کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت هر کیلو عسل طبیعی در بازار چقدر است؟


کد خبر : ۲۸۷۵۵پنجشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۴۳۸۷۰۵ بازدید

براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال 95، بیش از 740 تن عسل به کشورهای مختلف صادر شده است.

براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال 95، بیش از 740 تن عسل به کشورهای مختلف صادر شده است.

این میزان صادرات 2 میلیون و 981 هزار و 607 دلار برای کشور ارزآوری داشته و ارزش ریالی آن بیش از 9 میلیارد تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش، عسل ایرانی به کشورهای آذربایجان، افغانستان، امارات متحده عربی، بحرین، چین، سوئیس، عراق، عمان، قطر، کنیا، کویت، گرجستان، لبنان، مالزی و هنگ کنگ صادر شده است.

در همین رابطه عفت رئیسی، رئیس اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل در خصوص وضعیت صادرات عسل گفت: در حال حاضر صادرات عسل تا حد زیادی کاهش یافته است که این مساله به دلیل تغییر استاندارد عسل ایرانی از اجباری به استاندارد تشویقی بوده است.

وی با بیان اینکه ایران بعد از کشور چین بیشترین کندو زنبور عسل را دارد، گفت: با وجود پتانسیل بالا در تولید و صادرات زنبور عسل اما صادرات آن نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است و بازهم این میزان در ماه‌های آینده کمتر می‌شود.

رئیسی افزود: بسیاری از کشورهای جهان خواهان عسل ایرانی بودند ولی با تخلفات افراد سودجو و تولید عسل غیر مرغوب بیشتر خریداران این محصول پرطرفدار در خارج کشور عسل با استاندارد اجباری را می‌خواهند.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل در ادامه قیمت هرکیلو عسل طبیعی را بین 25 تا 37 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌های بسته‌بندی، حمل و نقل و واسطه ها هرکیلو عسل طبیعی بین 60 تا 70 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌فروش می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها