کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هجوم مالی بنگاه‌های چینی به بازار مسکن آلمان!


کد خبر : ۲۹۲۲۱یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۴۷۱۷۰۰ بازدید

چینی‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای به بازار مسکن آلمان علاقه‌مند شده‌اند. بنا به گزارشی تازه یک شرکت بزرگ تابع دولت چین حدود 16 هزار واحد مسکونی را در ...
هجوم مالی بنگاه‌های چینی به بازار مسکن آلمان!هجوم مالی بنگاه‌های چینی به بازار مسکن آلمان!

چینی‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای به بازار مسکن آلمان علاقه‌مند شده‌اند. بنا به گزارشی تازه یک شرکت بزرگ تابع دولت چین حدود 16 هزار واحد مسکونی را در کلان‌شهرهای برلین و کلن خریداری کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که یک مؤسسه مالی چینی در آلمان هزاران خانه خریداری کرده است. بنا به گزارش این بنگاه چینی که از طریق شرکت آمریکایی مورگان استنلی فعالیت دارد، تعداد ۱۶ هزار واحد مسکونی در آلمان خریده است.

بنا به همین گزارش خانه‌هایی که پیش از این به یک بنگاه مالی مستقل تعلق داشتند، اخیرا به خریداری ناشناس فروخته شدند، که اکنون آشکار می‌شود، طرف یک شرکت دولتی چینی بوده است. کل این معامله بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو است. طبق این گزارش بنگاه چینی موفق شد، چند شرکت بزرگ آلمانی را که به خرید ساختمان‌های مسکونی مایل بودند را از میدان به در کند و هزاران خانه را در برلین و کلن و کیل و چند شهر دیگر از آن خود کنند.

"اشپیگل آن‌لاین" از زبان یکی از کارشناسان امور مالی خود گفته است که این نخستین معامله کلان چینی‌ها در بازار مسکن آلمان به شمار می رود. بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاران چینی بیشتری در بازار مسکن آلمان باشیم.

به گفته این کارشناس از آنجا که با 5 درصد نرخ افزایش بها، بازار مسکن برای سرمایه‌گذاران اروپایی و امریکایی جذابیت زیادی ندارد، چینی‌ها مایل هستند که جای آنها را بگیرند. هرچند که باید گفت با توجه به پایین بودن عرضه در بازار مسکن آلمان، فضای زیادی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

از چندی پیش حضور خریداران چینی در بازار آلمان به شکل نمایانی مشهود است. آنها تا کنون برخی از بنگاه‌های صنعتی و تولیدی را نیز خریداری کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها