کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاکید بر تکمیل طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی


کد خبر : ۲۹۰۵۹چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۱۴۵۴۷ بازدید

شورای پول و اعتبار بر تسریع در تکمیل طرح ملي انتقال حساب‌هاي دولتي به بانک مرکزي تاکید و از دست اندرکاران این طرح تقدیر کرد.

در یک هزار و دویست و بیست و چهارمین جلسه شوراي پول و اعتبار، گزارش بانک مرکزي در مورد فرايند و پيشرفت طرح ملي انتقال حساب‌هاي دولتي به بانک مرکزي مطرح شد. 

در این جلسه اعضاي شوراي پول و اعتبار با اعلام پشتيباني کامل از برنامه‌هاي در حال اجرا، با توجه به اثر وسيع و عميق اجراي اين طرح بر شفاف سازي و نظارت کامل خزانه داري کل کشور به منظور دريافت ها و پرداخت‌هاي دولت، دسترسي حداکثري و به موقع دولت به درآمدهاي خود، جلوگيري از سوء استفاده از منابع دولت و رفع اثرات سوء رسوب اين وجوه در بانک هاي تجاري بر کارايي سياست‌هاي پولي و همچنین به کارگيري تمام منابع بانک مرکزي براي تسريع در تکميل اين طرح تاکيد و از دست اندر کاران آن تقدير کرد.

گفتنی است طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی با توجه به ابعاد گسترده و متعدد حساب‌های مورد نظر، طرحی حاکمیتی به شمار می‌آید و توسط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در دست اقدام و پیاده‌سازی است.

این طرح به استناد اصل 53 قانون اساسی، مواد 10 و 12 قانون پولی و بانکی، 76 قانون محاسبات عمومی، 22 قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره)، 5 آئين‌نامه اجرایي فصل پنجم قانون عمليات بانکي بدون ربا (بهره) و با توجه به مفاد ماده‌ 94 قانون برنامه پنجم توسعه‌ کشور و دستورالعمل مربوطه در تاریخ 1391.7.25 به تصویب شوراي پول و اعتبار رسيده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها