کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

آشنایی با ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

کدخبر:۲۸۷۳۰سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۱۵۱۴۹۸۸ بازدید

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه 1.3 میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر دنیا کشته شده و بیش از 50 میلیون نفر مصدوم ...

هفته نامه تجارت فردا- براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه 1.3 میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر دنیا کشته شده و بیش از 50 میلیون نفر مصدوم می‌شوند. ناوگان حمل‌ونقل جهانی در سال 2010 به یک میلیارد دستگاه رسید و پیش‌بینی می‌شود که در 10 تا 15 سال آینده این تعداد دو برابر شوند.

این افزایش کم‌سابقه در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسطی رخ خواهد داد که 90 درصد از کل مرگ و میر جاده‌ای را شامل می‌شوند. حدود 48 درصد از تلفات تصادفات رانندگی، سرنشینان خودرو هستند، به منظور اجتناب از بار جهانی روبه‌رشد مصدومان جاده‌ای، بهبود ایمنی خودروها حیاتی است.

وقتی شما به دنبال خریدن خودرو جدیدی هستید، ایمنی نقش مهمی در تصمیم شما ایفا خواهد کرد. موسسات مختلفی وجود دارند که خودروهای مختلف را با استفاده از عوامل متنوعی از لحاظ ایمنی رتبه‌بندی می‌کنند.

موسسه ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA)، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، موسسه برنامه ارزیابی خودروهای جدید (NCAP) و گزارش‌های مصرف‌کننده که ترکیبی از رتبه‌بندی این آژانس‌هاست می‌تواند به کمک شما بیاید. اغلب سازمان‌های رتبه‌بندی ایمنی خودرو دسته وسیعی از اطلاعات را برای آزمایش‌های خود به کار می‌گیرند. با این حال معیارهای سنجش ایمنی در موسسات مختلف متفاوت است.
 

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

اولین برنامه ارزیابی خودروهای جدید در سال 1978 به وسیله ایالات متحده و سپس خوان کلی‌بروک مدیر اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA) راه‌اندازی شد. پس از آن این برنامه در سال 1993 در استرالیا،‌ 1995 در ژاپن و 1997 در اروپا نیز به کار گرفته شد. در حال حاضر 9 مرکز NACP یا مجموعه‌های مشابه فعال در آسیا،‌ استرالیا، اروپا، آمریکای لاتین و ایالات متحده وجود دارد. برخی از این مراکز توسط دولت اداره می‌شوند و برخی دیگر در اختیار گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های خودروساز یا ترکیبی از این سازمان‌هاست.

NHTSA یک مرکز دولتی است و دستور الزامی شدن نصب بسیاری از ویژگی‌های ایمنی خودروها مثل کمربند ایمنی در ساخته‌های خودروسازان توسط این سازمان صادر شده است. NHTSA از سیستم اعطای ستاره که بیشتر در تبلیغات خودروسازان دیده می‌شود، استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، رتبه‌بندی آزمون تصادف از جلو در این سازمان از یک ستاره که بدترین وضع است (امکان جراحت جدی ۴۶ درصد به بالا)، تا پنج ستاره (امکان بروز جراحت جدی کمتر از ۱۰ در‌صد در تصادف) تعیین شده است اما موسسه IIHS خیلی ساده‌تر خودروها را در هر بخش به صورت ضعیف، لب مرزی، قابل قبول و خوب در حوزه ایمنی طبقه‌بندی می‌کند. در اروپا، آزمون‌های تصادف روی خودروهای پرفروش توسط موسسه EURO NCAP که کنسرسیومی متشکل از دولت و خودروسازان و تحت نظارت یک نهاد بالادستی به نام FIA است، انجام می‌شود.

تست تصادف یورو NCAP از ابتدا تاکنون تغییراتی را در امتیازدهی تجربه کرده است. در سال‌های اولیه این تست شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده می‌شد که ابتدا تست ایمنی سرنشینان خردسال و سپس تجهیزات ایمنی به این تست اضافه شد.

این تست به تدریج تبدیل به استاندارد اصلی در زمینه ایمنی خودرو شده است و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمان‌های استاندارد در دنیا به EURO NCAP استناد می‌کنند. به طور معمول، NACP تست‌های تصادف را روی خودروهای جدید اعمال کرده و سپس به ارزیابی رتبه‌بندی عملکرد وسیله نقلیه می‌پردازد به طوری که رتبه «پنج ستاره» نشان‌دهنده بالاترین امتیاز است.

امتیازهای آزمایش از اندازه‌گیری بار اعمال‌شده و کاهش سرعتی که به آدمک در حین تصادف وارد می‌شود حاصل می‌شوند. اکثر NACPها از تست تصادف و اندازه‌گیری اثرات کناری و جلویی مشابهی تحت قوانین سازمان ملل استفاده می‌کنند. با وجود این، بر‌خلاف نهادهای نظارتی، NACPها از انعطاف‌پذیری بیشتری در روش آزمایش برخوردار بوده و ظرفیت سنجش اینکه چه خودروهایی زیر استاندارد مینیمم عمل می‌کنند را دارند. برای مثال، NACP‌ها معمولاً آزمایش‌های اثر جلویی خود را در سرعت‌های بالای 64 کیلومتر بر ساعت انجام می‌دهند.
 

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

 
برخی از NACP‌ها همچنین از ستون‌های اضافی، شلاق و شناسایی اثر عابر پیاده، شامل هشدار کمربند ایمنی و فناوری‌های اجتناب از تصادف (ESC) در سیستم امتیازدهی خود استفاده می‌کنند. اثرگذاری اطلاعات مصرف‌کننده در ایمنی وسیله نقلیه به خوبی در اطلاعات به‌دست‌آمده در استرالیا، اروپا و آمریکا نشان داده شده است. از سال 1992 برنامه ارزیابی خودرو جدید استرالیا (ANCAP) تست‌های تصادف خود را آغاز کرده و نتایج آن را روی بیش از 500 خودرو منتشر کرده است.

شاخصی قدرتمند که ANCAP برای ایمنی خودروهای استرالیایی ایجاد کرد موجب شده تعداد خودروهای پنج‌ستاره افزایش یابد. یک دهه پیش تنها 20 درصد از خودروهای تست‌شده رتبه پنج ستاره را دریافت می‌کردند. در سال 2013 تعداد خودروهای پنج ستاره به 80 درصد کل اتومبیل‌های آزمایش‌شده رسید. این‌گونه برآورد می‌شود که شانس کشته شدن یا مصدومیت جدی در یک خودرو یک ستاره در مقایسه با یک خودرو پنج ستاره دو برابر است.

در سال 1997، برنامه ارزیابی خودرو جدید اروپا (Euro NCAP)، نتایج اولین آزمایش خود را برای اثر جلویی در 64 کیلومتر بر ساعت منتشر کرد. این آزمایش یک سال قبل از اعمال آزمایش قانونی اتحادیه اروپا در 56 کیلومتر بر ساعت بود. با وجود افزایش سخت‌گیری در آزمایش‌ها، تولیدکنندگان به سرعت شاهد دستیابی به نمره‌های بالاتر در آزمایش‌های NCAP‌ بودند.

کمیسیون اروپایی در سال 2003 اعلام کرد که خودروهای پنج‌ستاره 36 درصد نسبت به خودروهای طراحی‌شده با استانداردهای قانونی در خطر تلفات شدید کمتری در تصادفات قرار دارند. آزمون‌های تصادف از بغل اتومبیل با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، آزمون برخورد کناره‌ها با اجسام میله‌ای‌شکل با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت و آزمون برخورد با عابر پیاده با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود.

در کنار مقررات سنتی، برنامه‌های ارزیابی خودروهای جدید (NCAPs) در پیشرفت عرضه و تقاضای خودروهای ایمن‌تر بسیار موفق عمل کرده است. NCAPs از اطلاعات مصرف‌کنندگان به منظور ترویج ایمنی میان خریداران و تشویق خودروسازان برای فروش محصولات ایمن‌تر استفاده کرده است و شامل تست‌های زیر است.

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران


ایمنی سرنشینان بزرگسال

یکی از اولویت‌هایی که برای خریداران و تولیدکنندگان اتومبیل بسیار اهمیت دارد حفظ ایمنی سرنشینان است. وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی با خودرو خود لذت بیشتری خواهند برد. در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، سینه و گردن سرنشینان جلو اهمیت دارد. نمره محافظت سرنشین بزرگسال از طریق تست اثر جلویی، اثر جانبی و شلاق تعیین می‌شود.

ایمنی سرنشینان خردسال

 ایمنی سرنشینان خردسال به ویژه نوزادان در تست تصادف مهم است. این معیار از دوره دوم بررسی‌های EURO NCAP به معیارهای تست تصادف اضافه شد. این تست با قرار دادن عروسک کودک در نگهدارنده خردسالان روی صندلی عقب انجام می‌شود. نمره این شاخص نشان‌دهنده قدرت سیستم‌های مهار کودک (CRS) در تست‌های اثر کناری و جلویی، توانایی خودرو در تطبیق جای کودک با طراحی و اندازه‌های مختلف و وجود شرایط کافی برای انتقال امن کودک درون خودرو است.

ایمنی عابر پیاده

ایمنی عابر در تصادف‌هایی که با عابر یا با خودروهای دیگر انجام می‌شود یکی از مهم‌ترین موارد است. در برخورد دو اتومبیل اگر خودرو به سمت چپ یا راست بچرخد احتمال آسیب رساندن به عابر پیاده زیاد است. همچنین ایمنی عابر پیاده در نواحی مختلف خودرو متفاوت است. در تست ایمنی عابر پیاده، ایمنی عابر در برخورد به شیشه‌های جلو و کاپوت، چراغ و ناحیه جلوپنجره و همچنین سپر خودرو مورد تست قرار می‌گیرد. خودروهایی می‌توانند نمره خوبی از این تست بگیرند که سیستم ترمز فوری خودکار (AEB) آنها عابران پیاده را تشخیص دهد.

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران


سیستم‌های کمکی ایمنی

 یکی دیگر از موارد موثر در ارزیابی ایمنی خودروها، میزان بهره‌مندی آنها از سیستم‌های کمکی راننده برای کاهش خطاهای احتمالی راننده است که نقش مهمی در پیشگیری از تصادف بازی می‌کند. تاثیر سیستم‌هایی مثل هشدار باز بودن کمربند ایمنی، کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC و سیستم‌های محدودکننده سرعت بر نجات جان سرنشینان خودرو اثبات شده است و موسسه Euro NCAP به ارزیابی عملکرد این سیستم‌ها نیز در خودروهای مختلف می‌پردازد.
  
نقش برنامه‌های ارزیابی خودروهای جدید

خودروهای مسافری در کشورهای پردرآمد امروز بسیار ایمن‌تر از گذشته‌اند. این موضوع نتیجه دهه‌ها مبارزه گروه‌های حقوق مصرف‌کننده و تلاش‌های مهندسان وسایل نقلیه در صنعت خودروسازی بوده است. دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان و نوآوری در کنار هم سطحی از ایمنی خودروها را فراهم کرده که در چند دهه گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید. این فناوری جدید جان صدها هزار نفر را نجات داده است.

چالش کنونی، دستیابی به تجربه‌های مثبت مشابه در بازارهای خودرو در حال‌رشد در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط خواهد بود،‌ جایی که ریسک مصدومیت‌های جاده‌ای در آن بیشترین مقدار است. فرمول برنده برای ایمنی بیشتر خودرو، ترکیبی از فشار قانونگذاری و کشش تقاضا خواهد بود. مقررات دولتی در کنار اطلاعات مصرف‌کنندگان، به ایجاد بازاری با قابلیت تحویل خودروهای ایمن‌تر کمک خواهد کرد.

رشد تقاضای مصرف‌کننده به تدریج موجب آن می‌شود که ایمنی در تمامی محدوده‌های قیمتی مختلف خودروها رعایت شده و در نهایت منجر به دستور نصب تجهیزات استاندارد و ایمن‌سازی تمام خودروها شود. در ادامه به بررسی شاخص‌های ایمنی خودروهای خارجی پرطرفدار در ایران پرداخته‌ایم.

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

  ایمن‌ترین خودروهای موجود در ایران

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

کوکی: 1395/7/2009:29:20،
27
50
کسی در ارتباط با سطح ایمنی مزدا اطلاعاتی داره؟
Saadat: 1395/7/2009:51:22،
30
108
فقط كيا
محمود: 1395/7/2009:54:20،
52
27
ایمنی مزدا 4 ستاره از NACP هست و از لحاظ استحکام بدنه در سطح استاندارد اروپاست
عقده ای: 1395/7/2010:01:45،
93
42
نه ولی تویوتا خیلی ایمنه.
علی: 1395/7/2010:28:16،
112
32
از متنی که برای کرولا نوشته لذت بردم ، لازم است بدانید تویوتا کرولا بواسطه بدنه بسیار مستحکم و استاندارد ، هم با ۶ ایربگ و هم با ۲ ایربگ ۵ ستاره ایمنی اروپا و آمریکا دارد و جز ایمن ترین خودروهای جهان است ، در حالی که کره ای ها با ۱۰ یا ۱۲ ایربگ اکثرا ۴ ستاره هستند !!! کلا کره ای ها و چینی ها با ایربگ بارون کردن سعی دارند ضعف استحکام بدنه را پوشش دهند و بواسطه تعداد زیاد ایربگ استاندارد ها رو کسب کنند !!! در حالی که ایربگ زیادی به نوبه خود چیز خوبی نیست و ممکن است دردسر زا باشد ، ضمن اینکه سیستم های ایربگ و Abs هر ۵ تا ۱۰ سال بسته به کیفیت باید تعویض شوند کاری که هرگز ایرانیان انجام نمیدن !!! ، پس ماشین پر ایربگ دست دوم کره ای و چینی نخرید که ایمن نیست .
علی: 1395/7/2010:30:53،
114
21
درصد های کرولای ۲ ایربگ ۵ ستاره رو با سوناتای ۱۲ ایربگ ( ۴ ستاره !!!) مقایسه کنید تا ببینید چقدر طراحی بدنه ژاپنی از کره ای سر تر است .
رضا: 1395/7/2010:35:45،
84
11
اپتیما از سوناتا ایمن تر است ، ضمن اینکه در نسل جدید از سوناتای جدید زیبا تر است و در امکانات و موتور هم مشابهند ، پس اصلا خرید سوناتا در مقابل اپتیما جالب نیست ،۰
رضا: 1395/7/2010:38:46،
116
11
جالب است که تمام تویوتا ها ۵ ستاره هستند ، حتی یاریس ! جالبه بدونید یاریس در تمام تیپ ها ۲ ایربگ است و اصلا مدلی با ایربگ بیشتر ندارد ! ولی بازم یاریس از سوناتای ۱۲ ایربگ با اون هیکل بزرگتر ایمن تر است !!!!
علی: 1395/7/2010:52:52،
30
21
سیستم ایمنی مزدا بخصوص مزدا 6، پنج ستاره ایمنی داره و در مقام مقایسه از فورد هم بهتره. در خصوص ماشینای دیگه نمیدونم ولی اونی که این مقاله رو نوشته فکر کنم همکاری تنگاتنگی با دلالای لگن فروش در ایران داره. چون ماشین های کره ای از لحاظ ایمنی در مقام مقایسه با ماشینایی مثل بی ام و، فورد، تویوتا و مزدا اصلا محلی از اعراب ندارن که بخوان مقایسه بشن.
برعکس ماشینای کره ای که ترکیبی از استهلاک بالا، هندلینگ پایین، ایمنی متوسط و مصرف سوخت بالا هستند، ماشینای ژاپنی، ترکیبی از استهلاک پایین، هندلینگ بالا (بخصوص لکسوس و مزدا)، ایمنی بالا و مصرف سوخت پایین می باشند.
محمد: 1395/7/2010:56:50،
49
114
بنده که سانتافه دارم لذت می برم موقعی که می بینم در هر سایت معتبر از این خودرو تمجید می شنوم و لذا می برم دوستان عزیز پراید سوار می گویند کره ای خوب نیست
لذت می برم از پیشرفت کره و حسرت می خورم به حال صنعت خودمان و به حال جوانانی که وقتشون را می ذارن ببینن کره بهتره یا ژاپن
آنها قله های ترقی را می پیمایند و ما از روی عقده می خواهیم پیشرفت های آنها را نادیده بگیریم
از ماست که بر ماست با این تفکر این وضعیت حق ماست
آرمان : 1395/7/2011:09:08،
41
25
ايمني اي كه ماشينايي مثل ولوو بنز و ب ام و در سرعت هاي بالا و در هنگام تصادفات جاده اي براي سرنشيناشون فراهم ميكنن از ايمني اي كه ماشيناي ما در هنگام رد شدن از دست اندازها ايجاد ميكنن بيشتره...
احسان: 1395/7/2011:28:46،
14
8
تست موسسه ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA)برای مزدا 3مدل2012 از کنار رو 3 ستاره ارزیابی کرده اما در بقیه تست ها 4 ستاره بهش داده و ارزیابی کلی اون هم 4 ستاره زده
علی: 1395/7/2012:30:02،
81
12
ایربگ تشکیل شده از یک کیسه هوا و چاشنی و مواد منفجره ، که به مرور زمان فاسد میشه و ممکنه موقع تصادف عمل نکنه و ایمنی خودرو بشدت کاهش پیدا میکند ، همچنین ایربگ در ماشینهای کهنه وقدیمی خطرناک میشه و ممکنه بیخود منفجر بشه و در حال حرکت باعث مرگ میشود ، ماشین کار کرده کره ای و بخصوص چینی نخرید ، که خطرناک و نا ایمن است ، بخصوص که کیفیت هم ندارند و هر اتفاقی امکان دارد
پاسخ به علي آقا: 1395/7/2015:14:31،
14
68
علي آقاي عزيز، چند نكته در مورد قضاوت شما وجود دارد كه عرض ميكنم: نخست: به طور مسلم ارزيابي ايمني صورت گرفته توسط موسسات معتبر بر روي بالاترين مدل هر خودرو از نظر امكانات ايمني صورت ميگيرد، پس مسلماً مقايسه ما بين بالاترين سطح ايمني تويوتا كرولا و سوناتا صورت گرفته كه هردو داراي تعداد بالاي ايربگ هستند. كرولاي چهار ايربگه مسلماً خودرويي با كم آپشن و ناقص است و نه مدل تست شده.
... دوم: ايربگ در هر خودرو طول عمري محدود دارد (در حدود ١٠سال) پس از اين نظر تفاوتي ميان خودروهاي دست دوم نيست و خودروهاي فرسوده همگي نياز به تعويض كيسه هوا دارند.
... سوم: طراحي ايمن بدنه خودرو امروزه مساله پيچيده اي براي هيچيك از كشورهاي صتعتي پيشرفته نيست و بيشتر تفاوتها در نوآوريها در امكانات ارگونوميك و 'امكانات ايمني با تكنولوژي بالا' كه بر خودروها نصب ميشوند حاصل ميكردند.
علی: 1395/7/2015:39:08،
18
12
من چند تا تصادف مزدا ۳ دیدم از جلو مزدا ۳ خیلی ایمن بالایی دارد
پاسخ به علی دو آتیشه تویوتا: 1395/7/2015:52:52،
13
67
علی آقا همین چند روز پیش یک خانمی صبح خیلی زود با خودروی تویاتا کمری بعد از برخورد با بلوار مرد تو تهران اتفاق افتاده!

سیامک: 1395/7/2016:44:32،
64
26
و اینجاست که چینی ها رو سیاهان عالمند....واقعا کسانی که هشتاد نود میلیون پول واسه یه خودرو کاملا غیر استاتدارد و نا ایمن چینی میدهند چطور فکر میکنند.ایا میدانند ایمنی یک خودرو چینی حتی از نوع نود میلیونی در حد پژو 405 و حتی کمتره ؟! هر دو بدون هر گونه گواهی استاندارد و ایمنی معتبر.ایا میدانند تمام خووروهای چینی به علت مردودی کامل در تستها هرگز محوز صادرات به کشورهای دیگر را ندارند ؟!
جواب به پاسخ علی آقا: 1395/7/2020:17:32،
58
9
هر ماشینی با هر تیپی که بخواهد مجوز ورود به اروپا و آمریکا رو بگیرد باید استاندارد لازم را پاس کند ، پس اگر یک عدد ماشین هم وارد اروپا شود که در بالاترین تجهیزات نیست یعنی پاس کرده است ، در ضمن تویوتا یاریس در بالاترین تیپ و فولترین حالت ، باز هم ۲
ایربگ است . ولی بازم ۵ ستاره است !!!!!
مهدی: 1395/7/2022:31:29،
55
10
تویوتا کرولا به نسبت قیمت بهترین خودروی جهان است .
sina: 1395/7/2022:44:21،
18
14
این همه ولوو وارد ایران شده از xc90 که ایمن ترین شاسی بلند جهانه بگذریم یعنی اینا‌نخود چین؟
ماهشهری: 1395/7/2116:12:20،
8
37
فقط سورن
ماهان: 1395/7/2200:07:33،
21
19
ماشینها کره چین فرانسه نسبت به قیمت ارزش نداره
ناردون: 1395/7/2512:01:44،
15
18
کسی در مورد آخرین تکنولوژی بکار رفته در پراید اطلاعی داره به من بگه
خاستم بدونم با 120 تا سرعت بخورم به دیوار
چیزی از م باقی میمونه ؟ آخه توی عکسای بالا فقط کاپوت آسیب میبینن
سامان: 1395/7/2009:38:26،
23
32
ساندرو تمام درصد های ایمنیش از داستر پایین تره. ولی داستر 3 ستارست و ساندرو 5 ستاره !!!!!!!!
رضا: 1395/7/2100:13:59،
54
14
ساندرو ۳ ستاره است واضح نوشته کنار عکس نوشته ، فقط به عکس ستاره ها نگاه می کنید !!!
فرشید: 1395/7/2009:38:41،
27
87
جیلی امگرند با 4 ستاره . برابری با برند های جهانی.حاصل زحمت و کار درست
سيد: 1395/7/2015:21:09،
27
57
چين امروزه بر اثر مديريت صحيح اقتصادي، تلاش و ارتباطات جهاني به سرعت در حال پيشرفت است. به عنوان كسي كه سالها بخت تحصيل و تدريس در دانشگاههاي خوب انگلستان و فرانسه را داشته ام از تعداد بالاي دانشجويان چيني و سختكوشي و هوشمندي آنها در تمامي زمينه هاي صنعتي و علمي، و بازگشت قريب به اتفاق آنها به كشورشان در سالهاي اخير شگفت زده شده ام. نتيجه چنين روندي جز سرعتگيري پيشرفت كشور چين در سالهاي پيش رو نخواهد بود.
فرشاد: 1395/7/2108:13:05،
41
11
به قول سعدی* به عمل کار برآید به سخندانی نیست* ماشینای چینی روی کاغذ خیلی خوبن ولی درعمل نه قدرت موتورشون نه کیفیت ونه امنیتشون قابل قبول نیست.
امير: 1395/7/2009:39:39،
27
25
پرايدم كه ستاره نداره لابد چون اصولا يونيفرم تنش نيست
علی: 1395/7/2009:48:39،
42
17
اینا به کار مانمیاد.به ما بگین ساینا و405چندستاره میگیرن؟؟؟؟
پوریا: 1395/7/2009:49:39،
23
11
پس اینهمه هزینه و حمایت از بنجل سازان داخلی در سی و
چند سال گذشته نباید یک خودروی ایمن و روز و باکیفیت
داشته باشد!!؟
محمد: 1395/7/2010:02:37،
28
72
جالبه كه سطح ايمني هيوندا سانتافه از تويوتا راو٤ بيشتره!!!!!!
قابل توجه دوستاني كه تعصب خاص روي تويوتا دارند!!!!!!!!!!!!




پيشرفت كره ايها و چينيها در ١٠ سال گذشته غير قابل انكاره درحدي كه براي خودروسازان معرف دنيا هم خط و نشان ميكشن
ما هم انواع پرايد و رانا و ... رو گسترش داديم
سيد: 1395/7/2015:30:03،
22
22
متاسفانه تعصب نشانگر ذهن بسته، ضعف قدرت تحليل، و اعتماد به نفس سركوب شده در فرد است. كسي كه جهان را و ساز و كار تحليلي پديده ها را بشناسد هرگز تعصب نخواهد ورزيد، به ويژه بر مسايل كم اهميتي همچون مدل و كشور سازنده ماشين. با فكر انتخاب كنيم، خود را و زندگي را بي نقص ندانيم، با داشته هاي خود شاد باشيم و براي زندگي بهتر تلاش كنيم.
ناکجا آباد: 1395/7/2010:44:45،
23
9
به جای اینکه سطح ماشینهای با کیفیت بالارو مقایسه کنی از کیفیت واستاندارد فاجعه لگنهای پر تیراژ داخل مطلب بنویس..همه میدونن خودروهای بالا ایمن هستن ولی به قیمت خون صاحبشون!!
حسین: 1395/7/2010:50:50،
16
19
داخلیا چطور؟ اصلا سطحی از ایمنی دارن تو استاندارد جهانی؟ یا اینجا مردم با حساب کیلویی زنده هستن؟
حسین: 1395/7/2012:08:12،
34
17
داخلی ها اصلا در موسسات معتبر بررسی نشده و نمی شوند که استاندارد بگیرند .
بهادری: 1395/7/2011:22:22،
29
9
صحبهای مدیران لگن سازهای داخلی بعد خوندن این متن:
ایمنی چیه بابا ما که خودمون لکسوس سوار میشیم برا جی هزینه کنیم سود خودمونو کم کنیم امان از این اینترنت، خوبه یه صحبتی کنیم سرعت اینترنت زیاد نشه یه فتوایی یه چیزی...
معین سلطانی: 1395/7/2011:33:58،
16
20
یعنی خدایش یه دونه ش هم ایرانی نبود لااقل تو صنعت ۵۰ساله خودرویمون من به ایرانی بودم ببالم * ای کاشکی بشه ماقشر کارمندم ماشین ایمن سوارشیم یه روز هیبرید که جای خود
شروین: 1395/7/2012:01:38،
18
32
جرا هیچ کدوم از ماشین های ولوو در این لیست بررسی نشده ؟
ولوو برند امنیته در همه جای دنیا
حسین: 1395/7/2012:37:05،
33
22
گفته خودروهای موجود در ایران .....
Saeed: 1395/7/2013:03:17،
22
12
X90 رو بررسی کرده
مقاله رو تا اناها نخوندی سریع پریدی تو قسمت کامنتا
عدالت کجاست : 1395/7/2012:26:15،
28
9
خودرو شخصی نمایندگان دلسوز خانه ملت (مجلس) ایمن ترین خودرو حال حاضر ایران میباشد
حسین: 1395/7/2012:38:41،
25
24
طبق این بررسی ولوو xc90 از همه ایمن تره
مهدی: 1395/7/2012:54:01،
13
40
جولیتا فقط.عالیه
حسین: 1395/7/2014:05:30،
14
11
اینجا ایران است 405 یا پراید
یکی میمرد ز درد بی نوایی
یکی میگفت عزیز زردک میخواهی
امیر: 1395/7/2014:09:39،
21
42
در لیست فوق 5 خودروی ساخت کره در کنار خودروهای اروپا
و امریکا حداکثر ستاره ایمنی را دارا هستند در صورتی
که در کشورمان که خوشبختانه همه کارشناس هستند از لفظ
بی کیفیت برای خودروی کره ای استفاده می کنند!!
علی: 1395/7/2015:39:33،
63
26
کره ای ها بواسطه تعداد بسیار زیاد ایربگ ضعف خود در طراحی واستحکام بدنه رو پوشش میدهند ، و امتیاز ۵ ستاره میگیرند !!!درعین حال در کوتاه مدت خوبند ولی در طولانی مدت غیر ایمن و خطرناکند ، در ضمن یک خودرو در کنار ایمنی باید بادوام و ومطمئن باشد ، مخصوصا وقتی بعنوان ماشین گران قیمت به آن نگاه شود ، باید برای طولانی مدت کار کند کسی ماشین گران را برای ۵ سال نمی خرد ، البته کره ای ها فقط در ایران جایگزین برند های اصیل و خوب محسوب میشوند و در بقیه دنیا ماشین ارزان و بی اصالت و موقتی هستند و هرکس میخرد بیشتر از ۵ سال توقع دوام ندارد .
غلام: 1395/7/2014:57:36،
23
51
برای سوناتا اومده 2006 رو گفته 4 ستاره گرفته بعد توضیح داده 2016 بعنوان ایمن ترین خودرو در رده متوسط معرفی کرده!
خوب برادر الان 2016 چه ربطی به 2006 داره این نوشته ها باعث میشه افرادی مثل علی دو آتیشه تویوتا بیات کامنت بگذاره که فقط تویوتا و بس !
ايراني: 1395/7/2014:58:58،
21
49
مقايسه سطح ايمني هيونداي سانتافه با تويوتا روفور، بي ام و، ميتسوبيشي، رنو كوليوس، بنز كلاس سي ميزان پيشرفت چشمگير كارخانجات كره اي را در سالهاي اخير نشان مي دهد. اين پيشرفت تنها منحصر به يك صنعت نيست و كره هم اينك برتري خود را در صنعت الكترونيك، كشتي سازي، و... تثبيت مي كند و مورد احترام جوامع پيشرفته قرار مي گيرد.
بياييد ما هم با حفظ احترام، بزرگداشت و الگوگيري از سختكوشي وپيشرفت در هر نقطه از جهان، شخصيتي باز و بي عقده از خود نشان داده و بستر فرهنگي رشد و توسعه را در جامعه گسترش دهيم.
علی: 1395/7/2015:45:00،
62
19
همه چیز در کره ای ها موقتی و زودگذر است ، حتی ایمنی ، بعد ۵ سال دچار مشکلات اساسی ایمنی میگردند !!! البته طبیعی هم هست چون در بقیه دنیا بعنوان ماشین بسیار ارزان قیمت و موقتی فروش میروند وکسی هم زیاد توقع ندارد ، ولی حتی در آمریکا کسی که بنز و تویوتا میخرد حداقل ۱۵سال توقع دارد ، یک ایرانی که ۳۰ سال توقع دارد ....
علی: 1395/7/2015:48:25،
67
20
کره ای بیشتر از ۵ سال کارکرد نخرید ، مگر برای دلالی و فروش فوری به کسی دیگر .... چینی دست دوم هرگز نخرید حتی برای دلالی !!!! دچاررعواقب و عذاب میشوید ، عذابی پشیمان کننده ....
ماشین باز: 1395/7/2015:53:41،
23
9
پراید من تو هفت آسمون یه ستاره هم نداره
رالی سوار: 1395/7/2016:57:11،
23
13
اینائی روکه گفتین مال جاده های ایمن اروپاست نه خندقهای توی ایران که اسمشوگذاشتن جاده بعدشم کیلومتر به کیلومتر عوارضی زدن خداتومنم پول میگیرن.توی ایران تانک هم سوار بشی امنیت نداری.
مدرن: 1395/7/2019:41:08،
15
75
فقط جک s5 اتومات
شاهین: 1395/7/2021:09:35،
25
26
ساندرو ایمنی داره ؟
جوک سال بود
رضا: 1395/7/2100:11:39،
44
19
خودش نوشته ساندرو که وارد ایران شده ۳ ستاره است ، نوشته کنار عکس رو بخون ،فقط نوشته در رده خودش قابل قبوله ، اون ستاره ها هم لابد اشتباه زرد شده .
حمیدرضا: 1395/7/2101:50:05،
16
47
من واقعا اگه وقتش رو داشتم میرفتم سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و از شرکت ایرتویا شکایت میکردم؛
داخل کاتالوگ کورولا زده 5 ستاره ایمنی، جالبه شما یه سرچ کنید و فیلم های مربوطه رو ببینید، اون کورولایی که 5 ستاره ایمنی رو گرفته فول کیسه هوا بوده؛ شرکت ایرتویا فقط دو ایربگ وارد میکنه و ادعای 5 ستاره بودن رو داره؛
همه چیو از ماشین میزنن؛ مانیتور(آپشن)، جی پی اس(آپشن)، چرم صندلی(آپشن)، سانروف(آپشن)، چرم رو ردی(آپشن)؛ روشون نمیشه اگه میشد شما میرفتی 150 میلیون میدادی ، یه موتور 1800 سی سی تو گونی میدادن دستت با کلی شرط که اگه هر کدوم انجام نشه فاقد گارانتی میشه
قیمت جهانی کورولا با النترا یکیه ولی تو ایران تیپ پایه کرولا از فول النترا گرون تره
برای خودم متاسفم که یه همچین سودجوهایی شدن کاسب و آبروی همه کسبه رو میبرن.
حسین: 1395/7/2107:58:04،
43
13
تو تمام دنیا تیپ Xli و Gli با همین شرایط عرضه میشه و ایرتویا فقط وارد کننده است ومثل سایپا و ایران خودرو نیست که خط تولید داشته باشد و سراتوی قدیمی وارد کند و آپشن هاش رو بردارد !!! در ضمن موتور کرولا خیلی وقته که ۲۰۰۰ شده و دیگه ۱۸۰۰ وارد نشده ، نقطه قوت تویوتا هم کیفیت بی نظیر آن است ، اگر آپشن بازی و آپشن های زیادی دوست دارید باید برید سمت چینی و کره ای تویوتا بواسطه کیفیت فوق العاده همه قطعات اگر بخواهد مثل چین و کره آپشن های زیادی نصب کند قیمت خودروهایش به رده بی ام و و بنز میرسد وخیلی از مشتری هایش را از دست می دهد ، لذا سعی میکند با حداقل آپشن های ضروری و با حفظ کیفیت حداقل قیمت را تامین کند .
حسین: 1395/7/2108:05:50،
40
7
اگر تویوتا میخواست با حفظ کیفیت تویوتا مثل چین و کره همه جور آپشن ضروری و غیر ضروری نصب کند قیمت خودروهایش چند برابر کره ای ها میشد و خیلی از مشتری هایش را از دست می داد ، ولی در حال حاضر کرولا که خیلی از کره ای های مشابه کم آپشن تر است و مقداری گران تر هم هست ، پر فروش ترین خودروی جهان در جهان آزاد و پیشرفته است ، برخلاف ایران !!! چون دربقیه دنیا کیفیت و آسایش شخصی بر نشان دادن آپشن به در و همسایه و دوستان و ذوق و شعف کردن اولویت دارد .
ضد حریق: 1395/7/2120:53:50،
21
11
کاشکی تویوتا لند کروز میزاشتن خدایی سلطانه درسته ظاهرش یه خورده زشته اما خدایی خیلی ماشین با دوام و مستحکمیه کاش لند کروز میزاشتن ... عباس هستم از گیلان

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار