کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف 6 موسسه اعتباری و 2 بانک از سایت بانک مرکزی


کد خبر : ۲۹۰۱دوشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹:۱۷۱۸۱۷۶ بازدید

بانک مرکزی در تازه ترین تغییرات در سایت خود،اسامی شش موسسه اعتباری و دو بانک را از لیست خود حذف کرد.

سایت بانک مرکزی که در آن اسامی بانکها،موسسات اعتباری،صرافی ها،لیزینگ ها و تعاونی های اعتبار منتشر می شود منبع رسمی و مرجع مهمی برای اطلاع رسانی به سپرده گذاران به شمار می رود.

طی سه سال گذشته بانک مرکزی طرح ساماندهی تعاونی های اعتبار را کلید زد و در نهایت تعاونی های اعتبار آزاد را در قالب 14 تعاونی تجمیع و ساماندهی کرد.با بروز برخی تغییرات و حذف تعدادی از این تعاونی ها،در نهایت شش موسسه اعتباری با دستور بانک مرکزی شکل گرفتند.

موسساتی چون آرمان،نور،ثامن،ثامن الحجج،عسکریه و کوثر در سایت بانک مرکزی بعنوان موسسات در شرف تاسیس درج شدند.

در کنار این موسسات دو بانک خصوصی مهر اقتصاد(موسسه مالی و اعتباری سابق مهر) و آینده (از ادغام موسسه صالحین،آتی و بانک تات شکل گرفته است) که در بانک مرکزی با عنوان بانکهای در شرف تاسیس درج شده بودند.اما در تازه ترین تغییر و تحول در سایت بانک مرکزی،نام شش موسسه اعتباری در شرف تاسیس حذف و تنها یک موسسه (توسعه) وجود دارد.

در بخش بانکهای غیر دولتی نیز نام دو بانک آینده و مهر اقتصاد نیز حذف شده است.نکته جالب توجه در بخش بانکها،حذف نام بانک آینده است که چند هفته پیش موفق شده بود از شورای پول و اعتبار مجوز مشروط خود را دریافت کند.

در بازار فعلی بانکی کشور بسیاری از مردم و سپرده گذاران با مراجعه به سایت رسمی بانک مرکزی و دیدن نام این موسسات و بانکها اقدام به سپرده گذاری می کردند.حال معلوم نیست که بانک مرکزی چه برنامه ای برای ساماندهی موسسات اعتباری و دو بانک مذکور دارد.گفتنی است که بانک مهر اقتصاد در شرف تاسیس نیز بدون اخذ مجوز نهایی از شورای پول و اعتبار و بدون تذکر و اخطار بانک مرکزی تابلوهای خود را از موسسه مالی و اعتبار مهر به بانک مهر اقتصاد تغییر داده است!

شاید بانک مرکزی قصد دارد تمامی این موسسات اعتباری را در یک یا دو بانک تجمیع کند و اگر مجوز موسسه فعلی اعتباری توسعه برای بانک شدن نیز صادر شود،دیگری خبری از این موسسات رنگارنگ در کشور نخواهد بود و با تشکیل یک یا دو بانک قوی نظام بانکی سر و سامانی پیدا کند.به گفته سیف رئیس کل بانک مرکزی بخش بزرگی از نقدینگی کشور اکنون تحت نظارت بانک مرکزی نیست.وی گفته بود که می خواهد این بخش را ساماندهی کند .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها