودبرداری است. متاسفانه ما رکورددار گودبرداری در دنیا هستیم. ساختمانی ساخته شده است با ۷۰ متر عمق که مطمئنا در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد و از این حیث می‌تواند در کتاب گینس نیز ثبت شود.

شیبانی‌ اصل با بیان این موضوع که یکی از مهم‌ترین نکات در بحث بناهای بلند اخلاق حرفه‌ای است بیان کرد: تردیدی نیست که وضعیت اخلاق حرفه‌ای در حوزه ساختمان مناسب و مطلوب نیست. با تاکید دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی و پیگیری‌های مداوم دکتر مظاهریان، وزارت راه و شهرسازی گام بزرگی را برای ارتقای اخلاق حرفه‌ای در پیش گرفته است که این موضوع باید سرلوحه سازمان‌های دیگر نیز قرار گیرد.

تهران جزو 11 شهر بلند جهان

رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بحث بناهای بلند موضوعی است که حتی اگر سالیان سال مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد، باز هم همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن باقی می‌ماند. در حال حاضر تهران جزو ۱۱ شهر بلند جهان است و همین رکورد ما را با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی بسیاری مواجه می‌کند.

سیدمحمد بهشتی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنفرانس بناهای بلند ایجاد گفتمان میان بخش‌های مختلف جامعه است و مطمئنا با توجه به هدف کنونی این دوره از برگزاری کنفرانس بناهای بلند می‌توان با آینده‌نگری برای مشکلات و پیامدهایی که این بناها برایمان خواهد داشت راهکار مناسبی اندیشیده شود.

لزوم تبادل اطلاعات در زمینه بناهای بلند در پسابرجام

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز بیان کرد: یکی از مهمترین نتایج دوره‌های قبل کنفرانس بناهای بلند به خصوص سال گذشته، حساس کردن همه بخش‌های مرتبط با بلندمرتبه‌سازی از در جامعه بود. بطوریکه شاهدیم در دوره قبل از اقتصاد بناهای بلند تا فرهنگ ساختمانی این بناها مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر علمی سومین کنفرانس بناهای بلند خاطرنشان کرد: تمام تلاش کمیته اجرایی و علمی این کنفرانس این است تا در سال سوم تحولی ایجاد کنند و بر همین اساس با توجه به پیشنهاداتی که از سوی دانشگاهیان شده درصدد آن هستیم تا جهت‌گیری سومین  کنفرانس،   بین‌المللی باشد. چرا که با توجه به تحولات علمی، اقتصادی و بین‌المللی که در دوران پسابرجام در حال وقوع است، می‌توان با دعوت از شرکت‌های مطرح بین‌المللی  و تبادل اطلاعات، کنفرانس را برای دوره‌های بعدی در مسیری پویا تری قرار داد.

مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از مسائل فنی ساختمان‌های بلند نیازمند بررسی است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران دیگر سخنران حاضر در این نشست با بیان این موضوع  که مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از مسائل فنی ساختمان‌های بلند نیازمند بحث و  بررسی است، اظهار کرد: دو بحث اجتماعی و فرهنگی از سوی استادان و دانشگاهیان به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و امیدواریم با جمع‌بندی این مباحث، برنامه هدفمندی ارایه دهیم.

مهرشاد کاظمی تاکید کرد: باید بپذیریم که بناهای بلند هستند و به جای انتقاد و قرار گرفتن در مقابل هم، باید راهکار مناسبی به منظور حل معضلات و مشکلات پیش‌آمده اندیشیده شود که به عقیده من هم این کنفرانس در پی تحقق همین موضوع است.


بناهای بلند اسیر قضاوت‌های نادرست شده است

همچنین دکتر گلابچی از انتقادات کارشناسی نشده‌ای که علیه این پدیده نوظهور اعمال می‌شود، افزود: چقدر خوب است که این همایش یکی از برنامه‌های دائمی وزارت راه و شهرسازی تبدیل شود چرا که در جامعه‌ای که ساختمان‌های بلند در بسیاری از مواقع با دید کارشناسی مورد نقد قرار می‌گیرند، اساتید و دانشجویان با دفاع از معماری سنتی به مقابله با این پدیده مدرن می‌پردازند، این کنفرانس می‌تواند فضای متعادلی را در حوزه بلندمرتبه‌سازی پدید آورد و جامعه را به اندیشیدن حول این موضوع سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا در ارتباط با ساختمان‌های بلندمرتبه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مباحث صنعتی و غیرصنعتی را به صورت جدی مورد مطالعه قرارداده است. بر همین اساس قرار دادن این رویکرد می تواند باعث کسب تجارب بین‌المللی شود.

همچنین دبیر اجرایی کنفرانس، با ارایه گزارشی از روند اجرایی دو دوره قبل این کنفرانس پیشنهاد داد: به منظور ایجاد وحدت رویه و برقراری ارتباط موضوعی همچون سال‌های گذشته، مهم‌ترین مسائل مرتبط با بناهای بلند در محورهای تخصصی گنجانده شود.


توقف برخی پروژه های تجاری اداری

بنابراین گزارش، خاموش بودن یک دهه‌ای مانیتورینگ ساخت و ساز در تهران، وضعیت را به مرحله‌ای رسانده که بنا به گفته‌ی مسوولان و کارشناسان، از این پس تعریف پروژه جدید با عمق و ارتفاع زیاد در شهر تهران باید حتما با بررسی دقیق انجام شود و بخصوص از طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران تبعیت کند؛ اقدامی که در نقاطی از شهر تهران همچون منطقه یک، چهار و ۲۲ رعایت نشده و شاهدیم که به گفته‌ی مسوولان وزارت راه و شهرسازی، بلندمرتبه‌سازی‌های منطقه ۲۲ جلوی کریدور باد پایتخت را گرفته و به تشدید آلودگی هوای تهران کمک می‌کند.

چندی پیش نیز سردار امیری جانشین راهور ناجا گزارش داد مجتمع «کوروش» در منطقه ۵ طی یک سال گذشته ۳۲ فقره تصادف و ۱۸ هزار فقره تخلفات رانندگی را در اطراف خود دیده است؛ مجتمعی با ۱۶۰۰ واحد پارکینگ، ۲۵۰۰ صندلی در پردیس سینمایی و ده‌ها هزار مراجعه کننده در روز.

کارشناسان معتقدند با ادامه این روند شهروندانی که به دنبال زندگی آرام هستند باید شهر را به نفع این مجتمع‌ها ترک کنند.

 مدتی پیش خبر رسید پروژه‌های سهیل، ایران زمین و اطلس مال قرار است مهمانان آینده تهران باشند که البته فعلا روند ساخت آنها متوقف شده است؛ اولی به دلیل افزایش حجم تراکم و دومی به دلیل خطر فروریزش و سومی به دلیل احتمال خسارتی که به عمارت «صاحبقرانیه» وارد می‌کند.   قبل از آن هم یکی از سازمان‌های دولتی اعلام کرد قصد دارد آسمان‌خراشی ۱۲۱ طبقه در تهران بسازد؛ آسمان‌خراشی که کارشناسان آن را به دایناسور شهری تعبیر می‌کنند و معتقدند وضعیت محدوده کنونی تهران از جنبه‌های اجتماعی، جغرافیایی، زمین‌شناختی و تقسیمات شهری از موقعیت مناسبی برای احداث چنین ساختمان‌هایی برخوردار نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها