کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار در بازار تهران در محدوده 3580 تومان باقی ماند


کد خبر : ۲۹۰۸۱پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶:۲۷۷۴۶ بازدید

در پنجمین روز هفته، عامل افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار ارز وجود نداشت. در چنین فضایی، دلار با کاهش جزیی تک تومانی به قیمت ...
دلار در بازار تهران در محدوده 3580 تومان باقی مانددلار در بازار تهران در محدوده 3580 تومان باقی ماند

در پنجمین روز هفته، عامل افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار ارز وجود نداشت. در چنین فضایی، دلار با کاهش جزیی تک تومانی به قیمت 3588 تومان رسید. این چهارمین افت پیاپی شاخص ارزی و کمترین کاهش آن در هفته جاری بود. به گفته فعالان، روز چهارشنبه، عرضه و تقاضا در بازار تقریبا متعادل بود، در نتیجه، دلار نوسان چندانی را تجربه نکرد و در محدوده روز سه‌شنبه باقی ماند. ثبات نسبی نرخ حواله درهم و ارزش دلار در کشورهای همسایه در کنار عرضه متناسب بازارساز و احتیاط بیشتر معامله‌گران امروزی از جمله عواملی بود که در کاهش نوسان اثرگذار بودند.

برخلاف کاهش قیمت دلار، روز چهارشنبه، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 3 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 95 هزار تومان رسید. رشد بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که قیمت سکه را تحریک کرد. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر روز چهارشنبه تا محدوده هزار و 270 دلار بالا رفت. با این وجود، سکه متناسب با افزایش بهای اونس رشد نکرد. رشد نامتناسب فلز گرانبهای داخلی موجب شد که حباب مثبت آن کاهش پیدا کند. در حالی که در چهارمین روز هفته، حباب سکه به 21 هزار تومان رسیده بود، روز چهارشنبه تا 16 هزار تومان پایین آمد تا ارزش ذاتی آن به قیمت بازار نزدیک‌تر شود.
 

نبود خریدار

در پنجمین روز هفته، دلار با آرامش نسبی کار خود را آغاز کرد. روز چهارشنبه، شاخص ارزی معاملات خود را با قیمت 3589 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه نداشت. به گفته فعالان، در ابتدای روز، تعدادی از معامله‌گران قصد داشتند، ارز خود را در محدوده 3 هزار و 590 تومان به فروش برسانند، ولی هیچ خریداری در بازار حاضر نشد در این محدوده اقدام به خرید کند. به این ترتیب، خریداران یک گام عقب نشستند و قیمت بار دیگر وارد محدوده 3هزار و 580 تومان شد. این در شرایطی بود که معامله‌گران فردایی در برابر افت مقاومت کردند و همچنان معاملات آتی در محدوده 3 هزار و 590 تومان صورت گرفت. حتی در مقاطعی از روز قیمت دلار در معاملات فردایی تا نقطه 3 هزار و 597 تومان بالا رفت. به گفته شماری از بازیگران بازار، معامله‌گران فردایی سعی می‌کردند با بالا نگه داشتن قیمت خود جهت معاملات نقدی را تحت تاثیر قرار دهند، ولی به‌دلیل اینکه حجم ارز موجود در بازار مناسب بود، نوسان چندانی در بازار رخ نداد.

بالاترین قیمتی که روز گذشته در معاملات نقدی برای دلار ثبت شد، 3 هزار و 593 تومان بود، با این حال، با برگشت از سقف روزانه، این ارز نهایتا با قیمت 3 هزار و 588 تومان به کار خود پایان داد. به گفته فعالان، روز چهارشنبه نیروی افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار وجود نداشت. در این شرایط، قیمت توان زیادی برای نوسان نداشت. روز چهارشنبه، نرخ حواله تغییرات چندانی را تجربه نکرد و نهایتا روی قیمت 983‌تومان به کار خود پایان داد. همزمان، برخی فعالان اعتقاد داشتند، دلار در روزهای انتهایی ماه به‌طور سنتی با تقاضای چندانی مواجه نیست. به گفته آنها، در روزهای انتهایی ماه، از یکسو نقدینگی چندانی در بازار وجود ندارد و از سوی دیگر، بیشتر معامله‌گران ترجیح می‌دهند که معاملات ماهانه خود را تسویه کنند. در کنار این، عرضه مناسب بازارساز در هفته انتهایی مهرماه نیز موجب شده که معامله‌گران ارزی با احتیاط بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها