کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا روحیه دقیقه نودی ایرانیان به داد سرشماری می‌رسد؟


کد خبر : ۲۸۶۵۲یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۴۷۲۶۸۱ بازدید

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرده که تا کنون تنها 8 میلیون و 600 هزار نفر (معادل حدود 10 درصد جمعیت ایران) در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند ...
آیا روحیه دقیقه نودی ایرانیان به داد سرشماری می‌رسد؟آیا روحیه دقیقه نودی ایرانیان به داد سرشماری می‌رسد؟

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرده که تا کنون تنها 8 میلیون و 600 هزار نفر (معادل حدود 10 درصد جمعیت ایران) در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند که این میزان تا هدف‌گذاری 35 درصدی کل کشور فاصله دارد.

سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه انجام می‌شود و با گذشت دو هفته از آغاز سرشماری تنها 6 میلیون و 800 هزار نفر ثبت نام اینترنتی انجام داده‌اند و تنها یک هفته تا پایان سرشماری باقی مانده است. رئیس مرکز آمار پیش از این گفته بود با توجه به روحیه دقیقه نودی ایرانیان انتظار می‌رود میزان سرشماری در هفته پایانی افزایش یابد. 

امید علی پارسا که امروز در نشستی خبری در استانداری مازندران در ساری شرکت کرده بود به رونق سرشماری اینترنتی در دنیا اشاره کرد و گفت: سرشماری در همه دنیا مرسوم بوده و خواهد بود سرشماری گذشته تکمیل فرم بوده، ولی امروز بستری فراهم شده که به صورت اینترنتی با ۱۰ دقیقه زمان سرشماری انجام گیرد.

ضریب نفوذ اینترنت در ایران 45 درصد و هدف‌گذاری برای سرشماری اینترنتی در ایران 35 درصد بوده. هدفی که هنوز محقق نشده و با وجود باقی ماندن فرصت یک هفته‌ای تعداد کمی سرشماری اینترنتی انجام داده‌اند و به گفته پارسا انتظار بیشتری از مردم برای سرشماری اینترنتی می‌رفته است. 

تاکنون دو استان سمنان و بوشهر بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی را داشته‌اند و به گفته پارسا بیش از 120 درصد هدف سرشماری محقق شده است. اما در مقابل استان‌هایی مانند گلستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد کمترین حضور اینترنتی را داشته‌اند. اگرچه پارسا خبر داده که مشارکت این سه استان هم هشت پله ارتقا یافته. پیش از این هم رئیس مرکز آمار از قرار گرفتن تهران در میانه جدول سرشماری اینترنتی خبر داده بود. 

رئیس مرکز آمار در نشست خبری پیشین خود پیش‌بینی کرده بود با توجه به روحیه دقیقه نودی ایرانی‌ها احتمالا سرشماری در آخرین روزهای ثبت نام اینترنتی افزایش یابد. اما وی در نشست امروز خود مجددا از مردم خواست که اجازه ندهند سرشماری به روزهای پایانی کشانده شود. به گفته وی سرشماری در هفته اول نیم درصد و در هفته دوم یک درصد افزایش داشته. وی ابراز امیدواری کرد در هفته سوم روزانه دو درصد افزایش شرکت مردم را در سرشماری اینترنتی داشته باشیم.

پیش از این هم رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مرکز آمار، از صدا و سیما خواسته بود مردم را به انجام سرشماری و ارائه اطلاعات درست تشویق کند. علی لاریجانی تاکید کرده بود: اهمیت سرشماری کم از انتخابات نیست و همان‌طور که صداوسیما تنور انتخابات را گرم کرد، باید به مساله سرشماری هم توجه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها