کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تولید پژو 301 با داخلی‌سازی 70 درصدی

کدخبر:۲۸۸۸۴یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۴۴۹۴۸۳ بازدید

ضعف در تولید قطعات با کیفیت و تیراژ کم برخی از محصولات جدید خودروسازان ایرانی این نگرانی را به وجود آورده است که داخلی سازی 40 درصدی در ...
تولید پژو 301 با داخلی‌سازی 70 درصدی

ضعف در تولید قطعات با کیفیت و تیراژ کم برخی از محصولات جدید خودروسازان ایرانی این نگرانی را به وجود آورده است که داخلی سازی 40 درصدی در خودروهای جدید تنها یک رویا باشد. یکی از مشکلاتی که گریبان صنعت خودروسازی و البته مشتریان این صنعت و بازار را گرفته است، محصولات بی کیفیت و قاچاقی است که حتی بعضا در برخی تعمیرگاه های مجاز خودروسازان ایرانی نیز یافت می شوند.

این محصولات قاچاق را اگر در کنار ضعف تولید کالای با کیفیت در صنعت قطعه سازی داخلی قرار دهید نتیجه کمی نگران کننده خواهد بود زیرا قرار است این دو صنعت (خودروسازی و قطعه سازی) در کنار یکدیگر خودروهای روز جهان را با داخلی سازی بالای 40، 60 و حتی 80 درصد تولید کنند و با شرایط فعلی این اتفاق به یک آرزو بیشتر شباهت دارد.

از یک سو سودجویان بازار و دلالان از هر فرصتی برای واردات کالای قاچاق و تقلبی استفاده می کنند و از سوی دیگر مدیران داخلی نیز تلاشی برای جمع کردن این بساط از خود نشان نمی دهند و این اتفاق آن قدر حاد می شود که حتی صدای بزرگان کشور را نیز در می آورد.

بی شک اولین گروهی که باید در مقابل ورود کالای قاچاق و تقلبی بایستد خودروسازان و شرکت های زیر مجموعه آنها هستند.

حسین نجاری مدیرعامل ساپکو، در مورد اقدامات ساپکو برای مقابله با ورود قطعات و لوازم یدکی قاچاق به چرخه تعمیرگاهی کشور گفت: از سال گذشته اقدامات خود را آغاز کردیم و به علت اینکه تمام تامین قطعات ایساکو توسط ساپکو و با مشارکت سازنده های مورد تایید انجام می شود نگرانی ها کمتر شده است.

وی ادامه داد: به تدریج با عرضه فراوان قطعات زمینه محدود کردن این قطعات تقلبی و قاچاق را فراهم خواهیم کرد و این برنامه را داریم که تا پایان سال آینده بتوانیم با تامین تمامی نیازهای شبکه تعمیرگاهی، ریشه قطعات قاچاق را خشک کنیم.

تولید پژو 301

مشکل تامین قطعه نداریم

نجاری در مورد میزان تولید قطعات یدکی توسط قطعه سازان داخلی گفت: تمامی قطعاتی که توسط شمش های آلومینیومی و ورق تولید می شود در داخل امکان تولید دارند و هم اینک این اتفاق می افتد. در مورد برخی از اجزای مجموعه نیز، از سازنده های معتبر بهره گرفته شده و فکر می کنم تا پایان سال مشکل قطعات و لوازم یدکی از ریشه حل شود.

مدیر عامل ساپکو در مورد دلایل تولید محصولات پژو با داخلی سازی 20 درصد به جای 40 درصد گفت: تامین تمام قطعات داخلی برای این قراردادها بر عهده ساپکو است و در حال حاضر برای تولید پژو 2008 به علت پایین بودن تیراژ مجبور به داخلی سازی 20 درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در مورد پژو 301 اگر نتوانیم داخلی سازی را با 70 درصد آغاز کنیم اساسا تولید انبوه این خودرو را آغاز نخواهیم کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

rj: 1395/7/2511:39:20،
275
11
خدا به دادمون برسه
حامد: 1395/7/2511:50:15،
229
22
خدایی من نمیگذرم از کسایی که باعث شدن من جوان تو این مملکت با ۲۳ سال سن حسرت حتی یه پراید هم بمونه دلم...اینا که دیگه جای خود داره
ام: 1395/7/2511:57:39،
194
12
تسمه تايم ٢٠٦ tu5 رو در نمايندگي مجاز ايران خودرو تعويض كردم و از قطعات اصلي همين حضرات استفاده كردم كه كمتر از ٢٠ هزار كليومتر هرزگرد تايمينگ قفل كرد و خرج چند ميليوني سرسيلندر و غيره رو دستم گذاشت. با تشكر از قطعات اصل اين عزيزان
کیانی: 1395/7/2512:15:38،
99
11
داخلی سازی 20 یا 40 یا 60 درصد یک حرف پوچه . زیرا منظور 40 درصد از قطعات نیست بلکه 40 درصد قیمت تمام شده در ایران هزینه میشود . به همین دلیل خودرو ساز ایرانی هزینه های تولید را بطور کذب بالا میبرد تادرصد بیشتری داخلی سازی نشان دهد. بنا بر این در حالی که 100 در 100 قطعات وارداتی است خودرو ساز با حذف و جایگزینی قطعات بی اهمیت شامل باطری ولاستیک و صندلی وسپر و رادیوپخش وچراغ و . . وبالا بردن هزینه های رنگ و مونتاژ و کارخانه اعلام 60 درصد داخلی سازی میکند. نمونه اش اعلام 100 در100 تولید داخلی پراید بود که با شروع تحریم و کاهش تولید کذب ان مشخص شد . البته با توجه به اینکه از نظر اقتصادی قطعات چینی خارجی محسوب نمیشوند ! پس ادعای داخلی سازی 80 یا 100 درصد هم زیاد کذب نیست !
سلام: 1395/7/2512:30:48،
96
17
این خودرو در دبی به خاطر بی کیفیتی ، وارد نمیشه
هیچی: 1395/7/2512:31:32،
101
11
هنوز نیومده چینی شد!
شریف: 1395/7/2512:58:48،
83
10
من از عزیزان ایران خودرو درخواست می کنم هیچ قطع ایرانی رو هیچ ماشینی نصب نکنند نه خودشون نه ما رو به زحمت نندازن
احمدرضا: 1395/7/2513:05:36،
20
40
پاسخ به ام...
دوست گرامی در اینکه کالاهای ایرانی بنجل شده هیچ شکی وجود نداره اما خب مشکل شما را نمایندگی مربوطه رقم زده نه استفاده از محصول اصلی ایساکو. در هنگام عوض کردن تسمه تایم باید پولی انرا هم تغییر دهند، حالا یا از شما پرسیده اند و شما به خاطر صرفه جویی آنرا عوض نکرده اید یا خودشان کم کاری کرده اند و باید فاکتور خود را به بازرسی ایران خودرو ارائه دهید و در خواست رسیدگی کنید.
سامان: 1395/7/2513:39:21،
72
12
پس نتيجه ميگيرم كه پژو 301 با پارس هيچ فرقي نداره و قطعاتش اصل نيست
نیما: 1395/7/2514:07:47،
38
10
خط تولید فرسوده و از رده خارج رو میارند با قلب تپنده 105 قاطر بی بخار می فروشند به ملت خدا ملیون تومن !
علی: 1395/7/2515:19:30،
32
13
طراحی جلوی این لگن به لحاظ علمی کار یک چوپون بوده تا مهندس !!!نوک کاپوت تا آخرین نقطه جلویی ادامه دارد ورو به پایین هم کشیده شده و جلو تر از سپر است !!!!! با اولین تصادف کوچک این لگن کاپوت رنگ می شود !!!
علی: 1395/7/2515:24:37،
29
11
به نوک کاپوت تویوتا پریوس و تویوتا کرولای جدید نگاه کنید چقدر از سپر عقب تر و بالا تر هستند و با این لگن مقایسه کنید که کاپوتش از سپر جلوتر است و ضمن کاهش ایمنی باعث میشود با اولین تماس کوچک با هر مانعی کاپوت رنگ شود !!! تا اختلاف فکر و نبوغ مهندسی تویوتا را با لگن های فرانسوی درک کنید .
۳۰۱ چینی: 1395/7/2517:14:49،
20
11
زشت و گرون!
شهروند: 1395/7/2521:13:31،
13
9
پاسخ به پاسخ احمدرضا به ام...!!!
آره دیگه، فاکتورش رو نگاه کنه و به بازرسی ایران خودرو مراجعه کنه برای رسیدگی، اونام به امید خدا رسیدگی خواهند کرد!!!!! قربان خدا نسیب گرگ بیابون هم نکنه، کدوم پیگیری؟ کدوم رسیدگی؟ کدوم بازرسی؟ کدوم تعهد؟ این شرکت های دولتی با کمک تمام قد قوای سه گانه خون ملت رو کردن تو شیشه. بعد شما انتظار پاسخگویی دارین؟
حرف حساب !: 1395/7/2810:33:44،
10
9
يك سوال : سلامتي مردم مهم است يا اينكه خودرو ديگران را براشون بفروشيم ؟

ما پس از 40 سال نمي توانيم خودرو ساز ( برند خودمان ) باشيم ما خودمان را گول ميزنيم ما مونتاژ كار ناشي هستيم كه با قطعات بي كيفيت و غير استاندارد و خودروهاي 10 سال پيش گذشته كشورهاي كه در برخي محصولات خود در دنيا موفق نبودند را بالاجبار به مردم خودمان تحميل كنيم با گسترش فزاينده انواع خودرو با كيفيتهاي عالي و اخيرا هيبريدي + برقي و خودران و هوشمند بدنبال ساخت خودرويي هستيم كه هنوز دل از موتور هاي قديمي پژو مصرف بنزيني نمي كنيم و فكر مي كنيم كمي ظاهر را تغيير دهيم مردم با تغيير ذائقه در خريد خودرو اقدام مي كنند متاسفانه اين نگاه اشتباه است قطعا و مسلما خودرو بايد ايمن و با كيفيت باشد حتي اگر نياز باشد قدري درنگ كنيم و مونتاژ خودرو با قطعات پايين داخلي را كنار بگذاريم خودمان را توانمند كنيم .
سامی: 1395/7/2511:46:53،
72
9
70 درصد داخلی سازی یعنی همون موتور TU5 با گیربکس معروف پژو 405 و دیگر هبچ
علی: 1395/7/2516:23:10،
18
9
بدتر از همه قیمت بالای 60 میلیونی اینجور تولیداته!
عجیب تر از همه اینا هجوم آوردن مردم برای خرید این جور ماشیناس به امید اینکه گرون شه و با فروشش سود کنن!!
این نوع تجارت کاذب چند سالیه که تو ایران رونق بیشتری گرفته!
میکانیک میگه: 1395/7/2521:25:26،
13
8
تو خارجه ماشین هر سال 1 مدل جدیدش میاد مدل قبلی صفرش ارزون تر میشه اونم 1 کارخونه ای که از ب بسم الله تا ولاضالین ماشینو خودش می سازه کارخونه پژو تو فرانسه با مردمش این کارو نمی کنه که مال ما می کنه

بزارید بی تعارف 1 حقیقتیو بگم همه این دعوا ها فقط سر پوله اگه بتونن بازم ماشینو گرونتر می کنن.

حالا خوبه ماشینو و موتور ما اختراع نکردم والاپرایدو 100 میلیون باید می خریدیم.
دروغ تا کی؟!: 1395/7/2511:49:18،
56
10
شما که عرضه ساختن یه لامپ یا یه رینگ ولاستیک وندارین و اکثر کارخانجاتتون سرهم بندی چینی هست چرا دروغ میگین...اقا ما نمیخوایم خودرو ساز بشیم...پیشرفت به خودرو سازی نیست به صنایع اشتغال پایدار وابسته هست..مگه فنلاند ودانمارک وایرلند وسنگاپور و نیوزلند و....خودروسازند؟!بخوان میتونن ولی نمیکنن چون محیط زیست براشون مهمه واستعداد هارو میبرن تو جاییکه برتری میتونن داشته باشن وخودرو با کیفیت برامصرفشون وارد میکنن....مردم دارن از الودگی هوا ومحیط زیست تلف میشن..همش خودرو خودرو...شمایه پیچ خودرو رو هم نمیتونین داخلی سازی کنین! این حرف ها هم برای باج دادن به قطعه سازی های زیر نظر اقازاده ها هست!
امیر: 1395/7/2511:52:52،
34
10
پژو 301 که بالای 70% داخلی که میشه همین لگن هائی که بیرون میدیت فقط تفاوتش تو ظاهر جدید و قیمت 3 برابر جهانی باکیفیت عالی است ادامه بدیت خوب شد گفتید منتظر لگن های جدیدتون نباشیم
9090: 1395/7/2511:54:39،
53
18
چطور پژو 2008 توی روسیه کاملا وارداتی به قیمت 39 میلیونه ولی در ایران با 20 درصد داخلی سازی 90 میلیون باز هم میگن مقرون بصرفه نیست قیمت با روبل 60 تومانی اخر فیلم بررسی خودرو
http://www.aparat.com/v/tFxcS
321: 1395/7/2511:55:51،
54
9
يعني چي اين مسخره بازي ها؟دبي رونگاه كنيد.همه چي توش آزاده جمعيتشم نگاه كنيد.مردمش توبهترين رفاه هستن وهمه به حقشون راضي ان.اما جيبهاي آقايون تا كجاست خداميدونه.بابا تعرفه هاروبرداريد بزاريدمردم زندگي كنن.
مهدی: 1395/7/2511:56:50،
52
10
یعنی شما 60 میلیون پول بی زبونو میدی پژو 206sd میخری که یکم قیافش عوض شده و فقط موتورش فرانسویه و ec5 ، یعنی 20 میلیون میگیرن که روی 206sd موتور فرانسوی بذارن و قیافشو عوض کنن؟ چقدر با انصافن این خودروسازای ما
70% داخلی سازی یعنی اینم مثل 206 و 405 و... است
کیانی: 1395/7/2512:30:42،
53
11
متورش هم فرانسوی نیست . این ماشین صد در صد سلخت چین است و در فرانسه هم اجازه فروش ندارد
2356: 1395/7/2511:57:15،
31
10
فقط جنساي آشغال روميدن به مردم وحق آقاي فلان وحق دفترفلان وحق....و....و....روميكشن روي ماشين 4ميليوني وميدن به 45ميليون.آقامابخواهيم كافربشيم كجابايدبريم؟
Vahid : 1395/7/2511:57:24،
22
9
چی شود؟
Saeed: 1395/7/2512:00:56،
36
8
چه تیتر ترسناکی !!!
مهدی: 1395/7/2512:04:40،
19
10
با سلام
داخلی سازی 405 , پارس و یا 206 رو ببینین , معمولا تو هر جای دنیا یه چیزی رو بالای بیست سال تولید میکنن همه چم و خم کار دستشون میاد و بهینه میکنن تولیدو نمونش محصولات پروتون توی مالزی که حتی گاهی بهینه تر از میتسوبیشی هم مدلشه و خو ژاپنی ها هم اذعان دارن ولی ما دریغ از یه ذره کیفیت و بهبود بعد اینهمه سال.

یا حق
محمد: 1395/7/2512:08:59،
25
11
داخل سازی منظورمون همون جنس بنجل چینی رو قاطی ماشین کردن و قالب کردن به ملته ؟
تمام میشنا رو خود خودرو سازی های داخلی فشار میارن که گرون فروش بره
همشون بی کیفیت همه اپشنا رو حذف و ماشین رو با سال ۲۰۰۰ یکی میکنن
به بهانه تولید داخلی فقط ملت بیچاه باید تاوان پس بدن
ماشین تولید میکنن ۵ هزار تا نشده به درد اوراقی میخوره
امیرعلی: 1395/7/2512:13:10،
31
10
یه سر قاچاق خود طرفه..بعد میگه ریشه کن میکنیم..
ایرانی: 1395/7/2512:14:57،
25
9
خداخودش رحم کنه بازم خودروی بی کیفیت توراهه
حسین: 1395/7/2512:27:36،
24
6
هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد . خدا به داد ملت ایران برسد
آرش: 1395/7/2512:29:10،
15
12
کلا ایران خودرو میخواد که قطعات ارزان خودشو رو روی محصولات اروپایی ببنده و با قیمت بالا به مردم بیچاره بفروشه. چرا اصلا پژو قبول میکنه که 20 درصد از قطعات برای 2008 یا سایر محصولاتش داخلی باشه؟؟!!! خوب کلا وارد کنه و بعد اینجا مونتاژ بشه. مثل ال 90 از طرف رنو. اگر این اتفاق بیافته اونوقت باید دست چینی ها را بوسید که لااقل برخی از خودروهاشون 100 درصد وارداتی است با کیفیت بهتر از ایرانی ها.
مهدی.ح: 1395/7/2512:30:21،
35
10
این لعنتی نه قیافه داره نه امکانات.
مثل فیات قدیمیا
انگار SD و رانا خریده باشی
تازه با 70% ابر تکنولوژی داخلی ببینین چه شود
مجتبي: 1395/7/2513:52:36،
20
11
در پاسخ به کياني:

عزيز جان، ميزان داخلي سازي با توجه به IPI و IPL مشخص ميشه (Itemized Price Index, Itemized Price List). و در اين مدارک لاستيک هيچ وقت به عنوان درصدي از داخلي سازي محاسبه نميشه. هيچ وقت هم ادعا نشده پرايد 100% درصد داخلي سازي شده چون بيشترين داخلي سازي مربوط به وانت زامياد با 85% هست.
اينکه قطعه سازها با توجه به هزينه عجيب و غريب ساخت (عدم بهره وري کافي) قطعات بنجل و يا حتي چيني به سازنده ها مي دن (هر چند قطعه سازها عمدتا زيرمجموعه ايران خودرو و سايپا هستن و ميشه گفت اين بنجل کاري از طرف خود سازنده ها اتفاق ميفته) ربطي به صحبتهاي بدون پايه و اساس شما نداره.
به هر حال از صنعتي که کاملا با سياست پيوند خوده و در اون رقابت وجود نداره انتظار بيشتري نميشه داشت.
سفری: 1395/7/2514:06:09،
20
11
ادم نمیفهمه آخه این چهکاری است که بری 301 را مونتاژ کنید ؟ خودرو دنا چه کم وکسری از این ماشین دارد که رفتید این را آوردید ؟ مردم همه انتظار داشتند خودرویی تولید کنید که از ماشین های موجود خیلی بهتر باشند و صد البته با قیمت مناسب . متاسفانه هیچ کدام از این دوشرط برآورده نشد
ام: 1395/7/2514:28:45،
18
8
پاسخ به احمدرضا:
هرزگرد هم تعویض شده بود که همون کارو خراب کرد.
محمدرضا: 1395/7/2516:01:08،
13
11
فعلا که داخلی مساوی شده با چینی بیکیفیت چون دیگه داخل چیزی تولید نمیشه. خود این پژو مادر مرده دیگه چی هست که اینام اینقدر انگولکش میکنن و آخرش یه موجود عجیب ام از توش درمیارن اسمشو میزارن 301 اس دی . خخخخ
جمع کنید دیگه بابا الان تو مناطق آزاد همه دارن بهترین ماشینارو با قیمت جهانی سوار میشن. مگه شهرای دیگه آدم نیستن؟ فقط تبریز و انزلی و خوزستان و ... خوبن؟ ما خونمون یشمی!
امیر: 1395/7/2516:07:46،
19
8
یعنی چی که می خواهیم 71% داخلی سازی کنیم!!؟یعنی همون
بلایی که بر سر 206 دراوردید را بر این خودرو اعمال کنید!!مشکلات برقی و سیستم کلاچ و مشکلات فرمان و...با
استفاده از قطعات بی کیفیت ولی گران!!
رضا: 1395/7/2516:22:11،
23
13
هر زهر ماری را که می خواهید تولید کنید با کیفیت کمپانی مادر انرا تولید کنید!!مگر مریض هستید که با
داخلی سازی یک خودرو کیفیت انرا به حد فاجعه پایین
بیاورید درست همان کاری را که در مورد 206 انجام دادید!!
سعید: 1395/7/2516:37:20،
22
8
خودروی ایرانی و قطعات ایرانی فوق العاده بی کیفیت هستند
دو روز پیش با پارس مدل 93 که به سمت راست پیچیدم متاسفانه فرمون گیر کرد و برنگشت!
خوش شانس بودم که ماشین کنارم نبود و یا عابر پیاده ای در کنار خیابون نبود
ماشین رو بردم ایران خودرو چون پمپ هیدرولیک, کمک هیدرولیک و شیر هیدرولیک رو عوض کرده بودند چند روز قبلش. بهشون میگم چه وضعشه! میگه قطعات کیفیت ندارن. مشکل از کمک هیدرولیک بوده و شاید قطعه جدید هم مشکل داشته باشه!
به همین سراحت جواب داد!!!
سرکاری: 1395/7/2519:22:32،
17
10
خداکنه داخلی سازیش 0درصد باشه شاید بشه سوارش شد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل