کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دعوا بر سر تولید یک خودروی نا ایمن در کشور


کد خبر : ۲۸۸۳۶شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۴۵۸۵۱۳ بازدید

در شرایطی که مناقشات پشت پرده برای تعیین چگونگی تولید کوئید به عنوان خودروی ارزان قیمت رنو در ایران در جریان است، در تست انجام شده ایمنی ...
دعوا بر سر تولید یک خودروی نا ایمن در کشوردعوا بر سر تولید یک خودروی نا ایمن در کشور

در شرایطی که مناقشات پشت پرده برای تعیین چگونگی تولید "کوئید" به عنوان خودروی ارزان قیمت رنو در ایران در جریان است، در تست انجام شده ایمنی این خودرو به شدت زیر سوال رفته است.

گلوبال ان کپ "Global Ncap" یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد.

در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است. این موسسه سه نمونه از کوئید که نمونه دوم و سوم مدل‌های ارتقا یافته این خودرو بوده‌اند را مورد تست تصادف قرار داده که نتایج آن به شرح زیر است:

" اولین نسخه از این خودرو که تست شد، از بین سری اول مدل‌های تولیدی انتخاب شده بود و بدون هیچ تجهیزات ایمنی و حتی کیسه هوای راننده تست شد. این خودرو برای ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر گرفت. بدنه این نسخه کاملا بی‌ثبات ارزیابی شد. ایمنی سر و قفسه سینه راننده در این نسخه ضعیف بود و قفسه سینه سرنشین کمی ایمنی داشت. زانوی سرنشینان در این نسخه می‌تواند توسط ساختار خطرناک داشبورد تهدید شود".

نسخه دوم کوئید که از سوی این موسسه تست شده از دوم آوریل ۲۰۱۶ تولید می‌شود. گلوبال ان کپ اعلام کرده که رنو این نسخه را سری به‌روز شده کوئید می‌داند که انتظار می‌رفت سطح ایمنی بهتری داشته باشد، اما این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ از ۵ ستاره را دریافت کرده است. به گفته این سازمان، ساختار این خودرو از بین نرفت اما باز هم بی ثبات است و نمی‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند.

Renault Kwid test crash

سومین نسخه‌ای که تست شد یک کوئید با ساختاری قوی‌تر و همچنین کیسه هوای راننده بود که به عنوان یک آپشن اضافی در نسخه ممتاز این خودرو ارائه می‌شود، اما این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ را کسب کرد. در ادامه این گزارش گلوبال ان کپ اعلام کرده که رنو باید اصلاحات بیشتری را در خودروی کوئید اعمال کند.

در حالی نتایج تست‌های صورت گرفته از سوی این موسسه بین‌المللی نشان می‌دهد که کوئید یک خودروی بی‌کیفیت و غیر ایمن بوده و در تصادفات جان سرنشینان را تهدید می‌کند که هم‌اکنون ایران خودرو و سایپا به دلیل پایین بودن قیمت، مشتاق به در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران هستند و از آن سو شرکت رنو نیز در چانه‌زنی‌های خود به مذاکرات در این رابطه ادامه داده و از احتمال تولید مستقل این خودرو در ایران نیز خبر داده است.

اگرچه گفته می‌شود کوئید در صورت تولید در ایران به دلیل پایین بودن قیمت، جایگزین مناسبی برای خودروهایی همچون پراید خواهد بود، اما نتایج تست ایمنی این خودرو علامت سوال بزرگی درباره ایمنی این خودرو و در نتیجه سرنوشت تولید این خودرو در ایران ایجاد کرده است.

این وضعیت در حالی است که اخیرا برنارد کامبیر، رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو درباره تولید خودروی کوئید در ایران اظهار کرده است که "خودروی کوئید یک جواهر است و من متقاعد شده‌ام که اگر ما این خودرو را در ایران تولید کنیم بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود".

مسوولان رنو در حالی خودرویی که فاقد ایمنی لازم در تست‌های مربوطه بوده را جواهر می‌دانند که در این رابطه شرکت رنوپارس به عنوان نماینده رنو در ایران درباره نتایج تست خودروی کوئید از سوی موسسه گلوبال ان کپ در پاسخ به ایسنا ادعا کرده که "کوئیدی که در ایران تولید خواهد شد مدل متفاوتی نسبت به کوئید تولیدی در هند که توسط موسسه گلوبال ان کپ تست شده، خواهد بود. البته نمونه جدید خودروی کوئید هند نیز در تست تصادف این موسسه یک ستاره کیفی را کسب کرده است".

طبق اعلام رنوپارس، "کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده مانند نمونه در حال تولید در برزیل بوده و در تست تصادف حتما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب خواهد کرد".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها