کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برنج کمتر از 12 هزار تومان برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد


کد خبر : ۲۸۷۸۱جمعه، ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۲۳۱۱۱۵ بازدید

نماینده رشت در مجلس گفت: در حال حاضر برنج با کاهش قیمت مواجه است و براساس اطلاعات واصله از بازار کیلویی 9 هزار تومان به فروش ...

نماینده رشت در مجلس گفت: در حال حاضر برنج با کاهش قیمت مواجه است و براساس اطلاعات واصله از بازار کیلویی 9 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که برنج کمتر از 12 هزار تومان برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

محمد صادق حسنی جوریابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شرایط کنونی بازار برنج گفت: برنج در سال جاری حدود کیلویی 8 هزار تومان برای کشاورز هزینه دربرداشت که در بازار با مبلغی حدود  9 تا 10 هزار تومان به فروش می رسد و با این وضع کشاورز دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: واردات بی رویه برنج به دلیل سود بالای موجود در آن همچنان در جریان است و طبق اطلاعات موثق در حال حاضر در یکی از گمرکات کشور 150 هزار تن برنج وارداتی موجود است و این به معنی بی توجهی کامل به مشکل کشاورز شالیکار است و برخلاف صحبت های مسئولین واردات همچنان ادامه دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: به جرات می توان گفت که واردات برنج به نحوی است که اگر از امسال تا 10 سال آینده هیچ برنجی وارد نشود نیاز بازار تامین می شود و این برنجکار داخلی است که لطمه می بیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2 میلیون و 200 هزار تن در کشور تولید می‌شود گفت: نیاز کشور حدود 5/2 میلیون تن برآورد شده که می توان کمبود حدود 300 هزار تن برنج را نیز با اصلاح اقلام برنج و جایگزینی اقلام پر محصول جبران نمود اما به دلیل سود کلانی که در واردات برنج وجود دارد کسی به فکر حل مشکل برنج داخلی نیست.

حسنی جوریابی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات صنعت برنج داخلی ضعف صنایع تبدیلی و شالیکوبی است که متاسفانه در این بخش نیز به دلیل بی توجهی مسئولان مشکلات فراوانی وجود دارد و ما برنج خرد یا آسیب دیده مان در شالیکوبی ها از استاندارد جهانی بالاتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها