کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 موضوعی که ترامپ و کلینتون بر سر آن توافق دارند


کد خبر : ۲۹۱۱۲جمعه، ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۴۰۳۶۲۷ بازدید

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بر سر اغلب مسائل با نظر یکدیگر مخالف‌اند. اما در میان همه موضوع‌های مطرح‌شده، 3 مورد وجود دارد که هر دو کاندیدای ...
3 موضوعی که ترامپ و کلینتون بر سر آن توافق دارند3 موضوعی که ترامپ و کلینتون بر سر آن توافق دارند

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بر سر اغلب مسائل با نظر یکدیگر مخالف‌اند. اما در میان همه موضوع‌های مطرح‌شده، 3 مورد وجود دارد که هر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا از آن حمایت می‌کنند.

نخستین موضوع، مخالفت با قراردادهای تجارت آزاد است. بی‌شک یکی از تعجب‌برانگیزترین رخدادهای رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ مخالفت هر دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا با تجارت آزاد بوده است. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو قول داده‌اند که در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری "تی‌پی‌پی"، پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک یا پیمان مشارکت دو سوی اقیانوس آرام  (Trans-Pacific Partnership) را با وجود تمامی مذاکرات انجام‌شده، متوقف سازند.

مذاکرات مربوط به پیمان "تی‌پی‌پی" میان ایالات متحده آمریکا و ۱۱ کشور حاشیه اقیانوس آرام هنوز در جریان است. توافق نظر کلینتون و ترامپ بر سر این موضوع به سه دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دلیل اول این است که این مخالفت چرخشی عمده محسوب می‌شود چرا که هر دو حزب به طور سنتی از تجارت آزاد حمایت می‌کرده‌اند. حزب جمهوری‌خواه مدت‌هاست که خود را قهرمان تجارت آزاد می‌داند. دموکرات‌ها عموما به اندازه جمهوری‌خواهان از تجارت آزاد حمایت نکرده‌اند. با این حال این حزب موفقیت‌هایی چون امضای قرارداد پرحاشیه تجارت آزاد آمریکای شمالی را در پرونده خود دارد که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، رئيس‌جمهور پیشین آمریکا و همسر هیلاری کلینتون به انجام رسید.

دلیل دوم؛ به طور خاص تغییر موضع هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در ارتباط با پیمان TPP است. کلینتون با وجود نقشی که به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در مراحل مختلف مذاکرات مربوط به این قرارداد ایفا کرده بود در نهایت زیر فشارهای برنی سندرز، رقیب انتخاباتی هم‌حزبش در همان مراحل مقدماتی انتخابات مجبور به تغییر موضع در این‌باره شد.

دلیل سوم؛ ترامپ با وجود این که همواره صاحبان صنعت و تولیدکنندگان آمریکایی را به خاطر انتقال بخش تولید کارخانه‌های خود به کشورهایی مانند مکزیک سرزنش کرده، در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود عملی بسیار مشابه انجام داده است.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آمریکا

کلینتون و ترامپ هر دو وعده داده‌اند زیرساخت‌های فرسوده کشورشان مانند جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌های آبی را بازسازی کنند. کلینتون در برنامه کاری خود در صورت انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور مبلغ ۲۷۵ میلیارد دلار را در چارچوب یک برنامه ۵ساله برای بازسازی زیرساخت‌های ایالات متحده در نظر گرفته است.

ترامپ اما اعتقاد دارد که مبلغ پیش‌بینی‌شده از سوی کلینتون بسیار پایین است. او وعده داده که حداقل دو برابر این مبلغ را برای بازسازی زیرساخت‌ها هزینه کند اما تاکنون برنامه دقیقی در این‌باره ارائه نکرده است. به نظر می‌آید موضوع بازسازی زیرساخت‌های بخش حمل‌ونقل میان گروه‌های مختلف رای‌دهندگان طرفداران زیادی دارد. بر اساس نتایج یک نظرسنجی  ۶۸ درصد طرفداران جمهوری‌خواهان، ۷۰ درصد طرفداران نامزد‌های مستقل و ۷۶ درصد حامیان دموکرات‌ها معتقدند که واشنگتن باید برای بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های کشورشان دست به کار شود.

بهبود بیمه درمانی برای سربازان سابق آمریکا

ترامپ و کلینتون هر دو تصمیم دارند با تغییراتی اساسی شرایط و امکانات بیمه‌های درمانی برای سربازان سابق ارتش آمریکا را بهبود بخشند. اهمیت این مورد در کشوری که ۱۹ میلیون کهنه‌سرباز دارد بسیار زیاد است. این افراد و خانواده‌هایشان بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان این کشور را تشکیل می‌دهند. سازمان مسئول رسیدگی به سربازان سابق ارتش آمریکا یکی از بزرگترین موسسات اداری این کشور است.

درمان و خدماتی که کهنه‌سربازان ارتش از اداره کل بهداشت سربازان بازنشسته دریافت می‌کنند از سال ۲۰۱۴ به موضوعی با اهمیتی فزاینده تبدیل شده است. در آن سال مرگ تعدادی از سربازان پیشین آمریکا که در انتظار دریافت‌ رسیدگی‌های درمانی بودند ضربه‌ای به این سازمان وارد آورد. هر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا نیز تغییر ساختارهای اداری به منظور ارتقاء امکانات درمانی برای سربازان سابق ارتش را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند. البته درباره چگونگی اجرای این هدف میان کلینتون و ترامپ تفاوت وجود دارد. در حالی ‌که ترامپ تصمیم دارد دسترسی به بیمه‌های خصوصی را برای این گروه فراهم آورد، کلینتون مخالف گزینه بیمه درمانی خصوصی برای سربازان سابق ارتش است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها