کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

آلمان در راه حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2030

کدخبر:۲۸۶۴۶سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۴۷۲۲۳۲ بازدید

بنا بر مصوبه شورای فدرال آلمان از سال 2030 تنها به خودروهایی که سوخت غیرفسیلی مصرف می‌کنند مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود.
آلمان در راه حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2030

بنا بر مصوبه شورای فدرال آلمان از سال 2030 تنها به خودروهایی که سوخت غیرفسیلی مصرف می‌کنند مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود.

شورای فدرال آلمان (بوندس‌رات  که نمایندگان آن را دولت‌های ایالات اعزام می‌کنند) اخیرا تصمیم گرفته که از سال ۲۰۳۰ صدور مجوز برای خودروهای بنزینی و دیزلی (دارای موتورهای احتراقی)  و شماره‌گذاری آنها ممنوع شود.

هفته‌نامه اشپیگل در شماره جدید خود که امروز منتشر شده می‌نویسد که به نسخه‌ای از این مصوبه دست یافته  است. هم ایالت‌های تحت زمامداری حزب سوسیال دمکرات و هم ایالت‌هایی که حزب محافظه‌کار دمکرات مسیحی در آنها دست بالا را دارد به این مصوبه رای مثبت داده‌اند.

در این مصوبه از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته می‌شود که مالیات و عوارض بر خودروهای دیزلی و بنزینی در کشورهای عضو را با توجه به ضرورت حمایت از حمل و نقلی که با پخش و نشر گازهای گلخانه‌ای همراه نباشد ارزیابی کند و آنها را در تعیین این مالیات‌ها و عوارض را به جهتی سوق دهد که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای غیربنزینی و غیردیزلی امکان شماره‌گذاری و دریافت مجوز پیدا کنند

حزب سبزهای آلمان در کنگره خود در اواخر ماه سپتامبر گذشته مصوبه‌ای در حمایت از چنین طرحی داشت. در آن هنگام، مارتین بورکرت، سخنگوی امور حمل و نقل حزب سوسیال دمکرات که در دولت ائتلافی فدرال شرکت دارد این مصوبه سبزها را به باد انتقاد گرفت و تعیین سقف زمانی را مردود شمرد.

بورکرت که سخنگوی کمیسیون حمل و نقل پارلمان  آلمان (بوندس‌تاگ) هم است، گفت: «دولت باید از تعیین چنین سقفی بپرهیزد، زیرا فقط شرکت‌های خودروسازی بهتر از همه می‌دانند که چه زمانی باید صدور مجوز برای واردشدن خودرهای دیزلی و بنزینی به چرخه حمل و نقل ممنوع شود.»

نروژ اخیرا اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ تنها به خودروهایی مجوز خواهد داد که از سوخت‌های غیرفسیلی استفاده کنند. افزایش تدریجی  قیمت بنزین گامی در این راستاست.

آلمان برای آن که اهداف پیمان اقلیمی پاریس را تامین کند باید تا سال ۲۰۵۰ تولید دی‌اکسید کربن را به میزان ۹۵ درصد کاهش دهد. یکی از تدابیر در این راستا حمایت از تولید و رواج خودروهای برقی است که تا کنون موفقیت بالایی نداشته است. کمک مالی دولت به خریداران این نوع خودرو هم چندان تاثیر مثبتی نگذاشته، زیرا هنوز در مجموع قیمت این گونه خودروها در مقام مقایسه بالاست.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بهادری: 1395/7/2011:14:13،
101
15
ایران هم سال 3030 اینکار رو میکنه
کوکی: 1395/7/2012:01:04،
82
16
ایران هم تا سال ۲۰۳۰ احتمال داره.البته احتمال داره که دیگه از موتور پیکان دیگه استفاده نکنه.
آرمان : 1395/7/2012:26:01،
39
37
اصلا كسي ميدونه يك جوان ايراني موتوري رو اختراع كرده كه با آب كار ميكنه؟؟؟؟؟؟ هيييچ خبري از اين مسائل گذاشته نميشه واقعا تاسف باره.. پخش نميشه چون خودمون ميدونيم داخل ايران همچين اختراعاتي خريدار نداره...
مهندس وحید ص: 1395/7/2012:32:21،
62
14
یه زمانی آلمان هم با همه دنیا جنگ داشت.
اما بعداز اون دوزاریش افتاد چکار کنه والان از نظر صنعتی جزء 3 کشور برتر جهان هست.
حسین: 1395/7/2012:35:24،
63
22
در کنار آلمانی ها ماشینهای ژاپن و مخصوصا تویوتا هم بسرعت به سمت تولید هیبریدی ها در حال حرکت هستند ، وهر دوشون هم ژاپن و هم آلمان بسیار با کیفیت هم هستند ، بر عکس لگن های چین و کره و فرانسه .
محمد: 1395/7/2013:42:15،
21
21
فلکس هم چراغ هاش را از جک کپی میزنه!!
امین: 1395/7/2021:11:54،
12
14
خوش به حالت که امیدواری ایران همون موقع هم انجام بده البته ممکن هست به اون هم در شرایطی که تو دنیا خودرو سوخت فسیلی تولید نشه
کیانی: 1395/7/2111:20:34،
20
14
ایران هم در راه ادامه تولید ماشینهای فسیل شده نیسان وپراید و اریسان و405 وجک وجونور و دنگ فنگ چنگ چونگ وخرچنگ و . . . تا سال 2030
پپ: 1395/7/2121:43:56،
16
11
یاد جوک ملانصردین افتادم که چند سال پشت سرهم سن خودشو 40 ساله میگفت...در جواب اعتراض مردم هم میگفت که حرف مرد یکیه...الان ما تا 2030 پراید تولید خواهیم کرد چون حرف مرد یکیه.حالا المانا یا آمریکایی ها دودوزگی و کلاشی میکنن به ما مربوط نیست...والا بخدا
حمید: 1395/7/2011:19:02،
86
15
ایران هم تا سال 2030 تولید پراید وتیبارامتوقف م وساینا را جایگزین میکند .
صابر: 1395/7/2012:08:08،
39
13
عالی بود
مهرداد: 1395/7/2210:00:19،
13
13
من هم ساینا دارم و نمایندگی سایپا هر روز به من زنگ میزنه که تو رو خدا ماشین رو بیار تا برات هیبریدیش کنیم
رامین: 1395/7/2012:03:03،
48
10

خودروساز ايرانی براي گرانفروشی به ما فشار می‌آورد!

می‌دانید چرا همیشه خودرو در ایران به نسبت کشورهای دیگر، گران است؟!

پيمان كارگر، مدير منطقه خاورميانه شركت رنوی فرانسه با تشريح زوايای پنهان همكاری خودروسازان ايرانی با خارجی‌ها، تبانی خودروسازان برای جلوگيری از توليد خودروی ارزان از سوی خودروسازان خارجی را تأييد می‌كند.
رضا: 1395/7/2013:01:26،
48
14
این نمایندگان بلاد کفر و نژادپرست عجب قوانینی وضع میکنن......درود بر شرفتان
پوریا: 1395/7/2014:06:42،
34
10
انقدر برای محیط زیست و سلامت مردم اهمیت قائل هستند
که ب ام و 320 دیزل را که فقط 5 لیتر مصرف سوخت دارد
باید برقی یا هایبرید تولید شود انشااله کشور ما
هم تا سال 2030 تولید پارس و 405 را که فقط ده لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارند حذف می کنند!!!
امیر: 1395/7/2108:49:52،
19
12
ان شاله ما هم تا اون زمان بتوانیم مدل های بیشتری از پراید همچون پراید 2030 ارایه دهیم و مشت محکمی به این کشورهای مستکبر بزنیم
محمود: 1395/7/2118:30:10،
14
10
چون سیستم های که برای مردمشان ارزش قایل هستند برای خودروهای برقی حاضرند سوبسید پرداخت کنند هرگز در کشوری که صد مدل عوارض از خودرو اخذ میکند مورد استقبال قرار نمیگیرد
در ایران واردات خودرو رو مثل گوشت قربانی می پندارند از گمرک و شهرداری و آموزش و پرورش و هلال احمر و اداره مالیاتی و.... میخواهند ازش سهمی بگیرند
پی: 1395/7/2209:57:52،
13
13
کامنت های زیبایی بودن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل