کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فولکس هم به ایران می‌آید


کد خبر : ۲۹۱۵۹شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۱۲۷۲۱۱ بازدید

در شرایطی که حضور رنو و پژو در خودروسازی نیمه دولتی کشور قطعی شده، فولکس واگن آلمان نیز برای آمدن به ایران مجاب و به احتمال فراوان ...
فولکس هم به ایران می‌آیدفولکس هم به ایران می‌آید

در شرایطی که حضور رنو و پژو در خودروسازی نیمه دولتی کشور قطعی شده، فولکس واگن آلمان نیز برای آمدن به ایران مجاب و به احتمال فراوان، رقابتی نسبتا نزدیک را با فرانسوی‌ها آغاز خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، پس از دو خودروساز بزرگ فرانسه، حضور غول صنعت خودرو جهان در ایران نیز قطعی شده و این شرکت قصد دارد هم در حوزه تولید و هم در بخش واردات، به بازار کشور ورود کند.

بر این اساس، فولکس واگن قصد دارد نمایندگی واردات محصولات خود را به گروه صنعتی ماموت واگذار کند و برنامه تولیدش را نیز در کرمان موتور پیش ببرد. این در حالی است که پیش تر گفته می‌شد فولکسی‌ها برای تولید محصولات خود در ایران، با ماموت به توافق نهایی رسیده و حتی قصد احداث کارخانه‌ای مشترک با این شرکت بخش خصوصی را (در ایران) دارند.

با این حال، قرعه تولید به نام کرمان موتوری افتاده که غول خودروسازی بخش خصوصی ایران به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت تولیدش، نیازی به ساخت کارخانه جدید برای پذیرایی از فولکس واگن ندارد. هرچه هست، آن طور که منابع اگاه می‌گویند، خودروهای گران قیمت فولکس مانند بیتل و گلف از راه واردات و ازسوی ماموتی‌ها راهی کشور می‌شوند و محصولاتی از جمله پولو نیز که قیمت پایین‌تری دارند، در کرمان موتور مونتاژ خواهند شد.

این در شرایطی است که دو زیرمجموعه مشهور فولکس یعنی سئات و بنتلی نیز تا چندی دیگر راهی بازار خودرو ایران خواهند شد، منتها تنها در قالب واردات و توسط یکی از نمایندگی‌های واردکننده کشور. با این حساب، اگر همه چیز طبق برنامه ریزی انجام شده پیش برود، غول خودروسازی جهان با ترکیبی مناسب راهی ایران خواهد شد و این موضوع به افزایش رقابت در بازار خودرو کشور کمک خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها