کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شبکه‌های قاچاق، راه‌های فرار را خوب می‌شناسند


کد خبر : ۲۹۱۱۳جمعه، ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۴۹۷۲۵ بازدید

معاون خانه صنعت و معدن ایران گفت:‌ در مناطق آزاد رسالت این بود که مرکزی برای صادرات کالا، اشتغال و تولید باشند و به توسعه صادرات ...
شبکه‌های قاچاق، راه‌های فرار را خوب می‌شناسندشبکه‌های قاچاق، راه‌های فرار را خوب می‌شناسند

معاون خانه صنعت و معدن ایران گفت:‌ در مناطق آزاد رسالت این بود که مرکزی برای صادرات کالا، اشتغال و تولید باشند و به توسعه صادرات کمک کنند اما اکنون عملکرد آن‌ها اینگونه نیست و برخلاف رسالت اصلی خود عمل می‌کنند.

بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: ‌طبق برنامه‌های درنظر گرفته‌ شده برای مناطق آزاد، قرار بود این مناطق در کشور به عنوان مراکزی برای کمک به تولید، اشتغال و ارزآوری تبدیل شوند اما این مناطق به محلی برای واردات، تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در مناطق آزاد به دور از چشم مسئولین این مناطق، کالای قاچاق وارد می‌شود و با توجه به ارتباطاتی که شبکه‌های قاچاق دارند، ‌راه‌های فرار را به خوبی می‌شناسند.

پناهی‌زاده تصریح کرد: ‌شبکه‌های قاچاق در کشور بسیار قوی هستند و مسئولان مناطق آزاد علیرغم نظارت‌هایی که در این زمینه‌ انجام می‌دهند، باید راهکارهای مقابله با این پدیده را تقویت کنند و همچنین بیشتر به حمایت از تولید و صادرات بپردازند.

وی گفت: باید نظارت‌ها را در زمینه کالای قاچاق و شبکه‌های قاچاق در کشور افزایش داد و می‌توان با مکانیزه کردن سیستم‌های گمرکی به این امر کمک کرد.

پناهی‌زاده با اشاره به این نکته که باید با قاچاقچیان سیستماتیک مبارزه کرد، عنوان کرد:‌ طبق گزارشات بیشترین کالای قاچاق از بنادر بوشهر و بندر عباس و از طریق گمرک‌هایی که در آنجا نظارت وجود ندارد اتفاق می‌افتد اما در استان خوزستان قاچاقچیان در سطح خرد فعالیت می‌کنند و قاچاق سیستماتیک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قاچاق در استان خوزستان سیستماتیک نیست اما شبکه‌های قاچاق فراوانی در کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: ‌در سطح استان کالای خارجی زیادی می‌بینیم که از مبادی‌های مختلفی وارد استان می‌شوند و باید در زمینه مصرف کالاهای خارجی و سوق به سمت کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها