کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

29 استاندارد برای تولید خودرو اضافه شد + جزئیات

کدخبر:۲۹۰۵۲چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۸۱۹۳۹ بازدید

با وجود تمام انتقادات به کیفیت خودروهای داخلی، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از افزایش استانداردهای تولید خودرو از 52 مورد ...

با وجود تمام انتقادات به کیفیت خودروهای داخلی، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از افزایش استانداردهای تولید خودرو از 52 مورد به 81 مورد خبر داد.

جهانبخش سنجابی شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که استانداردهای موجود تولید خودرو منطبق بر استانداردهای اتحادیه اروپا است، گفت: امروز می‌توان مدعی بود که خودروهای داخلی مانند پراید با ارتقای کیفی و کمی مانند تغییراتی که در پلتفرم خودروها و در طراحی داشتند نسبت به ۱۰ سال پیش کیفیت تولید بهتری دارد، اما سئوال اصلی این است که آیا رضایت بخشی مشتری را هم به همراه داشته است یا خیر. که البته جواب منفی است به این دلیل که درعرصه رقابت، مصرف کننده قابلیت و قدرت مقایسه محصولات داخلی و خارجی را دارد.

وی در ادامه با اشاره بر این که استانداردهای خودرو هم در تولید و هم واردات کنترل می‌شود، گفت، عنوان کرد: تمام خودرو هایی که بیش از سه سال از تولید نوع‌شان گذشته بود و مدارک خود را بر اساس قانون تایید نوع جدید ارائه نداده بودند از پایان سال گذشته از سامانه ثبت سفارش حذف شدند و در حوزه واردات استاندارد با جدیت به وظیفه خود عمل می‌کند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین یادآور شد: به موجب قانون باید خودروهایی که ۱۰ سال از تولید آنها می گذرد از خط تولید کارخانه‌ها خارج شوند که خودروهایی همچون پراید و پژو ۴۰۵ را شامل می‌شود.

وی درباره دیگر قوانین استاندارد تولیدی اظهار کرد: قانون، جامع و مانع بوده و اجرای آن مهم‌تر از خود قانون است و اگر بندی درباره خارج شدن خودروها بعد از مدتی مشخص از مدار تولید است، ناظر بر عملکرد وزارت صنعت، معدن تجارت و خودرو سازان است. در موضوع تولیدات داخل نیز مجموعه ملاحظاتی است که به موضوع ارتقای توان تولید و حمایت از تولید داخلی برمی گردد و جهت گیری سازمان استاندارد، حمایتی است که البته در این باره دو موضوع احقاق حقوق مصرف کننده و ارتقای توان تولید ملی از طریق ارتقا کیفیت و ارتقای استاندارد را مد نظر سازمان است.

سنجابی شیرازی گفت: در این حوزه در شورای ملی استاندارد، استاندارد خودرو را بازنگری کرده و استانداردهای آن را از ۵۲ استاندارد به ۸۱ استاندارد افزایش دادیم. خودروسازان داخلی مکلف هستند که این استانداردهای ۸۱ گانه را رعایت کنند که در این صورت می توان گفت که به لحاظ کیفی تولیدات آنها افزایش داشته است و خودروهای آنها امکان پلاک گذاری را دارند و در غیر این صورت از دایره تولید خارج خواهند شد.

معاون سازمان استاندارد با بیان این که استانداردهای تعریف شده منطبق بر استاندارهای روز اتحادیه اروپاست، اضافه کرد: اکنون در استانداردهای ۸۱ گانه‌ای که تمام خودرو سازان ملزم به رعایت آنها هستند، فاکتور سوخت به طور کامل دیده شده است و خودروهای تولیدی، گواهی تایید نوع آن ها را دارند که این یعنی میزان مصرف خودرو، بر پایه سوخت استانداردی که باید در آن مصرف شود و دیگر فاکتورها خودرو های تولیدی قابلیت تایید «ای مارک» اروپا را دارند و چیزی که پیش‌تر اتفاق می‌افتاد به کیفیت سوخت مصرفی بر می‌گشت.

وی همچنین با بیان این که بی شک رضایتمندی مردم از کیفیت خودروهای داخلی نسبت خودروهای خارجی کمتر است، گفت: نارضایتی مردم از خودروهای داخلی بیش از این که از محل استانداردهای ۵۲ گانه باشد، به موضوعات، رفاهی، روانی و رضایتمندی مشتری و فرسودگی کاری خرید کالا برمی‌گردد و شاید در خدمات پس از فروش بیشتر لنگ می‌زنیم تا خدمات تولید.

معاون سازمان استاندارد ادامه داد: در خصوص خدمات پس از فروش نیز، مسئولیت و نظارت بر آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت بر می‌گردد ولی با استناد به ماده ۴ قانونی هرجا که بحث ایمنی و رفاه حال مردم در میان باشد استاندارد ورود خواهد کرد. در همین راستا ما پیش‌نویس خدمات فنی پس از فروش را تدوین کردیم و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دادیم که خوشبختانه تا جایی که در اطلاع هستم وزارت صنعت نیز آن را به خودروسازان ابلاغ کرده است.

سنجابی شیرازی مشکل اصلی نارضایتی مردم را عدم آگاهی به حقوق خود دانست و افزود: آیین نامه ارتقای کیفی خودرو هم تکالیف قانونی مکرری را برای خدمات پس از فروش را تعیین کرده است. مشکل اصلی در این حوزه این است که عمدتا مردم به حقوق‌شان آگاه نیستند که این باعث می‌شود گاهی از این جهل مردم سوء استفاده شود و از آنجا که متاسفانه منطق اقتصادی منطبق بر سود است، این عدم آگاهی به خود مصرف کننده آسیب می زند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سالار : 1395/7/2811:10:45،
46
19
سازمان ملی استاندارد اول باید یه چندتا استاندارد برای کارمندان دولت و مدیران دولتی (نحوه کار - نحوه استخدام قبلی ها - نحوه پرداخت حقوق - نحوه محاسبه ی بازدهی روزانه و وماهانه - نحوه برخورد قاطع با کارمندان متخلف) وضع کنه و به بازار آزاد کاری نداشته باشه...
دود از کنده بلند میشه...
تالی: 1395/7/2906:15:14،
11
12
یه جوری میگی بازار آزاد انگار کاسب ایرانی داره اپل تولید و عرضه میکنه
سیستم دولتی خرابه شکی نیست
ولی آزاد هم همچین مالی نیست
اصولا دیگ و چغندر بهم میان
مشتري: 1395/7/2811:11:29،
32
13
خيلي چيزها روي كاغذ نوشته ميشه اما اينكه بهش عمل بشه مهمه...قوانين زيادي برا خودروسازان و خدمات پس از فروش و قيمت قطعي فروش و...ولي كدومش اجرا ميشه؟؟؟

چرا؟ چون اينجا ايران است.
بابک: 1395/7/2811:14:59،
35
12
همانطور که قانون توقف تولید را به هیچ جاشون حساب نمی کنن استانداردهای ۸۱ گانه را هم .....(حذف به قرینه لفظی و عملی و مادی و معنوی!!!).
pepan: 1395/7/2811:17:12،
39
15
این معاون ارزیابی کیفت رو باید گرفت و ماشین رو تو سرش خراب کرد..من ماشین 206 مدل 95 رو گذاشتم جلوم به قرآن مبین یه ذره کیفیت من تو این ماشین نمیبینم..
تمامی قطعات الکی هست پارچه صندلی فومش درها موتور لاستیک همه و همه چیزش از بی کیفیترین مواد ساخته شده...یعنی طرف تو حیات 500 متری کارگاه زده داره به ایران خودرو قطعه تولید می کنه..چراغ ماشین اصلا قابش درست حسابی ریخته گری نشده...یزید پیش اینها مرد بوده بخدا اینا که اینطور سر ما مردم کلاه میزارن و سران مملکت با چشم باز به اینا اجازه میدن به ملت ضربه بزنن..هیشکی اعتراض نمیکنه کسی هم اعتراض کنه میزنن دهنش می گن خفه شو..بابا این چه مملکتیه آخه...
بیچاره بدبخت دلیل مرده: 1395/7/2813:02:18،
28
11
در ادامه فرمایشات دوستمون باید عرض کنم قطعات مثلا ساخت داخل که تماما از مواد بی کیفیت ساخته شده و روش زده ساخت غلامعلی قورت زاده نشانی کارخانه روستای شلغم اباد نرسیده به چغندر تپه فاکس ،،،،،،،،،،،،،

ای خدا به بزرگی خودت من به اسم و کارخانه اش اعتراضی ندارم ولی به خودت قسم یکی میره ببینه کیفیت این کارخونه ها چطوریه ??????یا فقط گونی گونی قطعات یدکی از چین میارن و به اسم تولید داخل سوار هم میکنن و میکنن توی پاچه ملت
محسن: 1395/7/2811:18:16،
36
13
اسناندارد قبلی رو خیلی رعایت کردن ...جدیدا رو رعایت کنن ...جمع کنید بابا
احمدرضا: 1395/7/2812:24:47،
30
13
اگه وانت آریسان این استانداردها را پاس کنه من واقعا توی فکر فرو میرم که بدنه پیکان چه آلوده کنندگی برای محیط زیست داشته که از رده خارج شده و موتورش همچنان مورد استفاده قرار می گیره و استاندارد!!! ها را هم پاس می کنه!!
بابک: 1395/7/2813:50:43،
18
12
خییلی جالبه ایشون میگه تمام خودروهای بیش از سه سال رو از ثبت سفارششون جلوگیری کردیم!!!! در حالیکه همین الان وانت آریسان درحالی تولید میشه که موتورش مربوط به پیکانی است که بیش از 30 سال از تولیدش گذشته و تازه باهاش چند سال پیش خداحافظی هم کردن ..گویا چرخ کنترل استاندارد باید همیشه به نفع تولیدکننده داخلی بچرخه.اگه راست میگن جلوی تولید اینا رو بگیرن..
خودشم: 1395/7/2818:31:17،
26
13
نیسان ابی که 50 سال رو رد کرده
امیر: 1395/7/2816:25:14،
22
13
یعنی شما اینقدر استاندارد برای خودرو در کشور تعریف
کرده اید بعد اجازه می دهید اریسان و 405 و پراید و..
تولید شوند!!؟واقعا جای تبریک دارد اداره امور کشور!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل