کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ارزانترین لوکس بازار ایران

کدخبر:۲۸۷۵دوشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶:۵۵۱۳۳۵۲ بازدید

این روزها برای خرید یک لوکس فول آپشن سایز بزرگ و قدرتمند، باید حداقل یک میلیارد تومانی کنار بگذارید. اما شاید بشود با نصف این مقدار هم، همان امکانات را به دست آورد. البته همان امکانات با یک چیزهایی کمتر...
ارزانترین لوکس بازار ایران

اگر بگوییم بازار خودروی ایران عجیب‌ترین در دنیاست، بیراه نگفته‌ایم. تنها در خیابان‌های ایران است که می‌شود محصولات 30 ساله و از رده‌ خارج آسیایی را در کنار تولیدات 2014 اروپایی مشاهده کرد. تنها در بازار ایران است که می‌شود لوکس‌های میلیاردی را در کنار اتول‌های سه چهار میلیونی یکجا دید. کره‌ای‌ها کنار آلمانی‌ها، چینی‌ها کنار ایتالیایی‌ها، آلمانی‌ها کنار سوئدی‌ها. زندگی مسالمت‌آمیز. از فوق لوکس تا درِ پیت! همه چیز هست. از شاسی بلندهای قد و نیم قد تا پیکاپ‌های دو کابین و تک‌ کابین، از کوپه‌های دو نفره تا روبازهای چهار نفره، از سدان‌هایی با 10 ایربگ تا سدان‌هایی بدون ایربگ.

خلاصه که جنس بازار، جور است. یعنی کافی ست به هر چیزی غیر از قیمت فکر کنید، آن وقت سیلی از انتخاب‌ها برایتان رژه می‌روند. اما این معادله به یک جاهایی که می‌رسد، هنگ می‌کند. یک جاهایی که شما پولش را دارید، ولی نمی‌دانید چه می‌خواهید. دقیقاً همان جاهایی را می‌گوییم که بین دو مدل بدجور گیر کرده‌اید. بین یکی که از نظر اسم و رسم و «دهان پرکنندگی» سرآمد است ولی امکانات خاصی ندارد و یکی که از نظر آپشن تقریباً پوز کل بازار را می‌زند ولی از نظر «دهان پرکنندگی» نمی‌تواند‌ جواب‌گوی جماعت باشد. امروز به یک همچین گیری خورده‌ایم ما و شما.


رولزرویس با طعم هیوندای

هیوندای سال 1999 میلادی پروژه‌ای را آغاز کرد که شاید اگر یکی دو سال دیگر صبر نمی‌کرد، تا امروز دیگر اثری از آثارش باقی نمانده بود. اواخر دهه 90 میلادی با اینکه این شرکت کره‌ای توانسته بود بین بزرگان برای خودش جایگاهی هرچند شکننده باز کند ولی باز با این حال خیلی زود بود که وارد بازی فوق لوکس‌ها شود. حداقل که خودش این‌طور فکر می‌کرد. در اقدامی ناگهانی تحت تاثیر جو دادن‌های دوست و رفیق قدیمی‌اش میتسوبیشی قرار گرفت و بلند داد زد که می‌خواهد محصولی تولید کند برای رقابت با مرسدس‌بنز Sکلاس و ب‌ام‌و سری 7. راستش صدای هیوندای از اولسان کره هم خارج نشد. چه برسد به اینکه گوش سلاطین اشتوتگارت و مونیخ را جر بدهد.

آن‌ها با تولید یک سدان سایز بزرگ به اسم Centennial (یا با نام دیگرش Equus) به صورت هیجان‌زده‌ای خودشان را در صدر کلاس اشرافی‌ها دیدند. البته خیلی زود از اینور و آنور بهشان گفتند که آقاجان تخفیف بدهید. همین شد که هیوندای کمی پا روی غرورش گذاشت و سنتنیال را رقیب سانگ‌یانگ چیرمن نامید. یک کره‌ای دیگر که او هم درگیر شیزوفرنی «خود مرسدس‌بنز بینی» داشت. این خودرو سال 2001 خیلی آرام و بی‌خطر آمد و در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد. آن ایام تعداد محدودی‌ را به اسم LZ450‌ در بازار آمریکا به فروش رساند. شاید این خودرو اصلاً در حد و اندازه‌های رقابت با بزرگان اروپایی و آمریکایی نبود ولی همان اوایل نشان داد که می‌توان یک سدان 5.1 متری با پیشرانه 4.5 لیتری باشی و خیلی هم گران نشوی. یعنی اگر کادیلاک یا بلا به دور مرسدس‌بنز می‌خواست چنین خودرویی با چنین فاکتورهایی تولید کند،‌ قیمتش سر به فلک می‌زد. خلاصه که نسل اولش با چنگ و دندان خودش را به سال 2009 رساند. دیگر نشریه‌ای نبود که نقدی به آن نکرده باشد. ولی هیوندای آرام بود و آرام ماند.

تا اینکه در همان سال نسل دومش را رو کرد. حالا دیگر قضیه فرق داشت. غول‌های بازار از این نمی‌ترسیدند که یک تازه‌وارد بیاید و از نظر فنی،‌ کیفی و مهندسی بخواهد برایشان شاخ شود. آن‌ها هول این برداشته بود که مشتری‌اشان گول آن همه آپشن و آن قیمت ناچیزش را بخورد. همین بود که سنتنیال تبدیل شد به گران‌ترین و بزرگ‌ترین خودروی هیوندای. چهره‌اش باوقار و پرابهت بود. با اینکه زیر پوستش هنوز می‌شد آن فانتزی‌های کره‌ای پسند را دید ولی به طرز قابل احترامی زیبا بود.


99b71818sbjl6cmgtjkh.jpg

 

درباره‌اش بیشتر بدانیم

هیوندای برای این فرزندش دل را به دریا و خودش را به سیم آخر زد و برایش پیشرانه‌های 5 و 5.5 لیتری هم در نظر گرفت. آن موقع که تازه آمد بود چنین حجم‌هایی را می‌شد فقط روی لامبورگینی و جیپ‌های گرندچیروکی دید. البته در جریان هستید که نمونه وارد شده به ایران، از این سری نبود. سال 2010 مجله معتبر فوربس آن را در لیست 10 خودروی هیجان‌انگیز خود قرار داد. شاید هیوندای با جنسیس خود نشان داده بود که می‌توان در چنین کلاسی هم فعالیت کند ولی سنتنیال یک چیز دیگر بود. واقعاً یک چیز دیگر. بد نیست بدانید نسخه Limo (لیموزین) آن اکنون به عنوان اتومبیل شخصی رئیس جمهور کاستاریکا استفاده می‌شود.چالش اصلی برای هیوندای سرِ طراحی آن، با چالشی بزرگ روبه‌رو بود. چالش به اسم دفرنسیال. فکر نکنید سدان لوکس بزرگ ساختن به همین راحتی است. همینکه اندازه فاصله محوری و نوع انتقال قدرت عملکرد صحیحی داشته باشد، پیر مهندس طراحش را در می‌آورد.


گوشه‌ای از امکانات

این خودرو جمعاً 9 ایربگ دارد. برای سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی. در کاتالوگش گفته شده از سیستم‌هایESC - VSM - ABS - BAS - TCS - CBC - EBD - EPB - AVH SCC بهره می‌‌برد. حالا ما که نمی‌دانیم خیلی از این عبارات یعنی چه ولی هرچه هست حتماً یک چیز واقعی است. برای این خودرو یک سیستم صوتی حرفه‌ای با برند Lexicon مجهز به 16 بلندگو، آمپلی فایر و ساب ووفر در نظر گرفته شده است. چنجر آن 6 خشابه با قابلیت پخش DVD است. نمایشگر 8 اینچی را هم از یاد نبرید. قابلیت‌هایی مثل کنترل الکتریکی کمک فنرها با امکان تغییرحالت اسپرت و اتوماتیک، تنظیم ارتفاع خودرو به صورت دستی و اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا، سنسور کنترل دمای اتاق، تنظیم صندلی‌ها به همراه حافظه، سرد کن و گرم‌کن صندلی‌ها، ماساژور، یخچال، مانیتور (برای سرنشینان عقب)، چراغ زیر صندلی، دوربین نقطه کور، گرم‌کن غربیلک فرمان، آینه های داخل و کناری الکتروکرومیک، سنسورهای باران و پارک، سیستم وکیوم درب‌ها و قرارگیری باطری در کف صندوق عقب برای ایمنی بیشتر چیزهایی است که مشتری لوکس‌پسند را خیلی بیشتر برای خرید قلقلک می‌دهد.


درباره رقبا

با 360 میلیون خیلی گزینه دیگر روی میز وجود دارد. از ب‌ام‌و 528 فول 325 میلیونی تا 335 کروک 350 میلیونی. از مرسدس‌بنز E200 فول 2014 که 355 میلیون می‌ارزد تا سدان اسپرت C350 جدید که 340 میلیون قیمت دارد. شاید قابل مقایسه نباشد ولی با این پول می‌شود رقت یک پورشه کیمن S هم خرید که تازه 345 میلیون خرید و فروش می‌شود. تقریباً همین امکانات و پیشرانه روی لکسوس LS460 هم نصب شده ولی این ژاپنی زیر 530 میلیون در بازار نیست. حال آنکه نزدیک‌ترین رقیب قیمتی تولیدات لکسوس به سنتنیال، ES350 سدان است که 335 میلیون می‌ارزد.

 

m69dsjagbdd3g7essiys.jpg

 

نظر نهایی

برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند چینی در تبلیغاتشان به چیزهایی اشاره می‌کنند که راستش هیچ‌رقمه در کت آدم نمی‌رود. حاضرید سه یا حتی چهار برابر پول بدهید و محصولی نام‌داری را بخرید که حداقل درباره چیزهایی که ندارد، اطمینان دارید. نمی‌گوییم سنتنیال از این جور موارد است. ولی خُب بالاخره کره‌ای است. اگر نبود که با این قیمت فروخته نمی‌شد. این خودرو واقعاً به درد سواری می‌خورد. سوارش شوید و از چیزهایی که دارد لذت ببرید. از قلب قدرتمندش بهره بگیرید و نسبت به ایمنی‌اش مطمئن باشید.

نگران پولتان نباشید، بیش از چیزی که پرداخت کرده‌اید، گیرتان آمده. ولی فقط یک نکته؛ حتی یک در تریلیون هم خودتان را با مرسدس‌ها و ب‌ام‌وها و لکسوس‌ها مقایسه نکنید. اگر کارتان به خرابی بکشد آن وقت می‌فهمید که بهشت کره‌ای چیست و جهنم آلمانی و ژاپنی چیست. اگر سالم ماند که ماند. اگر نه، همان جا، کنار اتوبان بگذارید و بروید. سایت‌های خارجی که این خودرو را درازمدت تست کرده‌‌اند، می‌گویند یکی از دغدغه‌های اصلی راننده، زود تمام شدن لوازم مصرفی‌اش است. استهلاک قطعاتش شدیداً بالاست. رانندگی با سنتنیال، رانندگی با سدانی است که تنها یکی دو نقطه روشن دارد. مابقی هرچه هست،‌ نقطه کور برای راننده است. سعی کنید وقتی می‌خریدش دوستش داشته باشید، وگرنه کارتان زار است.

 

مشخصات فنی Hyundai Centennial
حجم پیشرانه (cc) 4627
حجم هر سیلندر (cc) 578.3
آرایش هشت سیلندر Vشکل
قدرت (hp*rpm) 385 در 6500
بازده قدرت (hp*lit) 83.2
گشتاور (nm*rpm) 452 در 3500
بازده گشتاور (nm*lit) 97.6
قطر سیلندر (mm) 92
نسبت تراکم 10.4 بر یک
شتاب صفر تا 100 (sec) 6.7
سرعت نهایی (km/h) 250
جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک
فاصله دو محور (mm) 3045
نوع انتقال قدرت RWD - محور متحرک عقب
طول، عرض و ارتفاع (mm) 5160-1890-1491
اندازه تایر (in) جلو: 245.45 عقب:275.40 - 19
فضای سرنشین (lit) 3095
فضای قسمت بار (lit) 480 -990 (تغییر حالت)
گردش فرمان (mm) 12
اندازه ترمز (in)  جلو: 345 عقب: 315
وزن (kg) 2018
توان کششی (kg) 907
حجم باک (lit) 77
مصرف میانگین (lit) 13.1
قیمت داخل: 360 میلیون تومان
  خارج: 65 هزار دلار
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

موسی: 1392/10/1422:36:19،
109
73
واقعا حرف نداره.
ای کاش هر ایرانی میتونست ماشینی با این مشخصات داشته باشه.چون آریایی ها حق داشتن بهترین ها رو دارن.
اما ما دوتا انتخاب بیشتر نداریم.
پراید ،پزو.
البته ماشینهای دیگری هست حتی بوگاتی اما تعداد کسانی که میتونن بخرن از انگشتان دست هم کمتر هستند
علی.تورک: 1392/10/1509:32:54،
49
118
یعنی ما که ایرانی هستیم و آریایی نیستیم لیاقت سوارشدنشو نداریم؟بد نیست بری به شهرهای آذربایجان هم سری بزنی مثل تبریز ماشینایی میبینی که حتی عکسشم نمیتون از اینترنت پیدا کنی!!!
ایرانی: 1392/10/1509:44:45،
86
37
اختلاف طبقاتی توی این عکسا کاملا مشهوده کاش تمام مردم حق انتخاب داشتند
علی: 1392/10/1513:06:55،
46
68
آره خب آریایی ها حقشون سوار بشن دیگه ولی یه سر به تبریز بزنید ببینید چه ماشینایی تو تبریز میچرخن که تا حالا عکسشون رو هم ندیدی
عیسی: 1392/10/1513:18:17،
48
41
چطور به این نتیجه رسیدی آریایی ها لیاقت بهترین ماشین را را دارند؟
از اقتصاد ایران یا سیاست ایران - پیشرفت علمی ایران فحش های داده شده به لیونل مسی و...
در حال که مثلا ژاپنی ها انگلیسی ها سوئدی ها امریکایی ها ایتالیایی ها چنین لیاقتی ندارند!!
ایرانی: 1392/10/1716:08:37،
46
46
تو رو خدا بحثو به نژاد و اینا نکشونین. همه ایرانییم ایرانی...
مطمئنا موسی هم نظزی که شما برداشت کردید نداشته
ارش: 1392/10/1422:39:58،
76
38
هیوندای این رو برای رقابت با بی ام دبلیو ساخته واز همین رو تکنولوژی های بیار بالایی تو اون به کار برده اما نمیتونه فعلا به پای بی ام دبلیو برسه!زوده هنوز
چی بگم: 1392/10/1422:42:16،
80
39
یه جوری نوشته یک میلیارد انگار 1000 تومنه،تازه می خواد با پونصد میلیون یه کاریش بکنه،عجیبه،حکایتی پیدا کردیم ما ملت با این وضعیتای عجیب غریب
مهدي: 1392/10/1422:44:12،
39
31
ارزووون ؟
گیج: 1392/10/1422:45:39،
59
40
دستتون درد نکنه که خودروهای در سطح قدرت خرید ما رو اطلاع رسانی می کنید. از این سر در گمی در اومدیم
منم: 1392/10/1911:18:47،
39
48
والا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mehdi naseri: 1392/10/1422:46:00،
57
56
این ماشین آشغاله. 360 واسه ماشین کره ای؟؟؟!!!! همسایمون داشت گیرباکسش مشکل پیدا کرد بعد 1ماه...
من جنسیس کوپه شو داشتم. آشغال بود.. با 360 من اگه باشم مرسدس eکلاس میخرم..
فربد ایرانی: 1392/10/1423:01:43،
64
37
مرسی از راهنماییتون . فردا میرم از سر کوچه دوتاشو میخرم ... نه اصلا حالا که میگی ارزش خریدن داره سه تا میخرم.
تندروی اسلامی: 1392/10/1423:16:34،
41
148
بنده با قدرت اعلام میدارم "فقط حمایت از تولید داخل" منکه همچنان حمایت خود رو اعلام میدارم
کارمند: 1392/10/1509:22:32،
67
27
شیطون بگو ماشینت چیه ؟ مامولا شماها فقط ماشین ژاپنی دارین اون هم بالای 300 میلیون
sina: 1392/10/1423:16:51،
65
33
حیف ما که این ماشینا با این قیمتهای فضایی و کذایی باید خرید و فروش بشه.
خدا لعنت کنه کسایی که خداشون بنز و ... سوار میشن و نمیذارن مردم ایران طعم راحتی و ایمنی رو بچشن، خدا لعنتشون کنه، خدا ایشاا... پراید بهشون عطا کنه
مصطفی: 1392/10/1423:34:56،
75
43
کره به کجا رسید بعد ببین ما تازه کجاییم .رفتیم پراید کردیم وانت تازه کلی هم تبلیغش و میکنیم.ای خاک بر سر این صنعت خودرو سازی ما بره.
ss: 1392/10/1423:38:20،
41
36
مبارکه صاحبش/
حسین: 1392/10/1423:44:38،
56
45
ایران جیب دلت خوش ها جاش 360 میلیون ارزان؟؟؟؟؟؟؟!
مردم پول خرید پراید رو ندارن بعد داری از این حرف میزنی
علی: 1392/10/1423:48:04،
44
43
خدا وکیلی با خودت چی فکر میکنی ایرانجیب که این خبرهارو میزاری؟
mehdi: 1392/10/1423:49:46،
51
34
65 هزار دلار اونم با دلار 3000 تومنی آخه با چه روشی میشه 360میلیون تومان؟شما بگید!خدایا ...
علی: 1392/10/1423:52:50،
48
38
بچه ها توجه کنین به عکس.این ماشینه کنار پیکان و پراید و پژو چقدر حال بهم زنه.
Wwwwwwwwwwweeeeeeeee: 1392/10/1423:55:45،
54
44
بايد يه كاري كرد همينايي كه هستند زنده بمونن افزايش جمعيت پيشكش
اننيت و آسايش و سلامتي فقط با ماشين استاندار فراهم ميشه كه آلايندگي هم نداشته باشه
امیر محمد: 1392/10/1423:55:50،
39
38
ماشینه بدی نسیت پدر یکی از دوستام داره/ وقتی گاز میده جیگرت حال میاد/ سیستم صوتیشم انفینیتیه وقتی آهنگ گوش میدی انگار تو فضایی
محمد: 1392/10/1500:01:07،
47
39
همون پرایده!!!!! فقط رنگش متالیکه
پدرام: 1392/10/1500:01:10،
49
28
این ماشین عالیه ولی 528 رو ول میکنی از اینا بخری ؟
جون من اگه خریدی شیرینی یه پرایدم واس ما بخر دانشجو گرمسارم پیرم تو این اوتوبوسای عتیقه در اومد.
ایرانی: 1392/10/1500:12:12،
32
32
آقا شکسته نفسی میکنین...
مگه پراید و سمند چی کم دارن...
فول آپشن و ارزان...از همه مهمتر ایمن ایمن...
مهرداد: 1392/10/1500:15:00،
42
37
جالب بود
علی: 1392/10/1500:20:34،
41
37
ای شیطون با برو بچه ها کجا رفته بودی؟!
علی: 1392/10/1500:22:50،
39
35
خداییش پشت زمینه نمایشگاه لگنه!
از پیکان و پرایدو پژو سمند و آردی و ....

ایران جیب چیکار میکنی؟!
MEH: 1392/10/1500:23:44،
41
43
بازار دست دوم وچندمش خرابه و افت زیادی داره .
مهدی: 1392/10/1500:34:41،
45
26
2 سال پیش قیمتش 110 م بود خیلی گرون شده تا اخر سال نمیخرم تا ارزون شه ..لعنت بر کسی که قیمتش را برد بالا ..نمیخرم نمیخرم نمیخرم ...خدایش پولشم دارم
sobh: 1392/10/1500:45:03،
32
39
فکر کنم کلا این مقاله منظورش این بود:پراید بهتر از سننتیال است............. پس همون پراید را سوار شین که اگه خراب شد مجبور نشین کنار خیابان اون را رها کنید و برین خونه...............
50: 1392/10/1500:46:29،
35
40
خوبه ولی قیمتش قبلا خیلی کمتر بود-------ولی در کل کیفیتشو نمیشه با خودرو ژاپنی مقایسه کرد
حسن: 1392/10/1500:55:20،
41
33

ولی پراید بهتره
1: ساختار ایربگاش جوریه که وقتی باز میشه ممکنه از ترس خفگی سکته کنی
2: ترمزهای پراید معرکس مثل من 500متر دیگه میخوام تا برسم به در خونه از اینجا که ترمز کنم دقیقا در خونه وایمیسه خیلی باحاله
3:سپرش که حرف نداره واه واه واه اصلا باید تو سال 2014
باید سپرشو با بدنه گلکسی اس 4 مقایسه کنن خیلی توپه اصلا یه وضعی
داود: 1392/10/1500:56:17،
40
38
دقيقا فرق اين با بنز s اينه سامسونگ با اپل ميمونه سامسونگ سنتنيال و. اپل بنز s
هییوندای : 1392/10/1501:14:41،
42
40
من 5ساله که دارم ازش خیلی رازیم
تن تن: 1392/10/1510:31:39،
53
26
خدايا عدالتتو برم، پولو به كي ميدي. ازش راززززززززززززيه
رضا: 1392/10/1501:15:04،
42
28
فکر نکنم بیشتر از 50 عدد از این لوکس بی کیفیت فروش رفته باشه..
هادي: 1392/10/1501:22:11،
41
42
ماشين خوب و پرقدرتيه اما خوب معلومه كه به قولهاي الماني و ايتاليايي نميرسه، هرچيزي به قيمتش،اما سواريش اونجور كه به نظر ميرسه خيلي نرم نيست. فقط دنياي اپشن. اگه خواستين بخرين اول ls460 سوارشين بعد اينو بخرين. ولي خداي امنيت سرنشينه. به نظر من كلاس e بنز با اين قيمت بهتره ، بعدش هم ls460
فلیپو اینزاگی: 1392/10/1501:23:21،
35
41
195 میلیونو میدن 360 :)))
علی: 1392/10/1501:58:38،
44
33
پس نتیجه اینکه پراید از همشون سرتره!!!360میلیون کجا بود مومن؟با این وضع خوش اقتصادی ما تو پرایدشم موندیم.
امیدوار: 1392/10/1502:51:14،
46
33
ماشین خوبیه همه آپشناش هم عالیه دوست من
داره،ولی 240 خرید،در ضمن اشتباه بی ام و
ول کنی هیوندای بگیری،
به امید قیمتهای سال 88 هیچی نمیخریم.
KM: 1392/10/1505:17:06،
36
33
فوق العاده.......است....
شاهين: 1392/10/1510:04:42،
36
34
ماشين خوبيه اما يه مشكل بزرگ داره اينكه قيمتش از طريق فرمول تورم+تعرفه+راندخواري*با دلار 5000 حساب شده*به توان دوبقيه چيزها كه همه دوستان ميدونن=قيمت ماشين بدست اومده
پس هر كي اين ماشينو با اين قيمت سوار شه معلومه ايراني نيست اگه هم ايراني باشه گوش درازه
داداشه من قيمت اين ماشين بايد ميشد 80 ميليون نه 360 ميليون
شاهين: 1392/10/1510:06:27،
31
28
مگه ما چيمون از خارجي ها كمههم خيلي متمدنتر از كشورهاي غربي هستيم هم اينكه قدرتشو داريم از بهتر از اينا رو داشته باشيم حيف كه گير اين بدجنساي روزگار افتاديم كه دمار از روزگار اين ملت شريف و غيرتمند درآوردن
باشگاه تندروهای جوان حماسی 9 د: 1392/10/1511:28:17،
44
31
با پیشرفتهای شایان ایران و ثروتمند شدن ملت ایران امروز شاهد خرید خودروهای لوکس توط ملت ایران هستیم
یزدی: 1392/10/1511:41:24،
36
35
خب دیگه تو کشور ما اینقدر عدالت زیاده که یکی ماشین 3 میلیونی سوار میشه یکی 2 میلیاردی وگرنه تمام دنیا بی عدالت هستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یه هموطن: 1392/10/1511:43:20،
53
24
داداش از منفی هات معلومه چقد باهات موافقیم -
اصغر: 1392/10/1512:29:23،
29
38
اخه ما چه گناهی کردیم؟؟؟؟؟ 65هزار دلار=195ملیون تو خارج. داخل 360ملیون!!!!
شلیغ: 1392/10/1512:41:49،
24
42
بابا بیایید منطقه آزاد ماکو اینا رو80تومن میدن ماکو
امید: 1392/10/1512:56:07،
41
39
برای محاسبه قیمت خودروهای وارداتی قیمت دلار6000تومان محاسبه میشود.همان 3 نرخی بودن دلار.
مخلص مملکت و نظام: 1392/10/1514:52:39،
43
57
داداش منظورت از محصولات(نه محسولات) ایرانی کدومه؟ما محصول ایرانی نداریم.همش خارجیه تو ایران اسمبل میشه.تیبا و سمند و رانا هم اگه داشتین میدونستین چقدرش ایرانیه.
رضا: 1392/10/1517:11:25،
22
35
واقعا چهره بدی داره
اگر پولش هم داشتم نمیخریدم
زشت زشت
محسن: 1392/10/1517:30:43،
33
32
ما چه گناهی کردیم که باید اشغال های ایران خودرو و سایپا ان هم گران سوار شیم //افسوس که ما جوانان ایرانی ارزو ماشین خوب سوار شدن را باید به گور ببریم//
ایرانی ام: 1392/10/1520:16:34،
21
30
چه بخوایم و چه نخایم بایذ همین جور که هستیم بمونیم-فقط مواظب باشین از شرایط فعلی بدتر نشین-عشق اس پیکااااااااااااااان :)
معین: 1392/10/1608:10:23،
25
36
ایران جیب امکاناتش عالی است ولی خدایی اصلا قیافه نداره نسبت به BMW و BNZ
سینا: 1392/10/1815:49:39،
35
39
تبریزی ها مگه مغولن!!!؟ اونها هم آرییاین.تریرک های عثمانی با آذری فرق داره
عرفان: 1392/10/1822:31:55،
24
38
فکر میکنم ماشین حساب اقایونی که برای ماشین قیمت میذارن خودش به جای دلار 3000 تومنی 6000 وارد میکنه یا یه دفه خودش جوابو دو یا سه برابر میکته....ای کاش ما هم همچین ماشین حسابی داشتیم....
حسین: 1392/12/911:49:27،
28
25
من به تازگی خریدم فوق العاده قویه کیفیت از سر وروش میباره اصلا هم علاقه ای به سواری benzو bmw ندارم فقط سری 7 bmwو s500بنز قابل قیاس با سنتنیاله ... این خودرو کاملا طراحی وساخت شرکت جنرال موتور امریکاست و فقط از طریق کره به بازار ایران وارد میشه .....ظمنا اونهایی که خیلی عشق bmw ,benz هستن باید بدونن ماشینی که نمایندگی نداره تو ایران گرفتنش ریسک بزرگیه....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما