کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلالان امروز حرف اول را در بحث خرید وفروش برنج می‌‎زنند


کد خبر : ۲۸۶۸۷دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۴۷۹۹۳ بازدید

نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: دلالان و مافیای برنج امروز حرف اول را در بحث خرید و فروش برنج و واردات آن می زنند.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس در گفت وگو با میزان درباره واردات مازاد برنج از کشورهای خارجی به ایران اظهار کرد: مصرف سرانه برنج در کشورمان چیزی حدود 2میلیون و 500 هزار تن است و هر ایرانی در حدود 39 کیلو در سال برنج مصرف می کند واین درحالی است که ما به طور میانگین 2 میلیون و100 هزار تن برنج در سال تولید می کنیم از این رو تنها به واردات 300هزار تن برنج احتیاج داریم.

وی افزود: اینکه چه اتفاقی در کشور درحال رخ دادن است که متاسفانه برنج به صورت مازاد به کشورمان وارد می شود قابل تامل است.

نماینده مردم رودسر در مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه برنج هایی که وارد کشور می شوند از نظر کیفیتی در درجه پایینی قرار دارند و کنترلی بر روی آنها وجود ندارد و تنها قاچاقچیان و دلالان در راستای کسب منفعت اقدام به واردات اینگونه برنج ها می کنند.

عباسی با اشاره به اینکه برنج هایی که معمولا وارد کشور می شوند از کیفیت پایینی برخوردارند گفت: متاسفانه میزان سلامت برنج های وارداتی در هنگام خرید از سوی دلالان این عرصه بررسی نمی شود به گونه ای که در تحقیق و تفحصی که قبلا از سوی وزارت بهداشت صورت گرفت مشخص شد که برخی از برنج های وارداتی آلوده هستند.

وی تاکید کرد: واردات برنج به صورت مازاد و بی کیفیت در حال حاضر مشکل اصلی کشاورزان کشورمان محسوب می شود که بدون شک ثابت می کند که دستهای پشت پرده ای در بحث مافیای برنج حضور دارند که منفعت خود را به جان مردم ترجیح می دهند.

نماینده مردم رودسر در مجلس خاطر نشان کرد: بدون شک دولت به عنوان متولی اصلی اداره کشور باید در جهت ارائه تسهیلات به کارخانجات برنج کوبی و شالیکاران وارد عمل شود تا ما بتوانیم میزان تولید و کیفیت برنج را بالا ببریم و نیازی به واردات برنج نداشته باشیم.

عباسی درباره اینکه آیا دولت در سال جاری قصد برنج را دارد گفت: دولت معمولا به صورت توافقی برنج را خریداری می کند زیرا با توجه به قمیت فعلی برنج خرید این کالا به صورت زیر قیمت از سوی دولت در سال جاری بعید به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه دولت باید سیاستگذاری دقیقی را در عرصه خرید برنج انجام دهد اظهار کرد: اختصاص یارانه به برنج در جهت حمایت از کشاورزان و تولید داخلی از موارد مهمی است که می تواند در جهت تولید برنج و مقابله با دلالان این عرصه تاثیر گذار باشد و سبب خواهد شد تا همه مردم برنج ایرانی مصرف کنند.

نماینده مردم رودسر اظهار کرد: دولت باید در راستای برخورد با دلالان و مافیای برنج با جدیت وارد عمل شود وبا اتخاذ سیاستگذاریهای درست از فروش برنج از طریق دلالان جلوگیری کند زیرا تا به امروز حلقه های متوصلی از چرخه تولید تا مصرف در موضوع برنج وجود نداشته است و دلالان امروز حرف اول را در این عرصه می زنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها