کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکوردار گرانترین سهم تاریخ بازار سهام ایران به بورس آمد


کد خبر : ۲۸۶۳۵یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۳۸۱۳۷۳ بازدید

پالایشگاه تهران که رکوردار گرانترین سهم تاریخ 49 ساله بازار سهام ایران است، بعد از 4 سال حضور در فرابورس ، در بورس درج شد.

در پی موافقت 21 اردیبشهت سال جاری هیات پذیرش، پالایشگاه تهران که رکوردار گرانترین سهم تاریخ 49 ساله بازار سهام ایران است، از فرابورس به بورس منتقل شد .

"شتران" از دیروز 17 مهر به‌عنوان پانصد و دومین شرکت بورسی، در بخش «ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوخت‌های هسته‌ای»، گروه و طبقه «ساخت فرآورده‌‌های نفتی تصفیه شده» با کد صنعت «232010» و نماد «شتران، Shetran» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

این پالایشگاه با برگزاری مجمع فوق العاده اردبهشت سال جاری اقدام به افزایش سرمایه 50 درصدی از از سود انباشته کرد تا سرمایه آن از 800 به 1200 میلیارد تومان برسد.

با این رویداد ، "شتران" که با سرمایه قبلی اولین سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 328 ریال پیش بینی کرده بود، این رقم را با سرمایه جدید به 219 ریال اصلاح کرد.

براساس این گزارش، این پالایشگاه مشمول اصل 44 تهران 19 مهر 91 با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد بازار سهام شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم، عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد.

سپس بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در 10 اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزار تومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها