کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره حقوق پزشکان

کدخبر:۲۹۰۵۴چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۱۳۳۸۴ بازدید

سازمان نظام پزشکی درباره اظهاراتی مبنی بر آنکه پزشکان ایرانی 7 برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، اعلام کرد: در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک ...

سازمان نظام پزشکی درباره اظهاراتی مبنی بر آنکه پزشکان ایرانی 7 برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، اعلام کرد: در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است.

سازمان نظام پزشکی در بیانیه‌ای درباره مباحث مطرح در زمینه حقوق پزشکان آورده است: «این روزها که رقم مغلطه بر دفتر دانش کشیده می‌شود و سر حق بر ورق شعبده ملحق می‌گردد، فضای سنگین پزشک ستیزی وجه غالبی یافته که نه تنها هیچ عوایدی در پی ندارد، بلکه مضرات آن برای هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست. حال چه منافعی برای عده‌ای متصور است که بد می‌گویند و میل به ناحق می‌کنند؟

در طول تاریخ از سینوهه طبیب تا ابر مرد تاریخ پزشکی جهان شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و مردان و زنان بزرگی که همواره نفس به نفس مردم در کنار آلام آنان بوده‌اند و الیتام بخش دردهای روحانی و جسمانی، هیچ کس موقعیت بزرگ منصب طبابت را بر هیچ یک از تفاخرات دنیوی برتری نداده‌ است.

شاهد این مدعا انسان‌های سختکوش بی‌مدعایی هستند که سالیان عمر و جوانی خویش را در تحصیل می‌گذرانند و از همسر و فرزند و دیار دوری گزیده و آگاهانه به یاری همنوعان خویش می‌پردازند.

مومن را بر مومن هفت حق است که واجب‌ترین آنها این است که آدمی تنها حق را بگوید. ماه‌هاست که ارائه‌دهندگان خدمات درمانی حقوق حقه‌ خویش را دریافت نکرده‌اند و با همه‌ مرارت‌ها کوچکترین خدمت درمانی بر زمین نمانده است.

بسی سخت و ناگوار است که بجای سپاس از ایثارگری‌های این قشر که حتی پس از دوران دفاع مقدس مجدانه ادامه دارد، مردم را نسبت به آنان بی‌اعتماد کرده و بذر یأس و نومیدی در میان آنان پاشید. آیا جز این است که نخبگان و برجستگانی که دل در گرو آبادی میهن خویش دارند، با این رفتارها جلای وطن کنند و امنیت و منافع ملی کشوری در مخاطره قرار گیرد؟ این حد از هجمه از تریبون‌های رسمی چه پیامی جز این می‌تواند داشته باشد؟

بهتر نیست به جای آنکه درآمد مشروع گروهی از اجتماع که در قریب به اتفاق نظرسنجی‌ها جزو دو یا سه گروه اول مرجع جامعه بوده‌اند را زیر سؤال ببریم، نگران افرادی باشیم که قادر به نوشتن اسم خود هم نیستند و با دلالی و واسطه‌گری، استفاده از رانت اقتصادی و با فرار مالیاتی به چپاول و غارت ثروت ملی بدون هیچ استحقاقی می‌پردازند؟

حال آنکه با استناد به تفاهم‌نامه‌های سنواتی با سازمان امور مالیاتی، منضبط‌ترین گروه پرداخت‌کننده مالیات در سال‌های اخیر گروه پزشکی هستند، با مرور اسامی سایر گروه‌های اجتماعی مرجعیت جامعه پزشکی به خوبی روشن می‌شود.

با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توان دریافت که یک دانشجوی پزشکی (انترن) که هنوز فارغ‌التحصیل نشده است در کشوری مثل انگلستان بدون هر گونه پرداخت مالیات بیش از سه هزار پوند و یک داشنجوی سال آخر تخصص حدود هفتاد هزار پوند حقوق می‌گیرد.

در مطالعه‌ای متوسط درآمد یک پزشک عمومی در سال ۲۰۰۸ که توسط OECD
(Organization for Economic Corporation and Development) انجام شد نشان می‌دهد متوسط در آمد یک پزشک عمومی در سال حدود ۱۲۱۰۰۰ دلار و ماهیانه حدود سی‌میلیون تومان است.

در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است. این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت متوسط کل درآمد بیش از ۲۳ هزار متخصص و فوق‌تخصص شاغل در بخش دولتی حدود هفده میلیون تومان است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است. جای بسی تأسف است که برخی با استفاده از تریبون‌های مقدس مجلس و رسانه‌ ملی سخنانی می‌گویند که جز ایجاد تقابل و احساس فاصله طبقاتی و از بین بردن اعتماد مردم به پزشکان که اکثریت آنان متصف به تلاش و خدمت عالمانه و جاهدانه هستند، نتیجه دیگری ندارد.

به نظر می‌رسد قدرشناسی از همه‌ گروه‌های اجتماعی موجبات افزایش انگیزه و بهبود کارآیی و کیفیت ارائه‌دهندگان خدمت را فراهم می‌آورد و هر گونه اختلاف افکنی و نارضایتی در خدمتگزاران عرصه سلامت مطرود و محکوم است.

عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است

کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم»

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی: 1395/7/2811:19:30،
309
244
چه توجیه مسخره ای همه میدونن ایران جهان سوم بهشت پزشکاس
amir: 1395/7/2811:58:31،
246
222
عالم و ادم میدونن که ایران بهشت پزشک ها و دلال هاست
بهتربن گواه هم در مورد پزشک ها امار مهاجرتشونه که بسیار بسیار پایینه بر خلاف تمامی رشته ها.
پزشک ها چون پول دارن و ....صدای اعتراض دیگران به جایی نمیرسه و نخواهد رسید
نمنوه بارز کشور جهان سومیم
کوکی: 1395/7/2812:08:10،
179
35
البته که حقوق پزشکان خیلی بالاست و باید اصلاح بشه.
ولی من ترسم از چیز دیگه ای هستش.این ها هر وقت راجع به یه موضوعی داد و فریاد کردن یه گوشه این مملکت یه چیزی بلعیده شده و طرف هم رفته اونور آب.من میترسم این شلوغ بازی ها واسه اون بنده خدا باشه.
محمد حسین: 1395/7/2812:11:37،
240
22
مشکل ما درامد بالای پزشکان نیست ولی خلاصه شده میگم مشکل ما بیمه مزخرف که بیشتر پول از بیمار گرفته میشه و درامد کم سایر اقشار نسبت به پزشکان میباشد اگر در امریکا یک پزشک یک میلیارد درامد دارد یک کارگر هم ۲۰۰ میلیون در امد دارد تازه بیمه کارگر امریکا ۸۵ درصد هزینه ها را تقبل میکند ولی اینجا درست بر عکس
بابک: 1395/7/2812:14:32،
158
175
این نکته صحیحه که پزشکا اغلب دور از دیارن البته واسه تفریح و خرج درآمدهای نجومی مرتب تشریف میبرن خارجه!!!
رضا: 1395/7/2812:35:02،
160
180
خیلی جالبه این دکترها خودشون را با ابوعلی سینا مقایسه کرده اند... مرد حسابی یه هزار تومانی از پولت کم باشه قبول نمیکنند... من خودم وکیل هستم واسه دکترها دارم حق الوکاله های سنگینی ازشون میگیرم که کیف ککند
مهران: 1395/7/2812:45:59،
158
166
در همون آمریکا که ایشان گفته حقوق یک پرستار یک چهارم یک جراحه آیا در ایران هم همینطوره ؟ در آمریکا اگر یک پزشک خطا کنه بیچارش می کنن در اینجا کارگردان جهانی رو کشتن هیچ کاری با مقصر نداشتن . در آمریکا پزشک ها مالیات می دن در اینجا چی ؟ در آمریکا پزشک ها با خرج و هزینه خودشون پزشک شدن اما در اینجا با بودجه عمومی کشور پزشک شدن .
دیدم: 1395/7/2813:02:38،
127
162
ببخشید که شمارو نارحت کردن!!!
کافی شما یک روز برید به یک درمانگاه یا مطب اونجا وایستید ببینید در هر شیف چندتا مریض میان.باورکنید مطب ها و کلینیکها از بازار شلوغترند.هر مریض 5دقیقه طول نمیکشه بعدی!!!بعد نمیخواد درامد شون هفت برابر باشه.میگیرد قبول ندارین
پیپ: 1395/7/2813:06:34،
57
77
این مقاله منو یاد زنگ انشا انداخت..اصلا میدونی چیه خر ما از کرگی دم نداشت..وزرا چون وزیرن . مدیرا چون مدیرن و قلب اقتصاد مملکت دستشونه.بانکیا چون بانکیین و بیشتر از همه کار میکنن.نفتیا چون نفتی و درآمد کشور از آنجاست و پزشکا که نه تنها زیاد نمیگیرن بلکه حقوقشون خیلی هم کمه...پیشنهاد میکنم حقوق کارگرا و کارمندای ساده که اصلا هیچ منفعتی ندارن رو کم کنید تا درس عبرتی بشه برا دیگران....
حسین: 1395/7/2813:13:05،
82
116
این پزشکان هیچوقت جلای وطن نمیکنند نون اینجا و آش اینجا کجا برن خارج از ایران یک دهم این درآمد هم ندارند . حقوق این پزشکان باید کنترل پزشک و یک حداکثر ماهیانه 20 میلیون تومنی باید سقف تعیین بشه والسلام .
حسین: 1395/7/2813:20:43،
84
116
دوستان دقت کنید متن های پست شده همه علیه پزشکان است ولی نظرات منفی نسبت به متن ها جالبه . بنظر میاد یا پزشکان هجوم بردن به سایت و منفی میدن یا یک نفر کلک زده نظرات منفی را با ترفندی خاص وارد میکنه . خدا وکیلی این پزشک عجب جماعتیه!!!!
taniz: 1395/7/2813:26:36،
96
37
هگه پزشک تو 365 روز سال فقط 300 روزش رو کار کنه و 7 میلیارد رو به 300 روز تقسیم کنی میشه حدود روزی 23 میلیون که همه ما میدونیم این در آمد روزانه برای بعضی جراح های پلاستیک، دندانپزشکان و جراحان یه چیز طبیعیه حالا اینه ولی رو هوا روز 10 میلیون رو درآمد دارند و همه هم میدونیم!!!!
البته اونها خیلی زحمت کشیدن که به اینجا برسن ولی نباید قسمی رو که میخورند فراموش کنند !!!!!!!!
نمکی: 1395/7/2815:01:59،
48
93
چه معنی داره که یک عده بادرس خواندن پزشک بشوند ودرآمد خوب داشته باشند وراحت زندگی کنند خوب ماهم اگر درس نخواندیم بجاش از جوانی خیلی سخت کار کردیم شب وروز با جمع آوری ضایعات در شهرها بزرگترین خدمت بهداشتی را ماانجام دادیم! می فهمید ما انجام دادیم! اما درآمد خوب مال پزشکها شد که نصف ما هم سگ دو نمی زنند اگر قرار است ما با سختی و بی پولی و بدبختی زندگی کنیم پزشکهاو بقیه صنوف هم بایددرست مانند ماو با همین شرایط سخت مازندگی کنند مگر نه اینکه همه ما به یک اندازه به ملت خدمت می کنیم؟!!!!!!!
Amir: 1395/7/2815:07:05،
89
29
با سلام به همه
ی دوستی تو نظرات گفته بود اینا خیلی زحمت کشیدنو درس خوندن،خب منم الان دکتری مکانیک از بهترین دانشگاه کشورم،یعنی ده سال درس خوندم ک دکتری بشم،همون حدودای مدرک تخصص پزشکی،اما درآمدی ک ما داریم کجا و درآمدی ک اونا میگیرن کجا،خدایی رعایت اصولی ک اختلاف طبقاتی رو کم کنه از وظیفه های اصلی هر کشوریه.
Amir: 1395/7/2815:12:52،
76
23
آقا به قرآن ماام درس خوندیم زحمت کشیدیدم عمرو جوونیمونو گذاشتیم شدیم دکتری مکانیک از بهترین دانشگاه ایران،یعنی یچیزی حدود تخصص توی پزشکی،اما درآمد ما کجا و اونا کجا.
بنظرم رعایت یه سری اصول برای کم کردن اختلاف طبقاتی وظیفه هر کشوریه.
ناشناس: 1395/7/2816:31:00،
45
54
دارمد پزشک جراح هندی در سال 15000 دلار یعنی ماهی 5 میلیون تومان

درامد پزشک متخصص غیر جراح ایرانی سالی حداقل 300000 دلار که می شود ماهی 100 میلیون تومان

ماهی 100 میلیون غیر جراح را با ماهی 5 میلیون انهم چراح هندی را مقایسه کنید

حالا کاملا واضح است که اختلاف چقدر است و مهارت و بار علمی پزشکان هندی با ایرانی هم برای همه محرز است.
سعید ۱: 1395/7/2816:35:06،
62
37
صدای دهل ڵز دور خوش است. من نمی دونم چرا با درآمد ۷ برابری پزشکان در ایران چرا هیچ پزشکی از آمریکا بلند نمیشە بیاد تو ایران کار کنند، حتی بازنشتەها. چرا در حالی کە برخی از جراحان برای فرار از درآمد بالا ( چون در صورت بالا رفتن درآمد از یک حد مالیات بە بیش از ۳۵ درصد می رسد و کارکردن ارزش ندڵرد ) در کشور های اروپای ، استرالیا ، امریکا و کانادا برای ۶ ماە بقیە سال بە ایران نمی آیند. نە برادر من اینطور نیست تا بودە فرار از ایران بە سمت کشورەای دیگر بودە چون سطح رفاە و درآمدپزشکان بالاتر است.
امیر : 1395/7/2817:24:31،
38
15
بالای همین فیلد لطفأ لینک مقایسه حقوق معلمان در کشورهای مختلف رو باز کنید و ایران و آمریکا رو مقایسه کنید من دیگه تو این زمینه هیچ حرفی برا گفتن ندارم. اما باید حساب یه شخصی مثل استاد بزرگوار پرفسور سمیعی و امثال ایشون رو که به حق اثبات شده هستند نه با زور تبلیغات و حرف این و اون از حساب کسائی که حتی تخصص دارند (بعضا نمیدونم چه طور گرفتن) اما ذره ای نه سواد و نه انسانیت جدا کرد. ایشون رو اصلا با پول و اینکه چقدر در ماه و سال حقوق میگیره نمیشه معرفی کرد؛ لطفأ. من یه مهندس برق توی شرکت نفتم و همه میدونن حقوق یه مهندس اونم توی نفت توی تگزاس چقدره؛ اون موقع من همکار خودم رو توی عسلویه میدونم که با فوق لیسانس برق توی آلودگی و آفتاب اون منطقه و دوری خانواده داره 3.8 میگیره بقیه همین حدود کمتر و بیشتر(البته ایشون قراردادیه ).
آرمان : 1395/7/2818:41:38،
15
17
مشكل شما مردم اينه كه قيمت سلامتيتونو نميدونين، حاضريد بريد يه غذاي آشغال بخوريد و ٥٠ هزار تومن سود بريزيد تو جيب صاحب رستوران ولي ٥٠ هزار تومن ويزيت كه قراره باهاش سلامتي از دست رفتتون برگرده بي انصافيه نه؟ يه تعميركار براي ٣ دقيقه كار رو ماشينتون حداقل ٥٠ هزار تومن ميگيره، اون زياد نيست ولي ويزيت زياده...
كلا ما ايرانيا هرچيزي كه رو كه راحت به دست بياريم تعجب ميكنيم، همون خارج از كشور كه سنگشو به سينه ميزنين اگر كسي بخواد توسط يه فوق تخصص ويزيت بشه يا براي يه سونوگرافي و ام آر آي بايد حداقل ٢ ماه تو صف انتظار بمونه، اينجا چي؟ صبح تصميم بگيريد بريد دكتر تا ظهر يه فوق تخصص شما رو ويزيت كرده و باز هم شاكي هستيد، ار صميم قلبم آرزو دارم اينجا هم مثل خارج بشه تا بشينيد حسرت گذشته ها رو بخوريد...
آرمان : 1395/7/2818:42:59،
23
18
در ضمن شما كه تو يه صنفي نيستين نميدونين چه خبره بيخودي صحبت نكنيد، اكثر پزشكان خوب و دانشجويان پزشكي دارن تمام تلاششونو ميكنن از كشور برن ولي اجازه ي رفتن رو بهشون نميدن...
آرمان : 1395/7/2818:49:10،
23
22
اين دو دو تا چهارتا هاتونو چرا براي رستوران دارا، حاجي بازاريا، طلا فروشا، بساز و بفروشا، كارمندايي كه هر روز رشوه ميگيرن و غيره چرا نميكنين؟؟؟ زورتون به پزشكا رسيده كه تلاششون اينه كه سلامتيتونو بهتون برگردونن...
واقعا براي مردم ايران متاسفم...
آرمان : 1395/7/2818:54:01،
30
30
رو به مهندسين عزيز ايراني:
شماهايي كه اينقدر ميگيد ما هم زحمت ميكشيم و فلان و بيسار بگيد ببينم تا حالا چيكار كردين كه اسمتونو تو دنيا ببرن؟ چه ساختمون يا پروژه اي احداث كردين كه تو دنيا مطرح بشه؟ چه اختراعي كردين؟؟؟
يه كم اخبار پزشكي خارج از كشور رو ببينين، ببينين جراحاي ايراني كجاي دنيان؟ وقتي خود پزشكان امريكايي اذعان ميكنن كه مهارت جراحان ايراني فوق العاده بالاس و كساني هستن كه از كشورهاي امريكايي و اروپايي ميان ايران براي جراحي، وقتي تو پيوند اسم ايران تو دنيا مطرح شده، وقتي پزشكان قلب ما تو دنيا مطرحن شما مهندسين چيكار كردين كه تو دنيا مطرح كنيد ايران رو؟؟؟؟
متاسفانه مردم ايران هيچوقت قدر داشته هاشونو نميدونن و وقتي از دست رفت حسرت گذشته رو خواهند خورد...
آرمان: 1395/7/2818:57:57،
26
25
وقتي كار مفيد تو اين كشور ٢٢ دقيقه هست و اون فردي كه مفيد داره ٢٢ دقيقه كار ميكنه مياد از پزشكي ايراد ميگيره كه در ٤٨ ساعت حداقل ٤٠ ساعتشو داره كار ميكنه و انتظار داره درآمدش مساوي اون پزشك باشه بايد فاتحه ي وجدان و عدالت مردم تو اين كشور خونده بشه...
عزيزم شما هم تو ٤٨ ساعت فقط ٥ ساعت بخوابي و بقيشو كار كني و از مغزت هم استفاده كني ١٠٠٪‏ پولدار ميشي...
آرمان : 1395/7/2819:21:01،
37
27
ميريد بيمارستان دولتي جراحي مغز ميكنيد ٩٠٠ هزار تومن ميديد، بعد براي آرايش عروس ٣ مليون تومن پول ميديد...
حتما پزشكه زيادي ميگيره ديگه...
حق و صبر: 1395/7/2822:39:05،
22
18
جالبه واقعا این مملکت ما
درآمد معلم و مهندس کمترینه ولی درآمد پزشک سر به فلک میکشه!
حالا کارشون چیه؟ معلم تربیت نیروی انسانی ، مهندس ساختن زیرساخت های پیشرفت
ولی پزشک؟!
حالا باز هم جالب تر اینکه تو کشورای پیشرفته دقیقا برعکس اینه!
آرمان : 1395/7/2823:13:19،
19
19
هزينه ي آرايش عروس: بين ١ تا ٤ مليون تومن، نوش جونش
هزينه ي جراحي آپانديسيت كه داره ميكشتت: ٥٠٠ هزار تومن، حرومش بشه
هزينه ي تعويض روغن ارزونترين ماشينا: حداقل ٥٠ هزار تومن، نوش جونش
ويزيت پزشكي كه ميخواد سلامتيتو برگردونه: ٥٠ هزار تمون، حرومش بشه
سودي كه با خريد يه ماشين ١٠٠ مليوني تو جيب نمايشگاهيه ميره: ١٠ مليون تومن، نوش جونش
هزينه ي گذاشتن بالن و فنر تو قلبت كه اگر نذاري به زودي ميميري: ٥ مليون تومن (اگر جاي خصوصي باشه، اگر دولتي باشه كه حدود ١٠٠ هزار تومن)، حرومش بشه
درآمد يه سوپرماركتي: حداقل روزي ٧٠٠ هزار تومن، نوش جونش
درآمد پزشك فوق تخصص: حرومش بشه
اين طرز فكر مردم غيور و عادل و با فرهنگ ايرانه...
آرمان : 1395/7/2823:20:12،
12
18
از صميم قلبم آروز ميكنم روزي تمام دانشگاه هاي پزشكي كشور دانشجوي پزشكي بدون كنكور و حتي شرط معدل بپذيرن تا همه ي مردم برن رشته ي پزشكي، ببينيم بعد از ٢ سال چنتاشون پشيمون ميشن و انصراف ميدن، ببينيم چنتاشون ميتونن تحصيلشونو حتي تموم كنن، و از اينايي كه تحصيلشونو تموم كردن چنتاشون ميتونن وارد يه تخصص خوب بشن و تخصص و فوق رو هم به پايان برسونن، و در آخر چنتاشون ميتونن اونقدر مريض درمان كنن كه همه ي مريضاشون به بقيه معرفيشون كنن و درآمد ميلياردي پيدا كنن...
دوستان عزيز اينقدر جوگير نباشين لطفا، اون پزشكي كه درآمد ميلياردي داره كسيه كه تو دنيا رو اسمش قسم ميخورن، پزشكي كه كارش خوب نباشه كلاهش بدجوري ميوفته پس معركه، در تمام اقشار هم همينه، هر كسي كه تو رشته و صنف خودش كارش درست باشه خوب پول در مياره و كسي كه كار عادي انجام ميده در آمد معمولي داره و كار ضعيف هم درآمد كم...
آرمان : 1395/7/2823:33:06،
12
17
باز هم اين مسئله رو بگم كه ايراد اصلي از طرف بيمه ي درماني كشور هست كه مردم رو به خصوص كساني كه درآمد كمي دارند رو درست پشتيباني نميكنه و اين باعث ميشه مردم با پزشكا بد بشن...
کیان: 1395/7/2823:50:38،
13
14
سنگ پای قزوین در برابر این سازمان باید سر تعظیم فرود بیاره. در کشوری که متوسط درامدش یک دهم متوسط درامد تو امریکاست باید پزشکاش هم یک دهم پزشک امریکایی درامد داشته باشن
سالار: 1395/7/2811:19:35،
118
21
همه ی بدبختی اینه که هزینه های ما به نرخ دلار حساب میشه ولی درآمد برحسب ریال هست...
هیچ مسئولی اتو این 38 سال هنوز نتونسته برای حل این مشکل یه راه حل حتی پیشنهاد بده...
پس ناکارمدی در همه ی این دولت ها بوده و بنابراین اندکی صبر سحر نزدیک است...
بزودی موج انفجار دامن همه را خواهد گرفت و همه چیز به نفع جوانان تمام خواهد شد...
کوکی: 1395/7/2811:46:20،
81
24
بنده هم همین فکر رو میکنم.چون هرچی فکر کردم دیدم هیچ درست شدنی در کار نیست.دیگه از اون شرایطی که امکان برگشت به سمت بهبود بوده گذشتیم و باید دیگه منتظر باشیم ببینیم که کی.....
آرش: 1395/7/2823:46:56،
19
16
در پاسخ به نظر آرمان :مثل اینکه متوجه نیستند که تمام ابزار کار تشخیص پزشکان محترم ما ساخته دست مهندسا میباشد بگذارید خلاصه بگویم که بدون همیاری و همکاری مهندسا پزشکای ما از تشخیص یه سرما خوردگی عاجزن. مگر نه اینکه به محض مراجعه به مطب نسخه سونو گرافی رادیولوژی و mri .,,,,... اماده س ومگه این دستگاها وتجهیزات حاصل زحمت مهندسا نمیباشد ختم کلام اینکه پزشکان پرادعای ما اپراتورهای دستگاههای مهنسی ان. گذشت آن دوران که ابن سیناها بدون هیچ ابزاری وبا تشخیص طبابت میکردن
پاسخ به آرش : 1395/7/2900:56:38،
12
14
بله درست ميگي شما، ولي بگو ببينم كدوم يكي از اين دستگاه هايي كه با مهندسي ساخته شده رو مهندسين ايراني ساختن؟؟؟ ام آر آي؟ سي تي اسكن؟ سونوگرافي؟ كيت هاي آزمايشگاهي؟ ابزار اتاق عمل؟ حتي دستكش و تيغ جراحي و دستگاه فشار خون هم مهندسين ايراني نتونستن بسازن هنوز، يه كپسول اكسيژن ساختن كه اونم تمام مريضايي كه استفاده ميكنن ناراضين و دنبال خارجيش ميگردن كه قيمت بالايي هم داره، چي ميگي برادر من؟ اول وارد يه قشري بشو از اول تا آخرش رو ببين بعد قضاوت كن...
کوکی: 1395/7/2811:19:52،
155
193
اینجا درآمد پزشکان در هر 2 الی 3 ماه 1 میلیارد تومان هستش.من موندم چه سر بریده ای پیش این پزشکان دارن که نمیتونن جلوی حقوق نجومیشون رو بگیرن.
یه بیمه مسولیت میزنن تنگ کارشون و یه برگه رضایت میگیرن و بعدش یا علی از تو مدد مریض رو میبرن تو قصابی.
زنده موند که چه بهتر اگه هم مرد که خب هیچی.
به چشم خودم خالض دریافتی 250 میلیون تومنی یه پزشک رو توی شهرستان دیدم.جالبه چرا حقوق همه مشاغل با آمریکا مقایسه نمیشه؟؟؟؟؟؟
وحید ص: 1395/7/2812:37:23،
107
123
به حقوقهای نجومیشون کاری ندارم.
اصل عدالت میگه ویزیت پزشک برای 2 دقیقه کار 35 تومن. حقوق کارمند و کارگر واسه یه روز کار 35 تومن.
هرچقدر هم که درس خونده باشن بازهم اصلا عادلانه نیست.
مهران: 1395/7/2811:24:55،
121
179
وا مصیبتا
زنهار عجب متن حیرت افکنی بود
بیانیه سازمان نظام پزشکی بود یا مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی؟
علی: 1395/7/2811:25:46،
139
180
مطلبی کاملا خنده دار
از سازمان پزشکی خواهشمندیم حقوق سایر مشاغل را هم در آن کشور بررسی کنند.
همانطور که با واردات بی رویه رشته مهندسی را تو این مملکت از بین بردیم از مسیولین امر خواشمند است با وارد کردن پزشکان از سایر نقاط جهان از قبیل هند و چین که با کمترین مبلغ و بیشترین کارایی کار می کنند حداقل جون مردم را از دست پزشکان پول پرست و بی سواد این مرز و بوم نجات دهید.
مسعود: 1395/7/2811:27:24،
79
101
اخلاق مدتی است که از جامعه ما رخت بربسته که ریشه در عوامل بیشماری مثل جنگ،اقتصاد،تکنولوژی،تغییر ضائقه و...دارد.شاید انتظار جامعه از قشر فرهیخته زیاد است..شاید ما برای درد مان درد هایمان به امثال ابو علی سینا که اسوه معرفت و علم بودند امروزه بسیار نیازمندیم...من پدر پیری دارم که چند ماه یکبار نزد پزشکی معروف میبرم...از رفتار او شرمم می اید...براستی پزشکان باید اخرین افرادی باشند که از قافله معرفت جدا بیفتند...منظور ما این است...هر چه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک
اکوایس: 1395/7/2811:27:42،
181
181
نظرتون پزشکهامادی هستند++++++یا اصلا به پول فکر نمیکنند------؟؟؟
OMID: 1395/7/2811:29:37،
112
177
منم قبول ندارم درامد پزشکان ما 9 برابر پزشکان امریکایی 90برابر پزشکای امریکایی اگ فقط به ویزیت عمل زیرمیزیاشون توجه کنید میفهمید
فرهنگ: 1395/7/2811:36:19،
135
165
الهی نه نه به قربونتون بره
یعنی ما ها که مثلا مهندس و وکیل و معلم و ......این مملکت هستیم یه هو مدرک به همون دادن ما که اصلا درس نخوندیم .
دوم
منظور مردم این مملکت همون پزشک نماهایی هستن که معیار آنها فقط پول است و بس و هیچ گونه بویی از انسانیت نبرده اند و نیازی به اغراق نیست که در جامعه ی کنونی ایران از این دسته میتوان به وفور پیدا کرد . و فقط قسم نامه پوشالی امضاء کرده اند
معلم: 1395/7/2811:41:15،
130
168
من میگم دوازده برابر امریکا درامد دارند در زنجان دکترهایی هست که هرروز بالغ بر بیست میلیون درامد دارند و از یک ریال خود هم نمیگذرند و تهران هم اشنا داریم پزشکه که درامدش دیگه قابل از پارو بالا میره بخدا ظلمه که حق ویزیت شون از حقوق یک روز کارگر و کامند بیشتره و همین باعث شده همه دانش آموزان به رشته تجربی گرایش پیدا کنند.وجالبتر اینکه اجازه جذب دکتر رو نمیدهند که مبادا درامدشان کم بشه
رهگذر: 1395/7/2811:42:28،
115
169
خودت حرفایی که زدی (دفاع خنده دار و مظلوم نمایی که بر همه در این جامعه روشنه)باور میکنی. آمارهایی که در خصوص درامد پزشکان متخصص شاغل در ایران گفتی یه بچه هم باور نمیکنه چه برسه به ملتی که خیر چندانی از شما ندیده که هیچ بلکه تعدادی صدمات غیر قابل جبرانی به سلامتشون وارد شده.
چند ثانیه به این جمله فکر کن: اگه مردم با پزشکان در این جامعه مشکل دارن لابد کاری کردن که مستحق این نگاه منفی اند.
بعضی از این پزشکان دلال سلامتن نه طبیب
ایران جیب عزیز لطفا منتشر کن
سعید: 1395/7/2811:45:11،
132
172
من رفتم از بهترین دانشگاه کانادا مدرک مهندسی نفت گرفتم الان هیئت علمی هستم دارم 5 تومن میگیرم.
الان رفتم دکتر ارتوپد. 30 ثانیه تو مطب نبودم. 33 تومن ازم گرفت. از 10 تا 12 صبح 20 نفرو ویزیت کرد. دیگه برید حساب کنید. بعدم میبینی رفته دانشگاه آزاد مدرک گرفته.
یعنی من از خونه دور نبودم؟ فقط اون بوده؟ فقط اون درس خونده؟ به من با آمپول علم ترزیق کردن؟
نیما: 1395/7/2908:14:05،
13
16
بنام خدا
اقای مهندس نفت چه کاری بلدی انجام بدی، مدرک را ول کن،خروجیت چیه؟ هنرت چیه؟ غیر از درس دادن کاری بلدی؟ از این مدرک ها زیاد هست؟
دست خیلی ها هست
یک پزشک برای یک عمل اپاندیس ساده ، پر از استرس میشه
شما چی کل استرس زندگیت اینه که یک مرتبه اخر ترم نمراتت دیر اعلام نشه
تو نخ پزشک نباش اون زندگیش را گذاشته
برو تو کار بقیه اینجا چیزی گیرت نمیاد
ضمنا ازاد و دولتی هم نداره، اگر هنر داری دانشگاه ازادی باش، پول در بیار، حقوق دانشگاه همینه
سوزن بان: 1395/7/2910:07:45،
8
14
به نیما
حاظرم شرط ببندم موقع عمل آپاندیس همون یه ذره استرسی هم که داری واسه اینه که یه وخت تیغ جراحی گوشه ناخن تتو شده ات رو نگیره
والا بیمار که مهم نیست و " خروجی کارت" هم که از قبل مشخصه یعنی : بیمار مرحوم و شکم پاره !و در بهترین حالت مرگ در اثر عفونت داخلی و یا جا موندن موبایل و بیل و کلنگ و... درون شکم بیمار بد بخت !
خیالتون هم که کاملا از عواقب بعدیش راحته
مُرد که مُرد به....
1200: 1395/7/2811:47:15،
105
172
زيرميزي هاشون بسه .واقعابي انصافن.هيچكي هم متخصص نيست.واسه سرماخوردگي بري پيش5تادكتر5تانظرمختلف ميشنوي.تازه بعضي ها هم معتقدن بايدعمل كنيم!!!!!!!
فقط به فكرجيب وزيرميزي شون هستن.
ناشناس: 1395/7/2811:56:59،
112
169
این دکتر ها عجب رویی دارند که می گن حق ما ضایع شده دکتری که روزانه پنجاه میلیون تومان درامد دارد و هیچ مالیات پرداخت نمی کنه و آنقدر پول جمع کرده که یک بیمارستان خصوصی تاسیس کرده و ملت بیچاره و سرکیسه می کنه چطور این پولها را می خوره
اميد: 1395/7/2811:58:52،
108
174
ي پيشنهاد كل بودجه مملكت رو به ۲۳ هزار متخصص و فوق‌تخصص شاغل در بخش دولتی با درآمد يك پزشك در آمريكا ( يك ميليارد هر كدام ) بدهند وبقيه زحمت كشان و جوانان مملكت سماق بمكن خخخ ... برووووو بابا
بهترين روش اينه بروند از هندوستان پزشك بيارن تا عرضه بيشتر بشه اونوقت متخصص ما با كله مياد حقوق 10 ميليوني ميگيره نه كارانه 800 ميليوني دقت كنين 800 ميليون كارانه يك ماه يك متخصص شاغل بيمارستان عجبااااااااااااااااا بايدم زبونتون دراز باشه
علی: 1395/7/2812:00:46،
103
167
خود وزیر ذر مجلس اموالش را 800 میلیارد تومان اعلام کرده حالا حساب کنید حقوق ایشان طی 25 سال کار در شغل پزشکی ماهیانه چقدر میشود.
سعید: 1395/7/2812:04:24،
188
86
پزشکان هم مثل همه مشاغل دیگه خوب ، بد ، منصف و بی انصاف دارن و عمومیت دادن نظر منطقی و درست نیست ... هر کس از شرایط و شغلش راضی نیست فورا پای پزشک رو وسط می کشه و متاسفانه بیشتر این دوستان هم از تحصیلکرده های این مملکت هستن! با سیستمی که حضرات مسئولین برنامه ریزی و پیاده کردن نوبت به همه اصناف و دوستان میرسه که به هم بپرن متاسفانه ...
ناشناس: 1395/7/2812:04:58،
176
85
بابا چرا گیر میدید به هم.گیر دادین به حقوق شرکت نفتیا همش نابود شد حالا نوبت دکترا شده.والا بلا حقوقشونو کم کنن نمیان بدن من و شما.همشو بالا میکشن میره
کوکی: 1395/7/2812:28:21،
85
81
اگه قراره بدبخت بشیم همه با هم بدبخت بشیم.اینجوری حداقل اگه شکمت گرسنه باشه تو دلت حسرت نیست که یکی تو این خراب شده پورشه داره و شما پیکان داری.
محمود: 1395/7/2812:34:34،
84
114
در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است
همين اول شما بفرماييد درامد بقيه مردم در امريكا ميانگين چقدره؟
عزيزم من خودم كارمند آزمايشگاه تشخيص طبي هستم. ديگه پيش ما ملق بازي؟
پزشك امروز بدون عكس و ازمايش يعني هيچي. حالا من و شما تفاوت حقوق مون چقدره؟ ماهي دو ميليون سالش ميشه 20 تا خالص ماليات در رفته كو تا 1 ميليارد
پاسخ به اميد: 1395/7/2812:51:45،
136
82
نميدونم سنت به اون موقع كه پزشكاي هندي و بنگلادشي تو ايران بودن ميخوره يا نه ولي بد نيست بدوني امار مرگ و مير مادر باردار خطاهاي پزشكي بيماري هاي واگير تو اون زمان سر به فلك ميزد حرف زدن خيلي اسونه اميدجان ولي قبلش فكر كن كه حرفت خداي ناكرده ناحق نباشه
ss: 1395/7/2820:22:19،
17
20
اون زمان دانش پزشکی به حد الان پیشرفت نکرده بود
اون زمان هنوز مردم معنی واکسیناسیون رو نمی دونستن و صبح و شب تو تلویزیون تصویر واکسن رو نشون میدادن تا چشمها بهش عادت کنه و رفته رفته واکسنها توسعه پیدا کرد( که زحمت اون روهم پزشکان متعهد و انسان دوست (نه پول دوست) خارجی کشیدن و نه امثال تو)
اون موقع کسی زیاد اهمیتی به وضعیت تندرستی خودش نمیداد چون آب و هوا و غذا سالم بود و بیماری کم بود.
حتی مردم با دید بد بینی به قرض و شربت نگاه می کردن نه مثل الان که از صبح تا شب کار ملت شده تخلیه انواع قرص و شربت داخل شکمشون(به جای غذا)
پس نتیجه می گیریم که پزشکان متعهد هندی و پاکستانی و بنگلادشی وظیفه خودشون رو به نحو احسن انجام دادن(من خودم هنوز احترام و وظیفه شناسی اونها جلو چشممه)
و در ضمن اگه الان شفافیت اطلاعات بود شماها و سایر همکاران دوختورتون همین یه ذره آبرو رو هم نداشتین


ss: 1395/7/2820:42:25،
14
16
در ادامه اون مطلب قبلی هم بگم که:

اون موقع همون پزشک هندی و بنگلادشی قسمت عمده تشخیصش گوش دادن به درد دل بیمار و بررسی دقیق شرح حال و علائم بالینی اون بود و تنها وسیله در دسترسش هم گوشی معاینه دور گردنش بود!

نه مثل الان که این همه دستگاههای تشخیص طبی به مدد پیشرفت علم و نبوغ مهندسین (مهندسین مظلوم) ساخته شده و امثال شماها فقط اپراتور اون دستگاهها هستین گفتنی زیاده...

تنها دلیلی هم که " فعلا" دارین خوب میتازونید اینه که درمان خود "اونها" به شما وابسته اس که اگه غیر از این بود بلائی صدها برابر بدتر از مهندسین مظلوم سرتون می اومد که حض کنید
برومند: 1395/7/2812:55:04،
141
84
از دوستان عزیز یک نفر لطف میکنه به من کم فهم بگه کدوم صنفی کار خودش رو درست انجام میده که از صنف پزشکان این انتطار رو دارید؟ پزشکان هم مثل من وتو آدمند و بر اساس جریان آب شنا می کنند ولی از اونجا که بحث جان آدمیزاد هست شدیدا اعتقاد دارم وجدان کاری بالاتری به نسبت سایرین دارند.در ضمن وقتی بحث آماری میکنیم در مورد متوسط درامد صحبت می کنیم و نمیشه یک مورد که درامد میلیاردی داره رو به همه سرایت بدیم.
عزت زیاد
برومند: 1395/7/2812:58:43،
136
81
در ضمن دوستان عزیز بجای اینکخ زیرپای همدیکه رو خالی کنیم بهتر مدافع هم باشیم و حقوق هم رو زنده کنیم ...مراقب سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن باشید
حسن: 1395/7/2813:12:35،
51
42
درآمد پزشکان بسیار زیاد و ظلم در حق مردم است. نه احترام به بیمار می گذارند و نه درست کارشون را انجام میدن. مخصوصا دندانپزشکان حقوق های نجومی دارند.
شاپور: 1395/7/2813:17:44،
43
73
کورش برخیز!
"راه در دنیا یکی است و آن راه راستی است."
ننگ ابدی بر پزشکان پول پرست و کسانی که بیشتر از حقشون دریافت میکنند.
!کوروش به پاسخ به شاپور: 1395/7/2821:12:07،
14
10
جانم با منی؟
تا جایی که یادم می آد اون زمان که من زنده بودم بیشتر اهل عمل بودم تا نفرین کردن
عایا فکر می کنی الان با نفرین جنابعالی ننگ ابدی رفت چسبید به مخاطبت؟
ما اون زمان نصف دنیا را با نفرین پیر زنها تحت تسلط نداشتیم بلکه با زور بازوی مردانه تحت اختیار در می آوردیم
افتاد؟
در پایان شرمنده عامیانه صحبت کردم (هر چند باید مثل فیلمهای تاریخی صحبت میکردم داداش)

من برم دوباره بخوابم دیگه بیدارم نکن آآآ خوب؟
بابا: 1395/7/2813:32:35،
50
73
خب معلومه نظام پزشکی از خودش دفاع میکنه .
حقوق کارمند ایرانی : 2 میلیون
درآمد (تاکیداً درآمد پزشکی) پزشک ایرانی 200 میلیون
حقوق کارمند خارجی : 25 میلیون
درآمد پزشک خارجی : 50 میلیون
امیر: 1395/7/2813:33:05،
42
79
راه حلش اینه که پذیرش دانشجو پزشکی رو هم مانند دانشجوهای مهندسی زیاد کنند اما چون درامد نجومی خودشان کم میشه اینکارو نمی کنن
بی باک: 1395/7/2813:37:55،
41
74
من خودم پزشکی میشناسم که ماهی حدود 400 میلیون درآمد داره . یک آدم بدبختم که میره پیشش هزار تومن کم نمیکنه
آتیلا: 1395/7/2813:39:59،
43
78
زیر پای هم رو خالی کنیم؟
یعنی چه؟ اینا دارن جیب مردم بیچاره رو خالی میکنن.
بابا بخدا این از تبعیض هم اون ور تره.
یک کارگر بره صبح تا شب تو گرما و سرما کار کنه بعد بیاره در عرض 2 دقیق تقدیم یک پزشک که جای گرم و نرم نشسته بکنه.
کارگر ما برجی 1 تومن بزور میگیره. حالا شما برو ببین تو این امریکائی که میگی یه کارگر چقدر میگیره.
همه ما تو این مملکت داریم زندگی می کنیم و حقوقها حتی الامکان باید نزدیک به هم باشند. چون هزینه زندگی برای همه یکسانه.
محمد: 1395/7/2813:47:18،
42
77
گیریم یک میلیارد درست . با کسر ۲۰٪ مالیات و تقسیم بر ۱۲ میشه ماهی ۶۶ میلیون تومن . تو آمریکا بیمه بیکاری ۱۵۰۰ دلار و حداقل دستمزد هم ۳۰۰۰ دلاره یعنی ۵/۵ و ۱۱ میلیون . تو ایران ۶۰۰ هزار و ۹۰۰ هزار تومنه . در مقام مقایسه درآمد میانگین پزشک چقدر باید باشه؟ از طرفی به عنوان کسی که ۲۸ سال تو بیمارستان مشغول کار هستم با صحت بالای ۹۰٪ میگم درآمد میانگین پزشک متخصق در ایران در همون حوالی یک میلیارد در ساله که متاسفانه اختلاف و شکاف بزرگی هم بین خودشون هیت . یکی ده میلیون یکی ۱۵۰ میلیون به بالا . اینجاش مشکل سازه و صدالبته تفاوت کار کردن پزشک در ایران و آمریکا . شاهدش هم بیمه مسئولیت چند هزار دلاری اونا و زیر ۵۰ دلاری ماست . پزشک آمریکایی مثل تمام پرسنل سر وقت میاد و روپوششو میپوشه و شیفتشو تماما در خدمت بیماره . پزشک ما هلک و تلک هر وقت میخواد میاد هر وقت میخواد ویزیت میکنه و هر وقت میخواد میره
محمد : 1395/7/2814:02:32،
48
94
اگر اونطرف حقوق اینقدر بالا بود کلی از این پزشک ها مهاجرت میکردن ولی اینطور نیست خیلی از خانواده های آنها رفتن و این دکتر ها فقط سالی دو بار میرن بهشون سر میزنند و بقیه سال را تو ایران در حال چاپ اسکناس هستن
بابک: 1395/7/2814:03:34،
54
93
1-اولا که متخصصین ما خودشون می دونند تشریف ببرند آمریکا و اروپا حتی به عنوان پزشک عمومی هم قبولشون نمی کنند!
2- سیستم بهداشتی درمانی ما از پایه مشکل داره! متخصصین هیئت علمی تو بیمارستان های دولتی برا هر مریض یک دقیقه هم زمان نمی گذارند بلکه بدبخت ها رو می دند دست دانشجو ها و سریعا تشریف می برند دنبال تجارت بعدی! واقعا دریافت کارانه های چند صد میلیونی بای خیلیاشون حرامه
3- وزارت بهداشت که شده وزارت رفاه پزشکان! همش پزشک سالاری! کسی که در زمینه علوم آزمایشگاهی دکتری گرفته نباید آزمایشگاه بزنه بلکه فقط کسی که پزشکه و هیچ اطلاعاتی از آزمایشگاه نداره با گرفتن تخصص پاتولوژی میتونه مسئول آزمایشگاه باشه! یا کسی که دکتری ژنتیک پزشکی گرفته باشه نباید مشاوره ژنتیک انجام بده بلکه پزشک عمومی قادر به این کاره( از عجیب ترین تصمیمات پزشکی که منحصرا در ایران هست).
یاشار : 1395/7/2814:09:37،
55
66
ای کاش یک تحقیق بی طرف انجام می شد تا ببینیم این پزشکانی که کارانه های نجومی می گیرند چند درصد بیماری های جدی مثل سرطان رو به موقع تشخیص می دند! ما که تو این چند سال در فامیل و آشنایان دیدیم طرف دو سه سال بیمار بوده تازه یه هفته قبل از فوتش بیماریشو با تردید تشخیص دادند!!
الان یه تعداد دانشجوی پزشکی میان اینجا کامنت می ذارند که یه عده عقده ای که پزشکی قبول نشدند و بیکارند دارند به به ما حسادت می کنند. به خدا اینجور نیست! اونهایی که اخیرا گذارشون به بیمارستان ها افتاده و تا حدی به پزشکی و حقوقشون آشنایی دارند می دونند من چی میگم!
احمد: 1395/7/2814:16:02،
89
22
کشور ما جزو معدود کشورهایی در دنیا هست که آموزش پزشکی از وزارت علوم جدا بوده و توسط وزارت بهداشت انجام میشه! همین هم باعث میشه که همه بیمارستانهای دولتی ما آموزشگاه باشه و بیمار بدبخت هزینه اش را پرداخت کنه! از طرف دیگر برخلاف دیگر کشور های دنیا وزیر بهداشت و مسئولین رده بالای وزارت بهداشت خودشون پزشک هستند و اگر هم پزشکی تخلفی بکند خودشون رسیدگی می کنند! نظارت هم با خودشونه! معلومه که چنین سیستمی همیشه منافع خودش رو در اولویت میذاره!
مهدی: 1395/7/2814:27:40،
32
58
البته یک پزشک متخصص در آمریکا بسته به منطقه ای که خدمت می کند می تواند تا 300000 دلار هم درآمد داشته باشد ولی به طور میانگین 230000 دلار درامد پزشک متخصص در سال است.در همین حال یک کارمند معمولی هم به طور متوسط 55000 دلار در سال دریافت می کند.بدون احتساب مالیات و سایر هزینه ها تقریبن 5 برابر یک کارمند معمولی.البته در مقام مقایسه باید مسئولیتها و نوع خدمات هم مورد مقایسه قرار گیرد.اگر همین نسبت را برای ایران رعایت کنیم یک پزشک متخصص نمی تواند حقوقی بیش از 10 ملیون داشته باشد!
ایرانی: 1395/7/2814:41:09،
37
73
جالبه برای نظر منفی درباره مافیایی پزشکی هرنظری رو لایک مثبت اعمال نمیشه ول منفی سریع. ایران جیب هم بله
آروین: 1395/7/2901:19:27،
11
13
نه عزیزم، اینطور که معلومه یه بنده خدایی با تغییر آی پی هی تند تند منفی میده زیر نظرات مخالف :-)

سازمان دم روباه: 1395/7/2814:44:48،
58
45
این نظام پزشکی ناکارامد باید جمع بشه. روز روشن با وجود دم خروس به این بزرگی قسم هم می خورند.
شوش: 1395/7/2814:54:24،
69
23
دلیل عدم مهاجرت درآمد خیلی زیاد پزشکان خارجیه و اینکه اجازه نمیدن یه مهاجر همچین درآمدی داشته باشه.
خدايا: 1395/7/2814:58:04،
55
82
مثل اينكه پزشكا دور هم جمع شدن تا به نظرات واقعي منفي بدن.
بدين اما خدايي بالاسر هست كه خودش ميدونه چكارتون كنه زير ميزي بگيرها.
مو: 1395/7/2815:23:00،
50
77
پزشك امريكايي با پول خودش درس ميخواند نه با پول مردم.
امیر: 1395/7/2816:03:14،
77
57
جوک نگو جناب مو. پزشکا با عرضه خودشون جوونیشون رو گذاشتن تا پزشک شدن همون وقتی امثال شما مشغول خوشگذرونی بودین اونا عمرشونو گذاشتن,نه با پول ملت .کدوم پول ملت ,بعدشم میرن طرح یه جای پرت که امثال شما ها یه روزم تحمل نمیکنین.شک نکنین ملت عقده هر چیزی رو که نمیتونن بهش برسن دارن. امثال شماها اگه عرضشو داشتین خودتون با کله میرفتین پزشکی.تو ایران هیچکی نمیخواد خودشو بکشه بالا همه فقط سعی دارن تا اونجا که میتونن دیگران رو بکشن پایین بلکه کمبوداشون جبران بشه.
آرش: 1395/7/2821:52:29،
25
16
در پاسخ به اقای امیر باید بگویم هم من وهم شما با هزینهاین ملت یعنی بیت المال تحصیل کرده ایم البته اگه شما دانشگاه آزادی نباشید.منتهی چون امثال من وضع درسی و ریاضی رابهتر از شما میفهمیدیم رشته فنی و مهندسی را انتخاب کردیم وهیچ وقت به بازار کار نا بسامان امروز نیاندیشیدیم وبها هم ندادیم بلکه تنها به حل مسایل پیچیده ریاضی و فیزیک ووو فکر میکردیم وشماهم اگه دانشجوی دانشگاه دولتی بودی همینطور ولی حالا شمای متخصص پزشکی باید 400میلیون در امد داشته باشی من متخصص فنی باید6میلیون این اشکال کار شما نیست اشکال سیستم بیمار اقتصادی مملکتمونه قطعا اگه برا مهندسا هم پیش میامد بدشان نمیامد. لذا همشما وهم ما خوب میدانیم که پزشکا نه نخبه بودن ونه زحمت بیشتر کشیدن موید این موضوع مقایسه میزان جذب دانش اموخته گان تجربی وفنی در دانشگاههای برتر دنیاست برید خدا روشکر کنی که در این اشفته بازار قرعه اقبال بنامتان
سعید: 1395/7/2816:00:04،
58
77
پزشکا رفتن همدیگه رو خبر کردن بیان منفی بدن. حالا بازم بگین درس خوندن و زحمت کشیدن!!
پزشك: 1395/7/2816:02:55،
85
62
اين همه نظر منفي به شماهايي كه به پزشكان تهمت ميزنيد و عقده هاي فرو خورده خودتونو نشون ميدين بيانگر شخصيت بالاي مردم ماست اشكال شماها اينه كه متوجه نيستين پشت اون ٥ دقيقه ويزيت ٣٠ سال رنج و زحمتي وجود داره كه امثال شماها حتي از خوندن يك صفحش عاجزين به جاي اعتراض به حقوق پزشكان يكبار هم شده جرات و شجاعت داشته باشين و به جاي بي مسئوليتي و تنبلي اعتراض كنين تا حقوق شما هم مثل كارگراي امريكايي بشه اگه ايران براي ما بهشته شما به جاي توهم ايجاد جهنم براي ما براي خودتون بهشت بسازيد.
علی: 1395/7/2816:46:37،
50
56
ول کن بابا همچین میگه رنج و زحمت کشیدیم انگار چی کار کردین ما مهندسایه دانشگاههای درست حسابی که خیلی بیشتر از شماها درس خوندیم اونم همش علم و محاسبات .پزشکا که اصن علم ندارن همش توی بیمارستانن کاملا تجربی هست فقط تو بیمارستان عشق و حال میکنن دوستامو دیدم که میگم
صاحب عزا: 1395/7/2817:02:20،
12
13
وام نزدیک)چرت نگو دکتر - هفته قبل یه بیمار ( یکی از اقئ بردیم بیمارستان با یکسال سابقه کار عمل کرد و ایشون سه روز پیش فوت کردند تازه تو بیمارستان دولتی 19.5 مبلیون تومان هزینه براش در آوردند که بایستی یک خانواده روستایی پرداخت کنند و جالبه قبل از پرداخت اجازه تحویل جسد برای دفن و کفن را هم نمیدادند - اگر حقتون بود حلال ولی اگر نا حق بود خدا رو بچه هاتون عوضش رو بگیره
تازه میخواستیم انتقال بدیم تهران بیمارستان خصوصی برای بدست آوردن پول قلمبه شون هزار تا قانون و سند آوردند و گفتند عمل ساده ای است هر روز ده تا از اینا انجام میدیم بعد فهمیدیم اینا میکشند نه عمل میکنند. خدا بیامرزدش بنده خدا و لعنت کنه به پزشکان پول پرست
سامان: 1395/7/2817:26:12،
30
34
این همه نظر منفی تجمع و هجوم شما پزشکان به این صفحه برای کتمان حقیقت است.شما پزشکان خیلی خوب میدونید که اصلا وجه مثبتی دربین مردم دیگه ندارین.پزشکی فقط یه کاسبی پر سوده.
مهدی: 1395/7/2817:52:51،
30
35
وقتی خودت هم که یک پزشک هستی میگی ویزیت 5 دقیقه ای دیگه چه حرفی باقی می مونه؟!من فکر می کردم حق ویزیت بابت خدمتی هست که قرار انجام بدید اما متوجه شدم این پول رو بابت رنج و زحمت خوندن صفحات زیاد می گیرید!
حمید: 1395/7/2816:15:37،
53
35
متاسفانه اغلب پزشکا به فکر جیبشان هستند در کل پزشک شدن تا درآمد بیشتری داشته باشند البته پزشکای با وجدان هم داریم
صفا: 1395/7/2816:36:44،
53
42
پزشکان محترم میشه به منم منفی بدین
حسن: 1395/7/2817:06:50،
35
31
از منفی ها معلومه که ایرانجیب پاتوق پزشکاست! نه که همش به فکر جیب ایران هستند!
بي انصاف: 1395/7/2818:18:25،
37
32
اولا بقول یکی از دوستان انگار انشای ادبی نوشته شده و متن ادبی هست تا توجیهی.
دوما ای مقام توجیه کننده، توجیه شما هم مثل تشخیص ابلیموی اصلی از ابلیموی قلابی شد که کارشناس محترم گفته بود اگه گرون باشه، اصله.
یعنی چی درس خونده و زحمت کشیده؟؟!!!!
مگه بقیه درس نخوندن؟ مگه بقیه زحمت نکشیدن؟
کلی در مملکت دکترای بیکار محتاج یارانه داریم. مگه اونها درس نخوندن؟
کلی مشاغل زحمت بار داریم. مگه رفتگر محترم رحمت نمیکشه؟ مگه معلم زحمت نمیکشه؟ مگه بقیه در کنار دریا روی شنها میخوابند و شما بینصیبید؟
یعنی چی پزشکاندر نقاط دور افتاده خدمت میکنن؟
مگه پدر من که در نقطه صفر مرزی در نیروی انتظامی در بالای کوه پست میده و شش ماه راهش بدلیل برف بسته است، در ملبورن استرالیاست؟
جمه کن ای حرفهای چرت و پرت رو اقای مقام مفت خور..
هموطن بیدار شو: 1395/7/2819:07:41،
25
27
با سلام خدمت هم میهنان گرامی
واقعا جای تاسف داره که به راحتی با افکار این ملت بازی میشه و همگی از متن به حاشیه میرید!
بنده یک پزشک عمومی هستم و متوسط درآمدم حدود ۴ میلیون در ماه هست
به جرات میگم حدود ۹۰ درصد پزشکان مملکت همین درآمد رو دارن
قبول دارم که همه ی شماها در هر فیلدی که باشین زحمت میکشین
ولی
آیا تا کنون ۱۵ شیفت ۲۴ ساعته در ماه داشتید!؟ تا کنون شده حتی یک شب بی خوابی داشته باشید؟!!
آیا بعد از اتمام درس و فارغ التحصیلی به عنوان طرح با حقوق دانشجویی ۲ سال از زندگیتونو تو دورافتاده ترین روستاهای کشور برای دولت خدمت کردین!؟
و....
هموطن خواهشا از این خواب طولانی مدت بیدار شو
اوج: 1395/7/2820:55:50،
30
25
من یه جوشکار اسکلت ساختمانم
تا حالا شده روی اسکت ساختمون تو ارتفاع 60 متری تک و تنها مجبور به کار باشی(مجبور برای کسب لقمه ای نان)؟حتی نمی تونی از کمبرند نجات هم استفاده کنی.تا حالا تو ارتفاع روی داربست فلزی راه رفتی؟کل بدنت از ترس بی حس میشه.
تو اون ارتفاع حتی وزش یه نسیم می خواد پرتت کنه پایین
تو اون ارتفاع باید کار جوشکاری با برق رو "هم "انجام بدی
خطر برق گرفتگی رو تجربه کردی ؟ اونم تو ارتفاع؟
سر گیجه و سیاهی رفتن چشم رو تجربه کردی؟
فکر می کنی چقدر به من پرداخت می کنن؟
شما ها بد ترین سختی کارتون ( بنا به ادعای همتون)و همون بیدار موندن شبانه است! ومسئولیت دیگه ای هم از شما نمی خوان!!(بیمار مُرد که مُرد به .... ) ولی آیا من و امثال من که عمری با خطر و " مسئولیت " زحمت کشیدیم کارمون بی ارزشه؟ خرج نداریم ؟ خانواده نداریم؟ )
آخه چقدر عوام فریبی؟
vanessa: 1395/7/2911:55:30،
11
12
آقای هموطن چرا چرند میگی.با پزشکای عمومی تازه فارغ التحصیل شده در شهرستانهای استان ایلام (کم اعتبارترین استان کشور متاسفانه) ماهانه 15 میلیون دریافتی ثابت، قرارداد بستن طرف قبول نکرده حالا بهش گفتن هفته ای یک روز بیا یا هر روز یک ساعت بیا بازم قبول نکرده گفته ایجا به کلاس من نمیخوره. من خودم از پرسنل همون درمانگاهم.
مادکو: 1395/7/2819:22:55،
24
21
پزشک خوب هر چی بگیره نوش جونش چون عزیزتر از جون نداریم که .
فقط ای کاش یک مدیر بانک هم اینقدر عرضه داشت که از کارمنداش دفاع که خودشون میلیاردی به جیب زدن بعد حقوق و مزایای کارمندای بدبخت رو با ماهی یکی دو میلیون حقوق قطع کردن هیچ دفاعی هم از حقشون نمیکنن از بس دزدیدن میترسن یکی یقه شونو بچسبه
کریم: 1395/7/2819:24:35،
27
25
آغا این منفیا خیلی جالبه با نظرات اصلا همخونی نداره. آی کلک پزشک
منصف: 1395/7/2823:21:31،
15
12
همخوانی یعنی مطابق سلیقه بنده یا جنابعالی نظر یا مثبت و منفی داده بشه؟ نه قربان ، همیشه شعبان یه بار هم رمضان!
اصغر: 1395/7/2820:00:16،
24
24
دانشجویان عزیز پزشکی که مرتب منفی میدید ... بدانید که مردم از عملکرد و رفتار بسیاری از پزشکان ناراضی هستند. انحصار طلبی تا حدی است که تخصص های پزشکی مرتب در حال کوبیدن همدیگر جهت گسترش حیطه درآمد زایی خودشون و محدود کردن همکاران دیگر خودشون هستند. طبیعی است که این قوم به مردم بیچاره رحم نمی کنند! آیا کسی هست که وجود پاسکاری و پورسانت گیری را در تیم های پزشکی کتمان کند؟ آیا میدانید مراجعه به پزشک چه ریسک بزرگی است؟
کمی انتقاد پذیر باشید و خودتون رو از مردم جدا ندونید. دیگه با این همه دانشگاه آزاد و مازادو پردیس و خود گردان و تبدیل به داخل و اکرواین و ... این همه غرور و تکبر معنی نداره!
احمد: 1395/7/2820:15:30،
26
24
پزشک سالاری مال کشور های جهان سومی مثل ماست! پزشک در واقع باید کارمند خدوم نظام سلامت باشد. نه اینکه تمام مملکت رو سهم خودش بدونه!
حالا یکی پیدا شده خودش فوق تخصص هستش یه حرف راست زده این همه جبهه گیری در مقابل ایشون دقیقا نشانگر بینش خودخواهانه صنفی و بازاری نگری است!
اولا که برخی از پزشکای ما (نه همشون!) بیش از ده برابر پزشکای آمریکا درآمد دارند که نامشروع و حرام است! دوم اینکه پزشکای ما برخلاف خودشیفتگی که دارند از نظر سواد در سطوح پایینی هستند (بنده خودم از افراد صاحب نظر شنیدم که مراجعه به پزشک در کشور ما خودش ریسک قابل توجهی دارد). سوما اینکه مگه بودجه سرانه سلامتمون در حد آمریکاست که حقوقتون میخاید در سطح آمریکا باشه!
کم مونده تو وزارت پزشکان پرستار و بهیار و راننده و آشپز و نگهبان و همه رو بیرون کنند جاش پزشک بزارند! این همه تعصب صنفی و انحصار طلبی و پزشک سالاری عاقبتی نداره..
اسد: 1395/7/2820:24:57،
28
22
آقای نظام پزشکی!! مردم از شما ناراضی هستند! همکارانتان از شما ناراضی هستند! شما ها انقدر انحصارطلب هستید که به خودتان اجازه دادید این مصوبه کذایی غیر قانونی و غیرعلمی در مورد عدم اعطای نظام پزشکی را قبل از آزمون دکتری تخصصی را رسما منتشر کنید! مصوبه ای که بقدری غیرقابل هضم و عجیب بود که نشان می داد فرد امضا کننده آن هیچ اطلاعی از آموزش پزشکی ندارد! انگار خواسته باشند سطح تولرانش دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در مقابل تصمیمات غیرمنطقی و زورگویانه بسنجند! از چنین مسوولی مگر می شود انتظاری غیر از نامه فوق را داشت!!
جاسم : 1395/7/2820:26:48،
25
25
در ایران با مافیای نظام پزشکی رو به رو هستیم.
17 میلیون - میانگین - فقط زمان کارشون تو بیمارستان دولتی(و نه خصوصی) - حالا اونا که خصوصین چی.
کی یادش میاد اون زمانی که برای انتخاب بین 12 یا 14 درصد افزایش حقوق کارگر چند هفته بحث شد
راجو: 1395/7/2822:15:41،
20
16
جالبه
یکی تو بهترین دانشگاههای دنیا درس خونده و عمری زحمت کشیده و کار تحقیقاتی کرده و شده پزشک بعدش یه کلاه سفید میذاره رو سرش و یه بازوبند با علامت + میبنده رو بازوش میشه " پزشک بدون مرز " و میزنه به دل جنگلهای آفریقا که به داد ملت مفلوک سیاه برسه که اسیر ابولا و ایدز و مالاریا و.. هستند
یکی هم با سوء استفاده از نبود رقیب جدی در کنکور تو دانشگاه دارغوز آباد با کلی تقلب و حفض کردن جزوه و اینجور چیزها میشه پزشک و اونوخت حتی حاظر نیست به عنوان یه انسان عادلانه به داد مردم مملکت خودش برسه و از همون لحظه کوبیده شدن مهر تو مدرکش دنیال کارانه و حقوق نجومیه!
هر دو مورد هم قسم بقراط خوردن ولی این کجا و آن کجا!
تازه یه سازمان عریض و طویل هم فول ساپورت پشتش وایستاده که یه وخت کم و کسری نباشه!
عجب عدالتی!
سعید: 1395/7/2822:51:45،
12
15
کدوممون اگه دستمون برسه این کارهایی که درست یا نادرست به پزشکان نسبت میدیم رو انجام نخواهیم داد؟ اینقدر کم در حد هیچ ... همه خوب متهم ، محاکمه و محکوم می کنیم ولی خودمون هیچ ایراد و اشکالی نداریم! دوستان منصفی که ایران جیب رو پیگیری می کنن میدونن که تقریبا هر روز یه شغل یا صنف اینجا متهم میشه و خاص و عام اکثرا بدون اطلاع از واقعیات و با حب و بغض ناشی از مشکلات ناخواسته مالی اظهار نظر می کنیم که نهایتا نه از درآمد کسی کم و نه به دیگری اضافه میشه فقط میزان آگاهی و سطح نگرشمون رو مشخص می کنیم ... امیدوارم آینده شرمندگی نیاره برامون
ویرو گردی: 1395/7/2823:13:37،
12
18
به نظرم باید سایر مشاغل به محض فهمیدن اینکه طرف دکتره باید برای خدمات و کالاهاشون زیر میزی و تعرفه 100 برابری طلب کنن
این عین عدالته تازه کمه
بسيار مهم: 1395/7/2900:00:55،
12
13
دوستان و عزیزان در مورد امتیازهای متبت و منفی ، ترفند ثبت رو پیدا کردم. اینجا مطرح نمیکنم که باعث نشه الکی هی کسی مثبت و یا منفی بدهد .
ایران جیب عزیز وبسایتت رو در مورد امتیاز دهی بازنگری کن.
دوستی داره الکی تایید یا مخالفت میکنه با نظرها.
حتما مطرح میکنم با مدیران وبسایت.
شایدم مدیر سایت اطلاع داره ، اما اقدامی نمیکنه تا آمار بازدید از وبسایت رو بالا ببره. شایدم این نوشته هام منتشر نشه.
اما اگه اینطوره ، مدیر محترم اصلا کار خوبی نیست که اطلاع داشته باشی ، اما به نفع خودت ، نخوای کاری بکنی.
مسعود: 1395/7/2900:22:23،
22
13
ابتدا باید از پزشکان زحمت کش تشکر کرد. ولی آنچه مسلم است شرایط بی عدالتی حاکم در جامعه است. من به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه دولتی توانستم در سن ۳۰ سالگی با مدرک PhD از دانشگاه تهران فارغ التحصیل بشم. الان درآمد من حتی یک دهم پزشک عمومی هم در سال نیست. دوستان پزشک من که هم سن و سالم هستند الان همه حداقل خانه و ماشین مناسب دارند ولی من هنوز در خم یک کوچه هستم‌. بدون شک بی عدالتی وجود دارد.
احمد: 1395/7/2900:31:46،
17
15
من به هموطنان فهيم وداناي خود توصيه ميكنم كه از طريق اطلاع رساني پزشكان امريكايي و اروپايي را اگاه سازيم كه درامد پزشكي در ايران ٧برابر امريكاست اونوقت شاهد خواهيم بود كه پزشكان امريكايي چگونه براي معالجه ايرانيان به كشور ما مي ايند البته اونها به درامد ٢برابر هم راضيند مثلا با ويزيت ١٤هزارتومان هم بيمار معالجه مي كنند وهمه مشكلات برطرف ميشود
احمد: 1395/7/2902:01:49،
9
14
احمد خيلي ساده دلي!!!
محمد: 1395/7/2902:14:49،
15
13
دوستان عزیز ناکارآمدی سیستم اقتصادی مملکت باعث و بانی این اوضاع هستش
بنظر شما الان همه ی مشکلات مملکت حل شده فقط مونده معضل پزشکی؟
اتفاقا قبل از مساله ی درآمد پزشک باید به مساله ی بیمه ها(به عنوان یکی از متمول ترین ارگانهای مملکت) پرداخت.
تا جایی که من میدونم همین بیمه ها در بیمارستانهای دولتی حدود چند ماه کارانه ی پزشک و پرستار و ... رو عقب میندازه
میدونید سود ماهیانه اش چقدر میشه!؟؟؟
عجب بخور بخوریه اینجا...
حامد: 1395/7/2908:20:28،
13
11
مشکل ما با پزشکها اینه که اونها خودشونو با امریکا مقایسه میکنند انگار در امد یک کارگر ساده در ایران با امریکا برابره
محمود: 1395/7/2908:50:53،
9
11
مالیات های که انطرف می دهند ایا با این طرف یکسان است .ایا درامد سایر اقشار هم برابر است که باید درامد پزشکان که از امکانات داخل استفاده کرده اند با ان طرف یکسان ولی سایر اقشار نه نتیجه قیاس با خارج اشتباه است.
مهندس بیکار: 1395/7/2909:48:46،
13
11
این دوستمون که میگه پزشکان از چهلوهشت ساعت چهل ساعتشو کار می کنند دقت کردن که الان تمام نظر دهندگان اینسایت پزشکند منظور ایشون از کار دور دور توی اینترنت بود دیگه
آرمان : 1395/7/2917:10:40،
7
17
جواب ... خاموشي است...
شما اينجوري فكر كن...
مريضم شدي نرو دكتر، اينا همشون قاتلن، برو از عطاري سر كوچت دارو بگير بخور خوب ميشي...
من ديگه حرفي ندارم براي اين مردم ظاهر بين، فقط تا ٢٠ سال ديگه كه همتون از گفته هاتون پشيمون شدين ميام همينجا حرفاتونو ميشنوم...
آخه بنده هاي خدا تنها قشري كه تو اين مملكت داره دلش واسه شما مردم ميسوزه همين پزشكان، فكر كردين كار سختيه واسشون ١ ماه اعتصاب كنن و نميكنن؟؟؟؟ از نظر شما ها هم كه همشون ميلياردن و با يك ماه اعتصاب ذره اي از داراييشون كم نميشه، هييييچ كس هم نميتونه بهشون اعتراضي كنه چون اكثرشون رئيس خودشونن و آقا بالا سر ندارن، متاسفانه تا وقتي چيزي رو از دست نديد قدرشو نميدونيد...
اشکان: 1395/7/3002:10:12،
11
12
اعتصاب کنند اتفاقی که میفته آمار مرگ و میر کمتر میشه! شاید خیلیا این حرفو شوخی فرض کنند اما اونهایی که دستشون تو کاره میدونند من چی میگم! امیدوارم عامه مردم به این آگاهی برسند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل