کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

ایتالیایی‌ها آزادراه شمال را 40 درصد ارزان‌تر معماری می‌کنند

کدخبر:۲۸۹۴۰دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۲۴۳۴۷۹ بازدید

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با بیان این که برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا می شود، گفت: شرکت ایتالیایی ...
ایتالیایی‌ها آزادراه شمال را 40 درصد ارزان‌تر معماری می‌کنند

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با بیان این که برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا می شود، گفت: شرکت ایتالیایی 40 درصد ارزان‌تر از شرکت‌های داخلی این آزادراه را معماری می کند.

مهران اعتمادی درباره طراحی معماری راه مسیر آزادراه تهران-شمال گفت: تا کنون در پروژه‌های راهسازی کشورمان از معماری راه استفاده نشده است و هیچ شرکتی تا به امروز برای راه‌های کشور معماری خاصی را طراحی نکرده است  بنا بر این در این زمینه مقررات و آیین نامه‌ایی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد که بر روی معماری مسیر آزادراه تهران-شمال اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: این پیشنهاد آقای آخوندی در دستور کار ما قرار گرفت از شرکت‌های مشاور ایرانی دعوت به کار شد و چند شرکت پروپزال‌هایی را ارایه کردند اما طرح‌ها و پیشنهادهایی که از سوی این شرکت ها ارایه شد، هیچ کدام نیاز معماری آزادراه را تامین نمی‌کردند.

وی با بیان این که با شرکت‌های ایرانی برای طراحی اولین معماری راه در ایران چندین ماه در ارتباط بودیم اما نتیجه ای حاصل نشد، ادامه داد: حتی با دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران وارد مذاکره شدیم و پیشنهاداتی را ارایه کردند اما باز هم به دلیل آشنا نبودن این تیم از دانشگاه تهران با معماری راه، این مذاکرات هم نتیجه ای نداشت چراکه این گروه بیشتر به ساخت راه و آیین نامه‌های موجود برای ساخت آزادراه می پرداخت و نه معماری راه.

اعتمادی گفت: در نهایت با توجه به اینکه در کشورمان برای اولین بار بود که با مفهوم معماری راه آشنا می‌شدیم، تصمیم گرفته شد که از چند شرکت خارجی برای پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های معماری راه دعوت کنیم. چندین شرکت خارجی پیشنهاداتی را ارایه دادند که در نهایت با پیشنهاد یک شرکت ایتالیایی موافقت کردیم.

وی افزود: پیشنهاد این شرکت ایتالیایی دو مزیت ویژه داشت اول اینکه طرح معماری و روش اجرای آن و انتخاب المان‌ها و علایم، حداکثر استانداردهای جهانی را رعایت کرده بود و از میان پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین روش اجرا را داشت.دوم اینکه قیمت بسیار مناسبی را پیشنهاد دادند به طوری که قیمت پیشنهاد شده از سوی ایتالیایی‌ها با رعایت تمام استانداردهای جهانی 40 درصد ارزان‌تر از کمترین قیمت ارائه شده از سوی شرکت‌های ایرانی بود. در نهایت قراردادی با رعایت تمام مقررات و قوانین با این شرکت ایتالیایی برای اجرای معماری راه در مسیر آزادراه تهران-شمال منعقد کردیم.

مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران–شمال با اشاره به اقداماتی که در معماری راه انجام می شود، گفت: در اجرای معماری راه اقداماتی بر روی  روشنایی مسیر،  ساخت توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های بین راه، ترانشه‌ها، نصب حفاظ مسیر و حفاظ میان باند رفت و برگشت مسیر، چشم انداز دور و نزدیک، انطباق رنگ‌ها با طبیعت و ... انجام می‌شود.  آنچه که در طراحی معماری راه انجام می شود از یک سری قواعد و استانداردهای فنی و جهانی تبعیت می کند و مفهوم کاملا جدیدی است.

وی تاکید کرد: در این قرارداد انتقال دانش هم انجام خواهد شد و با اجرای معماری راه در آزادراه تهران-شمال، این پروژه می‌تواند الگویی برای اجرای آن در سایرمحور و مسیرها باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

محمد: 1395/7/2610:42:59،
19
299
آره پول بریزین توجیب خارجیها وشعاربدین حمایت ازایرانی
شروین: 1395/7/2610:55:46،
152
11
شما بین آلفا رومئو و پراید، پراید رو انتخاب میکنی ؟
فرهاد: 1395/7/2611:22:18،
20
62
اقا طرحها رو بدین به این برادرها
از اینها حمایت کنید
جای دوری نمیره
محسن: 1395/7/2611:29:17،
74
19
جاده معمولي رو 100 ساله دارن ميسازن تموم نشده. معماري هم كه بخواد اجرا شه ميره واسه 200 سال بعد افتتاح بشه
آریا: 1395/7/2611:34:03،
92
14
حمایت از ایرانی بدرد همون شعار دادن هم میخوره و بس!!چهل ساله این پروژه رو دادن دست ایرانیها که هنوز به اندازه چهارتا سطل خاکبازی بچه ها هم مسیر خاکبرداری و تسطیح و آماده نشده دیگه!!بپذیریم مملکت ما مملکتی است دامدار و کشاورز نه صنعتگر
بهرنگ: 1395/7/2611:36:51،
66
8
خوب ایرانی داشت 40 درصد پول بیشتر میگرفت آخرش هم با تاخیر وچند ساله وکیفیت زیر استاندارهای جهانی تحویل میداد . در واقع 60 درصد بوجه رو به جیب میزد و با 40 درصد یه چیزی تحویل میداد
Cyrus: 1395/7/2614:44:35،
10
25
پیشنهاد= proposal = چند شرکت پروپزال‌هایی را ارایه کردند
vaghti shoma bara zaban keshvar khodet arzesh ghael nabashi hamin mishe
گربه چاق: 1395/7/2620:46:01،
9
12
كاملاً موافقم آريا !
ما به صورت بنيادي يك ملت كشاورز و دامدار هستيم و كشور ايران هم مزيت خوبي واسه توريسم و هتل و ساحل و كباب و ... داره.
تو پروژه هاي صنعتي زاييديم.
واقعيت اينه كه ما هم يه چيزي مشابه كشور هاي اطرافمون هستيم و بايد كشور هاي صاحب صنعت دستمون رو بگيرن تا بتونيم تو صنعت آبرو داري كنيم.
بقيه حرف ها هم همه باد هواست.
وحید ر: 1395/7/2623:28:33،
9
8
برای یه پروژه سه شرکت ایتالیایی و چینی و ایرانی شرکت کردند
قیمت ایتالیایی ۱۰۰ بود، قیمت چینی ۷۰ بود و قیمت ایرانیها ۱۴۰
از مهندس ایرانی پرسیدند چرا اینقدر گران قیمت دادی؟ گفت وقتی کار رو گرفتم
هفتادشو میدم چینیه انجام میده و هفتاد بقیشو بین خودمون تقسیم میکنیم
tomi: 1395/7/2700:20:56،
12
9
حتی طراحی یه سگ ایتالیایی شرف داره به چینی و روسی که به خاطر یه رای ممتنه خون ملت ایرانو میمکن و آقایون دودستی سرمایه مملکتو تقدیم اینا میکنن.به نظرتون این روسیه با روسیه تزاری در دوره قاجار و ماقبل چه فرقی داره؟حداقل در دوره قاجار یه گرایشی به سمت غرب وجود داشت اما در الان تنها گرایش به سمت کمونیسته
حمید : 1395/7/2700:28:09،
9
10
میدونید چرا ایرانی 40درصد قیمت بالاتری داشته چون 40 تا دست دلالی وسطه ... ایران نون تو دلالی و بسس وگرنه کار تولیدی و صنعتی زحمت اضافس نون واقعی نداره جز بخش اندکی که دستشو با بالاتریها بنده
سالار : 1395/7/2610:45:17،
90
10
آخه اونها سودشون رو نمیبرن تو سوریه خرج کنن!!
ناشناس: 1395/7/2611:07:53،
27
36
وقتی مهندسین ژاپنی برج میلاد رو دیدن گفتن شما که کوه هایی مرتفع تر در شمال تهران دارین چرا این برجو ساختین. حالا من میگم ما یه جاده ساخته شده تا شمال داریم که باید تبدیل به بزرگراه بشه چون زیر ساختاش ساخته شده اما هیچکی اصلا نمیبینه اما اومدن یه جاده رو از صفر میخوان بسازن. برین راهی که مردم از قزوین به رودسر میرن رو ببینید
کیان: 1395/7/2612:11:12،
44
12
دوست عزیز از کدام جاده و زیرساخت حرف میزنی؟
کوتاه ترین مسیر همین آزاد راهی هست که داره ساخته میشه
اگه بودجه های کلانی که صرف پل سازی و تونل و تعریض جاده های هراز و فیروزکوه یا رشت میشد رو تو همین ازادراه خرج میکردن الان تهران شمال یک ساعت راه بود
دریغ از مدیریتی که اولویتها رو تشخیص بده
فلفل: 1395/7/2611:14:35،
88
8
ببين چقدر دزدي مي شود كه ايتاليايي ها با 40 در صد ارزانتر و سود هم ميبرندمي خواهند بزرگراه را بزنندديگه حساب كنيد چه خبره.
محمد: 1395/7/2611:19:43،
69
10
این شرکت ایتالیایی متوجه نیست که تو ایران شرکتی که پول بیشتری طلب میکنه و کار ضعیف تری تحویل میده موفق تره
حسین: 1395/7/2611:20:35،
50
9
عزیزم کار باید داد دست کاردان.این وسط ما هم یه چیزی یاد میگیریم.روش کارو یاد میگیرم یه جای دیگه بصورت محدودامتحان میکنیم.
علی: 1395/7/2611:20:51،
46
8
ایرانی یعنی اول جیب خودم بعد جیب اقوام درجه یک بعد دوستان و اشنایان اخر سر اگر چیزیزماند اجرای کار و این داستان با بودجه های سالهای بعد پروژه همچنان ادامه دارد.
صادق: 1395/7/2611:58:55،
37
11
يه بار به عنوان مهندسان توانمند ايراني ادعا كرديم كه ميتونيم يه كاري رو انجام بديم و پول به خارجي نديم بعد مجبور شديم پول طراحي رو بديم همين ايتاليايي ها كار ما رو چك كنند با توجه به تجربشون تغييراتي تو كار دادن و ما مجبور شديم كلي از كارهاي انجام شده توسط دستهاي توانمند خودمان رو به دليل ايمني تخريب و مجددا با ايده هاي درست اونها بسازيم كه هزينه اش چند برابر شد. نه تنها هرينه ها چند برابر شد تازه كار هم اونجور كه بايد انجام نشد!
از اون به بعد هم تصميم گرفتيم تو كاري كه بلد نيستيم دخالت نكنيم! اينو به عنوان يه مهندس توانمند گفتم.


پژمان: 1395/7/2612:41:49،
27
8
ای کاش هر جای کارهای این مملکت که تخصص میخواد و تجربه واگذار بشه به شرکتهای خارجی کاربلد.

با این روش هم استاندارد طراحی و اجرای کار بالاتر میره و هم یه عده ای از بیت المال دستشون کوتاه میشه و صورت وضعیت های آنچنانی نمی گیرند.

اعصاب مردم هم راحت تره چون طرف با یه پروژه رانتی میلیاردر نمیشه که با درآمدش جلوی چشم مردم پز ماشین و دارایی اش رو بده و شکاف طبقاتی رو پاره تر کنه.
محمد: 1395/7/2613:40:14،
18
9
افرین
انجام بدین
موافقم
تصویب شد
احمدرضا: 1395/7/2614:53:54،
19
12
ساخت مترو تهران تا زمانی که دست توانمند مهندسان ایرانی بود در حال در جا زدن بود تا اینکه طرح به چینی ها سپرده شد و تهران توانست شاهد مترو هم باشد. این راه هم اگر در اختیار خارجی ها قرار نگیرد همچنان در ساختش بهانه تراشی میشود و سو مدیریت و کار نابلدی خود را گردن زمین و زمان خواهیم انداخت اما وقت دریافت بودجه مربوطه سر و دست می شکنیم که حتما کار تا فردای دریافت پول آماده است!!!
آمدیم اتومبیل بسازیم زیر ساختش زاییدیم، آمدیم موتور گازی بسازیم زیر ساختنش له شدیم، آمدیم دوچرخه بسازیم دیدیم توان رقابت با چین را نداریم!!!
همان که یکی از دوستان گفت درست است ما مغز صنعتگری نداریم و باید برویم به سمت کشاورزی، دست و پا زدن در این ورطه هم جز در جا زدن برایمان فایده ای ندارد. کسانی که صنعتگری می کنند روز تعطیل ندارند ما چند روز رسمی تعطیلی در تقویم داریم و چند روز غیر رسمی تعطیلی؟!! ساعت کار مفید چی؟
رضا: 1395/7/2618:29:23،
14
10
بدبختی اینه که دیگه اب هم نداریم واسه کشاورزی!!!
hamid: 1395/7/2617:05:31،
9
10
چرا مبلغ قراردادی رو اعلام نمیکنید،40% چه مبلغی ؟ فقط هزینه طراحی؟ کی میخواد طرح رو اجرا کنه؟ ما که تو هزینه ساخت زیرسازیش موندیم،چه برسد به هزینه معماری
mahdi: 1395/7/2619:03:53،
12
9
کاش برای کمربندی چناران هم از تجربه این شرکتها استفاده میکردن که بعد دو سال هنو نتونستن ورودی به جاده سنتو رو وصل کنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل