کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

14 عامل گرانی خودروهای وارداتی در ایران

کدخبر:۲۹۰۸۰پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸:۴۷۴۵۷۸ بازدید

ایرانی‌ها ناچارند کالاهای وارداتی را چند برابر قیمت جهانی بخرند. این موضوع که نقض حقوق مصرف‌کننده در ایران به شمار می‌آید، شامل تمامی ...
14 عامل گرانی خودروهای وارداتی در ایران

شهروند| ایرانی‌ها ناچارند کالاهای وارداتی را چند برابر قیمت جهانی بخرند. این موضوع که نقض حقوق مصرف‌کننده در ایران به شمار می‌آید، شامل تمامی مشتریان ایرانی اعم از پولدار و فقیر می‌شود. حالا در بازار خودروهای لوکس ایران نه‌تنها ایرانی‌ها از دسترسی به لوکس‌ترین خودروهای جهان محرومند که قیمت خودروهای لوکس در ایران تقریبا دوبرابر سایر کشورهای جهان است.

این موضوع درحالی رخ می‌دهد که کارشناسان صنعت خودرو معتقدند، سختگیری تعرفه‌ای به واردات خودروهای لوکس و افزایش قیمت این نوع خودروها در ایران توجیه مناسبی ندارد، چون بنا به اعلام فرهاد احتشام‌زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به «شهروند»، این خودرو‌ها تنها 20 درصد بازار ایران را دراختیار دارند و براساس این تعرفه‌ها، چه لحاظ شود یا نشود، مشتریان متمول خریدار خودروهای داخلی نخواهند بود. به جز این، از‌سال 93 واردات خودروهایی با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی به کشور ممنوع شده  و این مسأله موجب شده است بازار سیاه خودروهای گرانقیمت دنیا در ایران شکل بگیرد. موضوعی که از نظر احتشام‌زاده خنده‌دار است! و درهیچ کشوری از جهان بازار را از دسترسی به خودروهای لوکس و گرانقیمت محروم نمی‌کنند.

امارات وارد‌کننده بزرگ خودرو به ایران

بنا به اعلام انجمن واردکنندگان خودرو درحال حاضر ۴۰‌ درصد نمایندگی‌های واردکننده خودرو به ایران غیرمستقیم هستند که این تعداد پس از اجرای برجام، درحال مذاکره با کشورهای مادر هستند تا بتوانند نمایندگی مستقیم را اخذ کنند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که مبدأ عمده واردات خودرو به ایران امارات است که درواقع نقش واسطه را بازی می‌کند. بنا به آمار گمرک در ٦ ماهه نخست امسال ۶۳‌ درصد واردات خودرو به ایران از مبدأ امارات بوده، پس از آن ۱۳.۲‌ درصد واردات خودرو از کره، ۵.۴‌درصد از آلمان و همچنین ۲.۴‌ درصد و ۲.۲‌ درصد به ترتیب ازعمان و کویت بوده است. همچنین درحال حاضر بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی به ترتیب دراختیار برندهای هیوندایی، کیا و تویوتا است. همچنین دو برند رنو و لکسوس نیز بیشترین رشد واردات را داشته‌اند.

قیمت خودروهای لوکس در ایران 2 برابر می‌شود

مشتریان ایرانی خودروهای لوکس ناچارند دوبرابر سایر کشورهای جهان پول خرج کنند تا به خودروی مورد علاقه‌شان دست پیدا کنند. به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان خودرو، ١٠٠ الی ١١٠‌درصد بالاتر ازکشور تولید‌کننده مبدأ و حتی کشورهایی همچون امارات است. بهایی نه‌چندان منصفانه که مصرف‌کنندگان ایرانی باید برای متفاوت بودن و سوارشدن بر خودروهای کیفی بپردازند. کافی است تا مقایسه‌ای میان خودروهای خارجی عرضه‌شده در بازار داخلی و جهانی داشته باشید. درحالی شما می‌توانید با حداقل بودجه، خودرو در خور توجهی را در بازار جهانی خریداری کنید که این اتفاق هیچ‌گاه در بازار داخلی رخ نمی‌دهد؛ چراکه قیمت خودرو در بازار داخلی چندین برابر بازار جهانی است که این امر موجب شده تا خریداران داخلی با محدودیت کمی و کیفی بازار مواجه شوند.

نگاهی به جدول قیمت خودروهای خارجی نشان می‌دهد که برای خرید یک دستگاه SORENTO 3.5  در ایران باید حداقل 233 میلیون تومان پول بپردازید. درحالی که بهای اصلی این مدل خودرو در بازارهای جهانی حدود 132 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. از دیگر خودروهایی که تفاوت فاحشی در قیمت داخلی و خارجی آن وجود دارد، بنز S٦٠٠  است. این خودرو درحالی در بازارهای جهانی به قیمت 712 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که بهای این خودرو در بازار داخل ایران از یک‌میلیارد تومان نیز فراتر رفته است. این تفاوت قیمت اما درحالی رخ می‌دهد که براساس آمار گمرک،  در نیمه اول امسال ۱۵‌هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که ارزش آن با احتساب قطعات منفصله، به یک‌میلیارد و 255 میلیون و 675 هزار و 211 دلار می‌رسد.

14 عامل گرانی خودروهای خارجی در ایران

فرهاد احتشام‌زاده، رئیس اتحادیه واردکنندگان خودرو دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: ١٤ پارامتر اعم ازموانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای بر سر واردات منجر شده که قیمت عرضه خودروهای خارجی در بازار ایران را 100 الی 110 درصد بالاتر از قیمت کشور تولید‌کننده مبدأ و حتی دیگر کشورهای وارد‌کننده باشد. این هزینه‌ای است که در نهایت مصرف‌کننده ناچار است برای متفاوت بودن و استفاده از خودرو با کیفیت باید بپردازد. او با اشاره به تعرفه ٤٥‌درصد واردات خودرو در بازار ایران، اظهار داشت: علاوه بر این واردکنندگان ناچار هستند که ٥‌درصد نیز برای توسعه ناوگان آمبولانس و درصدی برای اسقاط خودروهای فرسوده بپردازند. استفاده از ناوگان خارجی از دیگر موضوعاتی است که بر قیمت تمام‌شده واردات خودرو افزوده است.

قانونی که هیچ‌گاه اجرا نشد

او می‌گوید: تمامی کشورها بعد از عضویت در سازمان تجارت جهانی به سمت کاهش و متعادل‌سازی نظام تعرفه‌ای خود حرکت می‌کنند. این درحالی است که ایران به‌عنوان یک عضو ناظر هیچ اقدامی دراین ‌خصوص انجام نداده است. این درحالی است که براساس قانونی که در دولت قبل به تصویب رسید، سالانه باید به میزان ٥‌درصد از تعرفه واردات خودرو به کشور کاسته می‌شد، اما این قانون در 5 سال گذشته اجرایی نشده و دستگاه‌های مسئول نه‌تنها هیچ پاسخی راجع به این قانون‌شکنی نداده‌اند، بلکه به نوعی خود را ملزم به اجرای آن نمی‌دانند.

واردکنندگان، دستی در گرانی خودروهای خارجی ندارند

واردکنندگان، دستی در گرانی خودروهای خارجی ندارند

دراین میان، اما برخی براین باورند که زیاده‌خواهی واردکنندگان و سودهای میلیاردی برخی از سودجویان به بالابودن قیمت‌ها در این بازار دامن ‌زده است. ادعایی که با واکنش تند رئیس اتحادیه واردکنندگان خودرو مواجه شد. او با تأکید بر این‌که وارد‌کننده خودرو هیچ نقشی در قیمت‌های غیرمنطقی خودروهای خارجی ندارد، توضیح داد: قیمت‌گذاری خودرو‌های وارداتی نه‌تنها براساس نظام عرضه و تقاضا و اقتصاد آزاد درحال انجام است، بلکه سازمان حمایت و شورای رقابت نیز برعملکرد فعالان بازار و قیمت‌ها نظارت دقیق دارند. او با اعلام این‌که هرشخص حقیقی و حقوقی که واردکننده خودرو است، باید ضوابط سازمان حمایت را رعایت کند، اظهار داشت: واردکنندگان خودرو باید درصورت انجام پیش‌فروش، مجوز آن را از وزارت صنعت دریافت کنند و درمورد قیمت‌گذاری کالاها دقت لازم را داشته باشند.

نظارت سازمان حمایت بر قیمت‌گذاری

شهرام میرآخرلو، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی نیز بر اظهارات این فعال صنفی صحه گذشته و با بیان این‌که وجود هرگونه مغایرت در قیمت‌های فروش با ضوابط سازمان حمایت قابلیت پیگیری بوده و برخورد قانونی از ناحیه این سازمان را خواهد داشت، به «شهروند» می‌گوید: کلیه عرضه‌کنندگان خودروسواری، تجاری و موتورسیکلت موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی سازمان حمایت هستند.

به گفته او، ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای سواری وارداتی از تاریخ 26 اسفند 93 در وب‌سایت رسمی این سازمان برای بهره‌برداری و رعایت قرار داشته است.

بازار سیاه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی

اما گویا قیمت‌گذاری خودروهای با حجم موتور بالای ٢٥٠٠ سی‌سی چندان از این رویه تبعیت نمی‌کند. خودروهایی که به دنبال مصوبه هیأت‌وزیران در‌سال ٩٣ با هدف جلوگیری از خروج ارز، کاهش مصرف بنزین و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس، ورودشان به کشور ممنوع اعلام شد. لوکس‌ها و بعضا سوپر‌لوکس‌هایی که درکشورهای ثروتمند با اقتصاد آزاد و غیر‌سوسیالیست، بازار گسترده‌ای دارند، حالا دیگر اجازه ورود به ایران را نداشتند. به دنبال این تغییر در رویه تجاری بود که قیمت این خودروها در بازار ایران روند افزایشی به خود گرفت. تغییری که احتشام‌زاده آن را نابجا توصیف می‌کند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان خودرو  درحالی ‌که این مصوبه را یک تفسیر اشتباه از لوکس‌بودن خودرو می‌داند، افزود: به ‌دلیل ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، بازار سیاه و کاذبی برای این خودروها به وجود آمده و قیمت خودروهای موجود به واسطه عدم ورود خودروهای مشابه، به‌ شدت در بازار افزایش پیدا کرده است. به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان خودرو، تا قبل از این‌که ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع اعلام شود، نسبت واردات خودروهای لوکس به بقیه خودروهای وارداتی تقریبا ٢٠ به ٨٠ بود. یعنی ٢٠‌درصد واردات را خودروهایی با حجم بالای 2500 سی‌سی و ٨٠ درصدشان را خودروهای با حجم پایین‌تر از ٢٥٠٠ سی‌سی تشکیل می‌دادند. درحقیقت سیاست‌گذار متوجه این نبود که بالاخره در بازار خودروهای وارداتی ٢٠‌ درصد تقاضا مربوط به خودروهایی است که حجم موتورشان بالای ٢٥٠٠ سی‌سی است، به همین خاطر با ممانعت از ورود این خودروها سبب شد عملا  تقاضای موجود سرکوب شود یا متقاضیان هزینه گزافی را برای خرید این خودروها پرداخت کنند.

تعریف‌مان را از لوکس بودن عوض کنیم

فربد زاوه، کارشناس صنعت خود نیز با اشاره به این نکته که  قیمت و حجم فروش، مهم‌ترین مبنای قابل ‌اندازه‌گیری خودرو لوکس درکشور  است، دراین‌باره می‌گوید: مثلا در بازار ایالات متحده، خودرو با قیمت بالاتر از ١٠٠‌هزار دلار خودرو خیلی لوکس با سهم بازار کمتر از ٥‌درصد و با قیمت ٥٠ تا‌ هزار دلار خودرو لوکس با سهم بازار کمتر از ٢٠‌درصد است. خودروهای کلاس میانی، با بازه قیمتی ٢٠ تا ٥٠‌هزار دلار بیش از ٣٠‌درصد سهم بازار و خودروهای زیر ٢٠‌هزار دلار خودروهای اقتصادی و ارزان هستند.

به گفته او، ما باید در وهله اول تعریف‌مان را از خودرو لوکس عوض کنیم. چون تعریفی که فعلا برای خودرو لوکس وجود دارد، حجم موتور بالای ٢٥٠٠ سی‌سی است. کما این‌که درهمه دنیا، ملاک لوکس‌بودن هرکالایی، قیمت آن کالاست. ما معتقد هستیم در وهله اول باید سقف دلاری قیمت گمرکی به‌عنوان تشخیص لوکس‌بودن قرار گیرد و بعد از آن طبقه‌بندی‌هایی را براساس حجم موتور و میزان مصرف که دو پارامتر بعدی هستند، براساس استاندارد جهانی و براساس شرایط کشور درنظر گرفته شود. این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به بازار رقابتی واردات خودرو، گفت: علاوه بر نمایندگی‌های رسمی، افراد حقیقی  و حقوقی نیز اجازه واردات خودرو به ایران را داشته و امکان گرانفروشی برای فعالان این بازار وجود ندارد، چراکه به محض این‌که قیمت خودرویی در بازار بالا می‌رود، واردات آن افزایش یافته و به سرعت قیمت آن نه‌تنها به حالت قبل بازگشته بلکه در برخی موارد حتی به کمتر از قیمت قبلی نیز می‌رسد.

14 عامل گرانی خودروهای وارداتی در ایران

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علی: 1395/7/2907:27:32،
221
34
یعنی بد بخت ترین در تمام دنیا و در تمان چند ملیون سال پیدایشش
حسن: 1395/7/2908:16:26،
112
60
کیا اسپورتچ2014++++++
هیونداتوسان2014------
باتشکر
علی: 1395/7/2908:22:02،
99
46
کرولای ۷ دنده جدید به نسبت قیمت بهترین خودروی جهان است و در بازار جهان آزاد پر فروشترین ، ودر بازار ایران ۸ تا ۱۰ میلیون گرانتر از نمایندگی
در آمد غیر نفتی!!!: 1395/7/2909:10:42،
96
30
دولت فعلا از هر خودرو تولیدداخل به طور مستقیم 10الی15 درصدقیمت فروش خودرو عایدش می شود و از هر خودروی وارداتی 100 الی 150 درصدقیمت جهانی آن سود می برد که همه این مبالغ در واقع به زور از جیب ملت دریافت وبا افتخار به عنوان مهمترین درآمدغیر نفتی از آن یاد می شود هر روز هم می گویند: باید به فکر افزایش بیشتر درآمد غیر نفتی بود که معنی و مفهوم آن این است که از درآمد بخور و نمیر ملت باز هم درصد بیشتری باید نصیب دولت شود.به ازای این همه زیاده خواهی خدمات داده شده به ملت تا الآن باید بیشتر از ملت اروپا شده باشد!!!اما در عمل میبینیم که ملت از خدمات حداقلی هم بی نصیب است که جای بسی تامل و تاسف دارد!!!
پاسخ به علی آقا: 1395/7/2909:14:03،
71
58
علی آقا شما هم یک کرولا خریدی در همه جا از موضوع پیاز و سیب زمینی گرفته تا شلغم و گوجه فرنگی میای کامنت میزاری که کرولا ال و بل دوست عزیز اجازه بده هرکی هر چی دوست داره خودش تصمیم بگیره بخره اینقدر تبلیغ ماشینتو نکن.
حمید: 1395/7/2909:43:53،
78
34
ایرتویا تازمانی که توبازار ماشینهاش ارزون تر اززنمایندگی بود هم ۲ میلیون تخفیف میداد وهم قسطی ... اما الان که چند مدل ازماشینهاش تو بازار گرونتر از نمایندگی شده ، تخفیف و قسطی که نمیده که هیج کلا فروشش رو بسته و پیش فروش هم نداره !!!! امان از بوی پول و گرانی ....
م: 1395/7/2910:01:09،
71
27
عامل اصلی را فراموش کرده اید . خرج آقازاده ها است که خیلی خیلی بالا است و باید از ملت بیچاره بگیرند .
جواب پاسخ به علی آقا: 1395/7/2911:24:41،
70
37
آدم وقتی آگاهی پیدا کرد باید به دیگران اطلاع رسانی کند ، اون کسی هم که شنید خودش عقل دارد و درست و غلطش رو خودش می فهمد .
خسرو: 1395/7/2912:54:51،
62
26
یرانی‌ها ناچارند کالاهای وارداتی را چند برابر قیمت جهانی بخرند. این موضوع که نقض حقوق مصرف‌کننده در ایران به شمار می‌آید،

+++++++++++++++++++

نقض حقوق مصرف کننده = نقض حقوق مردم
مردم از نوع بشر هستند
مردم = بشر
پس نتیجه میگیریم
نقض حقوق مصرف کننده = نقض حقوق بشر

چیزی که در ایرام مرسومه
علی: 1395/7/3007:43:24،
44
27
الان کجای این خبر به قیمت خودرو نا مربوط است !!! کاملا موضوع خبر قیمت خودروی وارداتی است . وکرولای ۲۰۱۶ در حال حاضر در بازار ایران به نسبت قیمت بهترین گزینه است ، در تمام جهان هم نسبت به قیمت بهترین خودرو است و پر طرفدارترین و محبوب ترین خودروی جهان ، ولی در ایران هرکسی توان خرید ندارد ، برای همین چینی و کره ای دست دوم و پراید و لگن های دیگر نبض بازار هستند .
رهگذر: 1395/8/110:25:00،
30
33
باز هم رفتیم تو فصل پاییز، فصلی که همیشه رکود بازار خودرو کمبود تقاضا توش موج میزنه و باز هم دست و پا زدن خودروسازها و وارد کننده های خودرو برای خارج شدن از رکود، بهترین راه تشویق مشتری به خرید کاهش قیمته عزیزان نه شرایطی کردن و فروش اقساطی.ممنون
رامین: 1395/7/2907:30:21،
103
26
بسه خسته شدیم از حسرت خوردن...
بهادری: 1395/7/2911:31:07،
52
29
خوب هیچ جای دیگه دنیا هم کسی رو به خاطر حجاب دستگیر نمیکنن دلیل نمیشه که
ما فقط میفهمیم
rj: 1395/7/2907:36:41،
129
29
حکومت داعشم مردمیش ماشین خوب سوار میشن
ایرانجیب حذف نکن
مرتضي: 1395/7/2907:45:08،
87
28
اينجا ايرانه هنه چيش با همه چيش فرق داره اينجا آخر دنياست آدماش واسه رسيدن به بهشت همه كاري ميكنن!!!مام خيلي مسلمونيم با بلاد كفر كاري نداريم فقط خودمونو ميبينيم وبس با همه هم سر جنگ داريم!ميخوريم و مياشاميم ولي زياده روي نميكنيم!!!
امیر: 1395/7/2907:50:58،
72
27
ایران جیب حرفهای سیاسی نزن موضوع نقض حقوق مصرف‌کننده در ایران هم مگر داریم این آرزویی است که هیچوقت ایرانی ها با این مسئولین زبده و کارکشته نخواهند دید.
علی: 1395/7/2907:53:01،
66
37
کره ای ها که به همین قیمت جهانی هم نمی ارزند ، کلا اگر زیر ۸۰ میلیون شوند اونوقت ارزش خرید دارند .
pepan: 1395/7/2907:53:12،
93
30
14 عامل وجود نداره..
فقط یک دلیل وجود داره اون هم خود دولت عامل اصلی این رانت بازی هست..
اصلا وارد کننده این وسط مقصر نیست مقصر خود دولت هست که دست انداخته به گلوی این وارد کننده و به اجبار از اونا و مردم سو استفاده می کنه..وگرنه تو تمام دنیا هم وارد کننده هست هم صادر کننده و همچین بلایی سر مردم نمیارن..چون به مردم و ملتشون ارزش قائلند...
شهرام: 1395/7/2907:57:29،
80
28
بر باعث و بانیش لعنت، بینید با قیمت دلار 850 سال 90 چقدر این ماشینها آرزوم توم میشود.
محمدرضا: 1395/7/2912:31:35،
57
27
ما همیشه 1 صفرمون کمه
دلار 1000 تومن بود ix55 هفتاد تومن بود ما نداشتیم
دلار 3500 تومن شد ix55 دویست پنجاه تومن شده بازم ما نداریم.
هر چی بشه بازم ما نداریم.
اونی که داره دارا تر میشه اونی ام که نداره ندارتر.
دقیقا همونی شد که آقایون وعده دادن و به خاطرش انقلاب شد ولی با یه تفاوت کوچیک. همه چی برعکس گفته ها و وعده ها شد.
نیما: 1395/7/2908:05:16،
95
31
کلا همه چیز را گرون میخریم: خودرو، مسکن، خدمات، عواض، کالا و....بالاتر از قیمت جهانی....اما حقوق ها پایین...
نتیجه این سیاست میشه: کم کاری، کم فروشی، رشوه، اختلاس، مادی گرایی و....
بازخورد این دو عامل میشه: بیکاری، دروغ، فساد، جرم و جنایت، تجرد جوانها، پوچی، از بین رفت محبت، فرد گرایی، بی تفاوت، فقر و فحشا، بیمای های روحی و جسمی و......
اینکاره: 1395/7/2908:14:25،
59
32
فرمولش خیلی سادست
ازاونجاییکه صنعت خودرو تو ایران یه صنعت پولسازه و مهمتر اینکه قیمت فروش نفت ایران به نصف تقلیل پیدا کرد اون الباقی پول نفت و باید جور کنند که ازهمین راهها دارن در میارند تازه بریم شکر کنیم که بدتراز اینها هم تو راهه.....
ناصر: 1395/7/2908:52:23،
62
30
من حاضرم خودرو را به قیمتی که عربها می خرند بخرم بجاش بنزین لیتری دو هزار تومان بخرم از دولت جمهوری اسلامی
اي خداااااااااااااااااا: 1395/7/2908:56:29،
80
30
14 عامل نيست

فقط و فقط 1 عامل هست

اونم مسئولين هستند كه هيچ چيز براشون اهميتي نداره بجز پركردن جيبهاي بزرگ
امیر: 1395/7/2909:00:10،
63
29
متاسفانه بیشتر از هر کجای دنیا از مردم مالیات و عوارض گرفته می شود انهم علیرغم انهمه نفت و گاز و
ای کاش کمی هم فکر اشتغال و رفاه مردم هم می بودید!!!
حسین: 1395/7/2909:18:00،
63
29
تا این وضعیت درست نشه من تو انتخابات شرکت نمیکنم. چون کسی اصلا تو آدم حساب نمیکنه ملتو.
ناشناس: 1395/7/2909:28:34،
52
32
علت گرانی خودروهای خارجی همین ایران خودرو وسایپا هستند .برای اینکه ای اشغالها شونا بفروشن شک نکنید.هیوندا النترا قیمت خارج حدود 30 تا 40 میلیونه تو ایران حدود 125 تا140 میلیون اخه چرا.وای بحال ما مردم مظلوم ....
علی: 1395/7/2910:17:39،
46
31
بدترین قسمتش اینه که دوبرابر پول میدی و تازه خدمات و قطعات یدکی هم نداره! طرف با یه دونه مرکز خدمات پس از فروش تو کل ایران مجوز واردات خودرو گرفته!!!!
محمد : 1395/7/2910:32:24،
59
26
کشورهایی مثل کره وآمریکا و ژاپن که خودشون سازنده بهترین ماشینهای دنیا هستن واین همه هزینه تولید و مطالعات وطراحی دارن این ماشینارو تولید میکنن وبا قیمت جهانی وکمترین سود در اختیار مصرف کننده قرار میدن ولی دولت محترم ایران بدون هیچ زحمتی این ماشینارو وارد میکنن و دوبرابر قیمت به مردم بی اختیار و بیچاره ایران غالب میکنن این یعنی چی خداهم حریف اینا نمیشه دیگه
مهدئ: 1395/7/2910:32:45،
43
33
تو که قیمت ماشین تو خارج نداری قیمت نده النترا 2017 اتاق جدید 15900دلار
على: 1395/7/2911:35:01،
49
29
تنها راه حل اين زور گيرى نخريدن است بله نخر
لینچان: 1395/7/2920:53:37،
31
32
آقای نخر نخر
مردم پس با چی خودشونو حمل و نقل کنن سگ و گربرو که نمیشه سوار شد مجبورن بخرن
ماشین واقعا بهترین وسیله ای بوده که بشر تا به حال آفریده ماشین آبروی طرفه خانوادشو باش می چرخونه . دلگرمیه. سرگرمیه . خلاصه بهترین وسیلس نمیشه نخرید
رضا: 1395/7/3011:01:39،
27
30
درست میگه میخوای بخری هم یکی بخر! مجبور نیستی 4 تا بخری! بابا یارو تا نونوایی میره ماشین میبره یکم بخودتون بیاین! مشکل اصلی ما دولت نیست خودمونیم اونا مثل شمان قدرت دست تو هم بیوفته از اونا بدتری!!!
ویرو گردی: 1395/7/2912:26:31،
60
28
بدترین کشور دنیا برای زندگی از بیشتر مسایل ایران هست
ماشین سه برابر قیمت - خونه 10 برابر ...
اختلاس و دزدی و مدت طولانی کارای اداری اول
شاهرخ: 1395/7/3001:06:50،
30
31
عامل گرانی همه چیز درایران خود ما مردم هستیم! یکی دوسال تحریم واقعی خرید ازاین گرانفروشان باعث میشه با خواهش اجناسشون رو به مردم بفروشن ول کو اون همت؟!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما